KONSOLIDACJA I CENTRALIZACJA SYSTEMÓW CELNYCH I PODATKOWYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Lublin, 5 lipca 2006 r..
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
1 Stan Wdrażania Regionalnych Programów Operacyjnych Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji i Wdrażania Programów Regionalnych.
Skuteczność regionów w wykorzystaniu funduszy
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Warszawa, 19 lutego 2007 r. Agnieszka Suska-Buława
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 01Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka,
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
ROZWÓJ MIAST poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Krzysztof Nyczaj Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO ROZWÓJ POLSKI WSCHONIEJ Agnieszka Kapciak Dyrektor Departamentu Koordynacji Programów Regionalnych.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Ośrodek Przetwarzania Informacji Poznań,
1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka na lata , Oś Priorytetowa 5 Dyfuzja Innowacji Działanie 5.3 Wsparcie ośrodków innowacyjności Utworzenie.
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Wdrażanie NSRO grudnia 2008 r.. Według danych wygenerowanych z Krajowego Systemu Informatycznego KSI SIMIK od początku uruchomienia.
Partnerstwo Publiczno – Prywatne na przykładzie Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej S.A. PPP w praktyce 7 października 2013.
Ośrodek Przetwarzania Informacji – Instytut Badawczy, al. Niepodległości 188 B, Warszawa, tel.: , fax: ,
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Stan realizacji Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA Polska-Republika Słowacka Nowy Targ, 16 czerwca 2008 roku.
Rola i zadania Związku Euroregion „Tatry” we wdrażaniu mikroprojektów
Usługa pilotażowa: optymalizacja kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla MSP Mariusz Gajowiak – Lider Zespołu Sekwencja Sp. z o.o. Warszawa
„Wpływ środków europejskich na sytuację gospodarczą”
Finansowanie działań inwestycyjnych w OIiP
Szpital Specjalistyczny im. J. K. Łukowicza w Chojnicach
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
1Warszawa, 27 lutego 2014 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Działanie 2.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Departament Systemów Informatycznych.
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko”
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Systemowe rozwiązania z zakresu innowacyjności
Stan realizacji Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w Województwie Małopolskim Witold Kochan WOJEWODA MAŁOPOLSKI Kraków,
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
KONFERENCJA NAUKOWA INTEROPERACYJNOSC I EFEKTYWNOSC PROJEKTÓW e-ZDROWIE z udziałem przedstawicieli projektów regionalnych e-Zdrowie Projekt P1- stan.
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
PROGRAM e-CŁO – POSTĘPY PRAC
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Okres realizacji projektu: –
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJA DOT. DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH w ramach PO KL 2007 – 2013 w województwie pomorskim.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Rozwój Systemu Digitalizacji Akt Postępowań Przygotowawczych (iSDA) Publiczna prezentacja założeń projektu w ramach POPC 2.1 prok. Marek Zajkowski Dyrektor.
Konsolidacja służb informatycznych na przykładzie Centrum Usług Informatycznych we Wrocławia Dariusz Jędryczek
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Certyfikacja wydatków w ramach Osi V PO WER projekty pozakonkursowe
Zapis prezentacji:

KONSOLIDACJA I CENTRALIZACJA SYSTEMÓW CELNYCH I PODATKOWYCH Projekt nr 7-16 KONSOLIDACJA I CENTRALIZACJA SYSTEMÓW CELNYCH I PODATKOWYCH PAWEŁ ORACZ – Kierownik Projektu Dyrektor Departamentu Informatyki MF AGNIESZKA WILCZEK – Kierownik Zespołu ds. Zarządzania Z-ca Kierownika Projektu Wymiana dobrych praktyk w ramach projektów 7 osi POIG Gdańsk 22 lipca 2010 r. 1

Resort Finansów podstawowa charakterystyka statystyczna ok. 65 000 – osób/użytkowników ok. 500 – jednostek organizacyjnych - Ministerstwo Finansów - Izby Skarbowe i Urzędy Skarbowe - Izby Celne i Urzędy Celne - Urzędy Kontroli Skarbowej ok. 700 – lokalizacji w kraju 39 – departamentów/biur w MF ok. 2500 osób/użytkowników w MF 2

„Informatyka w liczbach” Wskaźnik Wartość wskaźnika Liczba użytkowników rozwiązań IT w resorcie finansów (w tym użytkowników w MF) ok. 65000 (ok. 2500) Liczba pracowników IT w DI 257 Liczba systemów informatycznych obsługiwanych przez DI (w tym systemy ważne i krytyczne) 140 (65) Liczba serwerów w resorcie finansów (w tym administrowanych w MF) ok. 3000 (300) Liczba lokalizacji sieci rozległej WAN resortu finansów ok. 730 Liczba zamówień informatycznych w 2009r. 163 Liczba projektów/inicjatyw informatycznych 41 3

Struktura organizacyjna Informatyki 4

ZAKRES PROJEKTU Projekt: KONSOLIDACJA I CENTRALIZACJA SYSTEMÓW CELNYCH I PODATKOWYCH Zakres projektu / wątki projektowe: I. Budowa Centrum Przetwarzania Danych (CPD) II. Wyposażenie CPD w sprzęt teleinformatyczny III. Konsolidacja i centralizacja systemów celnych i podatkowych 5

CEL PROJEKTU Celem projektu jest konsolidacja i centralizacja systemów informatycznych Resortu Finansów, poprzez zmiany systemowe i strukturalne; umożliwiająca wprowadzenie rozwiązań w zakresie udostępnienia e-Usług i rozwoju zaplecza informatycznego dla tych usług. Rezultatem osiągnięcia ww. celu będzie: umożliwienie rozbudowy/modernizacji istniejących oraz budowy nowych systemów świadczących elektroniczne usługi publiczne (w tym e-Deklaracje2, e-Podatki oraz e-Customs) na bazie nowo powstałego środowiska zcentralizowanego; zapewnienie neutralności technologicznej systemów informatycznych Resortu Finansów oraz umożliwienie zwiększenia dostępności, jakości niezawodności, szybkości, wydajności, bezpieczeństwa, jednolitości), ilości i zakresu usług publicznych świadczonych w kanale elektronicznym przez systemy Resortu Finansów, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów eksploatacji infrastruktury teleinformatycznej; zapewnienie usprawnienia procesów zarządzania danymi (m.in. spójności oraz jednolitości danych), w ramach celnych i podatkowych usług publicznych związanych z udostępnieniem obywatelom i przedsiębiorcom elektronicznych kanałów pozyskiwania i wymiany informacji, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych inicjatyw technologicznych e-Deklaracje 2, e-Podatki, e-Customs; umożliwienie współdziałania systemów informatycznych Resortu Finansów oraz integracji z zewnętrznymi systemami administracji publicznej, zmierzające do zwiększenia ilości i poprawy efektywności wymiany danych, a w konsekwencji liczby i jakości eUsług świadczonych przez inne podmioty.

REZULTATY PROJEKTU umożliwienie rozbudowy/modernizacji istniejących oraz budowy nowych systemów świadczących elektroniczne usługi publiczne (w tym m.in. realizowanych w ramach projektów e-Deklaracje2, e-Podatki, e-Rejestracja, oraz w ramach programu e-Cło) na bazie środowiska scentralizowanego - ELASTYCZNOŚĆ zapewnienie neutralności technologicznej systemów informatycznych Resortu Finansów oraz umożliwienie zwiększenia dostępności, jakości usług publicznych świadczonych w kanale elektronicznym przez systemy Resortu Finansów, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów eksploatacji infrastruktury teleinformatycznej - OTWARTOŚĆ usprawnienie procesów zarządzania danymi (m.in. spójności oraz jednolitości danych), w ramach celnych i podatkowych usług publicznych związanych z udostępnieniem obywatelom i przedsiębiorcom elektronicznych kanałów pozyskiwania i wymiany informacji - SPRAWNOŚĆ Rezultatem osiągnięcia ww. celu będzie: umożliwienie rozbudowy/modernizacji istniejących oraz budowy nowych systemów świadczących elektroniczne usługi publiczne (w tym e-Deklaracje2, e-Podatki oraz e-Customs) na bazie nowo powstałego środowiska zcentralizowanego; zapewnienie neutralności technologicznej systemów informatycznych Resortu Finansów oraz umożliwienie zwiększenia dostępności, jakości niezawodności, szybkości, wydajności, bezpieczeństwa, jednolitości), ilości i zakresu usług publicznych świadczonych w kanale elektronicznym przez systemy Resortu Finansów, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów eksploatacji infrastruktury teleinformatycznej; zapewnienie usprawnienia procesów zarządzania danymi (m.in. spójności oraz jednolitości danych), w ramach celnych i podatkowych usług publicznych związanych z udostępnieniem obywatelom i przedsiębiorcom elektronicznych kanałów pozyskiwania i wymiany informacji, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych inicjatyw technologicznych e-Deklaracje 2, e-Podatki, e-Customs; umożliwienie współdziałania systemów informatycznych Resortu Finansów oraz integracji z zewnętrznymi systemami administracji publicznej, zmierzające do zwiększenia ilości i poprawy efektywności wymiany danych, a w konsekwencji liczby i jakości eUsług świadczonych przez inne podmioty.

PRODUKTY PROJEKTU Zgodnie z zapisami Studium Wykonalności: Centrum Przetwarzania Danych, Zmodernizowane systemy informatyczne wykorzystywane w procesie realizacji e-usług, Centralny system tworzenia kopii bezpieczeństwa i archiwizacji, Centralny system zarządzania infrastrukturą teleinformatyczną. Bezpośrednimi rezultatami realizacji projektu będą: udostępnienie usług hostingu dla systemów świadczących e-usługi, zwiększenie interoperacyjności systemów informatycznych oraz zwiększenie sprawności transmisji danych, umożliwienie wykonywania kopii bezpieczeństwa i archiwizacji w modelu centralnym, umożliwienie spójnego i efektywnego zarządzania infrastrukturą teleinformatyczną. Rezultatem osiągnięcia ww. celu będzie: umożliwienie rozbudowy/modernizacji istniejących oraz budowy nowych systemów świadczących elektroniczne usługi publiczne (w tym e-Deklaracje2, e-Podatki oraz e-Customs) na bazie nowo powstałego środowiska zcentralizowanego; zapewnienie neutralności technologicznej systemów informatycznych Resortu Finansów oraz umożliwienie zwiększenia dostępności, jakości niezawodności, szybkości, wydajności, bezpieczeństwa, jednolitości), ilości i zakresu usług publicznych świadczonych w kanale elektronicznym przez systemy Resortu Finansów, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów eksploatacji infrastruktury teleinformatycznej; zapewnienie usprawnienia procesów zarządzania danymi (m.in. spójności oraz jednolitości danych), w ramach celnych i podatkowych usług publicznych związanych z udostępnieniem obywatelom i przedsiębiorcom elektronicznych kanałów pozyskiwania i wymiany informacji, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych inicjatyw technologicznych e-Deklaracje 2, e-Podatki, e-Customs; umożliwienie współdziałania systemów informatycznych Resortu Finansów oraz integracji z zewnętrznymi systemami administracji publicznej, zmierzające do zwiększenia ilości i poprawy efektywności wymiany danych, a w konsekwencji liczby i jakości eUsług świadczonych przez inne podmioty.

Administracja celna i skarbowa KONTEKST PROJEKTU e-Usługi Administracja celna i skarbowa CPD Radom INTERNET Rezerwowe CPD 1 W-wa Rezerwowe CPD 2 Łódź

Konsolidacja i Centralizacja Infrastruktura e-Usług Relacje z e-Projektami Program e-Cło Program e-Podatki Konsolidacja i Centralizacja Systemów Celnych i Podatkowych Infrastruktura e-Usług e-Projekty 7-Osi Priorytetowej, np. ePUAP-2. PL.ID

HARMONOGRAM REALIZACJI PROJEKTU 12/2010 BUDOWA CENTRUM PRZETWARZANIA DANYCH 12/2012 WYPOSAŻENIE CENTRUM PRZETWARZANIA DANYCH W INFRASTRUKTURĘ TELEINFORMATYCZNĄ 12/2013 KONSOLIDACJA I CENTRALIZACJA SYSTEMÓW CELNYCH I PODATKOWYCH 10/2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 12/2013

ZARZĄDZANIE PROJEKTEM – Metodyka PRINCE2 RADA PROJEKTU Role: Właściciel Projektu + Główny Użytkownik + Główny Dostawca Kierownik Projektu Radca Prawny Kierownik ds. Zarządzania Z-ca Kier. Projektu Kierownik ds. Budowy i Instalacji Kierownik ds. Teleinformatyki Kierownik ds. Konsolidacji i centralizacji Zespół ds. Zarządzania Zespół ds. Budowy i Instalacji Zespół ds. Teleinformatyki Zespół ds. Konsolidacji i centralizacji

FINANSOWANIE PROJEKTU Projekt indywidualny współfinansowany w 85% z EFRR Podpisanie umowy o dofinansowanie dnia 25.06.2009r. - na kwotę 167.000.000 zł STRUKTURA KOSZTÓW PROJEKTU: Rezultatem osiągnięcia ww. celu będzie: umożliwienie rozbudowy/modernizacji istniejących oraz budowy nowych systemów świadczących elektroniczne usługi publiczne (w tym e-Deklaracje2, e-Podatki oraz e-Customs) na bazie nowo powstałego środowiska zcentralizowanego; zapewnienie neutralności technologicznej systemów informatycznych Resortu Finansów oraz umożliwienie zwiększenia dostępności, jakości niezawodności, szybkości, wydajności, bezpieczeństwa, jednolitości), ilości i zakresu usług publicznych świadczonych w kanale elektronicznym przez systemy Resortu Finansów, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów eksploatacji infrastruktury teleinformatycznej; zapewnienie usprawnienia procesów zarządzania danymi (m.in. spójności oraz jednolitości danych), w ramach celnych i podatkowych usług publicznych związanych z udostępnieniem obywatelom i przedsiębiorcom elektronicznych kanałów pozyskiwania i wymiany informacji, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych inicjatyw technologicznych e-Deklaracje 2, e-Podatki, e-Customs; umożliwienie współdziałania systemów informatycznych Resortu Finansów oraz integracji z zewnętrznymi systemami administracji publicznej, zmierzające do zwiększenia ilości i poprawy efektywności wymiany danych, a w konsekwencji liczby i jakości eUsług świadczonych przez inne podmioty.

BUDŻET PROJEKTU [koszt w mln zł] 33,76 6,27 10 4,88 0,19 2007 2008 60,11 (35,99%) 33,76 (20,23%) 33,12 (19,83%) 28,67 (17,16%) 6,27 (3,75%) 10 4,88 (2,92%) 0,19 (0,12%) 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 [lata realizacji]

POZIOM REALIZACJI PROJEKTU Całkowity koszt projektu to 167.000.000 zł W ramach projektu zawarto 45 umów i zakontraktowano środki w wysokości 67.000.000 zł Wydatki projektowe wg stanu na koniec czerwca wyniosły 37.000.000 zł zakontraktowane 40% wydatkowane 22% Rezultatem osiągnięcia ww. celu będzie: umożliwienie rozbudowy/modernizacji istniejących oraz budowy nowych systemów świadczących elektroniczne usługi publiczne (w tym e-Deklaracje2, e-Podatki oraz e-Customs) na bazie nowo powstałego środowiska zcentralizowanego; zapewnienie neutralności technologicznej systemów informatycznych Resortu Finansów oraz umożliwienie zwiększenia dostępności, jakości niezawodności, szybkości, wydajności, bezpieczeństwa, jednolitości), ilości i zakresu usług publicznych świadczonych w kanale elektronicznym przez systemy Resortu Finansów, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów eksploatacji infrastruktury teleinformatycznej; zapewnienie usprawnienia procesów zarządzania danymi (m.in. spójności oraz jednolitości danych), w ramach celnych i podatkowych usług publicznych związanych z udostępnieniem obywatelom i przedsiębiorcom elektronicznych kanałów pozyskiwania i wymiany informacji, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych inicjatyw technologicznych e-Deklaracje 2, e-Podatki, e-Customs; umożliwienie współdziałania systemów informatycznych Resortu Finansów oraz integracji z zewnętrznymi systemami administracji publicznej, zmierzające do zwiększenia ilości i poprawy efektywności wymiany danych, a w konsekwencji liczby i jakości eUsług świadczonych przez inne podmioty. rozliczone 22%

Rozliczenie wniosków o płatność Do WWPE złożono 7 wniosków o płatność na kwotę 37.000.000 zł Prognoza - do końca września zostaną złożone kolejne dwa wnioski o płatność na kwotę 17.700.000 zł VII 19 mln IX 16,5mln VI 7,6mln Rezultatem osiągnięcia ww. celu będzie: umożliwienie rozbudowy/modernizacji istniejących oraz budowy nowych systemów świadczących elektroniczne usługi publiczne (w tym e-Deklaracje2, e-Podatki oraz e-Customs) na bazie nowo powstałego środowiska zcentralizowanego; zapewnienie neutralności technologicznej systemów informatycznych Resortu Finansów oraz umożliwienie zwiększenia dostępności, jakości niezawodności, szybkości, wydajności, bezpieczeństwa, jednolitości), ilości i zakresu usług publicznych świadczonych w kanale elektronicznym przez systemy Resortu Finansów, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów eksploatacji infrastruktury teleinformatycznej; zapewnienie usprawnienia procesów zarządzania danymi (m.in. spójności oraz jednolitości danych), w ramach celnych i podatkowych usług publicznych związanych z udostępnieniem obywatelom i przedsiębiorcom elektronicznych kanałów pozyskiwania i wymiany informacji, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych inicjatyw technologicznych e-Deklaracje 2, e-Podatki, e-Customs; umożliwienie współdziałania systemów informatycznych Resortu Finansów oraz integracji z zewnętrznymi systemami administracji publicznej, zmierzające do zwiększenia ilości i poprawy efektywności wymiany danych, a w konsekwencji liczby i jakości eUsług świadczonych przez inne podmioty. I 3,6mln II 2,8mln IV 2,7mln VIII 1,2mln V 1,6mln III 0,5mln

ZREALIZOWANE PRODUKTY PROJEKTU

Etap realizacji Projektu Zrealizowane produkty Uzyskane produkty Etap realizacji Projektu Zrealizowane produkty data odbioru produktu Etap I (2007-08-31 do 2008-12-11) Decyzja o wyborze lokalizacji 24.05.2007 Lista systemów typowanych do umieszczenia w CPD 03.06.2007 Zaktualizowane Studium Analityczno-Projektowe CPD 18.07.2007 Koncepcja architektoniczno-budowlana 26.11.2007 Inżynier Kontraktu 27.11.2007 Projekt budowlano-wykonawczy 30.09.2008 Etap II (2008-12-12 do 2010-12-31) Budynek CPD w trakcie realizacji Studium konsolidacji i centralizacji Przyłacze docelowe el-en (obiektu do sieci elektroenergetycznej) 04.07.2010 Kontrakt z Generalnym Wykonawcą 30.06.2009 Projekt wnętrz 08.04.2010 Wyposażenie meblowe Nadzór Inżyniera Kontraktu Standard określania klas systemów informatycznych 28.02.2009 Standard określania lokalizacji systemów Umowa z wykonawcą studium 31.03.2010 Wniosek o dofinansowanie 23.06.2010 Umowa o dofinansowanie 25.06.2010 Strategia komunikacji Domena 23.06.2009 Tablica informacyjna 11.08.2009 Materiały promocyjno-informacyjne Etap III (2011-01-01 do 2013-12-31) Skonsolidowane i scentralizowane systemy informatyczne w CPD 31.12.2013 Infrastruktura Teleinformatyczna

Skutecznie wdrożone rozwiązania organizacyjne/zarządcze Zarządzanie metodyczne w projektach informatycznych – metodyka Prince 2 (Struktura zarządcza, jasny podział kompetencji i odpowiedzialności, zakresy zadań, eskalacja na wyższy poziom zarządzania) Zastosowanie rozwiązań wspomagające zarządzanie projektami - SYSTEM Enterpise Project Management (EPM) (wspólna baza wiedzy o projektach, możliwość raportowania i śledzenia postępów w projektach, biblioteki projektów) Doskonalenie systemu komunikacji (działania promocyjno-informacyjne, angażowanie interesariuszy w realizację projektów) Rezultatem osiągnięcia ww. celu będzie: umożliwienie rozbudowy/modernizacji istniejących oraz budowy nowych systemów świadczących elektroniczne usługi publiczne (w tym e-Deklaracje2, e-Podatki oraz e-Customs) na bazie nowo powstałego środowiska zcentralizowanego; zapewnienie neutralności technologicznej systemów informatycznych Resortu Finansów oraz umożliwienie zwiększenia dostępności, jakości niezawodności, szybkości, wydajności, bezpieczeństwa, jednolitości), ilości i zakresu usług publicznych świadczonych w kanale elektronicznym przez systemy Resortu Finansów, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów eksploatacji infrastruktury teleinformatycznej; zapewnienie usprawnienia procesów zarządzania danymi (m.in. spójności oraz jednolitości danych), w ramach celnych i podatkowych usług publicznych związanych z udostępnieniem obywatelom i przedsiębiorcom elektronicznych kanałów pozyskiwania i wymiany informacji, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych inicjatyw technologicznych e-Deklaracje 2, e-Podatki, e-Customs; umożliwienie współdziałania systemów informatycznych Resortu Finansów oraz integracji z zewnętrznymi systemami administracji publicznej, zmierzające do zwiększenia ilości i poprawy efektywności wymiany danych, a w konsekwencji liczby i jakości eUsług świadczonych przez inne podmioty.

DOBRE PRAKTYKI I DOŚWIADCZENIA Metodyczne podejście do realizacji projektów (Prince 2, M_o_R) Doskonalenie Systemu komunikacji wew i zew Dobra współpraca z Instytucjami IZ,IP,IW – możliwość szybkiej wymiany informacji i uzgodnień Zespół projektowy składający się z osób o szerokich kompetencjach, zorientowanych na cel System motywowania pracowników zespołu – forma dodatkowego wynagrodzenia za zrealizowane zadania Jasno sprecyzowane cele projektu, jasno i czytelny podział obowiązków i zadań Właściwe „uplasowanie” projektu w organizacji Wsparcie eksperckie/doradcy prawnego - Pzp Rezultatem osiągnięcia ww. celu będzie: umożliwienie rozbudowy/modernizacji istniejących oraz budowy nowych systemów świadczących elektroniczne usługi publiczne (w tym e-Deklaracje2, e-Podatki oraz e-Customs) na bazie nowo powstałego środowiska zcentralizowanego; zapewnienie neutralności technologicznej systemów informatycznych Resortu Finansów oraz umożliwienie zwiększenia dostępności, jakości niezawodności, szybkości, wydajności, bezpieczeństwa, jednolitości), ilości i zakresu usług publicznych świadczonych w kanale elektronicznym przez systemy Resortu Finansów, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów eksploatacji infrastruktury teleinformatycznej; zapewnienie usprawnienia procesów zarządzania danymi (m.in. spójności oraz jednolitości danych), w ramach celnych i podatkowych usług publicznych związanych z udostępnieniem obywatelom i przedsiębiorcom elektronicznych kanałów pozyskiwania i wymiany informacji, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych inicjatyw technologicznych e-Deklaracje 2, e-Podatki, e-Customs; umożliwienie współdziałania systemów informatycznych Resortu Finansów oraz integracji z zewnętrznymi systemami administracji publicznej, zmierzające do zwiększenia ilości i poprawy efektywności wymiany danych, a w konsekwencji liczby i jakości eUsług świadczonych przez inne podmioty.

Jak to będzie wyglądać ? www.kic.gov.pl 21

Jak to dziś wygląda? www.kic.gov.pl 22

KONSOLIDACJA I CENTRALIZACJA SYSTEMÓW CELNYCH I PODATKOWYCH DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ AGNIESZKA WILCZEK PAWEŁ ORACZ www.kic.gov.pl 23