Misja i cele strategiczne PIFS oraz wytyczne w zakresie podstawowych dylematów strategicznych 24.10.2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
© SMWI, 2006 Konferencja UNDERSTAND, Poznań, czerwca 2006 Znaczenie badań nad rozwojem społeczeństwa informacyjnego w nowych regionach UE – perspektywa.
Advertisements

Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Ireneusz Górecki, Prezes Zarządu Warszawa, 18 grudnia 2012 roku.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Nagroda Marszałka Województwa Wielkopolskiego
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego Warszawa, r.
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Znaczenie podręcznika
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Wpływ EFS na rynek z perspektywy firmy szkoleniowej Warszawa, 31 maja 2011 r.
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Tworzenie i rozwijanie standardów usług instytucji pomocy i integracji społecznej Marek Borowski Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW „EUROPA W NASZEJ SZKOLE”
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Oferta Krajowej Izby Gospodarczej - instytucji otoczenia biznesu w zakresie wsparcia operacyjnego MSP 23 listopada 2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
Charakterystyka klastra
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Koło Młodych przy Polskim Stowarzyszeniu Zarządzania Kadrami Warszawa 2005.
Materiały informacyjne dotyczące współpracy z projektem workshop photographic corp.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia Zapraszamy do współpracy! 7 maja 2010.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
2010 Aleksandra Herba Przewodnicząca Rady Punktów Konsultacyjnych KSU Prokurent, Zastępca Dyrektora Generalnego Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
Budujemy współpracę na Mazowszu – od organizacji do federacji Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Strategia Rozwoju Klastra „Innowacyjna Medycyna”
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Program ramowy na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (ang. Competitiveness and Innovation Framework Programme - CIP) ma na celu promowanie konkurencyjności.
Jak robić to efektywnie?
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Co PGL LP robią w klastrze?
Strategia rozwoju PFWB Najważniejsze informacje Walne Zgromadzenie r.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Polska Federacja Szpitali Projekt. Uzasadnienie: krajowe Na rynku ochrony zdrowia w Polsce brakuje organizacji zrzeszającej większość szpitali, działają.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Zapis prezentacji:

Misja i cele strategiczne PIFS oraz wytyczne w zakresie podstawowych dylematów strategicznych 24.10.2009

Składniki misji PIFS: Działanie na rzecz ciągłego rozwoju kompetencji i kształcenia się przez całe życie; Działanie na rzecz rozwoju rynku szkoleniowego, na którym obowiązują zasady uczciwej konkurencji.

Misja PIFS (propozycje sformułowania): Działamy na rzecz ciągłego rozwoju kompetencji i kształcenia się przez całe życie poprzez rozwój rynku szkoleniowego, na którym obowiązują zasady uczciwej konkurencji. Promujemy ideę uczenia się przez całe życie i dążymy do powiększania/rozwoju rynku usług szkoleniowych, na którym obowiązują zasady uczciwej konkurencji. Misją PIFS jest promocja idei uczenia się przez całe życie, powiększanie i rozwój rynku szkoleniowego, na którym obowiązują zasady uczciwej konkurencji. Dążymy do ciągłego uczenia się i rozwoju ludzi dorosłych i rozwoju rynku usług szkoleniowych, na którym obowiązują zasady uczciwej konkurencji. Misją PIFS jest rozwój rynku szkoleniowego. Zrezygnować ze słów „uczenia się ludzi” na rzecz „rozwoju ludzi”. Misja powinna zawierać uzasadnienie społeczne, a nie jedynie interes wewnętrzny: „Działamy na rzecz podwyższania kompetencji poprzez rozwój rynku usług szkoleniowych, na którym obowiązują zasady uczciwej konkurencji”. Działamy na rzecz rozwoju rynku usług szkoleniowych. Nie tylko uczenie się, ale wszelka aktywna działalność związana z rozwojem. Dodać coś na rzecz edukacji naszych klientów. Wspierając członków Izby stwarzamy warunki rozwoju branży szkoleniowej w oparciu o zasady wolnej o uczciwej konkurencji. Działamy na rzecz rozwoju ludzi dorosłych i powiększania rynku usług szkoleniowych, na którym obowiązują zasady uczciwej konkurencji. Działamy na rzecz uczenia się przez całe życie i powiększania rynku usług szkoleniowych, na którym obowiązują zasady uczciwej konkurencji. Działamy na rzecz uczenia się przez całe życie poprzez rozwój rynku usług szkoleniowych, na którym obowiązują zasady uczciwej konkurencji. Działamy na rzecz uczenia się przez całe życie poprzez powiększanie rynku usług szkoleniowych, na którym obowiązują zasady uczciwej konkurencji. Działamy na rzecz rozwoju rynku szkoleniowego w warunkach wolnej i uczciwej konkurencji i tworzymy warunki do kształcenia się przez całe życie.

I. Reprezentowanie środowiska firm szkoleniowych wobec ustawodawcy, instytucji europejskich, rządowych i samorządowych Reprezentowanie interesów branży szkoleniowej w relacjach z otoczeniem na szczeblu krajowym i wojewódzkim; Rzecznictwo interesów na rzecz poprawy warunków prawnych poprzez zmiany ustaw, rozporządzeń i regulacji; Współpraca z instytucjami rządowymi i samorządowymi w ramach projektów dotyczących branży szkoleniowej;

PR usług szkoleniowych; II. Upowszechnianie idei uczenia się przez całe życie i szkoleń jako narzędzi rozwoju osobistego i Organizacji PR usług szkoleniowych; Realizacja projektów (komunikacyjnych i edukacyjnych) skierowanych do firm i ich pracowników w zakresie promocji LLL; Promocja konkretnych rozwiązań systemowych związanych z rynkiem szkoleń; Promowanie jakości usług szkoleniowych.

Promocja dobrych praktyk w szkoleniach. III. Definiowanie i upowszechnianie wysokich standardów jakości usług szkoleniowych Definiowanie i upowszechnianie norm etycznych działalności szkoleniowej; Definiowanie i upowszechnianie standardów jakościowych usługi szkoleniowej; Promocja dobrych praktyk w szkoleniach.

IV. Wspomaganie działalności firm szkoleniowych Gromadzenie i upowszechnianie informacji oraz badań na temat rynku szkoleń i branży szkoleniowej, Prowadzenie i rozpowszechnianie badań trendów biznesowych; Gromadzenie i upowszechnianie aktualnych informacji prawnych związanych z branżą szkoleniową; Organizowanie zniżek i upustów na usługi zewnętrzne świadczone firmom członkowskim; Działalność interwencyjna na rzecz członków Izby zgodnie ze ściśle określonymi kryteriami i regułami.

V. Integracja środowiska: wymiana doświadczeń, wiedzy i dobrych praktyk Tworzenie forum wymiany informacji, wiedzy i doświadczeń pomiędzy członkami (grupy robocze, spotkania, internet, biuletyny, itp.); Tworzenie platformy do nawiązywania relacji i współpracy biznesowej (konsorcja, podwykonawstwo, wymiana komercyjna między firmami).

Wytyczne: działalność konkurencyjna PIFS wobec członków PIFS jest organizacją firm szkoleniowych i nie może prowadzić działalności konkurencyjnej wobec swoich członków na polu realizacji usług szkoleniowych (dotychczas PKD 8042B). Trzeba określić nowe PKD, które obejmują działalność szkoleniową, aby określić jakich nowych klasyfikacjach PKD, PIFS nie powinien prowadzić. Trzeba także dokładnie określić, (zdefiniować) co to jest usługa szkoleniowa (zdefiniowany wstępnie w standardzie usługi szkoleniowej). Definicja ta będzie kryterium do określania działalności konkurencyjnej. W statucie winien być ogólny opis usługi szkoleniowej, a na poziomie szczegółowym definicja winna być cyklicznie modyfikowana przez dedykowany do tego wskazany organ Izby. Działania informacyjne (seminaria, konferencje, spotkania informacyjne) realizowane przez PIFS nie są traktowane jako konkurencyjne usługi szkoleniowe. Dopuszczamy wewnętrzne działania szkoleniowe, (np. szkolenia dotyczące rozwiązań prawnych dotyczących branży), ale potrzebna procedura zakupów wewnętrznych, regulamin zakupu tych usług. PIFS nie będzie realizować systemowych projektów szkoleniowych (typu Akademia PIFS).

Wytyczne: certyfikacja, akredytacja, regulacja rynku. Jest KDP (zatwierdzony) i słownik pojęć szkoleniowych (w procesie tworzenia). PIFS nie powinna w żaden sposób (zdecydowanie NIE) akredytować firm szkoleniowych (czyli zaświadczać, że dana firma jest zdolna do realizacji usług na określonym poziomie i audytować to). PIFS nie powinna certyfikować firm szkoleniowych. PIFS powinna promować wysoką jakość usługi szkoleniowej w sposób podobny do promocji KDP: Zdefiniować pojęcia i standard usługi szkoleniowej; Promować jakość w szkoleniach (w ogóle); Edukować rynek; Uzyskiwać od członków dobrowolną deklarację stosowania. Należy dopracować pomysł przyznawania zaświadczenia potwierdzenia stosowania norm PIFS (KDP, standard) wszystkim członkom PIFS, które zadeklarowały, że będą stosować standard usługi szkoleniowej i opłacają regularnie składki.

Wytyczne: źródła finansowania PIFS. Składka członkowska bez istotnych zmian (około 1500 PLN z ewentualną korektą inflacyjną), dążenie do pełnej windykacji należności s tytułu składki i do pozyskania nowych członków – cel: 500 członków; Prowadzenie działalności gospodarczej przez Izbę: Sprzedaż dostawcom firm szkoleniowych usług promocji (powierzchni reklamowych, mailingu, bannerów) skierowanej do firm szkoleniowych; Sprzedaż firmom szkoleniowym usług promocji (powierzchni reklamowych, mailingu, bannerów) skierowanej do firm szkoleniowych w zakresie ich usług pozaszkoleniowych i szkoleniowych; Sprzedaż firmom nie prowadzącym działalności szkoleniowej usług promocji (powierzchni reklamowych, mailingu, bannerów, pakiety sponsorskie) skierowanej do wszystkich firm (gospodarki), w zakresie oferty pozaszkoleniowej i w ramach ochrony marki PIFS; Sprzedaż badań rynkowych (np. zamówionych, przedpłaconych) Sprzedaż firmom nie będącym członkami PIFS patronatów marki PIFS, pod warunkiem ochrony marki Realizacja przez PIFS projektów współfinansowanch ze środków UE w zakresie nie zawierającym komponentów szkoleniowych (np. projekty badawcze, promocyjne, itp.); Dotacje, zlecenia, inne źródła publiczne – w zakresie działań, które nie są usługami szkoleniowymi (nie zawierają komponentu usług szkoleniowych); Narzędziem pozyskania członków i windykacji należności powinna być także działalność gospodarcza, w której członkowie płacą mniej (np. 50%) za usługi niż nie-członkowie, co skłania do przystąpienia do Izby i opłacania składki;

Wnioski: pakiet korzyści. Reprezentacja środowiska; Rzecznictwo w zakresie uzgodnionych interesów; Dostęp do informacji: raporty, badania, biuletyny; Korzyści finansowe (zniżki, grupy zakupowe); Działania promocyjne – wykorzystywanie logo PIFS w materiałach promocyjnych; Możliwość aktywnego wspólnego działania (projekty PIFS realizowane wspólnie z członkami – centralne i regionalne) i wymiany informacji; Działalność interwencyjna na rzecz członków Izby zgodnie ze ściśle określonymi kryteriami i regułami.