Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO MIASTA PUŁAWY.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI ŚCIEKOWEJ NA TERENIE AGLOMERACJI ŻAGAŃ
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Lokalny program rewitalizacji Metodyka przygotowania dokumentu LPR
PREZENTACJA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH BAZY GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO URZĄD STATYSTYCZNY W ŁODZI Łódź, 10 grudnia 2010 r.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Skoro nie wiesz dokąd zmierzasz Nigdy tam nie dojdziesz Konwent zrzeszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego Pogorzelica
FIRMA ROKU PROJEKT REGULAMINU KONKURSU Urz ą d Miejski w Czechowicach-DziedzicachWydzia ł Strategii i Rozwoju Miasta Czechowice-Dziedzice, 9 marca 2009.
Spotkanie Burmistrza Czechowic-Dziedzic z Przedsiębiorcami INWESTYCJE REALIZOWANE I PRZYGOTOWYWANE DO REALIZACJI GMINY CZECHOWICE-DZIEDZICE - PRZEDSIĘWZIĘCIA.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Strategia Rozwoju Koszalina
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Plan Odnowy Miejscowości
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Prof.dr hab. Michał Jasiulewicz Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych GOSPODARKA PRZESTRZENNA Studia I-go stopnia.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Lokalny program rewitalizacji Gniewkowa na lata 2009 – sierpnia 2009 r.
Włocławski Obszar funkcjonalny
Wsparcie dla rozwoju technologii
STRATEGII ROZWOJU GMINY I MIASTA CZERWIONKA – LESZCZYNY
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” System pomiaru jakości usług publicznych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
WIELOLETNI PLAN ROZWOJU GMINY JAROCIN NA LATA
Tarnowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. - narzędzie polityki mieszkaniowej Miasta Tarnowa Katowice, 14 stycznia 2016 r. Wojciech Daniel.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
STRATEGIE ROZWOJU GMIN POWIATU KARTUSKIEGO GŁÓWNE ZAŁOŻENIA.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata Warsztat III ZADANIA REWITALIZACYJNE GÓRA,
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Warsztat konsultacyjny
PAKIET DLA ŚREDNICH MIAST – MOŻLIWOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Warsztat konsultacyjny
Green Key MIASTO I Gmina GOŁAŃCZ Program ochrony środowiska dla Miasta i Gminy Gołańcz na lata z perspektywą do roku 2025 Gołańcz, grudzień.
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
Zapis prezentacji:

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta SPOTKANIE BURMISTRZA CZECHOWIC-DZIEDZIC Z PRZEDSIĘBIORCAMI Czechowice-Dziedzice, 12 marca 2008 r. DWOREK „STARA CYNKOWNIA” Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta PROGRAM SPOTKANIA Powitanie i słowo wstępne – Marian Błachut, Burmistrz Czechowic-Dziedzic Strategia Rozwoju Gminy Czechowice-Dziedzice i Wieloletni Plan Inwestycyjny – Grzegorz Wąsik, Naczelnik Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta, UM Czechowice-Dziedzice Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Czechowice-Dziedzice – metodyka tworzenia – dr Jerzy Gołubowicz, Instytut Gospodarki Nieruchomościami w Katowicach Jak „Pałac Kotulińskich” odzyskuje dawny blask.  Projekt rewitalizacji atrakcji turystycznej Czechowic-Dziedzic – Iwona Gach, Strategis Sp. J. w Bielsku-Białej Bank ofert inwestycyjnych – Błażej Budny, Wydział Strategii i Rozwoju Miasta, UM Czechowice-Dziedzice Działania dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw dofinansowane w roku 2008 – Katarzyna Domagała, Tomasz Mrowiec, Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Bielsku-Białej Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta STRATEGIA ROZWOJU GMINY CZECHOWICE-DZIEDZICE Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta ATUTY DOBREJ STRATEGII ROZWOJU GMINY określenie wizji gminy - czyli stanu rzeczy, do osiągnięcia którego należy dążyć - pozwala skoncentrować się w pracach samorządu na realizacji zadań najbardziej istotnych dla całej lokalnej społeczności cel strategiczny staje się źródłem oparcia przy podejmowaniu bieżących decyzji odwołanie się do zapisów strategii rozwoju gminy jest konieczne przy składaniu wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć ze źródeł pozabudżetowych, np. środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej budowany jest korzystny wizerunek gminy, jako aktywnego, stwarzającego sobie szanse sukcesu ośrodka społeczno-gospodarczego Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta STRATEGIA ROZWOJU GMINY CZECHOWICE-DZIEDZICE   Załącznik do uchwały Rady Miejskiej nr XLII/349/01 z dnia 23 października 2001 roku Czechowice - Dziedzice, październik 2000 – maj 2001 Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta DEKLARACJA MISJI Gmina Czechowice-Dziedzice przyjazna swoim mieszkańcom – podnosząca jakość życia poprzez rozwój miejscowego przemysłu i przedsiębiorczości, realizowany w zgodzie ze środowiskiem naturalnym oraz poprzez poprawę standardu i dostępności szeroko rozumianych usług dla jej mieszkańców Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta DOMENY I CELE STRATEGICZNE Rozwój przyjaznego środowisku przemysłu oraz małej i średniej przedsiębiorczości Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, który jest źródłem bogacenia się społeczności gminy Podniesienie rangi gminy na tle regionu Jakość życia Zmiana wizerunku miasta – z kojarzonego powszechnie ośrodka przemysłu ciężkiego na miłe, dogodne do zamieszkania, średniej wielkości miasto Zrównoważenie sytuacji na rynku pracy – stworzenie szansy realizacji zawodowej dla mieszkańców miasta i gminy Czechowice-Dziedzice – pełna dostępność do bogatej i zróżnicowanej oferty zagospodarowania wolnego czasu Centrum logistyczne Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta DETERMINANTY AKTUALIZACJI STRATEGII ROZWOJU GMINY CZECHOWICE-DZIEDZICE od momentu uchwalenia w 2001 r. strategia nie była aktualizowana (w tym czasie nastąpiły zmiany zarówno w samej gminie, jak i w jej otoczeniu) jej realizacja nie była monitorowana rozpoczął się nowy okres programowania Unii Europejskiej – obejmujący lata 2007-2013 – pojawiły się nowe programy, za pomocą których dystrybuowane są fundusze strukturalne UE z rokiem 2007 skończył się okres, na jaki został sporządzony plan operacyjny Strategii – autorzy dokumentu założyli aktualizację dokumentu Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta PRZEBIEG PRAC NAD AKTUALIZACJĄ STRATEGII sprawozdanie z realizacji planu operacyjnego strategii w latach 2001-2007 audyt społeczno-gospodarczy Gminy Czechowice-Dziedzice zebranie propozycji zadań do ujęcia w nowym planie operacyjnym strategii weryfikacja założonych celów strategicznych gminy oraz sformułowanie planu operacyjnego na lata 2008-2015 konsultacje dokumentu strategicznego i podjęcie uchwały w sprawie jego przyjęcia Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta OCENA REALIZACJI PLANU OPERACYJNEGO STRATEGII W LATACH 2001-2007 – WNIOSKI (1) Dotychczasową realizację zadań ujętych w strategii można ocenić pozytywnie w ujęciu ilościowym, natomiast niemożliwe jest przeprowadzenie obiektywnej oceny jakościowej, ponieważ dokument strategii nie zawiera narzędzia wartościowania postępów w dążeniu do osiągania założonych celów. Z uwagi na duże zmiany społeczno-gospodarcze, zarówno w skali gminy, jak i regionu i kraju, jakie nastąpiły od czasu opracowania strategii, należy poddać analizie zapisy dotyczące celów strategicznych i operacyjnych i - w razie potrzeby - dokonać ich modyfikacji. Należy opracować system monitorowania realizacji strategii oraz oceniania efektów jej wdrażania. Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta OCENA REALIZACJI PLANU OPERACYJNEGO STRATEGII W LATACH 2001-2007 – WNIOSKI (2) Podczas aktualizacji strategii należy uwzględnić potrzebę jej zgodności z pozostałymi dokumentami planistycznymi gminy (m.in. ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i programem ochrony środowiska), a także uwzględnić ponadlokalne dokumenty planistyczne. Wskazane jest przyjęcie zasady, że odpowiedzialne za realizację zadań są jednostki organizacyjne samorządu (wydziały/biura Urzędu Miejskiego lub jednostki organizacyjne i spółki gminy), natomiast inne podmioty mogą pełnić funkcje wiodące w danym przedsięwzięciu jedynie po dokonaniu wiążących uzgodnień. Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta PROFIL SPOŁECZNO-GOSPODARCZY GMINY WYBRANE WSKAŹNIKI (1) Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta PROFIL SPOŁECZNO-GOSPODARCZY GMINY WYBRANE WSKAŹNIKI (2) Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta PROFIL SPOŁECZNO-GOSPODARCZY GMINY WYBRANE WSKAŹNIKI (3) Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta STRUKTURA WIEKOWA LUDNOŚCI (PAŹDZIERNIK 2007 R.) Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta KART ZGŁOSZENIA ZADANIA DO UJĘCIA W PRACACH NAD STRATEGIĄ Nazwa zadania: …………………………………………......................... Opis problemu: ..………………………………………............................ Opis zadania: ………...………………………………............................. Wpływ zadania na zaspokojenie potrzeb lokalnej społeczności: …… Uwagi: ……………………………………………………………………... Osoba zgłaszająca zadanie: …………………………………................ Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta PLAN OPERACYJNY NA LATA 2008-2015 Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta SCHEMAT PLANU OPERACYJNEGO – CELE OPERACYJNE SFERA SPOŁECZNA SFERA GOSPODARCZA SFERA ŚRODOWISKOWA SFERA KOMUNIKACYJNA Rozwój budownictwa mieszkaniowego Aktywizacja gospodarcza gminy Regulacja gospodarki wodno-ściekowej w gminie Wzrost dostępności komunikacyjnej Poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego Rozwój infrastruktury publicznej Informatyzacja gminy Uporządkowanie gospodarki odpadami Optymalizacja lokalnego transportu Zwiększanie atrakcyjności miejsca zamieszkania Poprawa efektywności energetycznej i jakości powietrza Zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańców Propagowanie postaw i zachowań proekologicznych Aktywizacja społeczeństwa Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta ROZWÓJ BUDOWNICTWA MIESZKANIOWEGO Tworzenie warunków do rozwoju budownictwa mieszkaniowego Zabezpieczenie wymaganej ilości mieszkań socjalnych Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta ROZWÓJ INFRASTRUKTURY PUBLICZNEJ Poprawa stanu technicznego i funkcjonalności gminnych obiektów użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych Budowa obiektów sportowych i rekreacyjnych Budowa budynku głównego Miejskiej Biblioteki Publicznej Budowa domu spokojnej starości Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta ZWIĘKSZANIE ATRAKCYJNOŚCI MIEJSCA ZAMIESZKANIA Rewitalizacja obszarów miejskich Likwidacja barier architektonicznych Poprawa estetyki przestrzeni publicznej Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta ZAPEWNIENIE BEZPIECZEŃSTWA MIESZKAŃCÓW Wzrost bezpieczeństwa publicznego Ochrona przeciwpowodziowa i przeciwpożarowa Zapewnienie pomocy społecznej mieszkańcom gminy Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta AKTYWIZACJA SPOŁECZEŃSTWA Rozwój aktywności ruchowej Zapewnienie atrakcyjnej oferty kulturalnej dla mieszkańców Wzbogacanie oferty edukacyjnej Wspieranie inicjatyw lokalnych i integracji mieszkańców Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta AKTYWIZACJA GOSPODARCZA GMINY Rewitalizacja obszarów poprzemysłowych Kreacja oferty inwestycyjnej Integracja lokalnego środowiska gospodarczego Rozwój kadr lokalnej gospodarki Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta INFORMATYZACJA GMINY Upowszechnienie dostępu do Internetu Wprowadzenie elektronicznej karty mieszkańca Edukacja informatyczna Podniesienie poziomu informatyzacji administracji gminy Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta REGULACJA GOSPODARKI WODNO-ŚCIEKOWEJ W GMINIE Uporządkowanie struktury własnościowej sieci wodno-kanalizacyjnej w gminie Budowa i przebudowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI ODPADAMI Realizacja gminnego planu gospodarki odpadami Rekultywacja składowiska odpadów komunalnych Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta POPRAWA EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ I JAKOŚCI POWIETRZA Termomodernizacja budynków Realizacja programu ograniczania niskiej emisji Modernizacja sieci cieplnych Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta PROPAGOWANIE POSTAW I ZACHOWAŃ PROEKOLOGICZNYCH Zrównoważony rozwój obszaru NATURA 2000 Edukacja ekologiczna mieszkańców Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta WZROST DOSTĘPNOŚCI KOMUNIKACYJNEJ Połączenie komunikacyjne z drogą ekspresową S1 Skomunikowanie Parku Technologicznego Przemysłu Lotniczego oraz terenów przemysłowych gminy Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA KOMUNIKACYJNEGO Opracowanie programu rozwoju lokalnej sieci komunikacyjnej Remont i przebudowa zdegradowanych ciągów komunikacyjnych Modernizacja niebezpiecznych skrzyżowań Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta OPTYMALIZACJA LOKALNEGO TRANSPORTU Rozwój komunikacji zbiorowej Rozwój ruchu rowerowego Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta WDRAŻANIE STRATEGII realizacją Strategii zarządza Burmistrz Czechowic-Dziedzic rolę pomocniczą pełni „Zespół ds. rozwoju Czechowic-Dziedzic” koordynatorem Strategii jest Wydział Strategii i Rozwoju Miasta Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta MONITOROWANIE STRATEGII powiązanie zapisów strategii z dokumentacją budżetową gminy (plany finansowe i sprawozdania z realizacji budżetu) – wartościowa ocena realizacji cykliczny audyt społeczno-gospodarczy i analiza danych Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta ŹRÓDŁA FINANSOWANIA STRATEGII budżet Gminy Czechowice-Dziedzice i podmiotów zależnych środki pomocowe UE fundusze krajowe środki prywatne Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta DOKUMENTY KOMPLEMENTARNE WZGLĘDEM STRATEGII I USZCZEGÓŁAWIAJĄCE JEJ ZAPISY studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego wieloletni plan inwestycyjny i budżet gminy lokalny program rewitalizacji plany odnowy miejscowości strategia rozwiązywania problemów społecznych program informatyzacji gminy program ochrony środowiska gminny plan gospodarki odpadami program ograniczania niskiej emisji program rozwoju lokalnej sieci komunikacyjnej program promocji gminy i inne Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta WIELOLETNI PLAN INWESTYCYJNY NA LATA 2008 – 2010 GMINY CZECHOWICE-DZIEDZICE Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

WIELOLETNI PLAN INWESTYCYJNY (WPI) – INFORMACJE PODSTAWOWE Wydział Strategii i Rozwoju Miasta WIELOLETNI PLAN INWESTYCYJNY (WPI) – INFORMACJE PODSTAWOWE jest średniookresowym dokumentem planistycznym, porządkującym zamierzenia inwestycyjne gminy jest on niezmiernie istotny w procesie programowania rozwoju jest podstawą do ubiegania się o zewnętrzne środki finansowe na zadania inwestycyjne ułatwia podejmowanie bieżących decyzji w zgodności z założonymi celami rozwoju jest instrumentem wspomagającym zarządzanie finansowe gminą Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

WYMIERNE EFEKTY WDROŻENIA WPI Wydział Strategii i Rozwoju Miasta WYMIERNE EFEKTY WDROŻENIA WPI utworzenie bazy danych o potrzebach inwestycyjnych gminy wprowadzenie dłuższego niż rok budżetowy okresu planowania i prognozowania finansów, co wydaje się konieczne biorąc pod uwagę cykl inwestycyjny konfrontacja potrzeb z rzeczywistymi możliwościami finansowymi gminy w kilku najbliższych latach wzmożenie starań o pozyskanie środków finansowych ze źródeł zewnętrznych na działalność inwestycyjną Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta CECHY CHARAKTERYSTYCZNE WPI obejmuje okres trzech lat i opracowywany jest corocznie w systemie kroczącym (aktualizacja co rok) uwzględnia inwestycje na lata 2008-2010, finansowane z udziałem środków budżetu gminy aktualny WPI został opracowany na podstawie szczegółowej analizy potrzeb inwestycyjnych we współpracy z wydziałami Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach oraz jednostkami organizacyjnymi gminy Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta KRYTERIA OCENY ZADAŃ PODCZAS TWORZENIA WPI wpływ na rozwój gospodarczy wpływ na możliwość pozyskania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych wypływ na środowisko naturalne długofalowy wypływ na budżet gminy wpływ na atrakcyjność gminy jako miejsca zamieszkania Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta WIELOLETNI PLAN INWESTYCYJNY NA LATA 2008 – 2010 (1) Lp. Nazwa Zadania Całkowita wartość zadania Nakłady przed 2008 r. 2008 2009 2010 Nakłady po 2010 r. 1 Budowa budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Niepodległości w Czechowicach-Dziedzicach 15 341 430 12 430 329 000 6 000 000 5 000 000 4 000 000 2 Wykonanie elewacji Miejskiego Domu Kultury w Czechowicach-Dziedzicach 2 575 707 75 707 2 500 000 3 Budowa sali gimnastycznej przy SP Nr 2 w Ligocie przy ul. Miliardowickiej 46 2 920 000 500 000 2 420 000 4 Budowa sali gimnastycznej w Gimnazjum nr 2 w Czechowicach- Dziedzicach 4 166 040 476 040 3 690 000 5 Budowa sali gimnastycznej w Gimnazjum nr 3 w Czechowicach- Dziedzicach 4 394 722 71 722 400 000 3 923 000   6 Budowa domu spokojnej starości "Złota Jesień" 3 600 000 100 000 1 000 000 7 Adaptacja budynku przy ul. J. Kochanowskiego na lokale socjalne 2 271 834 61 834 2 210 000 8 Budowa basenu krytego wolnostojącego o wymiarach 25,0 m x 12,5 m na terenie MOSiR w Czechowicach-Dziedzicach 12 907 495 9 507 495 3 400 000 9 Rozbudowa cmentarza komunalnego przy kościele pw. św. Katarzyny w Czechowicach-Dziedzicach 1 241 912 651 912 590 000 Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta WIELOLETNI PLAN INWESTYCYJNY NA LATA 2008 – 2010 (2) Lp. Nazwa Zadania Całkowita wartość zadania Nakłady przed 2008 r. 2008 2009 2010 Nakłady po 2010 r. 10 Zakup autobusów do PKM 3 530 000 1 700 000 1 830 000 11 Budowa kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Rumana w dzielnicy Grabowice w Czechowicach-Dziedzicach 1 626 909 962 128 430 761 129 990 104 030 12 Budowa kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Bachorek i ul.Szkolnej w Czechowicach-Dziedzicach 1 150 695 914 589 236 106 13 Rekultywacja składowiska odpadów - Etap I 600 000   14 Rekultywacja składowiska odpadów - Etap II 900 000 15 Rekultywacja składowiska odpadów - Etap III 1 500 000 16 Termomodernizacja Gimnazjum Publicznego nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach 2 033 917 58 136 1 000 000 975 781  RAZEM 60 760 661 13 529 865 18 347 234 15 649 542 9 129 990 4 104 030 Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta WPI W PODZIALE SEKTOROWYM Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta WPI W PODZIALE NA SFERY STRATEGICZNE Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta WPI W PODZIALE NA SFERY STRATEGICZNE W POSZCZEGÓLNYCH LATACH Wydział Strategii i Rozwoju Miasta

Wydział Strategii i Rozwoju Miasta KONTAKT URZĄD MIEJSKI W CZECHOWICACH-DZIEDZICACH Pl. Jana Pawła II 1 43-502 Czechowice-Dziedzice www.czechowice-dziedzice.pl WYDZIAŁ STRATEGII I ROZWOJU MIASTA Pl. Jana Pawła II 1, pok. 408 (III p.) tel.: 032 214 71 68 fax: 032 214 71 82 e-mail: sr@um.czechowice-dziedzice.pl Wydział Strategii i Rozwoju Miasta