Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001."— Zapis prezentacji:

1 Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001

2 2 Agenda Firma HOGART Urząd miejski jako jednostka obsługująca interesantów Organizacja Biura Obsługi Interesanta Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta

3 Zakopane, 21 czerwca 2001 3 HOGART Nasza misja dostarczyć naszym Klientom rozwiązania zapewniające im efektywną realizację ich zamierzeń Sukces na rynku samorządowym zrozumienie specyfiki, potrzeb i oczekiwań zarówno urzędu jak i mieszkańców szybkość, efektywność i wymierność osiąganych wyników docenianych przez mieszkańców rozwiązania praktyczne, gotowe do eksploatacji, gwarantujące sukces wdrożeniowy długoletnia obecność na rynku partnerska współpraca Zespołu od momentu opracowania założeń organizacyjnych do uruchomienia ich w praktyce

4 Zakopane, 21 czerwca 2001 4 Miejsce obsługi mieszkańców w zadaniach urzędu miejskiego Rozwój gminy / miasta Tworzenie prawa lokalnego Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty Planowanie i realizacja budżetu Wewnętrzna obsługa urzędu OBSŁUGA MIESZKAŃCA Obsługa mieszkańca - jedno z głównych kryteriów oceny urzędu przez mieszkańców

5 Zakopane, 21 czerwca 2001 5 Jakość i efektywność procesu obsługi w oczach mieszkańców Szybkość załatwienia sprawy odciążenie pracowników merytorycznych od spraw administracyjnych weryfikacja poprawności i kompletności wniosku już przy jego przyjęciu szybki i łatwy dostęp urzędników do aktualnych danych o gminie Bezstronność i profesjonalizm urzędników możliwość stałej kontroli postępu załatwiania sprawy Sprawny obieg informacji w urzędzie możliwość szybkiego i łatwego komunikowania się: urzędników pomiędzy sobą urzędników ze światem zewnętrznym Współdziałanie urzędników możliwość stałej kontroli postępu załatwiania sprawy jasne, kompetentne i jednoznaczne informacje udzielane przez urzędników Życzliwość w stosunku do interesanta Efektywność zarządzania powierzonymi środkami

6 Zakopane, 21 czerwca 2001 6 Poprawa jakości obsługi interesanta Rozdzielenie zadań: administracyjnych merytorycznych BiuroObsługiInteresanta Samodzielny dostęp do: interesant formularze wniosków informacje o sposobie postępowania urzędnik ewidencja ludności ewidencja gruntów, budynków i lokali ewidencja mienia komunalnego ewidencja umów plan zagospodarowania przestrzennego ewidencja pojazdów.....................

7 Zakopane, 21 czerwca 2001 7 Przykładowa organizacja pracy BOI Wydziały merytoryczne wniosek decyzja

8 Zakopane, 21 czerwca 2001 8 Korzyści POPRAWA STOPNIA ZADOWOLENIA MIESZKAŃCÓW ZWIĘKSZENIE ATRAKCYJNOŚCI MIASTA DLA INWESTORÓW OBNIŻENIE KOSZTÓW FUNKCJONOWANIA URZĘDU

9 Zakopane, 21 czerwca 2001 9 Internet w obsłudze interesanta Zdalny dostęp do informacji o statusie sprawy interesanta Składanie wniosków przez internet Internetowy dostęp do: informacji o urzędzie informacji o sposobie załatwiania spraw formularzy wniosków czas Usługi oferowane interesantowi

10 Zakopane, 21 czerwca 2001 10 Elektroniczna obsługa interesanta Elektroniczny dziennik podawczy Elektroniczne śledzenie biegu spraw ( Workflow ) Elektroniczne zarządzanie dokumentami ( DMS Document Management System ) Elektroniczna archiwizacja dokumentów

11 Zakopane, 21 czerwca 2001 11 Zagrożenia Kierunki zmian zdefiniowane zbyt ogólnie Ukierunkowanie na technologię Wykorzystanie osób nie znających realiów urzędu Nie uwzględnienie kultury urzędu

12 Zakopane, 21 czerwca 2001 12 Warunki sukcesu Partner o profilu i doświadczeniach gwarantujących: znajomość specyfiki urzędów administracji lokalnej doświadczenie w prowadzeniu złożonych przedsięwzięć organizacyjno - informatycznych stały dostęp do najnowszych technologii Sprawdzone podejście do prac projektowych etapowość rozwoju rozwiązania organizacyjno -informatycznego dostępność osób upoważnionych do podejmowania decyzji Stały udział pracowników urzędu w pracach projektowych zaangażowanie doświadczonych pracowników urzędu dobra znajomość analizowanych obszarów zatwierdzanie wyników każdego etapu prac przez kierownictwo urzędu

13 Zakopane, 21 czerwca 2001 13 Kontakt HOGART, Sp. z o.o. ul. Gwiaździsta 19 01 - 651 Warszawa tel.: (22) 639 26 00 Michał Buda Tamara Ossowska


Pobierz ppt "Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001."

Podobne prezentacje


Reklamy Google