Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

Technologia informacyjna według MENiS
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Co to jest TIK?.
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
Gimnazjum w Okonku 2008 Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Założenia PROJEKTU
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Wyrównywanie szans edukacyjnych
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Zapis prezentacji:

Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach

Wdrażanie kształcenia otwartego (e-learningu) Dla uczniów Uczniowie klas I-III i IV-VI uczestniczyli w szkoleniu e-learningowym „Sieciaki” na portalu www.dzieckowsieci.pl Najmłodsi uczniowie przedszkolaki zostali zaproszeni na szkolenie aby bawiąc się na portalu www.necio.pl uczyli się bezpiecznego korzystania z Internetu. Maluchy bardzo lubią ten portal, gry i piosenki. Klasy I-III biorą udział w projekcie „Planeta energii” w ramach szkolenia uczestniczyli w 11 misjach. Szkolenie odbywa się metoda e-learningową.

40 uczniów klasy I-III ukończyło 8 modułowy kurs „Poznaj bezpieczny Internet” 25 uczniów klas IV-VI ukończyło 7 modułowy kurs „Bezpieczna przygoda z Internetem” Zdobyte umiejętności wykorzystują w praktyce 19 przedszkolaków uczestniczyło w zabawie na portalu www.necio.pl

E – Learing dla nauczycieli w roku 2009/2010 - Jeden nauczyciel pani Agnieszka Gołąb podjęła szkolenia metodą e-learningową Instytutu Europejskiego – Zakład badań nad oświatą. Studium Prawa europejskiego „Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych”. Szkolenie daje między innymi umiejętności pracy i postępowania z uczniami niepełnosprawnymi, z ADHD itp.. (60 godz) Trzech nauczycieli p. Bernadetta Jurek, Elżbieta Soska i Izabela Socha podjęło szkolenia w programie Akademia Bratka mające na celu nabycie umiejętności diagnozowania uczniów ze specyficznymi trudnościami. Nauczyciel po zdiagnozowaniu uczniów i wypełnieniu kwestionariusza wpisuje dane w formularzu elektronicznym. Szkolenie odbywa się drogą e-learningową i składa się z czterech modułów. Wszystkie materiały dostępne są w wersji elektronicznej.

E – Learing dla nauczycieli w roku 2010/2011 - 5 nauczycieli naszej szkoły: p. Bernadetta Jurek p. Joanna Jamka p. Elżbieta Soska p. Agnieszka Gołąb p. Izabela Kiermasz ukończyło kurs e-learingowy „Edukacja medialna kluczem do sukcesu dla młodego pokolenia” organizowanego przez portal edukacyjny Interklasa 4 nauczycieli ukończyło szkolenie „Akademia zdalnej edukacji” p. Elżbieta Soska, p. Sylwia Żychowska, p. Agnieszka Gołąb, p. Bernadeta Jurek 3 nauczycieli ukończyło kurs „Bezpieczeństwo dla wszystkich” p. Elzbieta Soska, p. Sylwia Żychowska p. Izabela Kiermasz - Pani Bernadeta Jurek ukończyła II edycję „Ortografitii z Bratkiem”

2011/2012 - 2 nauczycieli p. Bernadetta Jurek p. Ewa Misiak ukończyło: Kurs internetowy: "Warsztat skutecznego nauczyciela - wsparcie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się z klas IV - VI" (organizator: Polskie Towarzystwo Dysleksji i Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON".  - 1 nauczyciel p. Agnieszka Gołąb rozpoczęła 90 godzinny kurs e-larningowy "Wsparcie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się z klas I–III"

Wirtualna klasa Uczniowie klas I-III od 2010 r posiadają wirtualną klasę, dzięki której mają ułatwioną komunikację między sobą, i nauczycielem.

Zrzuty wirtualnej klasy

Program animacji społecznej „Horyzonty” To ogólnopolski projekt mający na celu wyrównywanie szans uczniów z środowisk wiejskich. W ramach projektu realizowane były w naszej szkole zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z uczniami klas I – III oraz klas IV – IV. Celem zajęć było wyrównywanie szans uczniów i poszerzanie ich wiedzy z przedmiotów takich jak: j. polski, matematyka, j. angielski. Nauczyciele na zajęciach wykorzystywali programy multimedialne.

Klasy IV-VI Klasy I-III

Wykorzystanie TI w nauczaniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Stosując nowoczesne technologie nauczania nauczyciele zyskują możliwość włączenia w proces dydaktyczny materiałów multimedialnych. Taki sposób przekazywania i sprawdzania wiedzy jest atrakcyjny dla ucznia i sprzyja wyrównywaniu szans edukacyjnych. Często nauczyciele sami opracowują sobie materiały dostosowując je do możliwości uczniów.

Program multimedialny dla ucznia upośledzonego w stopniu umiarkowanym Dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (upośledzenie w stopniu umiarkowanym), został opracowany specjalny program multimedialny dzięki któremu uczeń szybko i łatwo przyswajał materiał, poznawał litery, cyfry, układał opowiadania. Program ten uczeń otrzymał do domu aby pod opieką mamy również mógł z niego korzystać. Program zatytułowany dla „Szymka”, (opracowany przez nauczyciela informatyki).

Zajęcia logopedyczne Zajęcia wyrównywania wiedzy ukierunkowane na korekcję wad wymowy skierowane są do uczniów klas I – III. W zajęciach tych nauczyciela wspomagają programy komputerowe

Zajęcia wyrównawcze Oprócz kół zainteresowań w szkole prowadzone są zajęcia wyrównawcze w klasach I-III i IV-VI z j. polskiego matematyki i j. angielskiego. Na zajęciach tych nauczyciele oprócz książek wykorzystują również dostępne w szkole programy multimedialne takie jak testy, sprawdziany, słowniki, gry edukacyjne. Ponadto maja możliwość korzystania z Internetu i wyszukiwania potrzebnych materiałów.

Komunikacja z uczniami nieobecnymi w szkole W przypadku wystąpienia dłuższej absencji ucznia w szkole nauczyciele wykorzystują Internet do komunikowania się z uczniem, przekazują mu w ten sposób różne informacje. Najczęściej odbywa się to drogą mailową, skype, gadu gadu. Klasy I-III komunikują się dzięki wirtualnej klasie

Projekt Indywidualizacji nauczania W roku 2011/2012 nasza szkoła przystąpiła do projektu EFS „Indywidualizacja nauczania w klasach I-III”. W ramach tego projektu zostały utworzone 4 grupy uczniów którzy poprzez dodatkowe zajęcia pozalekcyjne będą mogły rozwijać swoje zainteresowania oraz wyrównywać braki. Utworzono 2 zajęcia z uczniem zdolnym, zajęcia z uczniem słabym i zajęcia logopedyczne.