[ Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ]

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Perspektywy rozwoju spółdzielczości socjalnej w kontekście dotychczasowych doświadczeń związanych z wdrażaniem PO KL i PO FIO.
Advertisements

Lublin, 5 lipca 2006 r..
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Fundusze:Strukturalne i Spójności w Polsce
Autor prezentacji: Szymon Dziubek
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Pomorskiego (PKM PO KL WP) PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Propozycja Komisji dotycząca nowych rozporządzeń
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Funkcja kontrolno-sprawdzająca Instytucji Certyfikującej
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
System ewaluacji NPR i NSRO
Kryteria wyboru projektów pomocy technicznej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 01Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka,
Rola Instytucji Audytowej
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Ewaluacja w ramach ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGiP MARZEC 2005 Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Narodowa Strategia Spójności
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO WYDZIAŁ EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO 19 czerwca 2007 r.
1 1 System zarządzania i wdrażania projektów. Prezentacja przygotowana przez Zespół ds. Kontroli EFS Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie LucjanKozioł
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
[ Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Seminarium Obowiązki beneficjenta ZPORR związane z trwałością projektu Stanisław Pajor Dyrektor.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Monitoring i sprawozdawczość Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013 dla Województwa Dolnośląskiego na lata.
1 Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w latach
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw KONTROLE.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Nowy Targ 16 czerwca 2008.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Rola i doświadczenia Wojewody Małopolskiego w obecnym i przyszłym okresie programowania Stanisław.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Stan realizacji Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w Województwie Małopolskim Witold Kochan WOJEWODA MAŁOPOLSKI Kraków,
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
Stan przygotowań w zakresie wdrażania Narodowego Planu Rozwoju/ Podstaw Wsparcia Wspólnoty na lata Ministerstwo Gospodarki i Pracy Warszawa,
Regionalny Program Operacyjny
Informacja w sprawie wniosków o finansowanie lokalnych lotnisk w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Warszawa 26 maja 2006.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Zadania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata PIOTR JAN BAŃCZYK
„Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego o znaczeniu regionalnym w oparciu o wybrane przykłady”
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywni zawodowo” „Aktywni zawodowo” projekt realizowano na.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
System wdrażania RPO Warmia i Mazury na lata Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
ZINTEGROWANY PROGRAM OPERACYJNY ROZWOJU REGIONALNEGO stan realizacji w woj. podlaskim Białystok, 13 stycznia 2005 r.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Zapis prezentacji:

[ Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Kraków,15 listopada 2007 r. Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi Małopolski Urząd Wojewódzki [ Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ]

Instytucja Zarządzająca Ministerstwo Gospodarki i Pracy Instytucja Płatnicza Ministerstwo Finansów Komitet Monitorujący ZPORR Instytucje Pośredniczące Urzędy Wojewódzkie Komitety Sterujące komponent wojewódzki Podkomitety Monitorujące komponent regionalny ZPORR Instytucje Wdrażające Urzędy Marszałkowskie Wojewódzkie Urzędy Pracy Panele Ekspertów/ Komisje Oceny Projektów Beneficjenci

Instytucja Pośrednicząca w Województwie Małopolskim jest odpowiedzialna za stworzenie i wdrożenie systemu zarządzania i kontroli gwarantującego prawidłowość wdrażania projektów oraz wykonywanych operacji finansowych w ramach ZPORR

Instytucja Pośrednicząca działała na podstawie następujących aktów prawnych: Rozporządzenie Rady Nr 1260/1999 wprowadzające ogólne przepisy dotyczące funduszy strukturalnych Rozporządzenie Komisji Nr 438/2001 ustanawiające szczegółowe zasady wykonania Rozporządzenia Rady Nr 1260/1999 dotyczącego systemów zarządzania i kontroli pomocy udzielanej w ramach Funduszy Strukturalnych Ustawa o Narodowym Planie Rozwoju z dnia 20 kwietnia 2004r. Narodowy Plan Rozwoju 2004-2006 – dokument przyjęty przez RM w dniu 14 stycznia 2004r. Podstawy Wsparcia Wspólnoty „Promowanie rozwoju gospodarczego i warunków sprzyjających wzrostowi zatrudnienia” – Grudzień 2003 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego 2004-2006 – Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z 1 lipca 2004r. Uzupełnienie ZPORR – Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 25 sierpnia 2004r

Instytucja Pośrednicząca w Województwie Małopolskim Podstawa prawna : porozumienie zawarte pomiędzy Ministrem Gospodarki i Pracy Samorządem Województwa a Wojewodą Małopolskim podpisane w dniu 17 maja 2004r.

Instytucja Pośrednicząca w Województwie Małopolskim Małopolski Urząd Wojewódzki posiada kompetencje w zakresie : informacji i promocji zawierania umów przepływów finansowych czynności kontrolnych dokonywania oceny i wyboru projektów archiwizacji dokumentów monitoringu weryfikacji i potwierdzania płatności

Priorytety ZPORR współfinansowane z EFRR w Małopolsce Priorytet 1. Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmocnieniu konkurencyjności regionów Priorytet 3. Rozwój lokalny ( z wyłączeniem działania 3.4)

Alokacja na Województwo Małopolskie w podziale na priorytety i działania – ZPORR 2004-2006

Do 31 października 2007 roku Wojewoda podpisał 205 umów: W ramach priorytetu I 62 umowy W ramach priorytetu III 143 umów Całkowita wartość projektów, realizowanych w ramach Priorytetu I i III ZPORR wynosi: 1 291 832 850,03 zł, w tym: 796 351 217,41 zł – stanowi kwotę dofinansowania z EFRR 29 829 797,51 zł – stanowi kwotę budżetu państwa 826 181 014,92 zł – łączna kwota

Typy projektów Dane na 31 październik 2007r.

1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego

1.3. Regionalna infrastruktura społeczna Auditorium Maximum Uniwersytet Jagielloński

1.3. Regionalna infrastruktura społeczna ZAKUP APARATURY MEDYCZNEJ I WYPOSAŻENIA – SMS. Im. G. Narutowicza w Krakowie

Strefa aktywności gospodarczej przy Działanie 3.3: Zdegradowane obszary miejskie poprzemysłowe i powojskowe Działanie 3.3.1: Rewitalizacja obszarów miejskich Strefa aktywności gospodarczej przy ul. Rouvroy w Libiążu

Przebudowa mostu Gmina Muszyna zbiornik wodny „Świnna Poręba” Oczyszczalnia ścieków w Stryszowie Stacja Uzdatniania Wody w Oswięcimiu

Województwa w aspekcie alokacji 2004-2006 Stan na dzień 30.09.2007

Fundusze Europejskie w Województwie Małopolskim na lata 2007-2013

Rozmieszczenie środków finansowych, dla poszczególnych programów w latach 2007-2013

Porównanie alokacji środków dla Województwa Małopolskiego

Rola wojewody w nowym okresie programowania na lata 2007 - 2013 Podstawa prawna : Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa Ustawa z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r.

Wojewoda w nowym okresie programowania Kompetencje : Wojewoda powołuje i przewodniczy SKW, Wojewoda rozpatruje protesty w sprawie projektów, które nie otrzymały dofinansowania w ramach MRPO, Wojewoda uczestniczy w pracach Komitetu Monitorującego MRPO, Wojewoda realizuje zadania z zakresu certyfikacji prawidłowości poniesienia wydatków w ramach MRPO

Stała Konferencja Współpracy powoływana jest zarządzeniem Wojewody Konferencja stanowi forum wymiany poglądów i opinii oraz ustalania wspólnego stanowiska w zakresie spraw objętych ustawą o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, dotyczących samorządów terytorialnych różnego szczebla, w szczególności w odniesieniu do strategii rozwoju województwa oraz regionalnych i krajowych programów operacyjnych.

Certyfikowanie Wydatków Weryfikacja pod względem formalnym i merytorycznym Poświadczenia i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność okresową Weryfikacja prawidłowości funkcjonowania systemu służącego realizacji MPRO Gromadzenie informacji o nieprawidłowościach stwierdzonych podczas przeprowadzanych kontroli Analiza raportów z kontroli systemowych oraz kontroli wydatków dotyczących MRPO dla celów poświadczenia wydatków Monitoring poziomu wydatków dla MRPO zgodnie z zasadą n+3 oraz n+2

Działania pomocowe skierowane do Mołdowi skierowane są: wzmacnianie struktur administracyjnych na poziomie centralnym i lokalnym - "Plan Działania UE-Mołdowa"; w planowaniu i zarządzaniu procesami rozwoju gospodarczego; rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich; przekazywaniu doświadczeń w zakresie rozwój małych i średnich przedsiębiorstw; ochronie środowiska naturalnego; bezpieczeństwa energetycznego; kształtowania instrumentów wymiaru sprawiedliwości; wzmocnienie administracji i kadr dyplomatycznych, zdobywania nowych doświadczeń, podnoszenia kwalifikacji.

Europejski Instrument Sąsiedztwa i Partnerstwa Europejski Instrument Sąsiedztwa i Partnerstwa (EISP) stanowi inicjatywę Komisji Europejskiej, której zasadniczym celem jest rozwój współpracy pomiędzy Unią Europejską a państwami partnerskimi spoza UE poprzez zapewnienie zintegrowanego i zrównoważonego rozwoju regionalnego.  Finansowanie : Na ten cel przeznaczonych zostało 173, 322 mln euro Zasięg terytorialny EISP: Algieria, Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Egipt, Gruzja, Izrael, Jordania, Liban, Libia, Mołdawia, Maroko, Autonomia Palestyńska, Syria, Tunezja, Ukraina.

Obszary wsparcia z EISP obejmują : promowanie dialogu politycznego i reform, wzmocnienie instytucji krajowych i innych instytucji odpowiedzialnych za przygotowanie i efektywne wdrażanie polityk, wspieranie polityk promujących rozwój społeczny, równość kobiet i mężczyzn, zatrudnienia i ochrony socjalnej, wspieranie współpracy transgranicznej oraz promowanie zrównoważonego rozwoju ekonomicznego, społecznego i środowiskowego w regionach przygranicznych, wspieranie polityk promujących zdrowie, edukację i szkolenia, promowanie udziału Wspólnot w działaniach dotyczących badań i innowacji, promowanie współpracy pomiędzy Państwami Członkowskimi i krajami partnerskimi w dziedzinie szkolnictwa wyższego, wymiany nauczycieli, naukowców i studentów, promowanie dialogu między kulturami i kontaktami people-to-people

"Młodzież w działaniu" promowanie aktywnych postaw obywatelskich wśród młodzieży, rozwój solidarności i tolerancji oraz wzajemnego zrozumienia wśród młodych ludzi z różnych   krajów, podnoszenie jakości systemów wspierających działania młodzieży wspieranie współpracy europejskiej w dziedzinie młodzieży. zwiększanie udziału w życiu społecznym młodzieży z mniejszymi szansami. Akcja 3. promuje wymianę i współpracę z regionami leżącymi poza UE i krajami nie należącymi do Krajów Programu. Wspiera projekty angażujące młodych ludzi i organizacje z Krajów Partnerskich.

Akcja 3.1 – Współpraca z Sąsiadującymi Krajami Partnerskimi Unii Europejskiej           Wymiany Młodzieżowe W wymianie musi wziąć udział jedna lub więcej grup z Sąsiadujących Krajów Partnerskich UE i przynajmniej jedna grupa z Kraju Unii Europejskiej. Szkolenia i projekty współpracy w sieci W projekcie musi wziąć udział jedna lub więcej organizacji/grup z  Sąsiadujących Krajów Partnerskich i przynajmniej jedna organizacja/grupa z Kraju Unii Europejskiej. Akcja 3.2 – Współpraca z innymi Krajami Partnerskimi na świecie Akcja scentralizowana. Beneficjenci składają wnioski do Education, Audiovisual and Culture Executive Agency w Brukseli

[ Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] DZIĘKUJĘ [ Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ]