Przygotowania do zamknięcia pomocy w Walii

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AKTUALIZACJA STANU PRAWNEGO W ZAKRESIE KONTROLI WYMOGÓW I KONTROLI IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI ZWIERZĄT Puławy, ; r.;
Advertisements

2 Wspólne posiedzenie Grupy ds. MŚP przy KK NSRO oraz Grupy ds. Przedsiębiorców Wyniki działalności Grupy ds. Przedsiębiorców Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Proces zatwierdzania i certyfikacji wydatków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji.
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Podsumowanie rocznych spotkań Instytucji Zarządzających z Komisję Europejską nt. realizacji PO w 2007 roku Komitet Koordynacyjny NSRO Warszawa, 17 grudnia.
Raportowanie, monitorowanie oraz przepływy finansowe Szwajcarsko-Polski Program Współpracy Muszyna opracowanie JEMS Architekci.
Rola samorządów województw we wdrażaniu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Janusz Gałęziak Dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
1 Przygotowania do zamknięcia ZPORR Ewa Wnukowska – Dyrektor Departamentu Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Warszawa, 15 kwietnia 2008 r.
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Przygotowania do zamknięcia pomocy z funduszy strukturalnych na lata w świetle regulacji wspólnotowych Konstancja Piątkowska Instytucja Zarządzająca.
Założenia systemu kontroli i audytu w latach
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Nieprawidłowości w ZPORR – przypadki nadużyć, obszary ryzyka, działania Instytucji Zarządzającej.
Funkcja kontrolno-sprawdzająca Instytucji Certyfikującej
Procedury audytu zamknięcia pomocy Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z Unii Europejskiej, Ministerstwo Finansów.
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Kryteria wyboru projektów pomocy technicznej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych.
Rola Instytucji Audytowej
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Kontrola realizacji projektów w ramach RPOWŚ
EWALUACJA Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie warmińsko-mazurskim.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
HARMONOGRAM PROCESU UDZIAŁU SPOŁECZEŃSTWA - ZESTAWIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE NALEŻY PRZEPROWADZIĆ W DRODZE KONSULTACJI Opracowanie: Ksenia Starzec-Wiśniewska.
Podstawy prawne Rozporządzenie 1260/1999 ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych Rozporządzenie 1681/94 zmienione Rozporządzeniem.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Monitoring i sprawozdawczość Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013 dla Województwa Dolnośląskiego na lata.
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw KONTROLE.
438/2001 Kontrola 5% Zamknięcie pomocy 1083/2006, 1828/2006 Audyt systemów Audyt operacji Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
2009 Działanie 3.3 Tworzenie systemu ułatwiającego inwestowanie w MSP Poddziałanie Wsparcie dla MSP Podsumowanie naboru 2008 i zmiany na 2009 Zespół
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Oś 4 Leader EWALUACJA LGD Rzeszów, 21 maja 2013 r.
Rola i zadania Związku Euroregion „Tatry” we wdrażaniu mikroprojektów
Beata Rudzka Departament Instytucji Płatniczej Ministerstwo Finansów
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Formularz wniosku i wymagane załączniki Działanie 9.1 Wysokosprawne.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Zarządzanie projektami EFS Projekty, które przeszły wszystkie trzy etapy wyboru przedstawiane są komisji regionalnej do akceptacji Po otrzymaniu akceptacji.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Prezentacja wyników zawartych w Rocznym sprawozdaniu audytowym Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 01 Mój region w Europie.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 89/91, Olsztyn Tel. (89) , Fax (89) Urząd Marszałkowski.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Prezentacja wyników audytu rocznego IA Paweł Krawański Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 01 Mój region w Europie.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Zarządzanie projektem EFS
spotkanie informacyjne
Rozliczanie i kontrola operacji w ramach PO RYBY
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Przygotowania do zamknięcia pomocy 2000-2006 w Walii Sheila Maxwell Przygotowania do zamknięcia pomocy 2000-2006 w Walii Welsh European Funding Office Swyddfa Cyllid Ewropeaidd Cymru Walijski Urząd ds. Funduszy UE Welsh Assembly Government Llywodraeth Cynulliad Cymru Rząd Zgromadzenia Walijskiego

Cymru – Wales Cymru/Walia Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future/ Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Programy walijskie 2000-2006 Cel 1- Zachodnia Walia i doliny Cel 2 – Wschodnia Walia Cel 3 – Wschodnia Walia INTERREG IIIA - Walia/Irlandia transgraniczny LEADER plus EQUAL URBAN II Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Wyzwania związane z zamykaniem programów Dominacja nowych programów, nowych systemów, nowych procedur Brak zainteresowania „starymi” programami Utrata kluczowych pracowników, ich doświadczenia, brak ciągłości działania Trudności związane z zamykaniem projektów i kontaktowaniem się z beneficjentami „zamkniętych projektów” Utrata dokumentacji/plików Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Działanie Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Planowanie Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Przygotowania do zamknięcia programów Utworzone w 2004 r. brytyjskie Grupy ds. Zamknięcia Programów odbywają od tego czasu regularne spotkania: Grupa ds. Audytu, Grupa Operacyjna, Grupa Sterująca Zamknięciem Programów. Brytyjski pakiet ds. zamykania programów został przygotowany w maju 2007 r. – ogólne wytyczne dla Instytucji Zarządzających (IZ), Instytucji Płatniczych (IP) i organów odpowiedzialnych za kontrole wymienione w artykule10. Odbyły się warsztaty poświęcone zamknięciu programów – rozpoznano problemy. Każdy program zostanie zamknięty przy zastosowaniu ogólnych wytycznych. Brytyjskie wytyczne są zgodne z wytycznymi Komisji – COM(2006) w sprawie zamknięcia pomocy (2000-2006) finansowanej z Funduszy Strukturalnych oraz wytycznymi WE w sprawie deklaracji zakończenia pomocy zgodnie z art. 15 Rozporządzenia 438/2001 w odniesieniu do zamknięcia programów 2000-2006. Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Przygotowania do zamknięcia programów w Walii Plan działań w sprawie zamykania programów – kto i kiedy podejmuje działania Harmonogram – dla każdego programu Ocena ryzyka Przygotowanie pakietów zamknięcia programów – dostosowanie ich do poszczególnych programów Regularne zebrania Grupy Roboczej ds. Zamknięcia Programów w celu weryfikacji dokonanych postępów; w jej skład wchodzą przedstawiciele IZ, Instytucji Płatniczej, organu określonego w art. 10 oraz organu ds. zamknięcia pomocy (Audyt Wewnętrzny w Walii) Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Przygotowania do zamknięcia programów w Walii Plan działań dotyczący zamknięcia programów Zawiera szczegóły odnoszące się do prac i terminów ich wykonania przez poszczególne osoby Jest uzgodniony przez Grupę Roboczą ds. Zamknięcia Programów i analizowany na każdym spotkaniu Obecnie nacisk kładzie na: Kończenie realizacji projektów i dokonywanie płatności końcowych Przygotowanie wskazówek dla projektów, które nie zostaną pod względem rzeczowym i finansowym zakończone do 31 grudnia 2008 r. Zbieranie danych dot. wszystkich audytów przeprowadzonych w ramach programów Weryfikowanie działań podjętych w wyniku audytów Podanie wszystkich modyfikacji w tabelach finansowych Uzupełnienia Programu – na poziomie działań Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Przygotowania do zamknięcia programów w Walii Harmonogram – uzgodnione ostateczne terminy: Składanie wniosków o płatność końcową przez beneficjentów – 30/09/08 Ukończenie kontroli/raportów określonych w art. 4 i art. 10 – 31/12/08 Dokonanie płatności w ramach wszystkich wniosków przez IZ – od stycznia do marca 2009 r. Sfinalizowanie pakietów zamknięcia – od maja do października 2009 Ukończenie sprawozdań końcowych – od czerwca do listopada 2009 r. Zatwierdzenie sprawozdań końcowych przez Komitety Monitorujące Programy – od lipca do grudnia 2009 r. Przekazanie organowi określonemu w art. 15 końcowej dokumentacji dot. zamknięcia programów – od lipca do grudnia 2009 r. Zakończenie procedur organu określonego w art. 15 – styczeń 2010 r. Ostateczny termin przekazania dokumentów do KE – 31/03/2010 Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Rozpoznane czynniki ryzyka Ryzyko Utrata doświadczonych pracowników zajmujących się finalizowaniem procesu zamknięcia programów Niezakończenie projektów przez beneficjentów Niezłożenie wniosków o płatność końcową przez beneficjentów we właściwym terminie Złe funkcjonowanie skomputeryzowanego systemu zarządzania funduszami strukturalnymi Niewystarczające lub nieodpowiedniej jakości kontrole z art. 4 i art. 10 Nieefektywne działanie Komitetów Monitorujących Programy Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Rozpoznane czynniki ryzyka Ryzyko Zbyt wysoki lub niereprezentatywny wskaźnik błędów Brak umiejętności radzenia sobie ze słabymi punktami zidentyfikowanymi przez audytorów Niezachowanie dokumentacji źródłowej Niespójne informacje przekazywane w trakcie zamykania programów Różnice kursowe - £/€ Zbyt późne rozpoczęcie procesu zamknięcia Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Przygotowania do zamknięcia programów w Walii Pakiet zamknięcia programów Standardowy format w celu zapewnienia skutecznego gromadzenia danych przez IZ, Instytucję Płatniczą i organ odpowiedzialny za kontrole wymienione w art. 10 Przekazywanie odpowiedniej jakości informacji organowi określonemu w art. 15, tak aby mógł on przygotować deklarację zamknięcia pomocy, w celu zminimalizowania ryzyka otrzymania deklaracji zakończenia pomocy z zastrzeżeniem. Testowanie pakietu zamknięcia w 2008 r., przy wykorzystaniu Programu URBAN oraz funduszu EFOiGR w programie Celu 1 Określenie w pakiecie zamknięcia obowiązków IZ/IP (Instytucji Pośredniczących), Instytucji Płatniczej oraz organu odpowiedzialnego za kontrole wymienione w art. 10 Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Instytucje Zarządzające i Instytucje Pośredniczące Karta informacji o zamknięciu programów nr 1: Wniosek o wypłatę salda końcowego – zgodny z załącznikiem nr 8 wytycznych KE oraz brytyjskimi wytycznymi w sprawie zamknięcia programów Sprawozdanie końcowe - zgodne z załącznikiem nr 5 wytycznych KE; przykład podano również w brytyjskich wytycznych Systemy zarządzania i kontroli (w tym kontrole wymienione w art. 4) – podsumowanie kluczowych kontroli przeprowadzanych przez Instytucję Zarządzającą, z podkreśleniem usprawnień wprowadzonych do kontroli w okresie programowania w wyniku informacji zwrotnych oraz monitorowania (kontrole wymienione w art. 4 i 10) Kontrole wymienione w art. 4 – szczegóły procesu i procedur (w tym wytycznych) stosowanych w celu zweryfikowania dostaw produktów i usług, sprawdzenia prawdziwości wnioskowanych wydatków oraz szczegóły selekcji i rejestrowania kontroli na miejscu. Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Instytucje Zarządzające i Instytucje Pośredniczące Karta informacji o zamknięciu programów nr 1: Szczegóły przeprowadzonych kontroli na miejscu – rok, liczba projektów, liczba wizyt weryfikujących itd. Podsumowanie kluczowych wniosków wynikających z kontroli wymienionych w art. 4, najważniejsze słabe punkty kontroli, działania podjęte w celu ich usunięcia, relacje z organami określonymi w art. 10 itd. Raporty KE/ETO oraz Rządu Zgromadzenia Walijskiego (RZW) – podsumowanie wszystkich audytów dotyczących bezpośrednio programu lub innych audytów przeprowadzanych przez te organy mających pośredni wpływ na program (np. audyt działania określonego w art. 4) Podsumowanie kluczowych zaleceń audytów KE ETO i RZW oraz działań podjętych przez IZ Szczegóły zaleceń, które nie dały asumptu do dalszych działań Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Instytucje Zarządzające i Instytucje Pośredniczące Karta informacji o zamknięciu programów nr 1: Błędy i nieprawidłowości – szczegóły dotyczące przypadków nieprawidłowości zgłaszanych do OLAF, które zostały wyjaśnione. Sporządzenie raportu prezentującego przekrojowo wszystkie wspólne cechy nieprawidłowości, podjęte działania, wprowadzone zmiany procedur, skutki czynników zewnętrznych, które również przyczyniły się do eliminacji nieprawidłowości. Lista niewyjaśnionych nieprawidłowości ze szczegółowymi informacjami na temat przyczyn braku wyjaśnień. Dla celów zamknięcia programów nieprawidłowość jest uważana za zamkniętą, gdy nieprawidłowe finansowanie zostało usunięte z końcowej deklaracji wydatków programu albo kwota nieprawidłowości została ustalona i podjęto - w razie konieczności - działania naprawcze. Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Instytucja Płatnicza Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Karta informacji o zamknięciu programów nr 2: Poświadczenie wydatków, sporządzone zgodnie z załącznikiem II rozporządzenia 438/2001. Kontrole sprawdzające czy dostępna jest wystarczająca ilość informacji z IZ w celu poświadczenia dokładności, kwalifikowania i prawidłowości zadeklarowanych kwot. Dane na temat istniejących systemów w celu zapewnienia zgodności z art. 9/2 rozporządzenia 438/2001 i wytycznymi. Lista zapytań lub dalszych informacji zapotrzebowanych w wyniku kontroli. Księga dłużników – zestawienie szczegółowych informacji zgodnie z artykułem 8 rozporządzenia 438/2001 (dla każdego przypadku, za wyjątkiem przypadków, w których odnośne kwoty potrącono od zadeklarowanego wydatku, i które nie niosą skutków finansowych dla funduszy wspólnotowych). Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Organy odpowiedzialne za kontrole wyrywkowe wymienione w artykule 10 Karta informacji o zamknięciu programów nr 3: Dane na temat 5% próby – zestawienie kwot wydatków kwalifikowanych skontrolowanych w trakcie wizyt kontrolnych, wyrażonych jako % całkowitych wydatków kwalifikowanych Zgłoszone nieprawidłowości – zestawienie nieprawidłowości zgłoszonych zgodnie z rozporządzeniem 1681/94 oraz potwierdzenie ich zamknięcia. W myśl artykułu 10 nieprawidłowość zostaje zamknięta, gdy: wszystkie problemy wykryte w czasie kontroli zostały już rozwiązane i odzyskiwanie kwot nie jest konieczne albo kwota nieprawidłowego finansowania została ustalona i jej odzyskanie nie jest konieczne lub sprawa została skierowana do IZ/AP w celu podjęcia działań naprawczych. Deklaracja zakończenia kontroli wyrywkowych. Zestawienie niezakończonych kontroli i ich przyczyn. Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Organy odpowiedzialne za kontrole wyrywkowe wymienione w artykule 10 Karta informacji o zamknięciu programów nr 3: Rozkład kontroli obejmujących 5% kwalifikowanych wydatków – tabela ukazująca wartość kwalifikowanych wydatków poniesionych od 2000 do 2008 r., które zostały skontrolowane w ramach 5% próby. Rodzaje kontroli projektów – tabela ukazująca rodzaje skontrolowanych projektów w podziale na działania Wielkość skontrolowanych projektów – tabela ukazująca liczbę projektów oraz wartość kwalifikowanych wydatków skontrolowanych dla poniższych przedziałów kwot: poniżej £50 000 £51 000 - £250 000 £251 000 - £500 000 £501000 - £1 000 000 powyżej £1 000 000 Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Organy odpowiedzialne za kontrole wyrywkowe wymienione w artykule 10 Karta informacji o zamknięciu programów nr 3: Dobór próby na podstawie analizy ryzyka – podsumowanie procedur zapewniających zgodność z wymaganiami, w tym z wytycznymi Tabela zestawiona w oparciu o analizę ryzyka, ukazująca: liczbę projektów sklasyfikowanych jako odznaczające się wysokim, średnim i niskim ryzykiem liczbę projektów skontrolowanych według powyższej klasyfikacji w ramach kontroli 5% (wyrażoną jako % wszystkich projektów w każdej grupie ryzyka) wartość wydatków kwalifikowanych skontrolowanych dla każdej grupy (wyrażoną jako % wydatków całkowitych) Wskazanie głównych instytucji zaangażowanych we wdrażanie programu Szczegóły wizyt kontrolnych (co najmniej jedna winna przypadać na każdy organ) – jeśli nie, to należy podać szczegółowe uzasadnienie Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Organy odpowiedzialne za kontrole wyrywkowe wymienione w artykule 10 Karta informacji o zamknięciu programów nr 3: Audyty KE/ETO przeprowadzane przez organ wymieniony w art. 10 – zestawienie przeprowadzonych audytów i rekomendacji nie w pełni wdrożonych Wskaźnik błędów, istotność i częstotliwość błędów : Istotność - dane wymienione w tabeli na podstawie wyrywkowej próby, pobranej na podstawie analizy ryzyka bądź nie / losowo. Częstotliwość błędów – gdy poziom błędów przekracza 2% poziom istotności, podanie w tabeli słabych punktów i ich podstawowych przyczyn. Postępowanie w przypadku błędów systemowych – dane na temat stwierdzonych błędów systemowych, postępowanie, dalsze działania, podjęte działania naprawcze/zapobiegawcze (z uwzględnieniem wytycznych). Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Organy odpowiedzialne za kontrole wyrywkowe wymienione w artykule 10 Karta informacji o zamknięciu programów nr 3: Raport ogólny, podsumowanie: Wszystkich wspólnych problemów, istotnych słabych punktów oraz błędów systemowych stwierdzonych podczas weryfikacji i działań podjętych w celu ich naprawy Rozstrzygnięć na temat tego, czy wysoki wskaźnik występowania błędów świadczył o istotnych słabych punktach systemów zarządzania i kontroli oraz podjętych w związku z tym działań Czy dalsze kontrole były przeprowadzane w przypadku, gdy w wyniku kontroli stwierdzono wskaźnik błędów przekraczający 2% skontrolowanej próby Podkreślenie jakichkolwiek czynników zewnętrznych, które mogłyby mieć wpływ na wyniki Wszystkich działań przeprowadzonych w wyniku audytu KE/ETO Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość

Wnioski Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Planuj, Planuj, Planuj Nie należy lekceważyć zakresu niezbędnych prac Należy rozpoznać wyzwania i ryzyko Należy dążyć do współpracy pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi stronami na wczesnym etapie Należy uzgodnić działania – kto co robi i kiedy Należy uzgodnić realny harmonogram Należy uzgodnić format gromadzenia danych i informacji oraz przekazać wytyczne ORAZ Nie wolno przeoczyć terminu zamknięcia programów określonego przez Komisję Europejską! Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future Ewrop & Chymru: Buddsoddi yn eich Dyfodol Europe and Wales: Investing in your future / Europa i Walia: inwestowanie w Twoją przyszłość