Modelowy System Zarządzania Wiedzą w Firmie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

16 décembre 2013 Slide N° 1 5 mars 2009 Slide N° 1 Urbact Secretariat URBACT II Europejski Program Współpracy Terytorialnej dla Zrównoważonego.
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Rola Krajowej Sieci Tematycznej
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Lublin, 5 lipca 2006 r..
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Olbrzym rozwiązania Bohdan Rożnowski. Plan działań Adresowane do pracowników Adresowane do pracodawców Adresowane do społeczeństwa.
Znaczenie podręcznika
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
Założenia działalności Krajowej Instytucji Wspomagającej PO KL na lata Beata Puszczewicz Fundacja Fundusz Współpracy.
1 Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy Założenia Planu Oceny Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Narodowa Strategia Spójności
Skoro nie wiesz dokąd zmierzasz Nigdy tam nie dojdziesz Konwent zrzeszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego Pogorzelica
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Model firmy społecznej i możliwości legislacyjne związane z tym narzędziem aktywizacji zawodowej w kontekście Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr.
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Z Wiekiem na Plus - szkolenia dla przedsiębiorstw
Economy Needs Senior`s Unique and Real Experience ENSURE Przedsiębiorczość wymaga seniorów. Kompetencje i doświadczenie seniorów dla rozwoju gospodarczego.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Komplementarność + POKL RPO Olsztyn, 2 i 9 marca 2012 r. Last Minute – ostatnia szansa! O dotacjach unijnych na kilka sposobów" =
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Sposoby wzmacniania rezultatów po szkoleniach Moderator: Grzegorz Maszkowski
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Partnerstwo na Rzecz Rozwoju Kompromis na rynku pracy – innowacyjny model aktywizacji zawodowej kobiet.
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL zasady i system wdrażania Departament Zarządzania EFS MGPiPS.
PRAKTYKI ZAWODOWE: ZASADY DOBRYCH PRAKTYK SIMON JAMES I TIM FOX.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Prezentacja przygotowana na podstawie : Małgorzata Marcińska Podsekretarz Stanu - Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Piła, maj 2014 r.
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
INFRASTRUKTURA REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI DEPARTAMENT PLANOWANIA STRATEGICZNEGO I GOSPODARCZEGO.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju - założenia Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
SPOTKANIE KONSULTACYJNE NA TEMAT ZAGADNIENIA GEODEZYJNE W STRATEGII ROZWOJU WOJEDZTWA MAZOWIECKIEGO PROPOZYCJA TEMATYKI MAZOWIECKICH PRZEDSIĘWZIĘĆ.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Zapis prezentacji:

Modelowy System Zarządzania Wiedzą w Firmie PRR F0576; PL-106

Założenia dla opracowania systemu zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie System spełnia pięć podstawowych warunków: 1. Buduje zaufanie między pracodawcą a pracownikiem oraz zwiększa konkurencyjność firm 2. Optymalnie wykorzystuje kompetencje załogi 3. Systematyzuje planowanie i prowadzenie szkoleń według potrzeb firmy 4. Kontroluje efektywność przeprowadzonych szkoleń poprzez kontrolę przeniesienia zdobytej wiedzy na stanowiska pracy 5. Zapewnia przejrzystość kompetencji (Matter of Transparency)

REZULTAT GŁÓWNY System analizy potrzeb kompetencji w firmie: Rezultatem projektu będzie Modelowy System Zarządzania Wiedzą w Firmie (MSZWwF). MSZWwF składa się z trzech autonomicznych podsystemów: System analizy potrzeb kompetencji w firmie: - analiza potrzeb kompetencji; - tworzenie koncepcji szkoleń „szytych” na miarę potrzeb firmy; - kontrola efektywności szkoleń – kontrola przenoszenia zdobytej wiedzy na stanowiska pracy. Wewnętrzny system oceny i certyfikacji kompetencji zdobytych w drodze szkoleń nieformalnych w firmie. System wykorzystywania starszych doświadczonych pracowników (45+) do przekazywania wiedzy młodszym pracownikom (wewnętrzny coaching)

Nieformalny system edukacji Incydentalny system edukacji zawodowych SCHEMAT PROJEKTU IW EQUAL „Modelowy system przystosowania kadr przedsiębiorstw do zmian strukturalnych w gospodarce” PL-106 Podsystem II Podsystem I Podsystem III Nieformalny system edukacji zawodowej Incydentalny system edukacji zawodowych Samodzielne uczenie się pracowników wykorzystujące wiedzę trenerów-seniorów Ocena zdobytych kompetencji pracowników Analiza potrzeb kompetencji Ocena zdobytych kompetencji pracowników Przeniesienie zdobytej wiedzy na stanowiska pracy Opracowanie koncepcji szkoleń „szytych na miarę” Szkolenia przeprowadzane przez zewnętrzne instytucje Szkolenia wewnątrz przedsiębiorstwa prowadzane przez trenerów-seniorów Potrzeba szkoleń Szkolenia wewnątrz przedsiębiorstwa Kontrola przeniesienia wiedzy na stanowiska pracy

STRATEGIA WDRAŻANIA REZULTATU DO POLITYKI PAŃSTWA PRR przyjęło następująca strategię upowszechniania i wdrażania rezultatu do głównego nurtu polityki państwa: 1. zmiany legislacyjne (w związku z brakiem wystarczającej wiedzy na temat niezbędnych zmian oraz w celu uzyskania w miarę pełnej informacji ze strony grup interesów zaplanowano szereg konsultacji roboczych, które umożliwią sprecyzowanie konkretnych zmian legislacyjnych w tym obszarze) 2. wykorzystywanie funduszy strukturalnych przez przedsiębiorstwa w celu wdrażania rezultatu (poprzez spotkania robocze z odpowiednimi Departamentami UW i UM i zapewnienie odpowiednich środków dla przedsiębiorstw chcących wdrożyć rezultat w swoich firmach - działanie to wprost wpisuje się w strategię rozwoju regionalnego ze względu na budowanie społeczeństw opartych na wiedzy oraz społeczeństw informacyjnych) 3. upowszechnianie informacji oraz samego rezultatu wśród decydentów oraz w obszarze gospodarki i jej otoczenia