Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Perspektywy rozwoju spółdzielczości socjalnej w kontekście dotychczasowych doświadczeń związanych z wdrażaniem PO KL i PO FIO.
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Promocja zatrudnienia i wsparcie przedsiębiorców w 2012 r
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
18 czerwca 2009 Działania ukierunkowane na realizację idei dobrego rządzenia w Priorytecie V PO Kapitał Ludzki – Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji.
Wrocław, Plan działania na 2007/2008 rok dla Priorytetu V PO KL.
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
PLANY DZIAŁANIA W RAMACH PO KL - Priorytety Centralne PLANY DZIAŁANIA W RAMACH PO KL - Priorytety Centralne Styczeń 2008 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Formy wsparcia w ramach integracji społecznej Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
POWER OBSZAR Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej (kontekst krajowy) 15 kwietnia 2013 r.
Grażyna Gęsicka Minister Rozwoju Regionalnego Partnerstwo jako forma aktywnej polityki rynku pracy Legnica, 28 lutego 2007 r. PARTNERSTWO JAKO JEDNA Z.
System ewaluacji NPR i NSRO
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO WYDZIAŁ EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO 19 czerwca 2007 r.
Rzeszów, 6 września Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 24 kwietnia 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia współfinansowana z Unii Europejskiej.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki PO KL
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Warszawa, grudzień 2004 MINISTERSTWO GOSPODARKI I PRACY Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Krajowe i unijne źródła finansowania.
Europejski Fundusz Społeczny jako instrument promocji integracji społecznej.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Model firmy społecznej i możliwości legislacyjne związane z tym narzędziem aktywizacji zawodowej w kontekście Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr.
Wyzwania PO KL w 2009 r.2 1. Zapobieganie negatywnym skutkom spowolnienia gospodarczego: przyśpieszenie wydatkowania EFS opracowanie i rozpoczęcie wdrażania.
Prezentacja wyników i przyjęcie rekomendacji wypływających z badania pn.: "Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu instytucjonalnego rynku.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Zadania Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w zakresie realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w obszarze działalności samorządów terytorialnych.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Projekt 1.18 Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej, Zadanie 2 – główne założenia. Pozna ń, 13 XII 2011r. Anna Kruczek.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki KOMPONENT REGIONALNY Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław,
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL zasady i system wdrażania Departament Zarządzania EFS MGPiPS.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości © Warszawa, System ewaluacji PO KL Priorytetu II działań 2.1, 2.2 SPOTKANIE INAUGURUJĄCE PRACE GRUPY.
Zasada Partnerstwa w ramach funduszy unijnych – perspektywa NGO.
Prezentacja przygotowana na podstawie : Małgorzata Marcińska Podsekretarz Stanu - Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Piła, maj 2014 r.
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Piotr Frączak Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Społeczeństwo obywatelskie a Narodowe Strategiczne.
System wdrażania funduszy europejskich w latach Rola partnerów społeczno-gospodarczych Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia Warszawa,
Oś IV Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Wdrażanie EFS w Polsce w latach Całość wsparcia EFS w Polsce na lata Podział środków finansowych w ramach PO KL: Alokacja finansowa.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Priorytet V. „Dobre zarządzanie” Działanie 5.2 „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej”, Poddziałanie „Systemowe wsparcie funkcjonowania.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Zapis prezentacji:

Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007

Priorytet V PO KL 2 Cele Priorytetu V: Poprawa zdolności regulacyjnych administracji publicznej, Poprawa jakości usług oraz polityk związanych z rejestracją działalności gospodarczej i funkcjonowaniem przedsiębiorstw, Modernizacja procesów zarządzania w administracji publicznej i wymiarze sprawiedliwości, Budowa potencjału partnerów społecznych i organizacji pozarządowych ukierunkowana na wzmocnienie ich aktywnego uczestnictwa w procesie realizacji Strategii Lizbońskiej

Priorytet V PO KL 3 Działania ukierunkowane na wzmocnienie potencjału partnerów społecznych oraz organizacji pozarządowych mają charakter horyzontalny i są powiązane z obszarami wsparcia przewidzianymi w ramach pozostałych trzech celów szczegółowych Priorytetu V. Wsparcie dla partnerów oraz organizacji pozarządowych wiąże się z rolą tych podmiotów w procesie wspierania modernizacji struktur państwa i przede wszystkim przyczyni się do zwiększenia ich uczestnictwa w procesie realizacji niezbędnych reform, optymalizacji procesu stanowienia prawa oraz wdrażania zasady dobrego rządzenia.

Priorytet V PO KL 4 Administracja rządowa Administracja samorządowa Partnerzy społeczni Organizacje pozarządowe Proces realizacji Strategii Lizbońskiej (Działania 5.1, 5.2 i 5.3) Budowa potencjału ukierunkowanego na aktywne uczestnictwo w realizacji Strategii Lizbońskiej (Działania 5.4 i 5.5)

Priorytet V PO KL 5 Działanie 5.5 Rozwój dialogu społecznego Cel: - Wzmocnienie potencjału związków zawodowych i organizacji pracodawców uczestniczących w dialogu społecznym w zakresie dialogu autonomicznego i trójstronnego, w tym uzgadniania polityk we współpracy z administracją publiczną. - Wzmocnienie kompetencji administracji publicznej w zakresie dialogu społecznego.

Priorytet V PO KL 6 Wsparcie systemowe dla dialogu społecznego: Beneficjentem systemowym jest Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego w MPiPS. Aby zwiększyć udział partnerów społecznych w realizacji działania, powołano Komitet Sterujący Projektem z udziałem przedstawicieli reprezentatywnych partnerów społecznych. Wsparcie będą mogły uzyskać reprezentatywne (zgodnie z ustawą o Komisji Trójstronnej) organizacje pracodawców i związki zawodowe, a także przedstawiciele administracji publicznej.

Priorytet V PO KL 7 Wsparcie systemowe dla dialogu społecznego: Studia, analizy, ekspertyzy na temat dialogu społecznego, jego kondycji, perspektyw i barier w rozwoju oraz potrzeb uczestników dialogu, Monitorowanie i ewaluacja współpracy pomiędzy administracją publiczną a instytucjami dialogu społecznego, Upowszechnianie współpracy w zakresie uzgadniania polityk publicznych pomiędzy administracją publiczną i partnerami społecznymi, Wypracowanie i upowszechnianie standardów współpracy administracji publicznej z partnerami społecznymi, Wsparcie udziału partnerów społecznych w pracach europejskich struktur dialogu społecznego

Priorytet V PO KL 8 Projekty konkursowe na rzecz wzmocnienia uczestników dialogu społecznego: W ramach działania przewiduje się uruchomienie konkursów otwartych na wszystkie typy działań przewidzianych w Szczegółowym Opisie Priorytetów w I kwartale 2008 r. Wsparcie będą mogły uzyskać organizacje pracodawców i pracowników, instytucje dialogu społecznego i i ich członkowie oraz członkowie związków zawodowych i organizacji pracodawców.

Priorytet V PO KL 9 Projekty konkursowe na rzecz wzmocnienia uczestników dialogu społecznego: Studia, analizy, ekspertyzy na temat dialogu społecznego, jego kondycji, perspektyw i barier w rozwoju oraz potrzeb uczestników dialogu, Wsparcie udziału partnerów społecznych w pracach europejskich struktur dialogu społecznego, Tworzenie i wdrażanie programów ukierunkowanych na rozwój dialogu społecznego, Tworzenie i wdrażanie programów rozwoju organizacji ukierunkowanych na poprawę efektywności procesów zarządczych i komunikacyjnych, usprawnienie funkcjonowania systemów informacyjnych, Tworzenie i wdrażanie programów podnoszących kwalifikacje eksperckie, Wspieranie współpracy pomiędzy organizacjami partnerów społecznych na poziomie terytorialnym i branżowym

Priorytet V PO KL 10 Podział środków finansowych w ramach Działania 5.5 Alokacja finansowa Działania wynosi EUR środki EFS stanowią 85% tj EUR środki krajowe stanowią 15 % tj EUR Proponowany przez MPiPS podział środków w ramach Działania: Projekty systemowe: 60 % Projekty konkursowe: 40 %

Dziękuję za uwagę Ministerstwo Rozwoju Regionalnego