Organizacja sieci POWIATOWYCH OŚRODKÓW WSPIERANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH w województwie małopolskim kwiecień - 2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
REKRUTACJA : Projekt ZDOBĄDŹ ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ - AUDYTORA ENERGETYCZNEGO skierowany jest do dorosłych osób pracujących,
„Na dobry początek – staż”
Rekrutacja.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
"Nowoczesny Nauczyciel
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
„BEZPIECZNE DZIECIŃSTWO NA WSI”
NSTEACS, Kraków, 2003 Leczenie interwencyjne zasady doboru optymalnej farmakoterapii wspomagającej przed przesłaniem chorego do ośrodka kardiologii inwazyjnej.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Informacja o wynikach diagnozy uzdolnień uczniów w województwie małopolskim w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych, j. angielskiego, matematyki,
Organizacja diagnozy uzupełniającej dla uczniów klas IV szkoły podstawowej w ramach projektu DiAMEnT kwiecień   Projekt współfinansowany przez.
Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim z uwzględnieniem wyników diagnozy uzdolnień uczniów.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Założenia merytoryczne i organizacyjne systemu pracy z uczniami zdolnymi w projekcie „DiAMEnT” Opracowanie: Krystyna Dynowska- Chmielewska   Projekt.
WOJEWÓDZKA KONFERENCJA SZKOLENIOWA DLA PRZEDSTAWICIELI
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Wirtualne Koła Naukowe
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
KUJAWSKO – PAŁUCKI INKUBATOR OGRANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Projekt pn. SĄDECKIE POROZUMIENIE ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Założenia projektu DiAMEnT ze szczególnym uwzględnieniem aspektów.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
MENTOR MULTIMEDIALNY – ZAWÓD PRZYSZŁOŚCI Projekt: Mentor multimedialny – zawód przyszłości jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Co przed nami w projekcie Łatwiejszy start…? Faustyna Kaletka.
Projekt realizowany w ramach programu Moje Boisko ORLIK 2012 Projekt realizowany w ramach programu Moje Boisko ORLIK 2012.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT DiAMEnT jako projekt innowacyjny.
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
1 Współpraca dla Pracy O SZKOLENIACH Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Październik-grudzień 2015 r. Rządowy program „Bezpieczna i przyjazna szkoła ” Uczeń w sieci program podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w Internecie szkołach.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Tworzenie wojewódzkiego systemu pracy z uczniami zdolnymi w ramach projektu DiAMEnT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
XI edycja programu Trzymaj Formę!
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Informacja o projekcie Małopolskie Talenty
Informacja o projekcie Małopolskie Talenty
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

Organizacja sieci POWIATOWYCH OŚRODKÓW WSPIERANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH w województwie małopolskim kwiecień

Zasady tworzenia POWUZ POWUZ były tworzone we współpracy z tymi organami prowadzącymi szkoły, które zadeklarowały chęć uruchomienia na swoim terenie ośrodków dla zdolnych dzieci z terenu powiatu/gminy. Ośrodki działają z wykorzystaniem bazy wybranych szkół w danym rejonie i oferują zajęcia dla zakwalifikowanych dzieci ze wszystkich szkół w powiecie/gminie. Warunkiem uruchomienia zajęć było przygotowanie odpowiedniej ilości nauczycieli z danego powiatu/ gminy do prowadzenia zajęć z uczniami zdolnymi.

Tworzenie sieci POWUZ Działania związane z tworzeniem sieci POWUZ w woj. małopolskim: -zorganizowanie konferencji dla przedstawicieli JST w Krakowie - Rola samorządu terytorialnego w tworzeniu wojewódzkiego systemu pracy z uczniami zdolnymi - i zebranie wstępnych deklaracji JST dotyczących chęci utworzenia POWUZ na swoim terenie ( ); -zorganizowanie konferencji dla przedstawicieli JST w Krakowie, Tarnowie, Nowym Sączu ( ) - Wyniki diagnozy uzdolnień uczniów - oraz zebranie propozycji usytuowania POWUZ od uczestników konferencji -wystąpienie do przedstawicieli JST nieobecnych na konferencjach z prośbą o przesłanie propozycji lokalizacji POWUZ do Biura Merytorycznego projektu (do 05.07)

Tworzenie sieci POWUZ -opracowanie wstępnej wersji sieci POWUZ w oparciu o propozycje złożone przez powiaty/gminy z uwzględnieniem kryteriów: możliwość dojazdu uczniów do potencjalnej siedziby POWUZ, ilość nauczycieli przeszkolonych do prowadzenia zajęć, proponowane warunki bazowe ( ) -opracowanie ostatecznej propozycji sieci POWUZ w województwie ( ) W utworzonej sieci POWUZ ośrodki dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów mają charakter gminny lub międzygminny a ośrodki dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych - charakter powiatowy.

Warunki organizacyjne pracy w POWUZ MCDN zawarło z organami prowadzącymi szkoły umowy o współpracy, w których określono m.in. warunki funkcjonowania POWUZ w szkołach: 1. Osobna sala lekcyjna dla każdej grupy. 2. Dla każdej grupy z technologii informacyjno-komunikacyjnych sala komputerowa. 3. Dodatkowo dostępna jedna sala komputerowa z dostępem do Internetu lub stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu. 4. Zabezpieczone miejsce do przechowywania zestawu multimedialnego i materiałów do zajęć.

Organizacja zajęć w POWUZ Zajęcia w POWUZ rozpoczęły się 23 października 2010 r. Do udziału w pierwszym spotkaniu w POWUZ zaproszono także Rodziców zakwalifikowanych uczniów. W październiku uruchomiono 150 ośrodków POWUZ, w których realizowało zajęcia 431 grup. Od lutego uruchomiono kolejnych 11 ośrodków i 160 grup. Obecnie w sieci POWUZ funkcjonuje 161 ośrodków, w których zajęciami pozaszkolnymi objętych jest ok uczniów w 690 grupach

Organizacja zajęć w POWUZ Poczynając od października zajęcia w POWUZ odbywają się w każdą trzecią sobotę miesiąca a od lutego organizowane są zajęcia także w dodatkowym terminie (35 nauczycieli prowadzi zajęcia w dwóch grupach). Pełna informacja o harmonogramie i realizacji zajęć w POWUZ jest zamieszczona na stronie internetowej projektu. Każde zajęcia trwają od godz do godz (w tym 20 minut przerwy). ajęcia organizowane są poza systemem lekcyjnym i ten system nie obowiązuje przy ich organizacji. Organizacja zajęć, ilość przerw jest podyktowana aktywnością uczniów, ich potrzebami oraz zasadami higieny pracy.

Sieć POWUZ

L.p.Powiat Planowana ilość POWUZ Uruchomiona ilość POWUZ Planowana ilośc grup Uruchomiona ilość grup Nieuruchomio na ilość POWUZ Nieuruchomio na ilość grup Nie będzie planowanych POWUZ 1 bocheński G Nr 2 Bochnia, SP Łomna 2 brzeski chrzanowski dąbrowski gorlicki krakowski Kraków m III LO Kraków 8 limanowski ZS Rupniów 9 miechowski myślenicki ZS TiE Myślenice 11nowosądecki ZSZ Grybów, ZSP Krynica; 12 nowotarski ZS Jabłonka; ZSO Nowy Targ 13 Nowy Sącz m olkuski G i SP Klucze, I LO Olkusz, SP Nr 5 Olkusz 15 oświęcimski proszowicki ZS Proszowice 17 suski tarnowski ZSP Zalasowa,, SP Wojnicz, 19 Tarnów m I LO Tarnów 20tatrzański SP Ząb 21 wadowicki wielicki Razem

Opiekunowie POWUZ Biuro Merytoryczne projektu sprawuje nadzór organizacyjny i merytoryczny nad realizacją zajęć w terenie poprzez opiekunów POWUZ. Osoby te zostały wyłonione w drodze konkursu i po odbyciu szkolenia podjęły pracę w projekcie. Opiekunowie POWUZ sprawują opiekę nad ośrodkami zlokalizowanymi w danym powiecie. Zakres tematyczny zadań: konsultacje i doradztwo w zakresie prowadzenia zajęć metodą projektu z wykorzystaniem strategii PBL; koordynowanie pracy POWUZ w powiecie; nadzór pedagogiczny; dokumentowanie pracy POWUZ