Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

REKRUTACJA : Projekt ZDOBĄDŹ ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ - AUDYTORA ENERGETYCZNEGO skierowany jest do dorosłych osób pracujących,
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
"Nowoczesny Nauczyciel
Wdrożenie modułu Sekretariat. Wdrożenie modułu Kadry.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Informacja o wynikach diagnozy uzdolnień uczniów w województwie małopolskim w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych, j. angielskiego, matematyki,
Organizacja sieci POWIATOWYCH OŚRODKÓW WSPIERANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH w województwie małopolskim kwiecień
Organizacja diagnozy uzupełniającej dla uczniów klas IV szkoły podstawowej w ramach projektu DiAMEnT kwiecień   Projekt współfinansowany przez.
Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim z uwzględnieniem wyników diagnozy uzdolnień uczniów.
Założenia merytoryczne i organizacyjne systemu pracy z uczniami zdolnymi w projekcie „DiAMEnT” Opracowanie: Krystyna Dynowska- Chmielewska   Projekt.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Centrum Kariery i Sukcesu przy OSP w Budziszowie Wielkim Społeczeństwem obywatelskim jest społeczeństwo, w którym istnieją aktywni, myślący o interesach.
Praca metodą projektu edukacyjnego
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Co przed nami w projekcie Łatwiejszy start…? Faustyna Kaletka.
Cel studenckich praktyk pedagogicznych
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Szkolenie uczniów klas drugich Egzamin z kwalifikacji E.12.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Konkursy Przedmiotowe w województwie świętokrzyskim rok szkolny 2009/2010 przygotowała: Bożena Zielińska.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016.
www to zajęcia prowadzone przez wykładowców akademickich Uniwersytetu Śląskiego, Politechniki Śląskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego Kursy akademickie.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA w Katowicach, Filia w BYTOMIU.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
OBOWIĄZKOWEPRAKTYKIZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE. praktyki zawodowe integralny element studiów I stopnia integralny element studiów I stopnia wymiar: 120.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów województwa wielkopolskiego w roku szkolnym 2014/2015.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Model przedsięwzięcia
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Wsparcie kosztów bieżących i aktywizacji
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów POWUZ w ramach realizacji projektu DiAMEnT

Warunki organizacyjne pracy w POWUZ 1. Osobna sala lekcyjna dla każdej grupy. 2. Dla każdej grupy z technologii informacyjno-komunikacyjnych sala komputerowa. 3. Dodatkowo dostępna jedna sala komputerowa z dostępem do Internetu lub stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu. 4. Zabezpieczone miejsce do przechowywania zestawu multimedialnego i materiałów do zajęć. 5. Zorganizowany dojazd.

Organizacja zajęć w POWUZ Zajęcia rozpoczną się 23 października 2010 r. Do udziału w pierwszym spotkaniu w POWUZ w dniu zapraszamy także Rodziców zakwalifikowanych uczniów. Ze względu na taki wariant organizacyjny na pierwsze zajęcia nie będzie dowozu. Dowóz dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów zostanie zorganizowany od listopada 2010 r.

Organizacja zajęć w POWUZ Poczynając od listopada zajęcia w POWUZ odbywać się będą w każdą trzecią sobotę miesiąca, a w marcu dodatkowo w pierwszą sobotę miesiąca. Terminarz zajęć zostanie zamieszczony na stronie internetowej projektu. Każde zajęcia trwają od godz do godz ( w tym 20 minut przerwy). Pełna informacja zostanie zamieszczona na stronie internetowej projektu. Na pierwsze zajęcia w POWUZ zapraszamy tych uczniów, którzy na stronie internetowej przy swoim nazwisku znajdą adnotację o uruchomieniu grupy od r. Pozostałe osoby, zakwalifikowane do grup, dla których nie ma obecnie obsady kadrowej, powiadomimy do końca stycznia o możliwości udziału w zajęciach od drugiego półrocza.

Organizacja zajęć w POWUZ Zajęcia organizowane są poza systemem lekcyjnym i ten system nie obowiązuje przy ich organizacji. Organizacja zajęć, ilość przerw jest podyktowana aktywnością uczniów, ich potrzebami oraz zasadami higieny pracy. Uwaga: to nie jest 5 kolejnych lekcji tego samego przedmiotu !

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadania nauczyciela POWUZ 1.Zaplanowanie pracy z grupą uczniów zdolnych w POWUZ. 2.Prowadzenie zajęć w POWUZ zgodnie z przyjętymi założeniami merytorycznymi i metodycznymi – wykorzystanie programów zajęć pozaszkolnych opracowanych na potrzeby projektu, prowadzenie zajęć metodą projektu z wykorzystaniem strategii PBL. 3.Prowadzenie zajęć zgodnie z ustalonym harmonogramem, oznaczanie plakatem projektu sal, w których odbywają się zajęcia. 4.Prowadzenie dziennika zajęć zgodnie ze wzorem przekazanym przez opiekuna POWUZ i przekazywanie opiekunowi POWUZ informacji o frekwencji uczniów na zajęciach. 5.Przedkładanie w określonym terminie rachunków za przeprowadzone zajęcia.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadania nauczyciela POWUZ 6. Przeprowadzenie na zakończenie zajęć ewaluacji z wykorzystaniem otrzymanych ankiet ewaluacyjnych. 7. Przygotowanie końcowego sprawozdania według wzoru przekazanego przez opiekuna POWUZ.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadania opiekunów POWUZ 1. Organizacja i przeprowadzenie spotkań organizacyjno-metodycznych z nauczycielami, którzy ukończyli szkolenia przygotowujące do pracy w POWUZ. Podczas spotkań zostaną omówione warunki organizacyjne funkcjonowania POWUZ w powiatach, warunki zatrudnienia nauczycieli POWUZ, zasady współpracy z opiekunami POWUZ. 2. Monitorowanie pracy POWUZ - w każdym POWUZ minimum 1 raz w roku szkolnym w okresie realizacji projektu: przegląd bazy, obserwacja zajęć, spotkanie z nauczycielami realizującymi zajęcia w POWUZ, przegląd dokumentacji, analiza frekwencji uczniów na zajęciach. 3. Organizacja spotkań dla nauczycieli POWUZ w okresie wdrożenia - spotkania w powiatach/ spotkania międzypowiatowe w podziale na grupy przedmiotowe, minimum jedno spotkanie w roku szkolnym dla każdej grupy przedmiotowej. Spotkania będą służyć wymianie doświadczeń między nauczycielami POWUZ i analizie stosowanych rozwiązań metodycznych.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadania opiekunów POWUZ 4. Kontakty bieżące z nauczycielami POWUZ - konsultacje i doradztwo według zgłaszanych potrzeb, w ustalonym z nauczycielem miejscu; pełnienie dyżuru w miejscu pracy w wymiarze 3 godzin miesięcznie. 5. Koordynowanie prowadzenia bieżącej dokumentacji POWUZ, sprawdzanie poprawności dokumentacji prowadzonej przez nauczycieli POWUZ. 6. Przygotowywanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań z działalności POWUZ w powiecie, opracowywanie kwartalnych zestawień na potrzeby PEFS. 7. Organizacja spotkań konkursowych podsumowujących pracę POWUZ w powiatach ( lipiec 2012). 8. Udział w ewaluacji pracy POWUZ – przeprowadzenie ankiet ewaluacyjnych wśród nauczycieli POWUZ, dostarczenie nauczycielom POWUZ ankiet ewaluacyjnych dla uczniów objętych zajęciami w POWUZ, sporządzenie arkuszy zbiorczych ewaluacji wdrożenia dla powiatów.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadania opiekunów POWUZ 9.Realizacja bieżących zadań związanych z koordynacją pracy POWUZ, w tym: współpraca z Biurem Administracyjnym projektu w uzgodnieniu tras dowozu uczniów z przewoźnikami wyłonionymi w przetargu; zbieranie od nauczycieli informacji o zrealizowanych kursach i prowadzenie protokołów zrealizowanych usług transportowych; bieżące uzgodnienia z przewoźnikami dotyczące ewentualnych zmian tras lub odwołania kursu w przypadku zmian w realizacji zajęć w POWUZ; monitorowanie realizacji zajęć w POWUZ- prowadzenie zestawienia realizacji zajęć (miesięczne, kwartalne) bieżące ustalenia organizacyjne z nauczycielami POWUZ w przypadku sytuacji losowych powodujących konieczność odwołania/przesunięcia zajęć. powiadomienie telefoniczne uczniów o ewentualnym odwołaniu zajęć w przypadkach losowych;

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zakres tematyczny zadań opiekunów POWUZ: konsultacje i doradztwo w zakresie prowadzenia zajęć metodą projektu z wykorzystaniem strategii PBL; koordynowanie pracy POWUZ w powiecie; nadzór pedagogiczny; dokumentowanie pracy POWUZ