DLA ZBIOROWEGO ZAOPATRZENIA W WODĘ I ZBIOROWEGO ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lublin, 5 lipca 2006 r..
Advertisements

Wniosek o zatwierdzenie taryf na okres r.
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 sierpnia 2008 r. w sprawie programu Patent Plus – wsparcie patentowania wynalazków Patrycja.
Próg rentowności.
Małe przedsiębiorstwa wodociągowe w Polsce.
Monitorowanie ZPORR - Sprawozdawczość grudzień 2005.
Znakowanie tablic informacyjnych,
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Grupy producentów rolnych
Racibórz X r. Urząd Celny w Rybniku Plac Armii Krajowej 3 Rybnik tel.:
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
Zmiana ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne a mapa zasadnicza - Miasto Gliwice Ustroń października 2010.
Czy możliwy jest wzrost inwestycji przedsiębiorstw w 2011 r.?
Gmina Miejska Mielec Zmiana stawek podatkowych i innych obciążeń w 2009 roku.
DLA ZBIOROWEGO ZAOPATRZENIA W WODĘ I ZBIOROWEGO ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW
WYNIKI MZBM SP. Z O.O. W MIELCU ZA ROK 2008
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
PROPOZYCJE STAWEK PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH NA 2013.
Rola Instytucji Audytowej
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ewidencja przebiegu pojazdu
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
PODSTAWY PRAWNE KOSZTORYSOWANIA
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
CZYSTA INWESTYCJA – ROZWÓJ I EKOLOGIA
Przygotowała: Monika Jamróz WFOŚiGW w Kielcach
1 Warszawa, 7 kwietnia 2010 r. SPRAWOZDANIE ROCZNE Z REALIZACJI BUDŻETU ZA 2009 ROK POSIEDZENIE KOMISJI BUDŻETU I FINANSÓW RADY MIASTA.
Krystyna BANDAU-PALKA gł. specjalista DWM – MN i Sz W
Całkowity koszt zakupu i kredytowania mieszkania - kompleksowa kalkulacja Warszawa, września 2004 r. Fundacja na Rzecz Kredytu Hipotecznego.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Kwalifikowalność wydatków
XXI Sesja Rady Gminy 18 styczeń 2005r.. Budżet Gminy Oleśnica na 2005 rok.
Możliwości finansowania inwestycji Inicjatywa JEREMIE dla rozwoju regionu łódzkiego Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Kutno, r.
GMINA ZIĘBICE Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Dla rozwoju infrastruktury i środowiska.
mgr inż. Roman Włodarz stan prawny na
System wspomagający Gospodarkę Odpadami Komunalnymi Katowice
CZYLI JAK USTALAMY DOCHÓD W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Ubezpieczenie wypadkowe
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
Projekt uchwały budżetowej na 2013 rok
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
Taryfa cen i stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków stosowane przez Goleniowskie Wodociągi i Kanalizację Sp.
Sprawozdanie z działalności w 2009 roku Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego Eko-Babice Sp. z o.o. Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Eko-Babice Sp. z.
Maria Bakalarczyk Izba Gospodarcza „Wodociągi Polskie”
PROGNOZA WPŁYWÓW I WYDATKÓW FUNDUSZU UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
„Analiza ekonomiczna jako element planowania gospodarowania wodami”
Sprawozdanie finansowe OPP - warsztaty
Dodatek energetyczny Ustawą z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r., poz. 984) wprowadzony.
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Działalność ekonomiczno - finansowa
Uchwała nr 7/14 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strzelcach Krajeńskich z dnia 15 kwietna 2014r. W sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi.
Komercyjne wykorzystanie infrastruktury
SPRAWOZDANIE FINANSOWE GMINY JEDLNIA
Opracowała: Maria Chołuj. Zasady opodatkowania umów i amortyzacji przedmiotów leasingu obowiązują od 1 października 2001 roku i wprowadzone zostały do.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
„Rozbudowa i modernizacja systemu wodociągowo – kanalizacyjnego w Białymstoku i gminie Wasilków” Projekt POIS /08.
Informacja dotycząca spełnienia warunku ex ante 4.1 i 4.2
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. CENY I ZAŁOŻENIA TARYF DLA CIEPŁA ORAZ DZIAŁANIA OSZCZĘDNOŚCIOWE W EPEC SP.Z O.O.
BUDŻET MIASTA PODATKI LOKALNE. DOCHODY + PRZYCHODY = WYDATKI + ROZCHODY ,19 zł zł = ,76 zł ,43 zł.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
WYKONANIE BUDŻETU GMINY OLEŚNICA ZA 2009 ROK XLVIII SESJA RADY GMINY OLEŚNICA.
Taryfa cen i stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków stosowane przez Goleniowskie Wodociągi i Kanalizację Sp.
Zapis prezentacji:

DLA ZBIOROWEGO ZAOPATRZENIA W WODĘ I ZBIOROWEGO ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW TARYFA DLA ZBIOROWEGO ZAOPATRZENIA W WODĘ I ZBIOROWEGO ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW NA OKRES OD 01.01.2013 R. DO 31.12.2013 R.

Taryfa stanowi zestawienie cen i stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Miejskiej Mielec. Przedłożona taryfa zawiera jednolite ceny usług i jednolite stawki opłat.  

Podstawę wyliczenia cen i opłat za wodę i ścieki na 2013 rok stanowiły dane z ewidencji księgowej, zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Budownictwa z dnia 28 czerwca 2006 r. w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków (Dz.U. z 2006 r Nr 127, poz. 886). 

Przyjęto następujące okresy rozliczeniowe: rok obrachunkowy poprzedzający wprowadzenie nowych taryf – 12 kolejnych pełnych miesięcy poprzedzających złożenie wniosku – okres od 01.09.2011 r. – do 31.08.2012 r., rok obowiązywania nowych taryf – od 01.01.2013 r. – do 31.12.2013 r.

Przyjęto następujące wskaźniki wzrostu kosztów: Prognozowany średnioroczny wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych – 2,7% (Tablica nr 1 Podstawowe wskaźniki makroekonomiczne w latach 2011 – 2016 – załącznik do uzasadnienia projektu ustawy budżetowej na 2013 rok). Prognozowana średnioroczna dynamika cen produkcji sprzedanej przemysłu – 2,3% (Tablica nr 1 Podstawowe wskaźniki makroekonomiczne w latach 2011 – 2016 – załącznik do uzasadnienia projektu ustawy budżetowej na 2013 rok). Średnioroczny wskaźnik przeciętnego wzrostu wynagrodzeń na 2013 rok na poziomie 2,7% - zgodnie z porozumieniem zawartym 10.10.2012 r.

Amortyzacja wyliczona została wg planu amortyzacji i przewidywanych zwiększeń majątku trwałego. Opłaty za gospodarcze korzystanie ze środowiska wyliczono zgodnie z ustawą „Prawo ochrony środowiska”. Narzuty na wynagrodzenia wyliczone zostały zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami. Remonty przyjęto zgodnie z planem określającym niezbędne zadania do wykonania w 2013 roku w wysokości 586 200 zł. Podatek od nieruchomości wyliczono przy założeniu wzrostu stawek podatkowych o wskaźnik 4% oraz zwolnień w zakresie obowiązującym w 2012r. Podatek od środków transportu – stawki podatkowe wyliczono zakładając wzrost stawek obowiązujących w 2012 r. o 4%.

Odsetki od pożyczek z NFOŚiGW (płatniczej i inwestycyjnej) zostały uwzględnione zgodnie z wyliczeniem w wysokości 364 000 zł. W niezbędnych przychodach zostały ujęte należności nieregularne (wierzytelności z tytułu opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków, nieściągalne w trybie ustalonym w umowie o zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków) w wysokości łącznie 84 400 zł. 7

Założono zysk na sprzedaży wody w kwocie 76 500 zł, oraz zysk na odprowadzaniu i oczyszczaniu ścieków w kwocie 106 100 zł. Jest to niezbędne minimum zabezpieczające utrzymanie płynności finansowej w przypadku ryzyka związanego z ewentualnym niedoszacowaniem planu kosztów. 8

Sprzedaż Planowana ilość m3 wody i ścieków przyjęta do kalkulacji taryfy została ustalona na bazie faktycznej sprzedaży I – IX 2012 r. Poniżej przedstawiamy wykresy obrazujące ceny 1 m3 wody i ścieków, a także sprzedaż wody i usług odprowadzania ścieków począwszy od 2003 roku.

Taryfowa grupa odbiorców Taryfowa grupa odbiorców Woda Taryfowa grupa odbiorców Planowana wartość niezbędnych przychodów 8 222 500,00 Planowana sprzedaż w m3 2 530 000 cena za 1 m3 planowana w 2013 r. 3,25 zł cena za 1 m3 obowiązująca w 2012 r. 3,15 zł różnica 0,10 zł wzrost % 1 m3 wody 3,17 % Ścieki Taryfowa grupa odbiorców Planowana wartość niezbędnych przychodów 11 858 400,00 Planowana sprzedaż w m3 2 440 000 cena za 1 m3 planowana w 2013 r. 4,86 zł cena za 1 m3 obowiązująca w 2012 r. 4,77 zł różnica 0,09 zł wzrost % 1 m3 ścieków 1,89 %

Przedstawione we wniosku taryfowym ceny (netto) kształtują się następująco:   2012 r. 2013 r. zmiana % Cena 1 m3 wody 3,15 zł 3,25 zł 103,17% Cena 1 m3 ścieków 4,77 zł 4,86 zł 101,89% Razem cena 1 m3 wody i ścieków 7,92 zł 8,11 zł 102,40% 13 13

Przedstawione we wniosku taryfowym ceny (brutto) kształtują się następująco:   2012 r. 2013 r. zmiana % Cena 1 m3 wody 3,40 zł 3,51 zł 103,24% Cena 1 m3 ścieków 5,15 zł 5,25 zł 101,94% Razem cena 1 m3 wody i ścieków 8,55 zł 8,76 zł 102,46 %

Złożony wniosek taryfowy obejmuje również zmianę stawek opłat abonamentowych dla wody i ścieków (NETTO).   2012 r. 2013 r. zmiana % Stawka opłaty abonamentowej (woda) w zł / okres rozliczeniowy 3,80 3,87 101,84% Stawka opłaty abonamentowej (ścieki) w zł / okres rozliczeniowy 4,45 4,56 102,47% Razem opłata abonamentowa w zł / okres rozliczeniowy 8,25 8,43 102,18%

Złożony wniosek taryfowy obejmuje również zmianę stawek opłat abonamentowych dla wody i ścieków (BRUTTO).   2012 r. 2013 r. zmiana % Stawka opłaty abonamentowej (woda) w zł / okres rozliczeniowy 4,10 4,18 101,95% Stawka opłaty abonamentowej (ścieki) w zł / okres rozliczeniowy 4,81 4,92 102,29% Razem opłata abonamentowa w zł / okres rozliczeniowy 8,91 9,10 102,13% 16 16

VAT 7% VAT 8% 18 18

VAT 7% VAT 8% 20 20

23 23

26 26

Ścieki 5,15 Woda 3,40 Mielec 27 27

Skutki podwyżki dla trzyosobowej rodziny w skali roku. Zużycie wody przez 1 osobę (na bazie faktycznego wykonania 2011 r.) 2,86 m3 / m-c Zużycie wody przez 3 osobową rodzinę 102,96 m3 / rocznie Skutki proponowanej podwyżki cen i stawek opłat na 2013 r. dla trzyosobowej rodziny to: 21,13 zł brutto z tytułu zużycia wody i odprowadzonych ścieków, 1,14 zł brutto z tytułu opłaty abonamentowej. Razem: 22,27 zł w skali roku. 28

Oczyszczalnia ścieków - MIELEC 29 29

W 2010 r. zakończyła się realizacja Projektu Nr 2002/PL/16/P/PE/036 „Uporządkowanie systemu zbierania i oczyszczania ścieków w Mielcu” współfinansowanego przez Unię Europejską. Projekt na mocy porozumienia z Gminą Miejską Mielec był realizowany przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., które jest również operatorem wytworzonego majątku. Była to największa inwestycja w dziedzinie ochrony środowiska w historii Mielca. Wydatki ogółem poniesione w ramach kosztów kwalifikowanych wyniosły 23 860 533,52 EUR.

29 lutego 2012 r. Podsekretarz Stanu – Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej przekazał Deklarację Zamknięcia oraz Raport Zamknięcia dla zrealizowanego Projektu Funduszu Spójności „Uporządkowanie systemu zbierania i oczyszczania ścieków w Mielcu” do Komisji Europejskiej. Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej dokonał sprawdzenia wniosku o płatność końcową dla zrealizowanego przedsięwzięcia, przeprowadził czynności sprawdzające zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Komisji. 31 31

Wniosek o płatność końcową opiewa na kwotę 1 662 485,00 EUR. Według opinii Podsekretarza Stanu opartej na badaniu i wnioskach innych krajowych oraz wspólnotowych kontroli, wniosek o płatność końcowa oraz raport końcowy przedstawiają się rzetelnie we wszystkich istotnych aspektach, poniesione wydatki i prace wykonano zgodnie z przepisami i warunkami decyzji w sprawie projektu i jego celami. Wniosek o płatność końcową opiewa na kwotę 1 662 485,00 EUR. 32 32

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego nie zgłosiło do Ministerstwa Finansów, zgodnie z przyjętym w Polsce dokumentem System informowania o nieprawidłowościach finansowych w wykorzystaniu Funduszu Spójności żadnych nieprawidłowości w realizacji projektu, które podlegałyby zgłoszeniu do Komisji Europejskiej na podstawie rozporządzenia Komisji 1831/94. Pozytywna weryfikacja Raportu Końcowego przez Komisję Europejską będzie podstawą dokonania płatności kwoty zatrzymanej. 33 33

Dziękuję za uwagę 34 34