Pomorskie - dobry kurs na edukację. Wyrównywanie szans edukacyjnych w regionie poprzez programy rozwojowe Spotkanie informacyjne 7 września 2010 r. www.projektyedukacyjne.wrotapomorza.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ Człowiek – najlepsza inwestycja” Projekt pn
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Rekrutacja.
Województwo Podkarpackie
Województwo Podkarpackie
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Dodatkowe zajęcia dydaktyczne
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Organizacja diagnozy uzupełniającej dla uczniów klas IV szkoły podstawowej w ramach projektu DiAMEnT kwiecień   Projekt współfinansowany przez.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
Stypendia dla 1330 uczniów: 40% dla uczniów szkół gimnazjalnych – 532 osoby 60% dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych – 798 osób stypendium w wys. 300 zł
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Badanie poziomu wiedzy uczniów gimnazjum klas I-III z podziałem na część humanistyczną i część matematyczno-przyrodniczą wrzesień 2010.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Egzamin gimnazjalny 2014 Procedury cz. 1.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Termin realizacji – 20 miesięcy
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Seminarium II 28 września 2010 r. Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Co zrealizowano? Michał Baran.
Indywidualne nauczanie
FUNDACJA STEFANKA przy
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 7)
Projekt „Wiedza to sukces” realizowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie Aleja Najświętszej.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych” Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Kształcenie dualne.
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zadania pedagoga szkolnego
Przewodnik stażysty.
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Zapis prezentacji:

Pomorskie - dobry kurs na edukację. Wyrównywanie szans edukacyjnych w regionie poprzez programy rozwojowe Spotkanie informacyjne 7 września 2010 r.

Projekty systemowe Wspieranie uczniów uzdolnionych Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy rozwojowe Program pomocy stypendialnej Doskonalenie kadr systemu oświaty

§ 9 ust. 1 Regulaminu: Termin składania dokumentów – 20 września 2010 r. Należy złożyć: 1)informację szkoły o realizowanym programie rozwojowym (załącznik nr 3), 2)wykaz uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie wg zasad określonych w § 10 ust. 2 (załącznik nr 4), 3)deklaracje uczestnictwa uczniów w projekcie (załącznik nr 5). Programy rozwojowe Termin składania załączników

Programy rozwojowe Kwalifikacja uczniów do udziału w projekcie Nie mniej niż 50 uczniów, spełniających kryteria: 1)niskie wyniki w nauce, 2)bariery w procesie kształcenia. (§ 10 ust. 2 Regulaminu) Uczniów dzielimy na 4 grupy.

Załącznik nr 4 - Wykaz uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie Programy rozwojowe

Załącznik nr 5 - Deklaracja uczestnictwa ucznia do udziału w projekcie Programy rozwojowe

Załącznik nr 3 - Informacja szkoły o realizowanym programie rozwojowym Programy rozwojowe

Załącznik nr 3 Zasady ogólne 800 godzin Szkoła Doradztwo pedagogiczno – psychologiczne 144 godziny zajęcia sportowe każda grupa maksymalnie 30% zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze

Programy rozwojowe Załącznik nr 3 Tworzenie grup doradztwo pedagogiczno -psychologiczne zajęcia dydaktyczno -wyrównawcze zajęcia sportowe razem (dydaktyczno -wyrównawcze i sportowe) Grupa Grupa Grupa Grupa Szkoła PRZYKŁAD 1

Programy rozwojowe Załącznik nr 3 Tworzenie grup doradztwo pedagogiczno -psychologiczne zajęcia dydaktyczno -wyrównawcze zajęcia sportowe razem (dydaktyczno -wyrównawcze i sportowe) Grupa Grupa Grupa Grupa Szkoła PRZYKŁAD 2

Programy rozwojowe Załącznik nr 3 Przykładowy harmonogram grupy Grupa 1 (profil humanistyczny) 140 godzin – obszar humanistyczny 60 godzin – zajęcia sportowe 36 godzin – doradztwo pedagogiczno - psychologiczne Grupa 2 (profil matematyczno - przyrodniczy) 140 godzin – obszar matematyczno - przyrodniczy 60 godzin – zajęcia sportowe 36 godzin – doradztwo pedagogiczno - psychologiczne Grupa 3 (profil ICT) 140 godzin – obszar ICT 60 godzin – zajęcia sportowe 36 godzin – doradztwo pedagogiczno - psychologiczne Grupa 4 (profil językowy) 140 godzin – obszar językowy 60 godzin – zajęcia sportowe 36 godzin – doradztwo pedagogiczno - psychologiczne PRZYKŁAD 1

Programy rozwojowe Załącznik nr 3 Przykładowy harmonogram grupy Grupa 1 20 godzin – obszar ICT 50 godzin – obszar matematyczno – przyrodniczy 50 godzin – obszar humanistyczny 20 godzin – obszar językowy 60 godzin – zajęcia sportowe 36 godzin – doradztwo pedagogiczno - psychologiczne PRZYKŁAD 2 Grupa 2 Grupa 3 Grupa 4

Programy rozwojowe Załącznik nr 3 Szczegółowy podział zajęć Grupa godzin – obszar matematyczno – przyrodniczy 60 godzin – zajęcia sportowe 36 godzin – doradztwo pedagogiczno - psychologiczne rok 2010 PRZYKŁAD 1 X, XI, XII I, II, III, IV, V, VI rok godzin – obszar matematyczno – przyrodniczy 20 godzin – zajęcia sportowe 12 godzin – doradztwo pedagogiczno - psychologiczne 90 godzin – obszar matematyczno – przyrodniczy 40 godzin – zajęcia sportowe 24 godzin – doradztwo pedagogiczno - psychologiczne

Programy rozwojowe Załącznik nr 3 Szczegółowy podział zajęć 20 godzin – obszar ICT 50 godzin – obszar matematyczno – przyrodniczy 50 godzin – obszar humanistyczny 20 godzin – obszar językowy 60 godzin – zajęcia sportowe 36 godzin – doradztwo pedagogiczno - psychologiczne PRZYKŁAD 2 Grupa … rok 2010 X, XI, XII I, II, III, IV, V, VI rok godzin – obszar ICT 20 godzin – obszar matematyczno – przyrodniczy 20 godzin – obszar humanistyczny 5 godzin – obszar językowy 20 godzin – zajęcia sportowe 12 godzin – doradztwo pedagogiczno - psychologiczne 15 godzin – obszar ICT 30 godzin – obszar matematyczno – przyrodniczy 30 godzin – obszar humanistyczny 15 godzin – obszar językowy 40 godzin – zajęcia sportowe 24 godziny – doradztwo pedagogiczno - psychologiczne

Programy rozwojowe Załącznik nr 3 Przykłady gotowych harmonogramów Grupa o profilu matematyczno – przyrodniczym: PRZYKŁADPRZYKŁAD Grupa o profilu ogólnym: PRZYKŁADPRZYKŁAD

Programy rozwojowe Rekrutacja uczniów do udziału w obozie Szkoła wskazuje 4 uczniów, którzy: 1)aktywnie uczestniczyli w zajęciach, 2)poczynili największe postępy w nauce.

Programy rozwojowe Pakiety dydaktyczne Uczestnicząca w projekcie szkoła otrzyma pakiet dydaktyczny, zawierający: 1)sprzęt sportowy, 2)zestaw multimedialny przydatny do prowadzenia zajęć edukacyjnych.

Programy rozwojowe Najczęściej Zadawane Pytania Czy doradztwo pedagogiczno – psychologiczne wlicza się w 200 godzin zajęć dla każdej grupy? Czy grupy muszą mieć dokładnie 200 godzin zajęć dydaktyczno – wyrównawczych i 36 godzin zajęć z doradztwa pedagogiczno psychologicznego? Nie, zgodnie z § 10 ust. 6 Regulaminu, doradztwo pedagogiczno-psychologiczne odbywa się w trakcie dodatkowych 36 godzin w każdej grupie. Zgodnie z § 10 ust. 6 Regulaminu liczba godzin doradztwa pedagogiczno-psychologicznego dla każdej grupy wynosi dokładnie 36 godzin. Liczba godzin pozostałych zajęć może być dla różnych grup różna, pod warunkiem, że łączna liczba godzin zajęć dla całej szkoły będzie wynosić 800.

Programy rozwojowe Najczęściej Zadawane Pytania Czy można stworzyć grupę o profilu sportowym, która realizuje wyłącznie zajęcia sportowe w wymiarze nie większym niż 240 godzin (30% z 800 godzin przewidzianych dla szkoły)? Czy można zrealizować 60 godzin zajęć sportowych w grupie dla której zaplanowano mniej niż 200 godzin wszystkich zajęć? Nie, liczba godzin przeznaczonych na zajęcia sportowe nie może przekroczyć 30% godzin zajęć dla danej grupy. I tak na przykład: jeżeli grupa realizuje 200 godzin zajęć, maksymalna liczba godzin zajęć sportowych wyniesie 60, w przypadku grupy realizującej tylko 150 godzin zajęć, na zajęcia sportowe można przeznaczyć nie więcej niż 45 godzin.

Programy rozwojowe Najczęściej Zadawane Pytania Czy szkoła w ramach projektu może zorganizować zajęcia dla jednej grupy złożonej z uczniów zdolnych? Czy w trakcie trwania projektu można przenosić uczniów między grupami? Nie, zgodnie z § 10 ust. 2 Regulaminu, do udziału w zajęciach kwalifikują się uczniowie, którzy osiągają niskie wyniki w nauce i napotykają na rozmaite bariery.. Tylko w uzasadnionych przypadkach, po uprzednim skontaktowaniu się z Departamentem Edukacji i Sportu.

Programy rozwojowe Najczęściej Zadawane Pytania Czy jeden przedmiot może być prowadzony przez więcej niż jednego nauczyciela? Czy można zmienić nauczyciela prowadzącego zajęcia w trakcie trwania projektu? Tak, pod warunkiem, że nauczyciele będą prowadzili oddzielne zajęcia, zostaną wymienieni w przysłanej przez szkołę dokumentacji oraz podpiszą stosowne umowy z Departamentem Edukacji i Sportu. W uzasadnionych przypadkach dyrektor szkoły może zmienić nauczyciela prowadzącego zajęcia. W takiej sytuacji konieczne jest niezwłoczne pisemne poinformowanie Departamentu Edukacji i Sportu o dokonanej zmianie i podpisanie umowy z nowym prowadzącym.

Programy rozwojowe Najczęściej Zadawane Pytania Czy można zatrudniać nauczycieli (specjalistów) do prowadzenia zajęć spoza szkoły? Czy dyrektor szkoły może prowadzić zajęcia? Nie. Dyrektor może wyznaczyć do prowadzenia zajęć wyłącznie nauczycieli zatrudnionych w szkole. Dopuszcza się możliwość zaproszenia do udziału w zajęciach osób spoza szkoły, pod warunkiem, że będzie to udział nieodpłatny lub koszt udziału poniesie szkoła. Tak. Dyrektor, jak każdy inny zatrudniony w szkole nauczyciel, może prowadzić zajęcia organizowane w ramach projektu.

Programy rozwojowe Najczęściej Zadawane Pytania Jaka jest dopuszczalna absencja ucznia na zajęciach? Czy można realizować zajęcia poza szkołą? Departament Edukacji i Sportu nie określa szczegółowych kryteriów dotyczących frekwencji na zajęciach prowadzonych w ramach projektu. Ocena systematyczności uczestniczenia przez uczniów w zajęciach należy do prowadzących te zajęcia nauczycieli oraz dyrektora szkoły. Zaleca się w przypadku tych zajęć stosowanie podobnych kryteriów, jak w przypadku pozostałych zajęć prowadzonych w danej szkole. Tak. Miejsce i forma prowadzenia zajęć w ramach projektu zależą wyłącznie od prowadzących je nauczycieli z uwzględnieniem panujących w danej szkole zasad. Należy jednak pamiętać, że w ramach projektu nie są finansowane koszty przejazdu uczniów na zajęcia (autokar, komunikacja miejska itp.) oraz że czas przejazdu między szkołą a miejscem prowadzenia zajęć nie wlicza się do czasu ich trwania, o ile nie wiąże się z działaniami przygotowującymi do udziału w zajęciach.

Programy rozwojowe W jaki sposób będzie monitorowany projekt? Jakie będzie wynagrodzenie i sposób jego wypłacania? Departament Edukacji i Sportu będzie monitorował realizację projektu na podstawie postanowień umowy zawartej z nauczycielem. Nauczyciel zobowiązany będzie do prowadzenia dziennika zajęć, którego wzór umieszczony będzie na stronie projektu. Dziennik będzie udostępniany do wglądu Departamentu Edukacji i Sportu na zasadach określonych w umowie. Pracownicy Departamentu mogą również wizytować szkoły uczestniczące w projekcie. Wynagrodzenie płatne będzie w transzach określonych w umowie zawartej z nauczycielem. Podstawą do wypłacenia wynagrodzenia będzie rachunek wystawiany przez nauczyciela. Wysokość wynagrodzenia uzależniona będzie od liczby godzin przeprowadzonych zajęć. Wynagrodzenie za jedną godzinę będzie wynosiło ok. 50 zł brutto – dokładna wysokość wynagrodzenia zawarta będzie w umowie. Najczęściej Zadawane Pytania

Krzysztof Ciesielski tel Szymon Skura tel Departament Edukacji i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego tel fax Kontakt Programy rozwojowe