Realizacja projektu w latach 2012 – 2014. Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi 2.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
ku lepszej przyszłości”
Szkolny konkurs pt. ”Bezpieczny w sieci”
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Ustrobnej
ITAO INTEL TEACH ADVANCED ONLINE © 2013 Fundacja Zaawansowanych Technologii 1.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
PROJEKT EDUSCIENCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZGŁOBNIU.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Co to jest TIK?.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
„Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno- przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
ZAKRĘCENI UŚWIADOMIENI PRZEBIEG PROJEKTU PL R3.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Człowiek – najlepsza inwestycja” Podnoszenie kompetencji.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

Realizacja projektu w latach 2012 – 2014

Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi 2

Nauczyciele w projekcie: Anna Twaróg – ed. wczesnoszkolna Dorota Młynarczyk – zajęcia komputerowe/administrator Kinga Tomaszek – zajęcia komputerowe/koordynator Kornelia Liszka – j. angielski Karolina Biernat Klaudia Wiktoria Bochenek Paweł Bugajski Patryk Cebula Zuzanna Amelia Chudy Dominik Piotr Jeż Michał Jeż Aleksander Kłak Aleksandra Krzyściak Paweł Liptak Mikołaj Mamak Paweł Eugeniusz Mąka Aleksandra Magdalena Pałka Weronika Pałka Dawid Twaróg Katarzyna Maria Twaróg Krzysztof Wąsik Bartłomiej Więcek Karolina Magdalena Więcek Justyna Edyta Włodarczyk Sebastian Zoń Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi 3

 popularyzacja nauk matematyczno - przyrodniczych wśród dzieci i młodzieży  demonstrowanie, na podstawie przeprowadzanych eksperymentów praktycznych zastosowań wiedzy przyrodniczej  wykorzystywanie różnych technik przekazu wiedzy  udostępnienie infrastruktury badawczej GeoPlanet  dostęp do nowoczesnej metodyki nauczania Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi4

kwiecień 2012 r. - zakwalifikowanie się szkoły (klasy) do projektu wrzesień 2012 – wdrażanie projektu, sporządzenie wspólnego planu pracy wrzesień 2012 – czerwiec 2014 – realizacja projektu: wypracowanie minimum 175h/1 ucznia, uczestnictwo w konkursach, pikniku, wycieczce dydaktycznej, prowadzenie monitoringu przyrodniczego, tworzenie i korzystanie z zasobów. Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi5

 Realizacja projektu w szkole odbywała się na zajęciach matematyczno – przyrodniczych edukacji wczesnoszkolnej, zajęciach komputerowych oraz języka angielskiego;  Ogólnie przeprowadzono 260h, w tym: edukacja wczesnoszkolna: 146h, zajęcia komputerowe:84h, język angielski: 30h. Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi6

Projekt wyposażył nauczycieli w nowoczesne narzędzie, jakim była platforma e-learningowa, którą dodatkowo rozwijano i wykorzystywano na własne potrzeby i do prezentacji własnych materiałów. Dzięki wykorzystaniu przygotowanych w tym celu narzędzi – tworzono tzw. zasoby. Szkoła otrzymała także tablicę interaktywną z multimedialnym oprogramowaniem, scenariuszami zajęć dydaktycznych podnoszących kompetencje w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych, a także kamerę internetową. Każdy uczestnik projektu otrzymał nośnik USB. Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi 7

Monitoring przyrodniczy Uczniowie prowadzili monitoring przyrodniczy, za pomocą konsoli znajdującej się w klasie odczytywali główne parametry pogodowe: temperaturę, opady, zachmurzenie, stwierdzali występowania lub brak wiatru oraz prowadzili obserwacje Na pierwszym etapie kształcenia zakres monitoringu to raczej było wytworzenie nawyku obserwacji otaczającej przyrody w określonych porach dnia. Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi8

1. „Monitoring przyrodniczy wiosną” Konkurs trwał od r. do r., składał się z jednego etapu. W ramach konkursu klasa prowadziła monitoring przyrodniczy (tj. obserwacje meteorologiczne i przyrodnicze) i umieszczano dane w postaci raportów na portalu Wygrała szkoła z 31 raportami, nasza klasa złożyła 20 raportów. 2. „Ciekawe zjawiska przyrodnicze” Konkurs indywidualny trwający od W ramach konkursu uczniowie przygotowywali prace plastyczną. 3. „Bliskie spotkania z przyrodą” Konkurs indywidualny dla uczniów/uczennic. Termin konkursu przypadał na okres od Trzy prace zostały zakwalifikowane do następnego etapu, z tego 2 prace w końcowej klasyfikacji otrzymały wyróżnienie. Były to prace: Karoliny Więcek i Katarzyny Twaróg. Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi 9

10

Udział w pikniku Eduscience Celem organizowanego Pikniku EDUSCIENCE było uatrakcyjnienie, a co za tym idzie, zainteresowanie przedmiotami, z którymi uczniowie mają do czynienia na co dzień: matematyką i przyrodą. Uczniowie i uczennice brali czynny udział w przygotowanych warsztatach, co idealnie połączyło zabawę z nauką i pozwoliło lepiej zrozumieć przedstawianą problematykę dzięki praktycznemu zastosowaniu wiedzy. Uczestnictwo w pikniku pokazało uczniom jak ciekawa może być nauka. Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi11

Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi12

Wycieczka do Belska i Warszawy Wycieczka odbyła się w dniach r.. Organizacja i przebieg wycieczki odbyły się planowo. Naszym uczniom dały możliwość: odwiedzenia obserwatorium naukowego, poznania pracujących tam naukowców, okazję zwiedzenia tych części obserwatorium, które na co dzień nie są dostępne dla odwiedzających, zajęć praktycznych w Instytucie Geofizyki PAN zwiedzenie Muzeum Ziemi Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi13

Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi14

Ewaluacja zewnętrzna W trakcie trwania projektu przeprowadzone 3 ewaluacje – testy CAWI badające poziom kompetencji uczniów/uczennic szkół podstawowych. Testy zostały przeprowadzone bez zakłóceń zgodnie z instrukcją otrzymana od zespołu Eduscience. Uczniowie podeszli do testów z dużym zaangażowaniem, ze skupieniem i starannością wykonywali zadania. Zadania były w większości opatrzone obrazami co ułatwiało im udzielenie odpowiedzi. Było to dla nich pierwsze starcie z takim typem „egzaminu” tym samym trening przed czekającymi ich w przyszłości egzaminanmi. Wyniki podane przez organizatora były ogólne dla wszystkich etapów edukacyjnych. Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi15

Promocja projektu Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi 16

Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi 17

promocja szkoły na portalu eduscience.pl Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi 18

Uczestnictwo w projekcie Eduscience dało naszym uczniom:  u rozmaicenie zajęć dzięki włączeniu w treść lekcji m.in. gier, quizów oraz lekcji on-line z naukowcami; Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi 19

 uatrakcyjnienie zajęć poprzez wykorzystanie tablicy interaktywnej Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi 20

 możliwość uczestnictwa w procesie badawczym (obserwacja pracy i zjawisk w czasie rzeczywistym); np. : film obrazujący jak wygląda noc polarna Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi 21

 poszerzenie wiedzy i rozbudzenie zainteresowań

Resumując, projekt zrealizowano wg wszystkich wytycznych, zgodnie z założeniami. Koniec Eduscience – koniec projektu, ale my się z nim nie żegnamy, teraz platforma będzie działa jako ogólnopolski portal przyrodniczy. Przekonani jesteśmy, iż często będziemy z niej korzystać. Kinga Tomaszek, Anna Twaróg Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte Nr 1 w Starej Wsi23