2009 SPRING BIOMETRIC SUMMIT

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Lublin, 5 lipca 2006 r..
Budowa Krajowego Systemu Innowacji
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Propozycja Komisji dotycząca nowych rozporządzeń
Warszawa, 19 lutego 2007 r. Agnieszka Suska-Buława
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
1 Warszawa, 17 grudnia 2007 r. Ewaluacje horyzontalne realizowane na zlecenie KJO Dr Piotr Żuber Dyrektor Departamentu Koordynacji Polityki Strukturalnej.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
Narodowa Strategia Spójności
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
1 Środki finansowe z UE na rozwój przedsiębiorstwa D r i n ż. J u s t y n a P a t a l a s.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
Internet 2006: rozwój e-commerce
PRZEDSIĘBIORCZY NAUKOWIEC PRZEDSIĘBIORCZA KOBIETA NAUKOWIEC
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Wdrażanie NSRO grudnia 2008 r.. Według danych wygenerowanych z Krajowego Systemu Informatycznego KSI SIMIK od początku uruchomienia.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Departament Zarządzania Programem Wzrostu Konkurencyjności Przedsiębiorstw SEKTOROWY PROGRAM OPERACYJNY.
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„Wpływ środków europejskich na sytuację gospodarczą”
Marszałek Województwa Dolnośląskiego
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Finansowanie działań inwestycyjnych w OIiP
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Nowe instrumenty w ustawie o wspieraniu działalności innowacyjnej Krzysztof Krystowski Podsekretarz Stanu Ministerstwo.
Centrum Inwestora i Eksportera
Systemowe rozwiązania z zakresu innowacyjności
Polska w Programach Ramowych UE
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
IV KONGRES GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ
Programowanie perspektywy finansowej
1. U SŁUGI D ORADZTWA W Z AKRESIE U SŁUG I D OTACJI I NWESTYCYJNYCH Narodowa Strategia Spójności (d. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia)
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Wsparcie innowacyjności w regionalnych programach operacyjnych Konferencja „Innowacyjna gospodarka”
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Wsparcie innowacyjności w regionalnych programach operacyjnych Konferencja „Innowacyjna gospodarka”
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Zapis prezentacji:

2009 SPRING BIOMETRIC SUMMIT Znaczenie biometrii w gospodarce Polski Sebastian Christow Departament Gospodarki Elektronicznej

Gospodarka elektroniczna Elektroniczna gospodarka (ang. digital economy) – wykorzystywanie technologii informatycznych i elektronicznego przepływu danych w procesach gospodarki rynkowej do realizacji dowolnej transakcji dotyczącej gospodarki (stąd niekiedy określenie e-gospodarka). Systemowe i zintegrowane rozwiązania przepływu strumieni gospodarczych: materiałowego, informacyjnego i finansowego, składających się na podstawową wykładnię logistyki, stanowią podstawową płaszczyznę realizacji elektronicznej gospodarki. E-gospodarka stała się kluczowym elementem cywilizacji informatycznej i warunkuje również globalizację gospodarki. Uważana jest za najbardziej perspektywiczną koncepcję rozwoju gospodarczego, zwiększenia konkurencyjności i innowacyjności gospodarki. Wpływa ona w zasadniczy sposób na warunki życia, pracy i nauki. Prowadzi do powstawania nowych rynków zaopatrzenia, kooperacji i sprzedaży dóbr, zmieniając w ten sposób strukturę i funkcjonowanie całej gospodarki. Przyczynia się do tworzenia zupełnie nowych usług informatycznych, a także powstawania nowych metod pracy i handlu, a tym samym do tworzenia nowych miejsc pracy. Źródło: portalwiedzy.onet.pl

e-Gospodarka a Internet Z badań Komisji Europejskiej wynika, że tylko 7 proc. mieszkańców UE kupuje coś poprzez Internet w innym kraju. Tylko 12 proc. konsumentów uważa, że handel on-line jest bezpieczny. Według ostatnich danych opublikowanych przez Eurostat dostęp do Internetu w Polsce  w I kwartale 2008 roku miało 48 proc. gospodarstw domowych, podczas gdy w UE średnia ta wynosi 60 proc.  Ciągle jest więc co nadrabiać. Cetelem Bank przedstawił wyniki raportu Obserwator Cetelem 2008. Przedmiotem badania był poziom nastrojów i intencji nabywczych Europejczyków w 13 krajach. Duża część raportu poświęcona jest europejskiemu rynkowi e-commerce. Do 2015 roku 25% handlu przeniesie się do Internetu.

e-Gospodarka a Biometria Wartość rynku systemów biometrycznych jest wyceniana na około 3,8 mld dolarów, a prognozy na rok 2012 szacują, że powinien on przekroczyć sumę 7,4 mld dol. Najbardziej rozwinięte kraje Europy oraz Azji coraz częściej stosują zabezpieczenia biometryczne, tymczasem w Polsce wciąż są one rzadkością. Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Unii Europejskiej nr 2252/2004 z 13 grudnia 2004 r. w sprawie norm dotyczących zabezpieczeń i danych biometrycznych w paszportach i dokumentach podróży wydawanych przez państwa członkowskie, od 28 czerwca 2009 r. paszporty biometryczne mają zawierać również zapisane w mikroprocesorze obrazy odcisków palców.

e-Gospodarka a Biometria Oswajanie europejskich społeczeństw z zabezpieczeniami danych przy pomocy wyjątkowych i niepowtarzalnych cech osobowych rozpoczęło się już kilka lat temu. Trwająca niemal od dwóch lat moda na przenośne dyski i pamięci masowe typu flash, udostępniające zapisane na nich pliki po przyłożeniu kciuka właściciela, znalazła praktyczne zastosowanie w komputerach przenośnych. I choć nie jest to jeszcze codzienność, coraz więcej osób interesuje się możliwością wyposażenia swoich urządzeń w takie właśnie zabezpieczenia. Dwie trzecie badanych co roku konsumentów krajów Europy Zachodniej deklaruje, że bioidentyfikacja jest ich zdaniem dużo bardziej skuteczna, niż kody PIN, czy stosowane w bankach tokeny.

Potencjał Biometrii Zwiększenie zaufania do transakcji bezgotówkowych (portmonetka elektroniczna) Przeciwdziałanie technicznemu i mentalnemu wykluczeniu cyfrowemu (bariery psychologiczne) Napędzanie innowacyjnej gospodarki Interoperacyjność i przenoszalność technologii Zwiększenie dostępności „Bankomatów” Otwarcie dostępu do platform ESŚS Zwiększenie bezpieczeństwa wrażliwych sektorów gospodarki Dane mogą być wyłącznie na karcie (GIODO) Zmniejszenie szarej strefy Zwiększenie kwoty pojedynczych transakcji Zwiększenie liczby mikropłatności

Bezpieczeństwo danych i transakcji Coś co masz, coś co wiesz, coś czym się charakteryzujesz Poufność, dostępność, integralność Akceptowalny przez użytkownika poziom utrudnienia dostępu do danych Biometria zamiast chipów pod skórę! Czy na pewno Anonimowość?

Obszary zastosowań

Z projektu ustawy o podpisach elektronicznych Definicje: (…) certyfikat - zaświadczenie elektroniczne, za pomocą którego dane do weryfikacji podpisu elektronicznego są przypisywane podpisującemu, umożliwiając jego identyfikację; jeżeli podpisującym jest osoba fizyczna certyfikat może zawierać jej dane biometryczne; Wniosek o wydanie certyfikatu: (…) 2. Potwierdzenie tożsamości osób ubiegających się o certyfikat lub składających wniosek może nastąpić w szczególności z wykorzystaniem danych biometrycznych.

Korzyści makroekonomiczne z wprowadzenia pieniądza elektronicznego Europejski Bank Centralny szacuje koszty emisji i obsługi pieniądza gotówkowego na ok. 1% PKB, czyli w przypadku Polski - prawie 10 mld złotych. Program działań na rzecz wspierania elektronicznego handlu i usług na lata 2009-2010 stanowi realizację Planu Informatyzacji Państwa na lata 2007-2010. Wpisuje się w działania dotyczące rozwoju społeczeństwa informacyjnego w zakresie wspierania przedsiębiorczości i konkurencyjności. Program jest zgodny ze Strategią rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013.

Program działań na rzecz wspierania elektronicznego handlu i usług na lata 2009-2010 Cele szczegółowe: 1. Promocja korzyści handlu elektronicznego. 2. Zwiększenie zaufania do transakcji dokonywanych drogą elektroniczną.

Innowacyjność polskiej gospodarki */ Polska i Wlk. Brytania – 2006 r., Włochy – 2005 r. Źródło: Eurostat, 2008 Innowacyjność polskiej gospodarki

Zastosowania biometrii Transakcje bezgotówkowe Biometryczna kontrola czasu pracy Paszporty biometryczne Autoryzacja dostępu Automatyczna kontrola ruchu granicznego Medycyna i diagnostyka Nowe obszary …

Kierunki innowacyjności http://www.mg.gov.pl/Gospodarka/Innowacyjnosc/Polityka+innowacyjnosci/ Kierunki innowacyjności Kierunki zwiększania innowacyjności gospodarki na lata 2007-2013 to dokument, który zawiera ocenę stanu innowacyjności polskiej gospodarki oraz rekomenduje kierunki działań, których wdrożenie umożliwi stworzenie w polskich realiach gospodarki opartej na wiedzy (GOW), w której siłą przedsiębiorców na konkurencyjnych rynkach będzie ich wysoka innowacyjność. Strategia została przyjęta przez Rząd w dn. 4 września 2006 r. Z analizy SWOT Narodowego Systemu Innowacji: Słabe strony - słaba koordynacja polityki innowacyjnej na poziomie administracji centralnej, a także brak doświadczenia administracji regionalnej Silne strony - wysoka dynamika wzrostu sektora usług, technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych (ICT)

Nowe możliwości technologii ICT Bruksela, dnia 20.4.2009 KOM(2009) 184 wersja ostateczna Nowe możliwości technologii ICT Zgodnie z celami wyznaczonymi w przygotowanym przez Komisję europejskim planie naprawy gospodarczej w niniejszym komunikacie proponuje się długoterminowe zwiększenie konkurencyjności Europy i ekosystemu innowacji za pomocą większych inwestycji w dziedzinie badań o wyższym stopniu ryzyka w strategicznym sektorze technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). W komunikacie podkreślono sukces badań w dziedzinie przyszłych i powstających technologii (ang. Future and Emerging Technologies, FET) oraz ich strategiczne znaczenie w kontekście tworzenia podstaw dla przyszłych technologii ICT i przygotowywania gruntu dla innowacji. W komunikacie przedstawiono długoterminową strategię i konkretne działania, które należy wdrożyć w ramach siódmego programu ramowego (7PR), aby – dzięki wzmocnieniu europejskiego i globalnego charakteru badań nad FET – Europa stała się w tej dziedzinie liderem.

Potrzeby rynku Rozwinięcie i popularyzacja wybranych programów pilotażowych Kontynuacja i zasilenie badań w zakresie zastosowań biometrii

Zaplecze ETO Specjalne Strefy Ekonomiczne Specjalna Strefa Ekonomiczna (SSE) jest to wyodrębniona administracyjnie część terytorium Polski, przeznaczona do prowadzenia działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach. SSE to miejsce podlegające specjalnemu, ulgowemu traktowaniu podatkowemu, gdzie przedsiębiorca może rozpocząć działalność gospodarczą na specjalnie przygotowanym terenie i prowadzić ją nie płacąc podatku dochodowego.

Zaplecze ETO Parki Przemysłowe i Technologiczne Parki przemysłowe i technologiczne to miejsca, w których dzięki zgromadzeniu firm z jednej branży oraz wspierających je placówek badawczo-naukowych możliwy jest szybki ich rozwój. To coraz powszechniej stosowane w naszym kraju rozwiązania prorozwojowe. Oferowane przez nie udogodnienia są skierowane zarówno do przedsiębiorców polskich, jak i zagranicznych.

Zaplecze ETO Jednostki Badawczo - Rozwojowe Jednostka badawczo-rozwojowa (JBR) - podmiot gospodarczy prowadzący przedsiębiorstwo, który stanowi równocześnie szczególny typ placówki naukowej, specjalizujący się we wdrażaniu nowych technologii i ulepszaniu ich. Jednostkami badawczo-rozwojowymi, w rozumieniu ustawy, są państwowe jednostki organizacyjne wyodrębnione pod względem prawnym, organizacyjnym i ekonomiczno-finansowym, tworzone w celu prowadzenia badań naukowych i prac rozwojowych.

Europejskie fundusze strukturalne w Polsce Nazwa % całości środków Kwota w mld euro PO Infrastruktura i Środowisko 41,90 27,9 PO Innowacyjna Gospodarka 12,40 8,3 PO Kapitał Ludzki 14,60 9,7 PO Rozwój Polski Wschodniej 3,40 2,3 PO Pomoc Techniczna 0,80 0,5 16 Regionalnych Programów Operacyjnych 24,90 16,6 Programy Celu Europejskiej Współpracy Terytorialnej - 0,7 Według danych wygenerowanych z Krajowego Systemu Informatycznego KSI SIMIK 07-13 od początku uruchomienia programów do 17 maja 2009 r. złożono 61,6 tys. wniosków (poprawnych pod względem formalnym) na całkowitą kwotę dofinansowania (zarówno środki unijne jak i środki krajowe) prawie 124 mld zł. W tym samym okresie podpisano z beneficjentami 11 914 umów o dofinansowanie na kwotę dofinansowania w części UE 22,5 mld zł, co stanowi 7,8 proc. alokacji na lata 2007-2013. Wartość wydatków beneficjentów uznanych za kwalifikowalne wynikająca ze złożonych wniosków o płatność wyniosła ponad 2,9 mld zł, a w części dofinansowania UE prawie 2,4 mld zł.

Sieci i instytucje wspierające innowacyjne przedsiębiorstwa  Krajowa Sieć Innowacji (KSI)  Inkubatory Technologiczne  Parki Technologiczne  Parki Przemysłowe  Fundusze Kapitału Zalążkowego  Anioły Biznesu  Fundusze Pożyczkowe  Fundusze Poręczeniowe  Jednostki Badawczo-Rozwojowe  Polskie Platformy Technologiczne  Europejska sieć Enterprise Europe Network Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości  Centra Doskonałości  Centra Zaawansowanych Technologii Stowarzyszenie Organizatorów Ośrodków Innowacji i _Przedsiębiorczości w Polsce