Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Zanim wybierzesz program nauczania
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Monitorowanie osiągnięć uczniów Przygotowanie uczniów do sprawdzianu/
WEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Zespół Szkół w Podgrodziu 2010/11. Zespół Szkół w Podgrodziu Publiczna Szkoła Podstawowa Publiczne Gimnazjum Publiczne Przedszkole.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
PODSTAWA PROGRAMOWA STANDARDY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH uczeń potrafi:
Zestawienie wyników egzaminu
Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Raport z wyników egzaminu maturalnego
Struktura egzaminu zawodowego
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Modernizacja egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe –
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W GIMNAZJUM NR 5 W PRZEMYŚLU NA PRZESTRZENI LAT Kolejne slajdy prezentują porównanie wyników egzaminu gimnazjalnego osiągniętych.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Raport z diagnozy edukacyjnej (na wejście)
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
Co to jest spacer edukacyjny?
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego część przyrodnicza 2017.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Zapis prezentacji:

Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Opracowanie: Renata Nikołajew Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Program naprawczy w oparciu o analizę egzaminu gimnazjalnego Rozporządzenie Cele Etapy programu naprawczego

Rozporządzenie Dz.U. Nr 67 z 13 sierpnia 1999r oraz projekt rozporządzenia MENiS, 2003 „ ... dyrektor planuje, organizuje i przeprowadza wewnętrzne mierzenie jakości pracy szkoły lub placówki,w tym badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów;...” „ ...szkoły prowadzą wewnętrzne mierzenie jakości i podejmują stosownie do potrzeb działania naprawcze...” „ ...dyrektor raz w roku opracowuje raport z przeprowadzonego wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły lub placówki i przedstawia go...”

Cele Cele ogólne: Cele szczegółowe: nabycie umiejętności konstruowania programu naprawczego po egzaminie gimnazjalnym w celu modyfikacji pracy dydaktycznej nauczyciela Cele szczegółowe: wykonanie analizy ilościowej egzaminu gimnazjalnego z zastosowaniem programu MS Excel wykonanie analizy jakościowej z uwzględnieniem standardów wymagań egzaminacyjnych i specyfiki szkoły zbudowanie programu naprawczego

Etapy programu naprawczego zebranie informacji o arkuszu opracowanie analizy ilościowej i jakościowej wyników punktowych arkusza egzaminacyjnego prezentacja raportu Radzie Pedagogicznej praca wszystkich nauczycieli zespołu przedmiotowego opracowanie programu naprawczego i zatwierdzenie przez Radę Pedagogiczną wdrożenie programu naprawczego monitorowanie i sprawdzenie skuteczności podjętych działań

Charakterystyka arkusza Plan gimnazjalnego arkusza Klucz odpowiedzi Kartoteka sprawdzanych umiejętności

Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego MS Excel Zestawienie wyników Analiza ilościowa Analiza jakościowa

Analiza ilościowa egzaminu gimnazjalnego Zestawienie wyników klas Poprawne odpowiedzi z poszczególnych przedmiotów Współczynnik łatwości –numery zadań : bardzo trudnych, trudnych , średnio trudnych , łatwych , bardzo łatwych Średnie wyniki punktowe: najlepsze wyniki , najsłabsze .

Analiza jakościowa wartość współczynnika łatwości zadań w klasach i szkole współczynnik łatwości zadań w ujęciu procentowym w klasach i szkole rozkład wyników w szkole opanowanie umiejętności określonych w czterech obszarach standardów opanowanie umiejętności przedmiotowych normy staninowe dla wyników danego testu porównanie ocen z przedmiotów z wynikami egzaminu porównanie wyników egzaminu z wynikami poprzednich egzaminów i prób

Obszary standardów egzaminacyjnych I. Umiejętne stosowanie terminów, pojęć i procedur z zakresu przedmiotów matematyczno – przyrodniczych niezbędnych w praktyce życiowej i dalszym kształceniu II. Wyszukiwanie i stosowanie informacji III. Wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności w szczególności przyczynowo – skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych IV. Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów

Pogram naprawczy po egzaminie gimnazjalnym Program naprawczy jest opracowany w oparciu o szczegółową analizę wyników egzaminu Celem programu jest opracowanie metod pozwalających uzyskanie zadawalających wyników podczas końcowego egzaminu gimnazjalnego. Uzyskanie tego celu jest możliwe tylko wtedy , gdy program działań naprawczych obejmuje wszystkie przedmioty

Odpowiedzialni, realizatorzy Terminy sprawdzania efektów działań Opracowanie programu naprawczego 1.Praca wszystkich nauczycieli zespołu 2. Powstanie projektu działań 3. Wdrożenie programu naprawczego 4. Monitorowanie i sprawdzenie skuteczności podjętych działań 5. Prezentacja raportu na R P Szczegółowy plan działania członków zespołu Problem Planowane działania Monitoring Oczekiwane efekty Odpowiedzialni, realizatorzy Terminy realizacji Terminy sprawdzania efektów działań Co? Jak sprawdzimy? W jaki sposób? Czego się spodziewamy? Kto? Kiedy to zrobimy? Kiedy to sprawdzimy?

Opracowanie : Renata Nikołajew