Zasada Partnerstwa w ramach funduszy unijnych 2014-2020 – perspektywa NGO.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Zasady polityki regionalnej UE
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Decydujmy razem Spotkanie informacyjno-rekrutacyjne
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Pomorskiego (PKM PO KL WP) PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Z praktyki Grupy roboczej ds. społeczeństwa obywatelskiego, działającej przy Komitecie Koordynacyjnym Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia/Narodowej.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Podsumowanie procesu ewaluacji polityki spójności w Polsce
System ewaluacji NPR i NSRO
Założenia działalności Krajowej Instytucji Wspomagającej PO KL na lata Beata Puszczewicz Fundacja Fundusz Współpracy.
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 24 kwietnia 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia współfinansowana z Unii Europejskiej.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Stan prac nad przygotowaniem PROW Kwiecień 2013 WARSZAWA 23 kwietnia 2013 r. 1.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Centra Organizacji Pozarządowych
Kamila Siwak Dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego W Urzędzie Marszałkowskim województwa Pomorskiego Komplementarność między funduszami.
1 Warszawa, 17 stycznia 2008 r. Projekt Stanowiska Rządu ws. kierunków reformy polityki spójności UE Hanna Jahns Hanna Jahns Sekretarz Stanu w Ministerstwie.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
ZAPROSZENIE do współpracy - skierowane do przedstawicieli administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych tj. w szczególności: - pracowników samorządów.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Regionalny Program Operacyjny
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości © Warszawa, System ewaluacji PO KL Priorytetu II działań 2.1, 2.2 SPOTKANIE INAUGURUJĄCE PRACE GRUPY.
Rozwój Kierowany przez Społeczność Lokalną. Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) Instrument RLKS propozycją Komisji Europejskiej na nowy.
Planowanie strategiczne w odniesieniu do Obszar u Rozwoju Społeczno- Gospodarczego Przysiek,
I. Działania Stałej konferencji ds. konsultacji funduszy europejskich
Przygotowanie przez partnerów społecznych strategii partnerstwa na lata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Prezentacja przygotowana na podstawie : Małgorzata Marcińska Podsekretarz Stanu - Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Piła, maj 2014 r.
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Piotr Frączak Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Społeczeństwo obywatelskie a Narodowe Strategiczne.
(Narodowej Strategii Spójności)
Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych
System wdrażania funduszy europejskich w latach Rola partnerów społeczno-gospodarczych Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia Warszawa,
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Metodyka pracy Komitetu Monitorującego PO KL, w tym prawa i obowiązki członka Komitetu.
Fundusze unijne system prawny: od Brukseli do regulaminów KM Julia Krzyszkowska Bankwatch/Polska Zielona Sieć Warszawa, 15 lipca 2015.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Dotychczasowe sukcesy przedstawicieli III sektora w programowaniu i monitorowaniu Funduszy UE na lata Patrycja Romaniuk Program Europejski Ogólnopolska.
PLAN EWAULACJI Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 15 grudnia 2015 r.
Grupa Tematyczna ds. młodzieży na obszarach wiejskich Dotychczasowa działalność oraz obecne obszary działania.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom.
Aktualizacja Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata czerwca 2018 r.
Zapis prezentacji:

Zasada Partnerstwa w ramach funduszy unijnych – perspektywa NGO

I. Warunki instytucjonalno-regulacyjne

W obszarze planowania: Należy wzmacniać rolę partnerów poprzez stworzenie systemu wymiany informacji i współpracy pomiędzy przedstawicielami organizacji pozarządowych (a także innych partnerów społeczno-gospodarczych) opartego na silnych podmiotowo instytucjach, w celu wypracowywania stanowisk w kwestiach strategicznych. Takimi instytucjami mogą być: krajowe i regionalne fora terytorialne; Dobrym przykładem planowania polityk publicznych/strategii itp. były powołane przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju grupy robocze do tworzenia programów operacyjnych

W obszarze wdrażania: Zwiększenie roli partnerów poprzez powierzanie im zadań związanych z wdrażaniem funduszy (np. jako operator) oraz wzmacnianie potencjału partnerów społeczno-gospodarczych na pełnienie tych ról np. w celu przekazania im organizacji prac instrumentów funduszowych takich jak: komitety monitorujące, grupy robocze czy sieci tematycznych; Wspieranie partnerów jako współdecydentów w ciałach zarządzających (np. komitetach sterujących, zespołach tematycznych do poszczególnych działań itp.); Wzmacnianie formy partnerstw projektowych przy wdrażaniu projektów unijnych ( zlecając im zadania/usługi), jak i wykorzystania na dużą skalę instrumentu RLKS ( Rozwój lokalny kierowany przez społeczność).

W obszarze monitorowania: wzmocnienie odpowiedzialności komitetów monitorujących jako ważnego elementu bieżącego zarządzania ( np. poprzez obowiązek opracowywania rocznych planów działania dla funduszy – na wzór PO KL) i kontroli społecznej, wzmocnienie roli partnerów społeczno-gospodarczych w komitetach monitorujących poprzez m.in. zwiększenie ich udziału w składzie KM oraz stworzenie narzędzi dla ich aktywnego i reprezentatywnego uczestnictwa; zwiększenie roli partnerów w opracowywaniu ewaluacji – szczególnie w wymiarze partycypacyjnym – jako sposobu promocji funduszy europejskich i informacji zwrotnych (dla administracji) dla oceny podejmowanych interwencji.

II. Samoorganizacja i współpraca partnerów

Współpraca partnerów - zwiększenie roli instrumentów partnerstwa Wzmocnienie prelogatyw Grupy roboczej ds. Społeczństwa Obywatelskiego (Grupy ds. Partnerstwa?) – uznanie jej formalnie jako instytucji systemu funduszy europejskich oraz rozszerzenie jej uprawnień, np. umożliwiając jej członkom inicjowanie zmian w systemie funduszy europejskich, negocjowanie planów działań, wytycznych, czy zmian w Szczegółowych opisach priorytetów; Wsparcie sieciowania się partnerów społeczno-gospodarczych w komitetach monitorujących w ramach Krajowej Sieci Tematycznej do spraw Partnerstwa – uznanie jej podmiotowości przy Komitecie ds. Umowy Partnerstwa, zlecanie ekspertyz i analiz oraz innych zadań ewaluacyjnych i eksperckich związanych z wdrażaniem funduszy europejskich.

Samoorganizacja – wdrażanie dobrych praktyk Stałej konferencji OFOP Opracowanie 12 postulatów i powołanie grupy roboczej złożonej z dużych sieciowych i silnych branżowo organizacji pozarządowych, które prowadzą działania rzecznicze, konsultacyjne i monitorujące uwzględnianie i wdrażania postulatów; Powołanie sekretariatu Stałej konferencji ds. konsultacji funduszy UE wspierający grupy robocze ( 12 postulatów, On-inclusion, regionalnych koalicji) Prowadzenie polityki informacyjnej i aktywizacyjnej poprzez dostarczanie wiedzy o funduszach, konsultacjach i zmianach w dokumentach strategicznych; Udział przedstawicieli SK OFOP we wszystkich grupach roboczych tworzących PO w ramach funduszy strukturalnych

Dziękuję za uwagę Michał Dymkowski Sekretariat stałej konferencji ds. konsultacji funduszy europejskich ul. Strzelecka 3 lok. 12, Warszawa tel./fax. (022)