Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
Egzamin maturalny w 2014 roku podstawowe informacje.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Matura z matematyki w roku 2015
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Szkolenie uczniów klas drugich Egzamin z kwalifikacji E.12.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku Egzamin maturalny od 2015 roku.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Nowa formuła egzaminu maturalnego od 2015 roku
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Filmik matura:) Zmiany? Najpierw dokonać wyboru… PRZEDMIOTY OBOWIĄZKOWE PISEMNY USTNY PRZEDMIOTY DODATKOWE ALE OBOWIĄZKOWE /wszystkie pisemne oraz na.
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Zapis prezentacji:

Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach Matura z fizyki od 2015 ciągłość i zmiana Jolanta Kozielewska OKE Wrocław Wrocław, 5 listopada 2013 r.

Podstawowe dokumenty Zasady przeprowadzania egzaminu Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz sposobu przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U. nr 83, poz. 562, z późn. zm.), w tym w szczególności w rozporządzeniu z 25 kwietnia 2013 r. zmieniającym powyższe rozporządzenie (Dz.U. z 2013 r., poz. 520) Zakres wiadomości i umiejętności Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego poszczególnych typach szkół( Dz.U.z 30 sierpnia 2012 r., poz.977)

Opis egzaminu Informator o egzaminie maturalnym od roku szkolnego 2014 / 2015 CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA OKRĘGOWE KOMISJE EGZAMINACYJNE

Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach Matura od 2015 ZMIANY Fizyka jest jednym z przedmiotów dodatkowych, który może być zdawany wyłącznie na poziomie rozszerzonym. Do egzaminu z fizyki może przystąpić absolwent, niezależnie od typu szkoły, do której uczęszczał, oraz od przedmiotów, których uczył się w zakresie rozszerzonym. Wyniki części pisemnej matury są wyrażane w procentach i na skali centylowej. Wyniki uzyskane w części pisemnej egzaminu z przedmiotu dodatkowego nie mają wpływu na zdanie egzaminu maturalnego. Forma pisemna, czas 180 minut.

Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach PODSTAWA PROGRAMOWA Cele kształcenia – wymagania ogólne I. Znajomość i umiejętność wykorzystania pojęć i praw fizyki do wyjaśniania procesów i zjawisk w przyrodzie. II. Analiza tekstów popularnonaukowych i ocena ich treści. III. Wykorzystanie i przetwarzanie informacji zapisanych w postaci tekstu, tabel, wykresów, schematów i rysunków. IV. Budowa prostych modeli fizycznych i matematycznych do opisu zjawisk. V. Planowanie i wykonywanie prostych doświadczeń i analiza ich wyników.

Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach PODSTAWA PROGRAMOWA Treści nauczania – wymagania szczegółowe III etap 1. Ruch prostoliniowy i siły. Uczeń: 3) podaje przykłady sił i rozpoznaje je w różnych sytuacjach praktycznych; 7) opisuje zachowanie się ciał na podstawie drugiej zasady dynamiki Newtona; IV etap poziom rozszerzony 1. Ruch punktu materialnego. Uczeń: 1) rozróżnia wielkości wektorowe od skalarnych; wykonuje działania na wektorach (dodawanie, odejmowanie, rozkładanie na składowe); 8) wyjaśnia ruch ciał na podstawie drugiej zasady dynamiki Newtona;

Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach PODSTAWA PROGRAMOWA przedmiotu fizyka a wymagania egzaminacyjne Matura sprawdza w jakim stopniu absolwent spełnia wymagania określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego: dla IV etapu edukacyjnego w zakresie - podstawowym - rozszerzonym dla III etapu edukacyjnego (gimnazjum)

Zadania w arkuszu maturalnym z fizyki mają na celu sprawdzenie: Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach Zadania w arkuszu maturalnym z fizyki mają na celu sprawdzenie: 1. znajomości i umiejętności definiowania pojęć, zrozumienie własności wielkości fizycznych oraz znajomości praw opisujących procesy i zjawiska fizyczne, 2. umiejętności przedstawiania własnymi słowami głównych tez podanego tekstu popularnonaukowego z dziedziny fizyki lub astronomii, ewentualne sformułowanie w  sposób merytorycznie poprawny informacji podanej językiem potocznym, 3. umiejętności rozwiązywania postawionego problemu na podstawie informacji przedstawionych w różnej formie oraz umiejętności ich przetwarzania i analizowania, 4. umiejętności tworzenia opisowego modelu przedstawionego procesu w oparciu o wymagane, znane zjawiska fizyczne, tworzenie formuł matematycznych łączących kilka zjawisk, 5. umiejętności planowania i opisu wykonania prostych doświadczeń wymienionych w podstawie programowej oraz bezpośrednio związanych z wymaganiami szczegółowymi podstawy programowej, 6. umiejętności analizy wyników wraz z uwzględnieniem niepewności pomiarowych.

1.Zadania zamknięte Na dobieranie Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach Koncepcja i struktura arkusza egzaminacyjnego proponowanego na maturę z fizyki w 2015 r. 1.Zadania zamknięte Na dobieranie

Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach Koncepcja i struktura arkusza egzaminacyjnego proponowanego na maturę z fizyki w 2015 r. 1.Zadania zamknięte

Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach Koncepcja i struktura arkusza egzaminacyjnego proponowanego na maturę z fizyki w 2015 r. Uzupełnianie

1. Zadania zamknięte Prawda - Fałsz Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach Koncepcja i struktura arkusza egzaminacyjnego proponowanego na maturę z fizyki w 2015 r. 1. Zadania zamknięte Prawda - Fałsz

Koncepcja i struktura arkusza egzaminacyjnego proponowanego na maturę z fizyki w 2015 r.

Koncepcja i struktura arkusza egzaminacyjnego proponowanego na maturę z fizyki w 2015 r.

Koncepcja i struktura arkusza egzaminacyjnego proponowanego na maturę z fizyki w 2015 r.

Zadanie - Arkusz z fizyki i astronomii poziom rozszerzony, maj 2011

Zadanie - Arkusz z fizyki i astronomii, poziom podstawowy, maj 2012

1. różnorodność zadań zamkniętych; Koncepcja i struktura arkusza egzaminacyjnego proponowanego na maturę z fizyki w 2015 r. 1. różnorodność zadań zamkniętych; 2. odejście od rozbudowanych, wielopunktowych zadań otwartych; 3. krótkie wiązki zadań, złożonych z zadań otwartych i zamkniętych 4. zadania otwarte max do 5 punktów; 5. zadania mogą odwoływać się do kilku wymagań szczegółowych w ramach jednego wymagania ogólnego; 6. zadania sprawdzające, pomijaną dotychczas, umiejętność posługiwania się informacjami pochodzącymi z analizy przedstawionych tekstów popularnonaukowych; 7. zadania będą obejmować większość głównych treści podstawy programowej (działów fizyki), proporcjonalnie do czasu przeznaczonego na ich realizację w praktyce szkolnej;

Projekt IV Pilotaż nowych egzaminów maturalnych IV Projekt IV Pilotaż nowych egzaminów maturalnych IV.3 Modernizacja egzaminu maturalnego z przedmiotów innych niż obowiązkowe na poziomie rozszerzonym Koncepcja i struktura arkusza egzaminacyjnego proponowanego na maturę z fizyki w 2015 r.

Ocenianie zadań z arkusza egzaminacyjnego proponowanego na maturę z fizyki w 2015 r. Ocena odpowiedzi zdającego w zadaniach zależy od tego, jak istotnego postępu dokonał zdający, i w jakim stopniu pokonał zasadnicze trudności na drodze do całkowitego rozwiązania zadania bądź udzielenia w pełni poprawnej odpowiedzi. Np.

Ocenianie zadań z arkusza egzaminacyjnego proponowanego na maturę z fizyki w 2015 r.

Ocenianie zadań z arkusza egzaminacyjnego proponowanego na maturę z fizyki w 2015 r.

Wyposażenie arkusza na maturę od 2015 r. Projekt IV Pilotaż nowych egzaminów maturalnych IV.3 Modernizacja egzaminu maturalnego z przedmiotów innych niż obowiązkowe na poziomie rozszerzonym Wyposażenie arkusza na maturę od 2015 r. Materiałem pomocniczym jest Karta wybranych wzorów i stałych fizykochemicznych na egzamin z biologii, chemii i fizyki (Karta BCF).

Wyposażenie arkusza na maturę od 2015 r. Projekt IV Pilotaż nowych egzaminów maturalnych IV.3 Modernizacja egzaminu maturalnego z przedmiotów innych niż obowiązkowe na poziomie rozszerzonym Wyposażenie arkusza na maturę od 2015 r.

Wyposażenie arkusza na maturę od 2015 r. Projekt IV Pilotaż nowych egzaminów maturalnych IV.3 Modernizacja egzaminu maturalnego z przedmiotów innych niż obowiązkowe na poziomie rozszerzonym Wyposażenie arkusza na maturę od 2015 r.

na poziomie rozszerzonym Projekt IV Pilotaż nowych egzaminów maturalnych IV.3 Modernizacja egzaminu maturalnego z przedmiotów innych niż obowiązkowe na poziomie rozszerzonym Wyposażenie arkusza na maturę od 2015 r.

na poziomie rozszerzonym Projekt IV Pilotaż nowych egzaminów maturalnych IV.3 Modernizacja egzaminu maturalnego z przedmiotów innych niż obowiązkowe na poziomie rozszerzonym Wyposażenie arkusza na maturę od 2015 r.

Tematy zgłoszone do dyskusji 1. Matura 2015 2. Egzaminy zewnętrzne w nowej formule 3. Jak zrealizować podstawę programową w tak krótkim czasie? 4. Realizacja zakresu rozszerzonego – jak efektywnie zaplanować pracy? 5. Jakie jest uzasadnienie stosowania (informator z fizyki i chemii) nowych, wcześniej nie wykorzystywanych form zadań maturalnych, np. wybieranie elementów odpowiedzi przy pomocy fragmentu tabeli – uczniowie dysfunkcyjni mają z tym problem, taki sposób odpowiedzi nie zachęca do kształtowania umiejętności samodzielnego opisu 6. W informatorze z fizyki podano przykłady zadań, których treść jest zdecydowanie krótsza niż schemat punktowania – czy taka forma schematu będzie obowiązywać na egzaminie maturalnym 2015? 7. Wykorzystanie własności funkcji liniowej i kwadratowej do interpretacji zagadnień fizycznych, zastosowanie funkcji wykładniczych do opisu zjawisk fizycznych.

Ramowe plany nauczania

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ