„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej 2011-2013” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
1 Projekt pn. „Kurs języka migowego” GMINA JEDLICZE.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Opiekun osób starszych
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Awans zawodowy nauczycieli.
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Ul. Żeromskiego Szkoła przyjazna i otwarta dla każdego ucznia!
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Program ZDROWIE – MŁODOŚĆ - TRZEŹWOŚĆ r. – r. Dla młodzieży uczęszczającej do świetlicy specjalistycznej NASZA WYSPA oraz uczniów Zespołu.
Spotkanie informacyjne. NIE WYKLUCZAJ SIĘ Z SUKCESU!
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Program Aktywizacja i Integracja Poznań, styczeń 2015r.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
Rewitalizacja Społeczna Dolnego Miasta w Gdańsku.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Prezentacja projektu. Realizator projektu Stowarzyszenie Edukacja przez Internet ul. Olszewskiego Kielce
Współczesna środowiskowa praca socjalna na przykładzie organizowania społeczności lokalnych Zabrze, 15 czerwca 2016 rok.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Augustowskie Centrum Edukacyjne Al. Kardynała Wyszyńskiego Augustów.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO „PRZERWA NA SOK” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Józefa Bema w Ostrołęce maj 2016r.
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
w powiatach malborskim i sztumskim”
Szkoła Promująca Zdrowie
PROJEKT SYSTEMOWY SZANSA
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
Masz Okazję – Pomóż Sobie
Zapis prezentacji:

„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy

Program Aktywności Lokalnej czyli co i dla kogo? Wilanowski Program Aktywności Lokalnej jako narzędzie realizacji projektu systemowego. „Aktywizacja zawodowa i rozwój kompetencji społecznych osób pozostających bez pracy w Dzielnicy Wilanów ” Program aktywności lokalnej adresowany jest do uczniów klas I i II wieku 16-18, uczęszczających do Zespół Szkół nr 79 im. Stanisława Kostki Potockiego w Wilanowie

Program Aktywności Lokalnej jako odpowiedź na problem. Brak spójnych systemowych rozwiązań w zakresie kształtowania nowoczesnych kompetencji i rozwijania umiejętności ukierunkowanych na sukces życiowy i rozwój kariery. Badania CBOS z 2010 r. „Aspiracje zawodowe Polaków” - młodzież kieruje się stereotypami przy wyborze szkoły, ścieżki kariery czy zawodu. Podjęcie niewłaściwych działań dotyczących dalszej aktywności zawodowej, nieodpowiadających potrzebom i możliwościom = trwałe zepchnięcie młodzieży na margines życia społecznego. Szkoła w porozumieniu z OPS określiła obszar problemowy na podstawie wywiadu fokusowego, czego efektem jest Program Aktywności Lokalnej do uczniów klas pierwszych liceum zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Wilanowski Program Aktywności Lokalnej. Celem głównym programu jest wsparcie w ramach programu aktywności lokalnej 36 osób, młodzieży szkolnej poprzez zwiększenie ich kompetencji zawodowych i społecznych oraz przeciwdziałanie zjawisku wykluczenia.

Wilanowski Program Aktywności Lokalnej Celem szczegółowym jest udzielenie wielostronnego wsparcia poprzez zastosowanie instrumentów aktywnej integracji (aktywizacji edukacyjnej, społecznej, zdrowotnej).

Wilanowski Program Aktywności Lokalnej. Czas trwania projektu kwiecień 2011 – grudzień 2011 Etap I – testy diagnostyczne i spotkania indywidualne z brokerem (maj-czerwiec 2011) Etap II – szkolenia, warsztaty ( wrzesień,październik 2011) Etap III – gra miejska, wyjścia kulturalne, spotkania z autorytetami (wrzesień, listopad 2011) Etap IV – wyjazd integracyjno-szkoleniowy (październik 2011) Etap V – impreza Pure ( grudzień 2011)

Wilanowski Program Aktywności Lokalnej. Działania: przeprowadzenie diagnozy indywidualnego potencjału zawodowego każdego uczestnika projektu w celu sporządzenia raportu dla brokera edukacyjnego; przeprowadzenie indywidualnych konsultacji z „brokerem edukacyjnym” dla młodzieży licealnej, określenie ścieżki edukacyjnej, raport w wersji CD i papierowej dla każdego uczestnika projektu.

Wilanowski Program Aktywności Lokalnej przeprowadzenie programów podnoszących umiejętności życiowe młodzieży poprzez działania warsztatowe i szkolenia. Warsztaty: Autoprezentacja i aktywne poszukiwanie pracy” Profilaktyczne „redukcja szkód” „Ekokonsument” „Labolatorium młodego obywatela” „Stres i rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych Fotograficzne Filmowo- reżyserskie djskie

Wilanowski Program Aktywności Lokalnej. Działania c.d. przeprowadzenie zajęć integrujących młodzież ze społecznością lokalną (gra miejska na terenie Wilanowa – konsultacje społeczne) stworzenie młodzieżowej interaktywnej strony internetowej z informacjami o projekcie i lokalnymi informacjami społeczno-kulturalnymi; facebook.

Wilanowski Program Aktywności Lokalnej Działania c.d. wprowadzanie innowacyjnych zajęć z zakresu „redukcji szkód” zmniejszających negatywne zachowania wśród młodzieży. Podczas wyjazdu integracyjno-szkoleniowego aktywne formy spędzania wolnego czasu dla młodzieży (paintball,)

Wilanowski Program Aktywności Lokalnej Działania c.d Wyjścia kulturalno – integracyjne( Centrum Nauki Kopernik, kino… ) oraz spotkania z autorytetami z różnych dziedzin nauki, sportu, muzyki oraz sztuki.

Wilanowski Program Aktywności Lokalnej Uzasadnienie: Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ma na celu zabezpieczenie przed podjęciem niewłaściwych działań dotyczących dalszej aktywności zawodowej, nieodpowiadających ich potrzebom i możliwościom, która może trwale zepchnąć takie osoby na margines życia społecznego, czego skutkiem może być rozpoczęcie procesu głębokiej destrukcji mającej trwałe konsekwencje w postaci wykluczenia społecznego i narażeniu na zaburzenia związane z załamaniem nerwowym, bezsennością, alkoholizmem, sięganiem po środki psychoaktywne

Wilanowski Program Aktywności Lokalnej. REALIZATORZY Realizatorem zadań Programu Aktywności Lokalnej jest Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Wilanów m. st. Warszawy. Podczas projektu zawiązano współpracę z XXXVIII Liceum Ogólnokształcącym imienia Stanisława Kostki Potockiego w Warszawie.

Wilanowski Program Aktywności Lokalnej Kontakt: Eurokoordynator- Kamila Dębkowska