Www.wspkorczak.eu RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Łukasz Małecki Ministerstwo Rozwoju Wsparcie projektów technologicznych firm w latach
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 7: Charakterystyka pojęć: energia, praca, moc, sprawność, wydajność maszyn (1 godz.) 1. Energia mechaniczna 2. Praca 3.
1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt badawczy zamawiany Problemy opieki nad osobami niesamodzielnymi w świetle.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Ćwiczenia Zarządzanie Ryzykiem Renata Karkowska, ćwiczenia „Zarządzanie ryzykiem” 1.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
RYNEK PRACY, RÓWNOŚĆ PŁCI I JAKOŚĆ ŻYCIA Dr Marta Warat.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Strażak Strażak to osoba pełniąca służbę w straży pożarnej. Strażacy są przeszkoleni i wyposażeni w specjalistyczny sprzęt do walki z ogniem, częściowego.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
Mówię NIE używkom – wybieram ZDROWIE Alkohol: Nie ma żadnej korzyści z picia alkoholu w kontekście zdrowia człowieka i społeczeństwa. Każda jego ilość.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
Badanie społecznej akceptacji UEFA Euro 2012 w Poznaniu.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Renata Maciaszczyk Kamila Kutarba. Teoria gier a ekonomia: problem duopolu  Dupol- stan w którym dwaj producenci kontrolują łącznie cały rynek jakiegoś.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Turystyczne zachowanie Europejczyków podróżujących w celach służbowych na przykładzie piętnastu „starych” krajów członkowskich Unii Europejskiej doc.dr.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Informacja o maturze w 2018 roku
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
Moje szczęście.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zapis prezentacji:

RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją projektu „Zagrożenia cyberprzestrzeni – nowe kompetencje pracownika socjalnego” Opracowała: Anna Daria Nowicka Warszawa, listopad 2013 Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

ETAP TESTOWANIA PRODUKTU Każde 40 godzinne szkolenie „Zagrożenia cyberprzestrzeni” składało się z czterech 8 godzinnych modułów: 1. zagrożenia zdrowia psychicznego i fizycznego 2. zagrożenia społeczno – wychowawcze 3. zagrożenia związane z uzależnieniami 4 cyberprzestępczość i nadużycia; Szkolenia odbywały się od 23 VIII 2013 do 22 XI 2013; Zorganizowano 15 grup szkoleniowych liczących średnio po kilkanaście osób. Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

METODYKA TESTÓW KOMPETENCYJNYCH PRE-TEST zawierał metryczkę socjo – demograficzną uczestnika; PRE-TEST i POST-TEST stanowiło 20 pytań opracowanych na podstawie podręcznika „Zagrożenia cyberprzestrzeni - kompleksowy program dla pracowników służb społecznych”; Zgodnie z metodyką testy składały się ze zbiorów pytań zawierających opis sytuacji oraz możliwe sposoby działania; Maksymalnie można było uzyskać 20 punktów za prawidłowe odpowiedzi; Każdy PRE-TEST i POST-TEST był imiennie przyporządkowany do danej osoby; PRE-TESTY były wypełniane przez uczestników na początku szkolenia, a POST-TESTY na zakończenie. Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

PROFIL SOCJO – DEMOGRAFICZNY UCZESTNIKÓW W szkoleniach łącznie wzięło udział 155 uczestników; 25 mężczyzn i 130 kobiet. Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie PROFIL SOCJO – DEMOGRAFICZNY UCZESTNIKÓW Do szkolenia mogli przystąpić pracownicy służb społecznych, którzy ukończyli 25 lat; 21 % uczestników była w wieku 25 – 30 lat; 41 % uczestników była w wieku 31 – 40 lat; 24 % uczestników była w wieku 41 – 50 lat; 13 % uczestników była w wieku powyżej 50 lat; 1 % brak odpowiedzi.

PROFIL SOCJO – DEMOGRAFICZNY UCZESTNIKÓW 8 % uczestników mieszka w mieście do 10 tys. mieszkańców; 15 % uczestników mieszka w mieście od 10 do 100 tys. mieszkańców; 4 % uczestników mieszka w mieście od 100 do 500 tys. mieszkańców; 59 % uczestników mieszka w mieście powyżej 500 tys. mieszkańców; 13 % uczestników mieszka na wsi; 1 % brak odpowiedzi. Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

PROFIL SOCJO – DEMOGRAFICZNY UCZESTNIKÓW Podział wg wykształcenia: Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

PROFIL SOCJO – DEMOGRAFICZNY UCZESTNIKÓW Podział wg stażu pracy w służbach społecznych: Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

PROFIL SOCJO – DEMOGRAFICZNY UCZESTNIKÓW Podział wg stopnia specjalizacji dot. pracowników socjalnych: Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

PROFIL SOCJO – DEMOGRAFICZNY UCZESTNIKÓW Samoocena stopnia posługiwania się Internetem: Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie RÓŻNICE MIĘDZY WYNIKAMI W PRE I POST TESTACH W PRE – TESTACH padło aż 85,6 % trafnych odpowiedzi; W POST – TESTACH odsetek trafnych odpowiedzi wzrósł jeszcze aż do poziomu 91,6%. POWYŻSZE WYNIKI OZNACZAJĄ PRZEDE WSZYSTKIM, ŻE : W szkoleniu wzięły udział osoby zainteresowane zagadnieniami dot. zagrożeń cyberprzestrzeni i posiadające już wysoki poziom wiedzy w tym zakresie; Uczestnicy osiągnęli bardzo wysoki poziom kompetencji w tym obszarze tematycznym.

Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie RÓŻNICE W ODPOWIEDZIACH MIĘDZY WYNIKAMI W PRE I POST TESTACH

ŚREDNIA WYNIKÓW W PRE I POST – TESTACH Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

ŚREDNIA WYNIKÓW W PRE I POST – TESTACH GŁÓWNE WNIOSKI W PRE – TEŚCIE najgorzej wypadł pierwszy blok tematyczny (dotyczący zagrożeń zdrowia psychicznego i fizycznego) – średnio 3,93 punktu i mimo tego jest to wysoki wynik, gdyż oznacza, że średnio uczestnicy zdobyli 77% możliwych punktów. Najwięcej punktów uczestnicy otrzymali za trzeci blok tematyczny (dotyczący cyberprzestępczość i nadużyć) – 4,75 punktu, czyli 95% możliwych do uzyskania punktów; W POST – TEŚCIE najsłabiej wypadły odpowiedzi w drugim bloku pytań (dotyczącym zagrożeń społeczno-wychowawczych), jednak było to 4,26 punktów, czyli 85%, (czyli o 8% lepiej niż w najsłabszym bloku w PRE – TEŚCIE), co pokazuje, że pomiędzy PRE I POST – TESTEM nastąpił przyrost wiedzy. Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

MEDIANA WYNIKÓW W PRE I POST – TESTACH Wnioski z analizy średniej wyników potwierdza analiza mediany (czyli tego, jakie wyniki w jakim przedziale osiągnęła połowa uczestników – czyli 50% najsłabszych); Połowa uczestników osiągnęła wynik w PRE – TEŚCIE nie niższy niż 18 na 20 punktów (czyli 90%); W POST – TEŚCIE wynik ten wzrósł aż do 19 na 20 punktów (95%). Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

ANALIZA I KWARTYLA WYNIKÓW Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

ANALIZA I KWARTYLA WYNIKÓW GŁÓWNE WNIOSKI 75% uczestników osiągnęło w PRE – TEŚCIE wynik nie mniejszy niż 16 punktów na 20 możliwych, co jest bardzo wysokim wynikiem; 25% najsłabszych uczestników posiadało już przed szkoleniem dość wysoki poziom wiedzy z zagrożeń w cyberprzestrzeni; Wśród tych 25% najsłabszych osób nastąpił wzrost wiedzy pomiędzy PRE I POST – TESTEM; W PRE – TEŚCIE 75% osób uzyskało wynik 16 lub więcej punktów; W POST – TEŚCIE wynik ten wzrósł do 18 z 20 możliwych punktów, co oznacza, że aż 75% uczestników uzyskało wynik w POST – TEŚCIE 90% prawidłowych odpowiedzi lub więcej. Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

PŁEĆ A ZMIANA WYNIKU W PRE I POST - TESTACH Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

WYKSZTAŁCENIE A ZMIANA WYNIKU W PRE I POST - TESTACH Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie ZMIANA WYNIKU W PRE I POST – TESTACH W ZALEŻNOŚCI OD STOPNIA SPECJALIZACJI

ZMIANA WYNIKU W PRE I POST – TESTACH A PŁEĆ Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie 17,28 18,25 16,24 18,60 15,00 16,00 17,00 18,00 19,00 Średnia z Pre-testŚrednia z Post-testŚrednia z Pre-testŚrednia z Post-test KobietyMężczyźni

ZMIANA WYNIKU W PRE I POST – TESTACH A WIEK Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie ZMIANA WYNIKU W PRE I POST – TESTACH A STAŻ PRACY W SŁUŻBACH SPOŁECZNYCH

ZMIANA WYNIKU W PRE I POST – TESTACH A MIEJSCE ZAMIESZKANIA Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

ZMIANA WYNIKU W PRE I POST – TESTACH A WYKSZTAŁCENIE Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

ZMIANA WYNIKU W PRE I POST – TESTACH A STOPIEŃ SPECJALIZACJI Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

ZMIANA WYNIKU W PRE I POST – TESTACH A STOPIEŃ SPRAWNOŚCI W POSŁUGIWANIU SIĘ INTERNETEM Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

PODSUMOWANIE Kobiety stanowiły aż 84% uczestników wszystkich szkoleń; Uczestnicy szkolenia stanowili zróżnicowaną grupę pod względem wieku, miejsca zamieszkania, stażu pracy w służbach społecznych, stopnia biegłości w posługiwaniu się Internetem, co świadczy o cennej umiejętności organizatora dotyczącej przyciągnięcia na szkolenie osób z różnych grup. W PRE – TESTACH ogółem uzyskano aż 85,6 % trafnych odpowiedzi; W POST – TESTACH ilość trafnych odpowiedzi wzrosła aż do poziomu 91,6%; Tak wysokie wskaźniki świadczą o tym, że na szkolenie przyszły osoby faktycznie zainteresowane zagadnieniami zagrożeń cyberprzestrzeni i posiadające wysoki poziom wiedzy w tym zakresie, i jednocześnie dzięki szkoleniom ten poziom wiedzy został jeszcze podwyższony; Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

PODSUMOWANIE 91 osób (czyli 59%) osiągnęło przyrost wiedzy pomiędzy PRE I POST TESTEM; 22 osoby (czyli 14%) utrzymały się na takim samym poziomie WYNIK PRE I POST TESTU; 10 osób (czyli ponad 6%) już w PRE - TEŚCIE otrzymało maksymalny wynik 100% trafnych odpowiedzi i utrzymało go w POST – TEŚCIE, co oznacza, że nie było możliwości przyrostu wiedzy; Średnio kobiety osiągnęły w PRE – TEŚCIE nieznacznie lepszy wynik niż mężczyźni (o 1 punkt), natomiast w POST – TEŚCIE wyniki kobiet i mężczyzn są niemal identyczne; We wszystkich grupach wiekowych nastąpił przyrost wiedzy pomiędzy PRE i POST – TESTEM; Biorąc pod uwagę miejsce zamieszkania największy przyrost wiedzy nastąpił wśród mieszkańców wsi: z 16,50 punktu w PRE – TEŚCIE do 18,45 punktu w POST – TEŚCIE. Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie