W województwie zachodniopomorskim nie mniej niż 13% - 168 tys. osób to osoby niepełnosprawne. Obecnie region cechuje się najniższym w Polsce poziomem zatrudnienia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Advertisements

Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
1 Zaopatrzenie w gaz ziemny podmiotów funkcjonujących w północnej części gminy Pełczyce Prezentacja projektu 24 marca 2010.
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Kompetencje samorządu województwa w zakresie systemu kształtującego ład przestrzenny.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA Czerwiec 2015r.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
1 Rozwój obszarów wiejskich przez pryzmat Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 – 2013 Małgorzata Bobryk DEPARTAMENT EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
PROGRAM OPERACYJNY „ROZWOJU WOJEWÓDZTW POLSKI WSCHODNIEJ" Warszawa, 30 marca 2006.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Miasta i gminy przyjazne starzeniu Paweł Kubicki, Instytut Gospodarstwa Społecznego SGH 1.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Współdziałanie podmiotu ekonomii społecznej i jednostki organizacyjnej samorządu powiatowego na rzecz środowiska lokalnego, w szczególności i na rzecz.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
ZBADANIE POTENCJAŁU INNOWACYJNEGO SUBREGIONU RADOMSKIEGO Projekt realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 2.6 Regionalne.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Możliwości realizacji usług społecznych przez podmioty reintegracyjne oraz ich kooperacji w tym zakresie.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Propozycje kryteriów wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Zapis prezentacji:

W województwie zachodniopomorskim nie mniej niż 13% tys. osób to osoby niepełnosprawne. Obecnie region cechuje się najniższym w Polsce poziomem zatrudnienia osób niepełnosprawn ych. 1

2 Budowa i wyposażenie Międzygminnego Zakładu Aktywności Zawodowej

Podstawa prawna funkcjonowania zakładu aktywności zawodowej Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych z dnia 27 sierpnia 1997 wraz z późniejszymi zmianami. Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych z dnia 27 sierpnia 1997 wraz z późniejszymi zmianami. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie zakładów aktywności zawodowej z dnia 14 grudnia Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie zakładów aktywności zawodowej z dnia 14 grudnia

Partnerstwo na rzecz utworzenia i prowadzenia ZAZ potwierdzone podpisaniem Listu Intencyjnego pomiędzy: PSOUU Koło w Szczecinie Gminą Dobra Gminą Miasto Szczecin Powiatem Polickim Miastem i Gminą Police Gminą Kołbaskowo Miastem i Gminą Nowe Warpno 4

5

CEL PROJEKTU Celem głównym projektu jest poprawa jakości i dostępności infrastruktury rynku pracy dla osób niepełnosprawnych z terenu województwa zachodniopomorskiego. Realizacja celu głównego będzie możliwa dzięki utworzeniu wielowydziałowego Międzygminnego Zakładu Aktywności Zawodowej tworzącego 175 nowych miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych. Efektem inwestycji jest umożliwienie osobom niepełnosprawnym równego uczestnictwa w życiu zawodowym i społecznym. 6

Strategiczny charakter projektu Planowana inwestycja jest zgodna z następującymi dokumentami strategicznymi: Regionalny Program Operacyjny WZ na lata Priorytet 7. Rozwój infrastruktury społecznej i ochrony zdrowia działania działanie: 7.4 Infrastruktura dla osób niepełnosprawnych Strategia Rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego do 2020r. Cel 5: Budowanie otwartej i konkurencyjnej społeczności Cel kierunkowy: Poprawa przestrzennej i zawodowej struktury rynku pracy, wzrost mobilności zawodowej ludności Cel 6 : Wzrost tożsamości i spójności społecznej regionu Cel kierunkowy: Wspieranie działań aktywujących rynek pracy Cel kierunkowy: Przeciwdziałanie marginalizacji społecznej 7

Wojewódzki Program Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w latach Cel strategiczny Województwa Zachodniopomorskiego w ramach działań na rzecz osób niepełnosprawnych: Tworzenie warunków równego dostępu osób niepełnosprawnych do życia zawodowego i społecznego. Cel operacyjny 4: Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych. Działania: wspieranie tworzenia zakładów aktywności zawodowej. Cel operacyjny 5: Niezależne życie i integracja społeczna. Strategiczny charakter projektu cd 8

Strategia Rozwoju Miasta Szczecina Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Miasto Szczecin na lata : Misja: Gmina Miasto Szczecin wykorzystując istniejące i możliwe do uzyskania zasoby finansowe, potencjał społeczny oraz warunki organizacyjne i prawne dąży do integracji społecznej mieszkańców Szczecina, wysokiej jakości życia i tym samym podniesienia poziomu lokalnego kapitału ludzkiego jako jednego z głównych czynników rozwoju miasta. Cel strategiczny: Aktywność lokalna osób, grup i środowisk na rzecz podnoszenia stopnia partycypacji społecznej mieszkańców Szczecina. Cel operacyjny: Rozwój partnerstwa i integracja działań instytucji przeciw wykluczeniu z rynku pracy Partnerstwo publiczno - społeczne działające na rzecz środowiska osób niepełnosprawnych Cel strategiczny: Funkcjonalna, sprawna i efektywna infrastruktura polityki społecznej miasta Cel operacyjny: Zapobieganie wykluczeniu społecznemu osób będących w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy 9

Lokalizacja: Gmina Dobra, działka o powierzchni 2,8916 ha Działka została przekazana Wnioskodawcy przez Gminę Dobra w użytkowanie na 30 lat. Wartość inwestycji: 16,17 mln. PLN 10

Posiadane opracowania i zezwolenia Projekt budowlany i wykonawczy. Umowa dzierżawy gruntu na którym będzie projekt realizowany. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Pozwolenie na budowę. 11

Cele działalności Zakładu Aktywności Zawodowej ZAZ oferuje osobom z niepełnosprawnością intelektualną zaliczonym do umiarkowanego i znacznego stopnia niepełnosprawności: możliwość pracy i zarobkowania, podwyższenie ogólnego wykształcenia oraz wykształcenia zawodowego, rozwój i podnoszenie kwalifikacji zawodowych, przygotowuje do życia w otwartym środowisku, pełne włączenie w życie społeczne, doświadczenie wyższego wymiaru jakości życia. ZAZ, dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, jest nie tylko miejscem pracy, ale przestrzenią życiową wypełnioną wielorakimi zadaniami i możliwościami - służy zaspokojeniu niezbędnych potrzeb. 12

Struktura zatrudnienia 70% ogółu zatrudnionych w ZAZ to osoby zaliczone do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, u których stwierdzono upośledzenie umysłowe. Przewiduje się zatrudnienie 175 pracowników, w tym: 127 osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności, w tym: - 64 osoby zaliczone do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, - 63 osoby zaliczone do znacznego stopnia niepełnosprawności. 48 osoby pełnosprawne - pracownicy zatrudnieni do działalności obsługowo-rehabilitacyjnej.. 13

Organizacja Zakładu Aktywności Zawodowej Proponowane działy: Montaż i demontaż (2 wydziały) usługi składania elementów, pakowania, recyclingu urządzeń elektronicznych, niszczenia dokumentów. Pralnia usługi dla szpitali, placówek pomocy społecznej, okolicznej ludności. Kuchnia centralna posiłki dla własnych ośrodków, szkół, przedszkoli, catering dla okolicznych firm oraz ludności (wstępne uzgodnienia na docelowo 1000 posiłków). 14

Stolarnia usługi renowacji mebli, produkcja elementów ogrodzeń drewnianych, altan ogrodowych, budowa budek lęgowych dla ptaków oraz schronów dla nietoperzy. Ogrodnictwo i utrzymanie terenów zielonych mieszalnia ziemi oraz kory, produkcja sadzonek i ekologicznych warzyw, usługi zewnętrzne: uprawy ogrodów i utrzymania zieleni miejskiej. Wydział prac pomocniczych sprzątanie, transport materiałów załadunek i rozładunek wewnątrz zakładu. Sala konferencyjno-szkoleniowa organizacja szkoleń i konferencji dla podmiotów zewnętrznych w pakiecie z cateringiem świadczonym przez centralną kuchnię. Wydział wspierania rozwoju i aktywności zawodowej przygotowanie uczestników do pracy w poszczególnych wydziałach. 15

16

17

18

19

20

21

22

Zakład Aktywności Zawodowej w Niemczech 23

Zakład Aktywności Zawodowej w Niemczech Guestrow - kuchnia 24

Zakład Aktywności Zawodowej w Niemczech Guestrow - niszczenie dokumentów 25

Zakład Aktywności Zawodowej w Niemczech Guestrow - niszczenie dokumentów 26

Zakład Aktywności Zawodowej w Niemczech Guestrow - recykling urządzeń elektronicznych 27

Zakład Aktywności Zawodowej w Niemczech Guestrow - stolarnia 28

Praca osób z niepełnosprawnością intelektualną Warsztat Terapii Zajęciowej PSOUU Koło w Szczecinie - przygotowanie do pracy w ZAZ 29

Praca osób z niepełnosprawnością intelektualną Warsztat Terapii Zajęciowej PSOUU Koło w Szczecinie - przygotowanie do pracy w ZAZ 30

Praca osób z niepełnosprawnością intelektualną Warsztat Terapii Zajęciowej PSOUU Koło w Szczecinie - przygotowanie do pracy w ZAZ 31

Praca osób z niepełnosprawnością intelektualną Warsztat Terapii Zajęciowej PSOUU Koło w Szczecinie - przygotowanie do pracy w ZAZ 32

Praca osób z niepełnosprawnością intelektualną Warsztat Terapii Zajęciowej PSOUU Koło w Szczecinie - przygotowanie do pracy w ZAZ 33

Praca osób z niepełnosprawnością intelektualną Warsztat Terapii Zajęciowej PSOUU Koło w Szczecinie - przygotowanie do pracy w ZAZ 34

Praca osób z niepełnosprawnością intelektualną Warsztat Terapii Zajęciowej PSOUU Koło w Szczecinie - przygotowanie do pracy w ZAZ 35

Praca osób z niepełnosprawnością intelektualną Warsztat Terapii Zajęciowej PSOUU Koło w Szczecinie - przygotowanie do pracy w ZAZ 36

Praca osób z niepełnosprawnością intelektualną Warsztat Terapii Zajęciowej PSOUU Koło w Szczecinie - przygotowanie do pracy w ZAZ 37

Praca osób z niepełnosprawnością intelektualną Warsztat Terapii Zajęciowej PSOUU Koło w Szczecinie - przygotowanie do pracy w ZAZ 38

Praca osób z niepełnosprawnością intelektualną Warsztat Terapii Zajęciowej PSOUU Koło w Szczecinie - przygotowanie do pracy w ZAZ 39

Praca osób z niepełnosprawnością intelektualną Warsztat Terapii Zajęciowej PSOUU Koło w Szczecinie - przygotowanie do pracy w ZAZ 40

Dziękuję za uwagę 41