Kontrola trwałości projektów realizowanych w ramach RPO WK-P.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Urząd Miasta Poznania Oddział Funduszy Europejskich Wydział Rozwoju Miasta Urząd Miasta Poznania Oddział Funduszy Europejskich Wydział Rozwoju Miasta Oddział.
Advertisements

Znaczenie procedur celnych dla sądowej ochrony praw własności przemysłowej w szczególności przed naruszeniem patentów. Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Katedra.
Zasady współpracy w projektach dofinansowanych w ramach RPO WP (partnerstwo) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wzór umowy o dofinansowanie wraz z informacjami na temat zasad realizacji projektów w perspektywie 2014 – 2020 Wydział Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
PRACA Z APLIKACJAMI SYSTEM PRZEMIESZCZANIA oraz NADZORU WYROBÓW AKCYZOWYCH EMCS PL 1.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Departament Polityki Regionalnej Mój region w Europie Aktualizacja Planu komunikacji Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na.
Poznań, dnia 17 maja 2007r. KOORDYNACJA AUDYTÓW ZEWNĘTRZNYCH i MONITOROWANIE PROJEKTÓW UNIJNYCH Agnieszka Purgat Daniel Majewski Dominika Piechocka Biuro.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Działania 3.1 Edukacja przedszkolna Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
2 UNIA EUROPEJSKA EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Podsumowanie wdrażania Osi priorytetowej 6 Środowisko przyrodnicze REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Jak wygrać z Generatorem Wniosków o Płatność PO KL Klub Kierownika Projektu Poznań, r. Alina Stachowiak, Biuro Koordynacji Projektów.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna „Warsztaty dla początkujących…
Oprac: Wydział Wdarażania Programów UE PFRON 1 Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Działanie 1.4 „Integracja zawodowa i społeczna osób.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Współpraca z beneficjentami, przepływ informacji w ramach projektu Grzegorz Gołda WST PWT PL-SK.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
WYNIKI ANKIETY INTERNETOWEJ Opracowanie wyników: Dr Jarosław Załęcki Mgr Maciej Brosz „Współtwórz swoje miasto. Wysokościowce w Gdańsku”
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Model Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie uwag i rekomendacji izb oraz operatorów) Warszawa, 16 czerwca 2008 r.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Departament Polityki Regionalnej Informacja nt. przeprowadzonych badań ewaluacyjnych dot. RPO WK-P Wykorzystanie rekomendacji z badań Toruń,
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
System wyboru i propozycje kryteriów oceny projektów pozakonkursowych dla wszystkich działań współfinansowanych z EFRR RPO WL w ramach Zintegrowanych.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Poddziałania Jakość edukacji ogólnej Konkurs numer: RPPM IZ /15 Regionalny Program.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Departament Rozwoju Regionalnego. Zakres tematyczny informacji: -Spotkanie Roczne z przedstawicielami KE w Regionie, -Komitet Monitorujący, - Postęp w.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Marek Kozłowski Ekosystem PBN. Wprowadzenie Polska Bibliografia Naukowa to portal Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego gromadzący informacje dotyczące.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
WSPARCIE LOKALNYCH STRATEGII ROZWOJU W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA Warszawa roku.
System sprawozdawczości w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata Olsztyn, 27 listopada 2015 r.
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Zmiany w zakresie procedury
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
Zapis prezentacji:

Kontrola trwałości projektów realizowanych w ramach RPO WK-P

Kontrola trwałości – obejmować będzie przede wszystkim sprawdzenie, czy Beneficjent zachowuje prawo do otrzymanych w ramach RPO WK - P środków poprzez zachowanie charakteru projektu przez 5 lat od zakończenia jego realizacji (w przypadku MŚP 3 lat) zgodnie z art. 57 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006. Założenia: 1. kontrola trwałości odbywa się na próbie projektów w danym roku 2. kontrola trwałości projektów przeprowadzona jest w drugiej połowie okresu trwałości projektu 3. docelowo każdy projekt jest skontrolowany co najmniej raz w okresie trwałości

Beneficjenci sporządzają i składają do IZ RPO WK-P sprawozdanie w okresie trwałości projektu do dnia 15 kwietnia roku kalendarzowego następującego po roku całkowitego zakończenia realizacji projektu/roku złożenia poprzedniego sprawozdania. Rola PIFE (Bydgoszcz/Toruń/Grudziądz/Inowrocław/Włocławek): 1. poinformowanie beneficjentów o konieczności złożenia sprawozdania 2. zebranie i analiza sprawozdań 3. przyporządkowanie beneficjentów do poszczególnych grup ryzyka 4. przekazanie wyników analizy do DW RPO do 15 maja

Na podstawie przekazanej analizy IZ RPO WK-P przeprowadza kontrole trwałości projektu w oparciu o metodologię doboru projektów do kontroli trwałości. Monitorowanie następuje poprzez analizę przesłanych przez Beneficjentów sprawozdań i obejmuje w szczególności następujące obszary: 1. Wskaźniki realizacji projektu; 2. Kwalifikowalność podatku VAT; 3. Promocja projektu; 4. Zgodność projektu z politykami horyzontalnymi; 5. Archiwizacja; 6. Generowanie dochodu w projekcie w rozumieniu art. 55 Rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006; 7. Wypełniania szczegółowych zasad określonych w dokumentacji konkursowej, np. funkcjonowania w publicznym systemie ochrony zdrowia przez ZOZ który otrzymał dofinansowanie w ramach Działania 3.2.

Dobór próby do kontroli trwałości 100% projektów – 3.2 zdrowie, instrumenty inżynierii finansowej, zakup nieruchomości Projekty kontrolowane na zakończenie realizacji projektu 1.w pierwszej kolejności projekty Beneficjentów, którzy nie odesłali ankiet – 100% populacji, 2.w drugiej kolejności projekty Beneficjentów, w których osiągnięcie wskaźników wyniosło ≤ 85% – 100% populacji odesłanych ankiet, 3.w trzeciej kolejności projekty w których osiągnięcie wskaźników wyniosło 85,01 – 99,99 % - 5% populacji odesłanych ankiet, 4.następnie projekty Beneficjentów, którzy osiągnęli wskaźniki w 100 % - 1% populacji odesłanych ankiet.

Dobór próby do kontroli trwałości Projekty nie kontrolowane na koniec realizacji 1.w pierwszej kolejności projekty Beneficjentów, którzy nie odesłali ankiet – 100% populacji, 2.w drugiej kolejności projekty, w których osiągnięcie wskaźników wyniosło ≤ 85% – 100% populacji odesłanych ankiet, 3.w trzeciej kolejności projekty w których osiągnięcie wskaźników wyniosło 85,01 – 99,99 % - 15% populacji odesłanych ankiet, 4.następnie projekty Beneficjentów, którzy osiągnęli wskaźniki w 100 % - 3% populacji.

Beneficjent LPI DW RPO Beneficjent GPI LPI Beneficjent

Monitorowane projekty – podział dla LPI i GPI 8

Struktura i finansowanie etatów pracowników zaangażowanych w proces monitoringu trwałości projektów Osoby bezpośrednio zaangażowane w projekcie:  1 pracownik Głównego Punktu Informacyjnego o Funduszach Europejskich w Toruniu oraz,  4 pracowników Lokalnych Punktów Informacyjnych w Bydgoszczy, Grudziądzu, Inowrocławiu i Włocławku finansowanych od marca 2012 ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego WK-P. BENEFICJENCI LPI Bydgoszcz LPI Grudziądz LPI Inowrocław LPI Włocławek LPI Bydgoszcz LPI Grudziądz LPI Inowrocław LPI Włocławek GPI Toruń LPILPI DW RPO 9 GPIGPI GPI Toruń GPIGPI

10

11 Procedura komunikacji z Beneficjentami Telefoniczny kontakt z Beneficjentami w celu aktualizacji oraz wstępnego poinformowania o obowiązku sprawozdawczym Rozesłanie około 500 maili z informacją i instrukcją nt. wypełnienia formularza sprawozdawczego znajdującego się pod załączonym linkiem. W przypadku braku kontaktu telefonicznego Konsultanci informowali Beneficjentów osobiście. Dostarczanie przez Beneficjentów wypełnionych sprawozdań drogą pocztową lub osobiście w GPI/LPI. Powtórne informowanie Beneficjentów mailowo i telefonicznie o konieczności wypełnienia sprawozdania w przypadku wykrycia przez Konsultantów błędów formalnych lub braku kwestionariusza.

Weryfikacja formalna sprawozdań przeprowadzana przez LPI/GPI 12 Udzielenie odpowiedzi na pytania oraz wstawianie komentarzy w miejscach, gdzie były one wymagane; Załączenie wszystkich wymaganych załączników; Brak błędnych odpowiedzi (nielogiczny ciąg liter, znaków etc.); Przysłanie prawidłowej wersji PDF wygenerowanego sprawozdania (odrzucenie wydruków stron html); Podpis/pieczęć;

Postęp zbierania danych dotyczących trwałości projektów RPO WK-P 13

Liczba prawidłowo wypełnionych sprawozdań w stosunku do monitorowanych projektów 14

Zebrane dane dotyczące trwałości projektów RPO WK-P 15 GPI Toruń LPI Włocławek LPI Inowrocław LPI Grudziądz LPI Bydgoszcz SUMA Liczba monitorowanych projektów* Zaktualizowane dane teleadresowe wysłane maile z informacją o obowiązku Beneficjenta projektu wypełnienia sprawozdania dotyczącego trwałości projektu Sprawozdania ukończone Sprawozdania ukończone w stosunku do liczby monitorowanych projektów [%] 100% 99%83%96% Liczba przysłanych sprawozdań sprawdzonych pod względem formalnym Liczba przysłanych sprawozdań sprawdzonych pod względem formalnym w stosunku do liczby monitorowanych projektów [%] 97%99%100%97%78%94% *Zmiana w stosunku do zestawienia z r. (562 projekty) wynika z uwzględnienia projektów w przypadku, których dofinansowanie zostało cofnięte lub były zdublowane w przesłanym wykazie projektów z dnia r.

Moduł formularze – internetowy formularz sprawozdawczy 1.Beneficjent wchodząc na stronę rozpoczyna uzupełnianie elektronicznego sprawozdania. 2.Specjalnie zaprojektowany formularz po walidacji wszystkich wymaganych pól zostaje przesłany i zapisany na serwerze. 3.Po prawidłowym uzupełnieniu sprawozdania respondent ma możliwość zapisania go w formacie PDF, a tym samym wydrukowania go w dowolnym momencie. 4.Administrator narzędzia logując się online ma możliwość bieżącego podglądu i generowania statystyk, formularzy i wykresów. 16 Od do

Moduł formularze – internetowy formularz sprawozdawczy 5.Ponadto, Administrator uprawiony jest do edytowania formularza jak i jego wyłączenia w razie takiej konieczności. 6.W dowolnym momencie procesu zbierania sprawozdań Administrator narzędzia jest w stanie wygenerować zbiorcze dane na podstawie przesłanych sprawozdań do pliku MS excel. 17

Zalety elektronicznego zbierania danych 18 Wygoda – Beneficjent wypełnia sprawozdanie w dowolnym momencie, na dowolnym komputerze i w każdej chwili może przerwać, zapisać uzupełnianie, aby potem móc wrócić; Oszczędność – koszty ograniczone zostają do telefonicznej i mailowej informacji o obowiązku sprawozdawczym ze strony pracowników UM WK-P; Kontrola i nadzór – uprawiony pracownik ma możliwość bieżącej kontroli nad całym procesem za pomocą panelu administracyjnego narzędzia wraz z możliwością monitorowania postępu prac; Archiwizacja – sprawozdania zapisywane w bazie danych na serwerze. W każdej chwili istnieje możliwość wygenerowania sprawozdań w postaci PDF; Generowanie danych – łatwość opracowywania statystyk na podstawie udzielonych odpowiedzi;

19 Lp. Podział Beneficjentów według kategorii* Stopień realizacji wskaźnika 100% i więcej 85,01 – 99,99 % ,00 % 1 Beneficjenci, u których w ramach projektu nastąpił zakup nieruchomości (gruntów, budynków, budowli). Łącznie Próba 100% 1 Próba 100% 0 Próba 100% 2 Zakłady opieki zdrowotnej, które działają w publicznym systemie opieki zdrowotnej (Beneficjenci Działania 3.2 Rozwój infrastruktury ochrony zdrowia i pomocy społecznej). Łącznie Próba 100% 3 Próba 100% 1 Próba 100% ZESTAWIENIE ILOŚCIOWE BENEFICJENTÓW WYTYPOWANYCH DO KONTROLI TRWAŁOSCI

20 Lp. Podział Beneficjentów według kategorii* Stopień realizacji wskaźnika 100% i więcej 85,01 – 99,99 % ,00 % 3 Pozostali Beneficjen ci Łącznie 478 Beneficjenci u których przeprowadzon o kontrolę na zakończenie realizacji projektu Łącznie 343 Beneficjenci, którzy odesłali wypełnione sprawozdanie 288 Próba 1%= 3 28 Próba 5%=2 27 Próba 100% Pozostali Łącznie 135 Beneficjenci, którzy odesłali wypełnione sprawozdanie 110 Próba 3%=4 11 Próba 15%=2 14 Próba 100% 4 Ilość sprawozdań nie złożonych przez Beneficjentów 23 Próba 100% ILOŚĆ PROJEKTÓW DO KONTROLI – 110 ILOŚĆ MONITOROWANYCH PROJEKTÓW - 536