Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie 3.3.2.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Zastosowanie multimediów w edukacji z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy Centralny Instytut Ochrony Pracy Państwowy Instytut Badawczy dr inż. Małgorzata.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Awans zawodowy nauczycieli.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - „Przez trudy do gwiazd” (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
GRY PLANSZOWE W EDUKACJI MATEMETYCZNEJ Arkadiusz Mroczyk.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 66 im. Ks. J. Chrościckiego, ul. Przepiórki 16 JA, ANTEK RYLSKI UCZEŃ KLASY VI MARZĘ O ZAWODZIE… PROJEKTANTA GIER KOMPUTEROWYCH.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
D EBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
W społeczności ludzkiej i zwierzęcej funkcjonują rozmaite systemy znaków, za pomocą których jednostka nawiązuje więź z gromadą i przekazuje jej informacje.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Prezentację przygotował:
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ul. Łucka Warszawa tel. (022)
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Zapis prezentacji:

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WebQuest w edukacji uczniów i dorosłych Marek Szafraniec

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wyzwania edukacji Głównym problemem współczesnej edukacji nie jest dostarczanie uczniom informacji, ale budowanie intelektualnych modeli rzeczywistości, które czynią tę informację użyteczną. W sytuacji, kiedy środki masowego przekazu, takie jak prasa, radio, telewizja, Internet tworzą nową rzeczywistość, w której człowiek jest zalewany nadmiarem informacji, najważniejszą sprawą staje się obecnie nie zdobywanie informacji, ale jej krytyczna ocena, selekcja porządkowanie oraz przekształcanie informacji w wiedzę i umiejętność jej zaprezentowania (przedstawienia). Seymur Papert, „Burza mózgów-Dzieci i komputery”

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wyzwania edukacji Dydaktyczną koniecznością staje się obecnie uświadomienie Uczniom, studentom, a niestety - także i nauczycielom, że hipermedialne struktury programów i Internetu oferują jedynie informacje, natomiast celem wszelkich oddziaływań edukacyjnych jest wyposażenie wychowanków w wiedzę i odpowiedni system wartości. Szkoła musi więc przygotować uczniów do przekształcania informacji w wiedzę, a w dalszej konsekwencji w mądrość i wspomagać ich w tych procesach. J. Morbitzer: Człowiek w multimedialnym świecie. w: „Informatyka w Szkole” XVII, Mielec , s. 69

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wyzwania edukacji Wyzwaniem dla systemu edukacji społeczeństwie informacyjnym będzie nauczenie ludzi kreatywności oraz umiejętności przekazywania komputerom swojej oryginalnej wiedzy oraz oryginalnych metod rozwiązywania problemów. Uczniów należy przygotowywać do takiego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej, aby byli w stanie zbudować – mówiąc w przenośni – intelektualną twierdzę, która uchroni ich przed zalewem informacji i pozwoli być kreatorami rzeczywistości, a nie biernymi odbiorcami.

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Rola twórczości w społeczeństwie informacyjnym „Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie”, twierdzi Peter Drucker. U podstaw społeczeństwa informacyjnego leżą: komputery i telekomunikacja. Pewne rutynowe czynności intelektualne będą wykonywane przez komputer, zaś dla człowieka zostanie: kreatywność. Od kreatywności będzie zależeć miejsce człowieka w społeczeństwie informacyjnym.

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Geneza i definicja WebQuestu Interesującą metodę wykorzystującą Internet jako narzędzie wspomagające tradycyjny proces nauczania zaproponowali naukowcy z San Diego University: Bernie Dodge i Tom March. Tom March – autor pierwszego WebQuestu (po lewej) Bernie Dodge – twórca metody WebQuest (po prawej) Pojęcie WebQuestu zostało wprowadzone w połowie lat dziewięćdziesiątych przez B. Dodge’a dla określenia angażującego uczniów działania nastawionego na dociekanie, badanie, w którym wykorzystywane są narzędzia internetowe i gdzie większość lub wszystkie wykorzystywane informacje pochodzą z Internetu. [Definicja z artykułu B. Dodge’a Some Thoughts About WebQuest]

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zalety WebQuestu Uczy:  ukierunkowanego poszukiwania informacji,  ich przetwarzania,  pozwala na doskonalenie umiejętności rozwiązywania problemów,  krytycznego i twórczego myślenia,  współpracy w zespole,  wspomaga proces myślowy ucznia na poziomie analizy, syntezy i ewaluacji. WebQuest ma na celu rozwinięcie u uczniów umiejętności myślenia problemowego, a u nauczycieli promowanie nauczania metodą rozwiązywania problemów.

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Rodzaje WebQuestów WebQuest Krótkoterminowy Short - Term WebQuest Długoterminowy Long - Term WebQuest

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzorzec WebQuest Metoda WebQuest oparta jest na wzorcu składającym się z kilku ogniw spełniających właściwe sobie funkcje, warunkujące osiągnięcie zamierzonych celów dydaktyczno-wychowawczych. Nauczyciel rozpoczynający pracę metodą WebQuest musi być świadomy, że ma napisać instrukcję dla uczniów zbudowaną z 6 komponentów mających ściśle określone funkcje.

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Struktura WebQuest WebQuest Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Taksonomia zadań WebQuest

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Właściwości metody WebQuest 1.Mają formę grupowej aktywności, ale mogą być także wykorzystywane do samokształcenia i indywidualnych poszukiwań w nauczaniu na odległość, w systemie kształcenia nieformalnego i w nauczaniu przez całe życie. 2. Są efektywne w nauczaniu, ponieważ zawierają wiele czynników motywujących do uczenia się: wcielanie się przez uczących w różne role, możliwość kontaktowania się z wybitnymi osobowościami świata nauki poprzez pocztę internetową lub telekonferencje, uczestnictwo w zainscenizowanych sytuacjach opartych na przygotowanych scenariuszach. 3. Dotyczą jednej dziedziny wiedzy lub też mają charakter interdyscyplinarny.

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Czemu może służyć WebQuest w edukacji humanistycznej? 1.Rozwija on umiejętności: komunikacji, pracy w grupie, rozwiązywania problemów, krytycznego i twórczego myślenia, które stają się o wiele ważniejsze w dzisiejszym świecie, niż zadawanie uczniom materiału do zapamiętania. 2.WebQuesty pozwalają uczniom badać ważne, kontrowersyjne kwestie i znajdować na nie własne odpowiedzi. Dobrze zaprojektowany WebQuest pozwala by uczniowie pracowali niezależnie, a nauczyciel wspomagał proces uczenia się. 3.Celem podstawowym tej metody jest nowy sposób pracy opartej na idei konstruktywizmu, czyli budowania własnej wiedzy z wykorzystywaniem różnych źródeł informacji, np. w oparciu o zasoby Internetu i zasoby pozainternetowe, który zawiera elementy uczenia się zespołowego.

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 4.WebQuesty stawiają przed uczniami zadania, które pozwalają im wykorzystać wyobraźnię oraz zastosować umiejętność rozwiązywania problemów. Odpowiedzi nie są góry założone i dlatego powinny być odkryte lub stworzone. Uczniowie muszą zastosować kreatywne myślenie oraz umiejętność rozwiązywania problemów. 5.WebQuesty powstają, aby wydajnie spożytkować czas ucznia, aby bardziej skupić się na użyciu informacji niż na ich szukaniu oraz aby wspomóc myślenie ucznia na poziomie analizy, syntezy i oceny. 6.WebQuesty są również znakomitym sposobem, umożliwiającym uczniom poszukiwanie informacji w sposób przemyślany i kontrolowany. Czemu może służyć WebQuest w edukacji humanistycznej?

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Rozwijanie wyobraźni i twórczości WebQuesty rozwijają wyobraźnię i twórczość poprzez:  budowanie internetowych baz danych dotyczących różnych obszarów wiedzy,  poruszanie się w przestrzeni wirtualnej,  kreowanie własnych opracowań i dzieł,  tworzenie interaktywnych opowieści i studiów przypadków,  sporządzanie dokumentów opisujących kontrowersyjne sytuacje i przyjmowane względem nich stanowiska,  naśladowanie osobistości świata polityki, sztuki i biznesu podczas symulowanych konferencji online.

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Upowszechnianie wytworów i procesów myślowych w ramach metody WebQuest Opracowania uczniów są zamieszczane na stronach internetowych w celu: skupienia zainteresowania uczących się na konkretnych i wysokiej jakości zadaniach, publicznego przedstawiania wytworów osób uczących się za pomocą WebQuestów, stworzenia możliwości uzyskania zwrotnej informacji na temat swoich wytworów od osób z zewnątrz poprzez pocztę internetową.

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WebQuest a metoda projektu, e-learning, synteza i egzamin Forma WQ przypomina dobrze znaną metodę projektów i jest właściwie jej przypadkiem. Z tego powodu nauczyciele przedmiotów humanistycznych, którzy kiedykolwiek stosowali metodę projektu nie będą mieli trudności z wprowadzeniem w życie WQ, który często może pretendować do roli samodzielnego w pełni interaktywnego kursu e-learning. WebQuest może także doskonale być wykorzystywany do prowadzenia egzaminów interdyscyplinarnych na uczelniach wyższych lub jako narzędzie przygotowujące do Nowej Matury poprzez formę syntezy materiału z danej epoki lub tematu.

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WebQuest a humanistyczny model kształcenia Ten model kształcenia zwraca się w stronę „rozumiejącej się humanistyki”, która uznaje procedurę doświadczania i rozumienia za uprawniony sposób poznania naukowego, wspomagany w WQ technologią komunikacyjno – informacyjną. Proponuje on perspektywę rozumiejącą, interpretacyjną, jako proces odkrywania znaczeń zawartych w doświadczanej rzeczywistości.

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zastosowanie metody WebQuest w różnych obszarach edukacji WebQuest Studia podyplomowe Dziedzictwo kulturowe UŚ Edukacja Dorosłych Formalna i nieformalna Uniwersytety 3 wieku Edukacja biblioteczna i medialna Edukacja zawodowa Nauczanie przedmiotowe Edukacja obywatelska Edukacja patriotyczna Edukacja regionalna Edukacja kulturowa i międzykulturowa

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nauczanie przedmiotowe - Informatyka

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Edukacja kulturowa i międzykulturowa

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nauczanie przedmiotowe Matematyka Kultura, Społeczeństwo Filozofia, Biologia Chemia

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Geografia, Język angielski Nauczanie przedmiotowe Biologia, Geografia Język polski

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Instytucje upowszechniające metodę WebQuest w Polsce WebQuest OEIiZK Strona internetowa Grant Kuratora Oświaty Polski Uniwersytet Wirtualny Strona internetowa Uniwersytet Wrocławski Instytut Informatyki Strona internetowa Studia z informatyki ROME „Metis” Platforma elearningowa Kolegium Nauczycielskie Bielsko-Biała Platforma elearningowa RODN Bielsko-Biała Projekt Socrates Comenius KANA Gliwice Projekt Socrates Comenius Tenet Management Sp. z o.o. 2 projekty ZPORR

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Największe internetowe biblioteki WebQuestów Ameryka Północna Europa Polska

Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego W pogoni za WQ Dziękuję za uwagę!