 PROGRAM PROMOCJI ZDROWIA W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 41 W ZABRZU NA LATA 2012-2015  PROGRAM PROMOCJI ZDROWIA W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 41 W.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POŁĄCZENIE SIŁ TO POCZĄTEK, POZOSTANIE RAZEM TO POSTĘP, WSPÓLNA PRACA TO SUKCES. HENRY FORD ROLA I ZADANIA DORADCY ZAWODOWEGO W REALIZACJI ZADAŃ EDUKACYJNO-DORADCZYCH.
Advertisements

„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Katowicach ul. Barbary 17 Podsumowanie lokalnego programu edukacyjnego pt. ”Dbam o siebie – żyję zdrowo”
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Żywność ekologiczna określenie żywności produkowanej metodami rolnictwa ekologicznego z dbałością o wyeliminowanie używania nawozów sztucznych i pestycydów.
Awans zawodowy nauczycieli.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
 ROK SZKOLNY 2014/15  REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO : - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL  "Prawa człowieka: TERAZ! To jest w Twoich rękach’’
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Program ZDROWIE – MŁODOŚĆ - TRZEŹWOŚĆ r. – r. Dla młodzieży uczęszczającej do świetlicy specjalistycznej NASZA WYSPA oraz uczniów Zespołu.
Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 90 Publiczne Gimnazjum Specjalne Nr 56 Szkoła Przysposabiająca do Pracy Nr 1 Zespół Szkół Specjalnych Nr 2 ul. Karolewska.
Założenia VII edycji programu edukacyjnego „Trzymaj Formę!” Oddział Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej WSSE Gorzów Wlkp.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 2 w Szczecinie jest placówką koedukacyjną - dla dziewcząt i chłopców - uczęszczających do Gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
CZYSTA MAŁOPOLSKA FOLDER INFORMACYJNY 2015/2016 „CZYSTA MAŁOPOLSKA, TO PIĘKNA MOJA POLSKA” Nazwa szkoły- SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Sprawozdanie z realizacji programu realizowanego w roku szkolnym 2015/2016 w klasach 0a, 0b.
Zespół Szkół Muzycznych im. Oskara Kolberga w Radomiu Radom ul. 25 Czerwca 70 tel fax
SOSW jest placówką przeznaczoną dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. Szkoła Podstawowa Specjalna.
Sześciolatek idzie do szkoły
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Programy nauczania.
Podstawa programowa WF założenia
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Szkoła Promująca Zdrowie
Podstawa programowa WF założenia
W kwietniu nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu CZAS NA ZDROWIE. Głównym celem tego ogólnopolskiego projektu edukacyjnego jest promocja zdrowego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zapis prezentacji:

 PROGRAM PROMOCJI ZDROWIA W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 41 W ZABRZU NA LATA  PROGRAM PROMOCJI ZDROWIA W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 41 W ZABRZU NA LATA

 W skład Zespołu Szkół Specjalnych nr 41w Zabrzu wchodzi: Oddział Przedszkolny, Szkoła Podstawowa, Gimnazjum.  Placówka nasza kształci uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu: umiarkowanym, znacznym, głębokim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz dzieci i młodzież z autyzmem z terenu całego miasta Zabrze.  Przed przystąpieniem do realizacji Programu Śląskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie, na terenie naszej placówki została przeprowadzona diagnoza wstępna w formie ankiety, która skierowana była do rodziców, nauczycieli, pracowników niepedagogicznych szkoły oraz uczniów. Na jej podstawie zostały wyłonione najistotniejsze cele działań w zakresie promocji zdrowia.

 wdrażanie właściwych nawyków żywieniowych  zwiększenie aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży  dbanie o higienę osobistą  edukacja ekologiczna.

 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół  Szkolny Program Profilaktyki  -Statut ZSS nr 41 w Zabrzu.

ZadanieMetodyEfekty/cele operacyjne - uczeń poznaje piramidę żywieniową (produkty wartościowe pod względem odżywczym) - poprawa sposobu żywienia, promowanie zdrowej żywności - praca z prezentacją multimedialną przedstawiającą kilka modeli piramid żywienia - wizyta w sklepie ze zdrową żywnością, rozmowa z pracownikami sklepu - wykorzystanie zasobów internetowych, wyszukiwanie informacji na temat zdrowej żywności - samodzielne przygotowywanie posiłków z produktami wartościowymi pod względem odżywczym - wycieczka (gospodarstwo rolne, ogródki działkowe) - pogadanka z kucharką szkolną, obserwacja jej pracy - spożywanie posiłków o określonych porach - uczeń zna pojęcie „piramida żywieniowa” - uczeń potrafi prawidłowo odczytać piramidę - uczeń zna produkty przedstawione na „piramidzie żywieniowej” oraz ich właściwości odżywcze - uczeń zna miejsca, w których można kupić zdrową żywność -uczeń potrafi korzystać z Internetu, w celu zdobycia informacji o zdrowej żywności

 Wzrost świadomości uczniów w zakresie zdrowego odżywiania. Uczniowie chętnie będą spożywać zdrowe posiłki (warzywa, owoce, jogurty).

ZadanieMetodyEfekty/cele operacyjne - poprawa sprawności fizycznej uczniów poprzez udział w zajęciach rewalidacji ruchowej i rehabilitacji - organizacja wyjść, wycieczek, spacerów - udział uczniów w sekcji olimpiad specjalnych - prowadzenie zajęć na basenie - zajęcia rewalidacji ruchowej i rehabilitacji, prowadzone przez specjalistów -treningi prowadzone na terenie placówki oraz wyjazdy do kręgielni w CH „Plaza” w Rudzie Śląskiej - zajęcia na basenie - uczniowie uczestniczą w zajęciach specjalistycznych - uczeń wie jakie są zalety zajęć prowadzonych na świeżym powietrzu - uczeń potrafi prawidłowo wykonywać ćwiczenia fizyczne - uczeń wie jak prawidłowo rzucać kulą -uczeń potrafi wykonywać ćwiczenia w wodzie

 Wzrost aktywności fizycznej uczniów. Uczniowie chętnie będą uczestniczyć w różnorodnych zajęciach sportowych.

ZadanieMetodyEfekty/cele operacyjne - uświadomienie konieczności dbania o higienę osobistą (mycie zębów po posiłkach, częste mycie rąk w ciągu dnia, higiena miejsc intymnych) - pogadanka z pielęgniarką szkolną - spotkanie ze stomatologiem - projekcja filmów dotyczących higieny jamy ustnej - fluoryzacja zębów (uczniowie szkoły podstawowej) -uczeń rozumie konieczność dbania o higienę osobistą - uczeń wie na czym polega praca stomatologa - uczeń potrafi szczotkować zęby

 Wzrost świadomości uczniów w zakresie konieczności dbania o higienę osobistą.

ZadanieMetodyEfekty/cele operacyjne - kształtowanie postaw proekologicznych - rozwijanie wrażliwości i szacunku dla zwierząt - obchody Dnia Ziemi - udział w akcji Sprzątanie Świata -racjonalne gospodarowanie materiałami podczas zajęć - oszczędne gospodarowanie wodą - impreza o tematyce ekologicznej na terenie placówki - zbiórka żywności dla schroniska dla zwierząt „Psitulmnie” w Zabrzu - zajęcia dogoterapii - uczeń wie kiedy obchodzimy Dzień Ziemi - uczeń potrafi racjonalnie gospodarować materiałami - uczę wie dlaczego należy oszczędzać wodę - uczeń bierze udział w akcji Sprzątanie Świata - uczeń uczestniczy w imprezach o tematyce ekologicznej na terenie placówki - uczeń chętnie bierze udział w zajęciach dogoterapii

 Wzrost świadomości uczniów w zakresie konieczności dbania o środowisko naturalne. Uwrażliwienie uczniów na los zwierząt.

 Program Szkoły promującej zdrowie będzie poddany ewaluacji na zakończenie roku szkolnego poprzez :  Diagnozę zamierzonych efektów uwzględnionych w planie działań

 Ankiety skierowane do nauczycieli, rodziców oraz pracowników niepedagogicznych szkoły  Obserwacja  Wywiad, rozmowa  Analiza dokumentacji szkolnej  Raport z ewaluacji będzie przedstawiony Radzie Pedagogicznej oraz koordynatorowi Śląskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie w Katowicach.   Podczas realizacji programu wskazane jest prowadzenie przez nauczycieli obserwacji uczniów oraz gromadzenie materiałów, które zostały wykorzystane do realizacji treści zadań promujących zdrowy styl życia.

 mgr GRAŻYNA KISIEL  mgr MARLENA POKUSIŃSKA  DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ