Sytuacja finansowa jednostek szpitalnych dla których podmiotem tworzącym jest województwo lubuskie - Szpital w Gorzowie Wlkp. przykładem oddłużania placówek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dofinansowanie zadań związanych z efektywnością energetyczną z uwzględnieniem OŹE ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Advertisements

Ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NFZ Dla studentów spoza Unii Europejskiej oraz spoza krajów.
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
„OPIEKA ZDROWOTNA w 2004 r. - przekształcenia i zmiany.” „OPIEKA ZDROWOTNA w 2004 r. - przekształcenia i zmiany.” Prywatyzacja usług anestezjologicznych.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Stowarzyszenie Wspierania Małej Przedsiębiorczości z siedzibą w Dobiegniewie Zielona Góra 20 kwiecień 2016.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
11 Poznań, czerwiec 2010 Raport z audytu 111 Szpitala Wojskowego z Przychodnią SPZOZ w Poznaniu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
PRODUKTY ZABEZPIECZAJĄCE TRANSAKCJE KREDYTOWE ORAZ INFORMACJE NA TEMAT INICJATYWY UNIJNEJ JEREMIE LESZNO, 17 czerwca 2011 Samorządowy Fundusz Poręczeń.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
1. Wrocław, 18 września 2009 Program Onkologiczny przyjęty został przez Sejmik Województwa Dolnośląskiego w dniu 26 czerwca 2008 r. Uchwałą Nr XXVIII/406/08.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Dochody JST 2004 – 2012, perspektywa 2013 – 2020 Warszawa, 20 czerwca 2013 Senat RP.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Składka na ubezpieczenie społeczne System finansowy ubezpieczeń społecznych Podstawy prawa zabezpieczenia społecznego.
Kryteria wyboru projektów w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
ZAD Ł U Ż ENIE NA DZIE Ń 31.XII.2008 R. I WYNIKI FINANSOWE ZA OKRES I-XII 2008 ROK SP ZOZ DLA KTÓRYCH SAMORZ Ą D WOJEWÓDZTWA DOLNO Ś L Ą SKIEGO JEST ORGANEM.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
CELE WPROWADZENIA INDYWIDUALNEGO WSKAŹNIKA 1. WZÓR OBLICZENIA INDYWIDUALNEGO WSKAŹNIKA SPŁATY ZOBOWIĄZAŃ gdzie poszczególne symbole oznaczają: R -planowaną.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus S.A. Łódź, r.
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus Forum Rynku Zdrowia Warszawa,
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
BUSINESS LEX POZNAŃ, Ul. Chwaliszewo 60/62 Tel Fax
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
2 stacje pogotowia ratunkowego Wielospecjalistyczny Szpital Wojewódzki w Gorzowie Wlkp. sp. z o.o.Wojewódzki Szpital Kliniczny w Zielonej Górze sp. z.
Szkolenie Obronne Wrocław, 14 grudnia 2012 r.. OBSZARY KONTROLI W PODMIOTACH LECZNICZYCH, DLA KTÓRYCH MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO JEST ORGANEM.
„Inicjatywa JEREMIE – pozadotacyjna forma wsparcia wielkopolskich firm” Tadeusz Wojtaszak Kierownik Działu Sprzedaży Poznań, r.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus S.A. Poznań,
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
ZARZĄD POWIATU W RYKACH
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Finansowanie programu
REGIONALNY PROGRAM OCHRONY ZDROWIA PSYCHICZNEGO
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Psychiatria dzieci i młodzieży
Zapis prezentacji:

Sytuacja finansowa jednostek szpitalnych dla których podmiotem tworzącym jest województwo lubuskie - Szpital w Gorzowie Wlkp. przykładem oddłużania placówek służby zdrowia 15 listopada 2012 r., Gorzów Wlkp. Departament Ochrony Zdrowia

PRZYCHODY [dane w tys. zł] Jednostka Przychody za okres I-XI 2011 Plan na 2012 rok Przychody za okres I-XI 2012 % [4/3] % [4/2] SP Szpital Wojewódzki w Gorzowie Wlkp ,04%108,06% Szpital Wojewódzki w Zielonej Górze ,03%110,53% Woj. Szpital Specjalistyczny dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Ciborzu ,83%103,26% Szpital Specjalistyczny dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Międzyrzeczu ,76%101,95% Lubuski Ośrodek Rehabilitacyjno – Ortopedyczny w Świebodzinie ,88%117,09% Lubuski Szpital Specjalistyczny Pulmonologiczno – Kardiologiczny w Torzymiu ,47%102,85% Ośrodek dla Osób Uzależnionych w Nowym Dworku ,94%103,12% Centrum Leczenia Dzieci i Młodzieży w Zaborze ,27%98,67% RAZEM ,60%108,29% Źródło: Sprawozdania finansowe jednostek ochrony zdrowia

KOSZTY [dane w tys. zł] Jednostka Koszty ogółem za okres I-XI 2011 Plan na 2012 rok Koszty ogółem za okres I-XI 2012 % [4/3] % [4/2] SP Szpital Wojewódzki w Gorzowie Wlkp ,57%104,32% Szpital Wojewódzki w Zielonej Górze ,25%105,29% Woj. Szpital Specjalistyczny dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Ciborzu ,88%100,93% Szpital Specjalistyczny dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Międzyrzeczu ,81%97,94% Lubuski Ośrodek Rehabilitacyjno – Ortopedyczny w Świebodzinie ,17%110,30% Lubuski Szpital Specjalistyczny Pulmonologiczno – Kardiologiczny w Torzymiu ,22%107,20% Ośrodek dla Osób Uzależnionych w Nowym Dworku ,98%103,76% Centrum Leczenia Dzieci i Młodzieży w Zaborze ,81%102,45% RAZEM ,51%104,40% Źródło: Sprawozdania finansowe jednostek ochrony zdrowia

WYNIK FINANSOWY [dane w tys. zł] Jednostka Plan na 2012 rok Wynik finansowy na 31 lipca 2012 Wynik finansowy na 31 sierpnia 2012 Wynik finansowy na 30 września SP Szpital Wojewódzki w Gorzowie Wlkp Szpital Wojewódzki w Zielonej Górze Woj. Szpital Specjalistyczny dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Ciborzu Szpital Specjalistyczny dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Międzyrzeczu Lubuski Ośrodek Rehabilitacyjno – Ortopedyczny w Świebodzinie Lubuski Szpital Specjalistyczny Pulmonologiczno – Kardiologiczny w Torzymiu Ośrodek dla Osób Uzależnionych w Nowym Dworku Centrum Leczenia Dzieci i Młodzieży w Zaborze RAZEM Źródło: Sprawozdania finansowe jednostek ochrony zdrowia

AMORTYZACJA [dane w tys. zł] Nazwa jednostki Wynik finansowy wrzesień 2011 Wynik finansowy sierpień 2012 Wynik finansowy wrzesień 2012 Wynik finansowy bez amortyzacji sierpień 2012 Amortyzacj a wrzesień 2012 Wynik finansowy bez amortyzacji wrzesień 2011 Wynik finansowy bez amortyzacji wrzesień 2012 Art. 59 ust. 2 uodl obowiązek pokrycia wyniku finansoweg o sierpień 2012 Art. 59 ust. 2 uodl obowiązek pokrycia wyniku finansoweg o wrzesień Samodzielny Publiczny Szpital Wojewódzki Gorzów Wlkp nie dotyczy Szpital Wojewódzki SPZOZ Zielona Góra nie dotyczy Wojewódzki Szpital Specjalistyczny dla Nerw. i Psych. Chorych Cibórz nie dotyczy SP Szpital Specjalistyczny dla Nerw. i Psych. Chorych Międzyrzecz nie dotyczy Lubuski Ośrodek Rehabilitacyjno- Ortopedyczny SPZOZ Świebodzin nie dotyczy Lubuski Szpital Specjalistyczny Pulmonologiczno-Kardiologiczny Sp. z o.o. w Torzymiu spółka Ośrodek dla Osób Uzależnionych SPZOZ Nowy Dworek nie dotyczy SPZOZ Centrum Leczenia Dzieci i Młodzieży Zabór nie dotyczy Razem: Źródło: Sprawozdania finansowe jednostek ochrony zdrowia

Należności [dane w tys. zł] Nazwa jednostki Stan na Stan na OgółemW tym NFZOgółemW tym NFZ Samodzielny Publiczny Szpital Wojewódzki Gorzów Wlkp Szpital Wojewódzki SPZOZ Zielona Góra Wojewódzki Szpital Specjalistyczny dla Nerw. i Psych. Chorych Cibórz SP Szpital Specjalistyczny dla Nerw. i Psych. Chorych Międzyrzecz Lubuski Ośrodek Rehabilitacyjno-Ortopedyczny SPZOZ Świebodzin Lubuski Szpital Specjalistyczny Pulmonologiczno-Kardiologiczny Sp. z o.o. w Torzymiu Ośrodek dla Osób Uzależnionych SPZOZ Nowy Dworek SPZOZ Centrum Leczenia Dzieci i Młodzieży Zabór Razem: Źródło: Sprawozdania finansowe jednostek ochrony zdrowia

ZOBOWIĄZANIA [dane w tys. zł] Nazwa jednostki Zobowiązania ogółem r. Zobowiązania ogółem r. Zobowiązania wymagalne Zobowiązania wymagalne Zobowiązania długoterminowe Zobowiązania krótkoterminowe Samodzielny Publiczny Szpital Wojewódzki Gorzów Wlkp Szpital Wojewódzki SPZOZ Zielona Góra Wojewódzki Szpital Specjalistyczny dla Nerw. i Psych. Chorych Cibórz SP Szpital Specjalistyczny dla Nerw. i Psych. Chorych Międzyrzecz Lubuski Ośrodek Rehabilitacyjno-Ortopedyczny SPZOZ Świebodzin Lubuski Szpital Specjalistyczny Pulmonologiczno-Kardiologiczny Sp. z o.o. w Torzymiu Ośrodek dla Osób Uzależnionych SPZOZ Nowy Dworek SPZOZ Centrum Leczenia Dzieci i Młodzieży Zabór Razem: Źródło: Sprawozdania finansowe jednostek ochrony zdrowia

ZATRUDNIENIE Jednostka Liczba pracowników zatrudnionych na umowę o pracę 12 SP Szpital Wojewódzki w Gorzowie Wlkp Szpital Wojewódzki w Zielonej Górze Woj. Szpital Specjalistyczny dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Ciborzu 435 Szpital Specjalistyczny dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Międzyrzeczu 360 Lubuski Ośrodek Rehabilitacyjno – Ortopedyczny w Świebodzinie 43 Ośrodek dla Osób Uzależnionych w Nowym Dworku 91 Centrum Leczenia Dzieci i Młodzieży w Zaborze 90

W 2009 r. Sejmik Województwa Lubuskiego podjął decyzję o wyrażeniu woli na przekształcenie pięciu szpitali: w Zielonej Górze Gorzowie Ciborzu Międzyrzeczu Torzymiu Jako pierwszy przekształcony w spółkę został szpital w Torzymiu, który w nowej formie organizacyjno – prawnej rozpoczął działalność medyczną od 1 stycznia 2011 r.

2 lipca 2012 r. Sejmik Lubuski wyraził wolę przekształcenia szpitala w Gorzowie 2013 r. PLANOWANE PRZEKSZTAŁCENIA 2013 r. PLANOWANE PRZEKSZTAŁCENIA PRIORYTET: - SP Szpital Wojewódzki w Gorzowie W PLANACH SĄ TAKŻE PRZEKSZTAŁCENIA SZPITALI: - w Ciborzu - w Międzyrzeczu

Gorzowski szpital spółką kapitałową Dane zawarte w prezentacji pochodzą z Ustawy o działalności leczniczej Dz.U. z 2011 nr 112 poz. 654 Tekst obowiązuje od 30 czerwca 2012

260, 3 mln zł Zobowiązania gorzowskiego szpitala na dzień r. wraz z rezerwami 260, 3 mln zł Zobowiązania gorzowskiego szpitala na dzień r. wraz z rezerwami w tym: - zobowiązania wymagalne 52,9 mln zł w tym: - zobowiązania wymagalne 52,9 mln zł

Jeżeli wynik finansowy po dodaniu kosztów amortyzacji ma wartość ujemną, to podmiot tworzący może pokryć ujemny wynik finansowy szpitala. W przypadku jego niepokrycia, podmiot tworzący podejmuje uchwałę o zmianie formy organizacyjno-prawnej szpitala albo o LIKWIDACJI SZPITALA (art.59 ustawy) Jeżeli wynik finansowy po dodaniu kosztów amortyzacji ma wartość ujemną, to podmiot tworzący może pokryć ujemny wynik finansowy szpitala. W przypadku jego niepokrycia, podmiot tworzący podejmuje uchwałę o zmianie formy organizacyjno-prawnej szpitala albo o LIKWIDACJI SZPITALA (art.59 ustawy)

Przejęcie zobowiązań szpitala w Gorzowie spowoduje, że wskaźnik zadłużenia samorządu województwa przekroczy DOPUSZCZALNE 60 % Przejęcie zobowiązań szpitala w Gorzowie spowoduje, że wskaźnik zadłużenia samorządu województwa przekroczy DOPUSZCZALNE 60 % dopuszczalny wskaźnik zadłużenia dla jst 60 % dopuszczalny wskaźnik zadłużenia dla jst …a to oznacza … 

… KONSEKWENCJE !!! 1.Likwidację województwa (zarząd komisaryczny) 2.Brak zabezpieczenia udzielania tak szerokiego spectrum świadczeń medycznych w północnej części województwa … KONSEKWENCJE !!! 1.Likwidację województwa (zarząd komisaryczny) 2.Brak zabezpieczenia udzielania tak szerokiego spectrum świadczeń medycznych w północnej części województwa

Organem dokonującym przekształcenia jest Organ wykonawczy samorządu terytorialnego Zarząd Województwa Lubuskiego

PRZEKSZTAŁCENIE Krok I PRZEKSZTAŁCENIE Krok I Uchwała Sejmiku Województwa Lubuskiego wyrażająca zgodę na przekształcenie szpitala w spółkę

PRZEKSZTAŁCENIE Krok II PRZEKSZTAŁCENIE Krok II Ustalenie wskaźnika zadłużenia Suma zobowiązań - Inwestycje krótkoterminowe Suma przychodów -do 0,5 zobowiązania mogą zostać po stronie spółki -powyżej 0,5 – muszą być przejęte przez samorząd

Opracowanie kwestionariusza wraz z wymaganymi dokumentami PRZEKSZTAŁCENIE Krok III PRZEKSZTAŁCENIE Krok III

21 - Ilość załączników do kwestionariusza Suma zobowiązań - Inwestycje krótkoterminowe Suma przychodów Między innymi: Informacja o wartości zobowiązań przejmowanych przez SP ZOZ Informacje dot. wykorzystania i rozliczenia środków uzyskanych z funduszy UE Operaty szacunkowe określające wartość rynkową nieruchomości Sprawozdanie finansowe za ostatnie trzy lata wraz z opiniami i raportami biegłych rewidentów Projekt pierwszego regulaminu organizacyjnego spółki, z uwzględnieniem rodzaju działalności leczniczej Opinia podmiotu tworzącego SP ZOZ co do zasadności i celowości planowanego przekształcenia Między innymi: Informacja o wartości zobowiązań przejmowanych przez SP ZOZ Informacje dot. wykorzystania i rozliczenia środków uzyskanych z funduszy UE Operaty szacunkowe określające wartość rynkową nieruchomości Sprawozdanie finansowe za ostatnie trzy lata wraz z opiniami i raportami biegłych rewidentów Projekt pierwszego regulaminu organizacyjnego spółki, z uwzględnieniem rodzaju działalności leczniczej Opinia podmiotu tworzącego SP ZOZ co do zasadności i celowości planowanego przekształcenia

PRZEKSZTAŁCENIE Krok IV PRZEKSZTAŁCENIE Krok IV Zarząd Województwa Lubuskiego  sporządzenie aktu przekształcenia

PRZEKSZTAŁCENIE Krok V PRZEKSZTAŁCENIE Krok V Niezwłocznie po sporządzeniu aktu przekształcenia  wniosek o wpisanie spółki do KRS

Dniem Przekształcenia SP ZOZ w spółkę jest dzień wpisania jej do rejestru przedsiębiorców

Z dniem przekształcenia pracownicy przekształconego SP ZOZ stają się pracownikami spółki!!!

Umorzeniu podlegają: zobowiązania przejęte od SP ZOZ wraz z odsetkami zaciągnięte przed końcem 2009 r. (m.in. podatki, ZUS-y, odsetki za prolongatę itp..) Umorzeniu podlegają: zobowiązania przejęte od SP ZOZ wraz z odsetkami zaciągnięte przed końcem 2009 r. (m.in. podatki, ZUS-y, odsetki za prolongatę itp..)

Podmiot tworzący może uzyskać dotacje z budżetu Państwa na zobowiązania znane na dzień r. (m.in. Kredyty, pożyczki itp..) Podmiot tworzący może uzyskać dotacje z budżetu Państwa na zobowiązania znane na dzień r. (m.in. Kredyty, pożyczki itp..)

Suma zobowiązań - Inwestycje krótkoterminowe Suma przychodów Podmiot tworzący, który przekształcił szpital w spółkę kapitałową (samorząd województwa lubuskiego) może ubiegać się do dnia 31 grudnia 2013 r. o dotację celową z budżetu państwa.

Suma zobowiązań - Inwestycje krótkoterminowe Suma przychodów Warunkami uzyskania dotacji są między innymi: wpisanie spółki powstałej z przekształcenia SP ZOZ do rejestru przedsiębiorców nie później nic w dniu 31 grudnia 2013 r. zawarciu ugody z wierzycielami w zakresie zobowiązań cywilnoprawnych podmiotu tworzącego przejętych od SP ZOZ, obejmującej co najmniej częściowe umorzenie tych zobowiązań lub odsetek od nich istnieniu w dniu przekształcenia przejętych zobowiązań wynikających z zaciągniętych kredytów bankowych Warunkami uzyskania dotacji są między innymi: wpisanie spółki powstałej z przekształcenia SP ZOZ do rejestru przedsiębiorców nie później nic w dniu 31 grudnia 2013 r. zawarciu ugody z wierzycielami w zakresie zobowiązań cywilnoprawnych podmiotu tworzącego przejętych od SP ZOZ, obejmującej co najmniej częściowe umorzenie tych zobowiązań lub odsetek od nich istnieniu w dniu przekształcenia przejętych zobowiązań wynikających z zaciągniętych kredytów bankowych

Procedowanie w sprawie przekształcenia Szpitala 2 lipca 2012 r. - podjęcie przez Sejmik Województwa Lubuskiego Stanowiska w sprawie wyrażenia woli przekształcenia Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp. w spółkę kapitałową; 3-5 lipca 2012 r. - zobligowanie dyrektora Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp. do sporządzenia dokumentów niezbędnych do opracowania aktu przekształcenia jednostki w spółkę; 17 sierpnia 2012 r. - dostarczenie dokumentów w sprawie przekształcenia; 17 września 2012 r. – zobowiązanie dyrektora do poprawy i uzupełnienia złożonych dokumentów dotyczących przekształcenia; 18 września 2012 r. – dostarczenie Koncepcji restrukturyzacji i rozwoju Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp. (dokument opracowany przez firmę doradczą Pharmed Consulting na zlecenie szpitala)

Analiza SWOT dot. działalności SP Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp. MOCNE STRONY Szeroki i kompleksowy zakres usług medycznych, w większości dobrze dostosowany do roli szpitala wyższej rangi (wojewódzkiego) oraz do trendów w zapotrzebowaniu na lecznictwo szpitalne Zespół poradni o szerokim zakresie specjalizacji Wysoki kontrakt z NFZ z zakresu kardiologii i wysoka dochodowość tego oddziału SŁABE STRONY Bardzo trudna sytuacja finansowa (brak płynności, zadłużenie znacznie przekraczające wartość majątku i brak możliwości jego samodzielnej spłaty) Kosztowna struktura majątkowa – dwie lokalizacje, wiele budynków, część w złym stanie technicznym Rozproszenie infrastruktury zabiegowej (stosunkowo nisko wykorzystany blok operacyjny, a drugiej strony sale zabiegowe przy oddziałach) Poradnie specjalistyczne w lokalizacji przy ul. Dekerta rozproszone w różnych miejscach Nadmiernie skomplikowana struktura organizacyjna, w tym podwójne jednostki w różnych lokalizacjach (oddziały chorób wewnętrznych, apteki) Konieczność poniesienia znaczących inwestycji na dostosowanie jednostki do wymogów Rozporządzenia Ministra Zdrowia Koncepcja restrukturyzacji i rozwoju Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.

Analiza SWOT c.d. SZANSE Oddłużenie przy przekształceniu w spółkę prawa handlowego na mocy Ustawy o działalności leczniczej Uruchomienie własnej radioterapii Możliwości oferowania świadczeń komercyjnych po przekształceniu w spółkę Możliwość podwyższenia przez NFZ wyceny świadczeń z zakresu chirurgii ogólnej (obecnie niedoszacowanych) Wzrost efektywnego popytu na świadczenia medyczne po wprowadzeniu rozwiązań prawnych sprzyjających prywatnym ubezpieczeniom zdrowotnym Starzenie się społeczeństwa jako podstawa rosnącego zapotrzebowania na świadczenia medyczne Znaczna siła przetargowa i rosnąca pozycja konkurencyjna dużych, wielospecjalistycznych szpitali, oferujących kompleksowy zakres świadczeń i dysponujących szerokim, nowoczesnym zapleczem technicznym i technologicznym Położenie bliskie granicy z Niemcami, korzystne w aspekcie tendencji do rozwoju leczenia transgranicznego w ramach UE ZAGROŻENIA Rosnąca rola zabiegowego leczenia krótkoterminowego, przy równoległym ograniczaniu i skracaniu czasu pobytów szpitalnych Zmniejszone wpływy ze składek zdrowotnych, ograniczające budżet NFZ na ochronę zdrowia Rozwój prywatnej konkurencji, szczególnie w obszarze zabiegów krótkoterminowych i porad specjalistycznych Koncepcja restrukturyzacji i rozwoju Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.

Propozycje działań Koncepcja restrukturyzacji i rozwoju Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp. 1) dostosowanie profilu obecnej i przyszłej działalności do perspektyw rozwoju rynku medycznego; 2) optymalizacja struktury udzielanych świadczeń; 3) uporządkowanie i uproszczenie struktury organizacyjnej; 4) dostosowanie bazy łóżkowej w oddziałach do realnych potrzeb; 5) wdrożenie skutecznego systemu budżetowania; 6) kompleksowa informatyzacja; 7) optymalizacja zatrudnienia; 8) optymalizacja gospodarki materiałowo-magazynowej i polityki lekowej; 9) przekształcenie Szpitala w spółkę kapitałową.