PLAN ROZWOJU NARZĘDZI NOWOCZESNEJ KOMUNIKACJI W PSZ Robert Szlęzak Logo partnera konferencji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
„Na dobry początek – staż”
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
NOWA JAKOŚĆ NOWE MOŻLIWOŚCI III
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
1 Informacja z działań w okresie XII08 – VII09 Agata Wiśniewska Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Warszawa, 8 lipca 2009 r.
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Badanie nt.: Wpływ interwencji z funduszy strukturalnych UE na zatrudnienie BDG-V MCH/2006 Zalecenia wynikające z badania.
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
PARTNER II System komunikacji oraz przygotowania beneficjentów i projektów finansowanych z Funduszy Strukturalnych w Województwie Śląskim Urząd.
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Narodowa Strategia Spójności
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Problemy organizacji usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną wdrażanych przez MSWiA   współpraca między systemami lokalnymi a platformą ePUAP.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
ANALIZA ZAŁOŻEŃ ORP III spotkanie interesariuszy w Grudziądzu, 25 sierpnia 2011 roku.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Rozwój portalu PUE – integracja z ePUAP
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Dostosowanie oferty usług Powiatowego Urzędu Pracy w Chojnicach do potrzeb partnerów biznesowych.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Ministerstwo Finansów
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Hurtownia danych dla PSZ – realizacja CeSAR
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Promotor dialogu społecznego 1. Plan spotkania 2 1.Geneza projektu 2.Cele projektu 3.Działania i efekty 4.Korzyści 5.Podsumowanie 6.Pytania 7.Kontakt.
POWIATOWY URZĄD PRACY W GDAŃSKU Metropolitalny Rynek Pracy Roland Budnik.
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego „Ocena systemu zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Punkt informacyjny dla pracodawców - dziś
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

PLAN ROZWOJU NARZĘDZI NOWOCZESNEJ KOMUNIKACJI W PSZ Robert Szlęzak Logo partnera konferencji

Podejście do realizacji - przygotowanie planu rozwoju NNK Znalezienie odpowiedzi na pytanie co to jest NNK? Zbadanie potrzeb i oczekiwań PSZ i BRP w stosunku do NNK Opracowanie wizji docelowego NNK uwzględniającej potrzeby, oczekiwania i doświadczenia zarówno wewnątrz PSZ jak i w jego otoczeniu Określenie stanu obecnego NNK i jego otoczenia Zdefiniowanie ścieżki przejścia i możliwości realizacji

C O TO JEST NNK? Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Znalezienie odpowiedzi na pytanie co to jest NNK?

C O TO JEST NNK? Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Znalezienie odpowiedzi na pytanie co to jest NNK? MODUŁUSŁUGA Warstwa infrastrukturalna 1. Platforma NNK1.1. Intranet Pulpit Pracownika PSZ Globalny Kalendarz PSZ Dostęp do Internetu4 2. Podpis elektroniczny2.1. Podpis elektroniczny5 3. E-Formularze (generator)3.1. Generator e-formularzy Ankieter7 4. GLA (Globalna Lista Adresowa)4.1. Globalna Lista Adresowa8 6. Baza wiedzy6.1. Baza wiedzy Systemy wnioskujące, eksperckie, sztuczne inteligencje20 7. Moduł Obiegu Dokumentów7.1. Oficjalny broker Obiegu Dokumentów21 Warstwa funkcjonalna 5. Komunikacja5.1. Poczta elektroniczna + Kalendarz Indywidualny Wideokonferencje typu A (Sala do Sali) Wideokonferencje typu B (Osoba do Osoby) Wideokonferencje typu C (Klient - Urząd) Telefonia IP Call-Centre Wewnętrzny Help-Desk Usługi mobilne Narzędzie komunikacji bezpośredniej Usługi pracy grupowej18 8. E-Learning8.1. E-Learning (platforma) Kursy e-learningowe23 9. Wortal PSZ9.1. Profilowana strona WWW Katalog multimediów Newsletter Forum CBOP10.1. CBOP Infokioski11.1. Infokioski Digital Signage In/Out door E-Usługi12.1. E-Usługi dla Bezrobotnych E-Usługi dla Poszukujących Pracy E-Usługi dla Pracodawców E-Usługi dla Cudzoziemców E-Usługi dla Instytucji otoczenia PSZ elektroniczna skrzynka podawcza36

O CZEKIWANIA PSZ I BRP W STOSUNKU DO NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Zbadanie potrzeb i oczekiwań PSZ i BRP w stosunku do NNK Czas realizacji: lipiec – wrzesień 2010 Badanie jakościowe PSZ Badanie jakościowe instytucji zewnętrznych Badanie ilościowe PSZ Badanie ilościowe osób bezrobotnych

O CZEKIWANIA PSZ I BRP W STOSUNKU DO NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Zbadanie potrzeb i oczekiwań PSZ i BRP w stosunku do NNK Metodologia badań PSZ Osoby bezrobotne Osoby bezrobotne Instytucje otoczenia biznesu, pracodawcy Badanie jakościowe: 29 IDI, 1 wywiad grupowy Pracownicy PSZ szczebla centralnego, wojewódzkiego i powiatowego Badanie ilościowe: N=50, CATI, dobór kwotowy (kwoty ze względu na wielkość powiatu, województwo) Dyrektorzy PUP Badanie jakościowe: 23 IDI Pracownicy instytucji otoczenia biznesu, Pracodawcy Badanie ilościowe: N=500, CATI, dobór kwotowy (kwoty ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, województwo) Osoby bezrobotne z całej Polski

O CZEKIWANIA PSZ I BRP W STOSUNKU DO NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Zbadanie potrzeb i oczekiwań PSZ i BRP w stosunku do NNK Ocena przydatności NNK (PSZ 1/2) N=50 Niezależnie od tego, czy obecnie korzystają Państwo, czy nie, z poniższych narzędzi i form kontaktu, proszę powiedzieć, czy są lub mogłyby być one przydatne w komunikacji zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej?

O CZEKIWANIA PSZ I BRP W STOSUNKU DO NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Zbadanie potrzeb i oczekiwań PSZ i BRP w stosunku do NNK N=50 Niezależnie od tego, czy obecnie korzystają Państwo, czy nie, z poniższych narzędzi i form kontaktu, proszę powiedzieć, czy są lub mogłyby być one przydatne w komunikacji zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej? Ocena przydatności NNK (PSZ 2/2)

O CZEKIWANIA PSZ I BRP W STOSUNKU DO NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Zbadanie potrzeb i oczekiwań PSZ i BRP w stosunku do NNK Potencjał i bariery (PSZ) Umiejętność korzystania z różnych narzędzi komunikacji Chęć usprawniania własnej pracy i pracy urzędu  dostrzegana potrzeba poprawy wizerunku jednostek PSZ Potrzeba osiągania sukcesów w pracy (obecnie przejawiana oddolnymi inicjatywami) Zaplecze techniczne Mało elastyczna struktura organizacyjna (np. konieczność przepływu informacji przez dyrektora) Dychotomia „my-oni” w PSZ Różny język w poszczególnych jednostkach (centrala PUP) Brak zaufania między poszczególnymi jednostkami PSZ  drogi formalne, „podkładki”

O CZEKIWANIA PSZ I BRP W STOSUNKU DO NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Zbadanie potrzeb i oczekiwań PSZ i BRP w stosunku do NNK Ocena przydatności nowych rozwiązań (BRP 1/2) Niezależnie od tego, czy jest Pan/Pani zarejestrowany/a w Urzędzie Pracy, proszę powiedzieć na ile poniższe rozwiązania wydają się Panu/Pani przydatne w szukaniu pracy przez Urząd Pracy? N=501

W IZJA DOCELOWEGO NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Opracowanie wizji docelowego NNK Misją systemu informacyjnego NNK jest wprowadzanie komunikacyjnych narzędzi informatycznych w celu poprawy efektywności funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz poprawy efektywności funkcjonowania rynku pracy. Wizją systemu informacyjnego NNK jest pełne wykorzystanie potencjału ICT w celu osiągnięcia wysokiej efektywności i jakości komunikacji (i wymiany informacji) przez osoby i podmioty funkcjonujące na rynku pracy.

W IZJA DOCELOWEGO NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Opracowanie wizji docelowego NNK Pryncypia dla projektów i działań związanych z tworzeniem docelowego systemu informacyjnego Publicznych Służb Zatrudnienia: 1 Zastosowanie NNK w usługach wynikających z obowiązujących standardów usług rynku pracy 2 Zgodność z wymaganiami wynikającymi z aktów prawnych 3 Zgodność z ustawą o ochronie danych osobowych 4 Bezpieczeństwo, poufność i ochrona informacji 5 Popularyzacja NNK wśród PSZ i BRP 6 Uwzględnienie (analiza i wnioski) istniejących narzędzi i mechanizmów (m.in. Portalu PSZ, Zielona Linia, rozwiązań lokalnych) przy opracowywaniu strategii i planu działania NNK

W IZJA DOCELOWEGO NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Opracowanie wizji docelowego NNK

O KREŚLENIE STANU OBECNEGO NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Określenie stanu obecnego NNK i jego otoczenia Wykorzystywane narzędzia i formy kontaktu (PSZ) Jak często w Urzędzie, w którym Pan/Pani pracuje, korzysta się z poniższych narzędzi i form kontaktu? N=50 Inne: gazetki, telewizja, radio, pomocnicze oprogramowanie, konferencje, giełdy, targi

O KREŚLENIE STANU OBECNEGO NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Określenie stanu obecnego NNK i jego otoczenia Telefon Poczta tradycyjna Poczta elektroniczna Pewne: otrzymanie potwierdzenia odbioru Stosunkowo wolne Szybkie, powszechne Łatwo dostępne numery Komunikacja nie pozostawia śladu Szybka, wygodna wymiana informacji Rzadko traktowane jako pełnowartościowy dokument Często trudny dostęp do adresów mailowych konkretnych pracowników PSZ Wykorzystywane narzędzia i formy kontaktu (PSZ)

O KREŚLENIE STANU OBECNEGO NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Określenie stanu obecnego NNK i jego otoczenia Wykorzystywane narzędzia i formy kontaktu (PSZ) Jak często w Urzędzie, w którym Pan/Pani pracuje, korzysta się z poniższych stron internetowych? N=50 Inne: strona Ministerstwa Pracy, strona WUP, gazeta prawna, biuletyny informacyjne samorządu terytorialnego, strony GUS, ZUS, BIP, europejski fundusz społeczny,

O KREŚLENIE STANU OBECNEGO NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Określenie stanu obecnego NNK i jego otoczenia Telefon Poczta tradycyjna Poczta elektroniczna Kanał wykorzystywany tylko do wysyłania wiążących dokumentów Szybkie, powszechne Sposoby komunikacji: Instytucje zewnętrzne – PSZ Strona internetowa danego PUP Pierwsze źródło informacji: wygodne, szybkie Ale: bardzo duże zróżnicowanie stron (w zakresie ilości i jakości informacji, a także udostępnianych narzędzi)

O KREŚLENIE STANU OBECNEGO NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Określenie stanu obecnego NNK i jego otoczenia Ocena współpracy z Urzędami Pracy przez Instytucje otoczenia biznesu, Pracodawców OCENA NEGATYWNA BRAK STANDARYZACJI W URZĘDACH PRACY NIEODPOWIEDNIE ŁĄCZENIE OSÓB I OFERT Słabe strony współpracy wskazywane przez mniejszość Słabe strony współpracy wskazywane przez większość MAŁO ELASTYCZNA STRUKTURA ORGANIZACYJNA ROZPROSZONA ODPOWIEDZIALNOŚĆ Konieczność zatwierdzania większości dokumentów przez dyrekcję; silna zależność między podwładnymi i kierownictwem W wielu obszarach działalności brak osoby odpowiedzialnej za dane zagadnienie Duże zróżnicowanie między poszczególnymi PUP  utrudnia to pracę partnerom zewnętrznym, współpracującym z wieloma jednostkami jednocześnie  brak wiary w skuteczność centralnych narzędzi komunikacji Problem szczególnie istotny dla pracodawców: UP przysyłają na rozmowy rekrutacyjne osoby niespełniające wymaganych lub w ogóle nie wyrażają chęci podjęcia pracy

O KREŚLENIE STANU OBECNEGO NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Określenie stanu obecnego NNK i jego otoczenia Ocena współpracy z Urzędami Pracy przez Instytucje otoczenia biznesu, Pracodawców OCENA POZYTYWNA OTWARTOŚĆ, NASTAWIENIE NA WSPÓŁPRACĘ Większe zaangażowanie, uprzejmość, otwartość, usuwanie formalnych barier, chęć współpracy ELEKTRONICZNA KOMUNIKACJA Szybsza, bardziej nowoczesna, komunikacja BIEŻĄCA INFORMACJA ZWROTNA Możliwość poprawy, uzupełniania dokumentów bez konieczności podchodzenia do procedury od samego początku URZĘDNICY ZAJMUJĄCY SIĘ WYŁĄCZNIE STAŻAMI/SZKOLENIAMI Mniejsze kolejki, szybkość i kompetencje obsługi Mocne strony współpracy wskazywane przez większość Mocne strony współpracy wskazywane przez mniejszość

Ś CIEŻKA PRZEJŚCIA I MOŻLIWOŚCI REALIZACJI NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Zdefiniowanie ścieżki przejścia i możliwości realizacji Rekomendacje 1.Promowanie narzędzi ICT wśród pracowników PSZ oraz BRP. 2.Standaryzacja wszystkich stron internetowych związanych z PSZ (dotyczy interfejsów systemów, stron WWW, infokiosków). 3.Wyznaczenie zespołów odpowiedzialnych za administrację i moderację usług ICT. 4.Pełne wykorzystanie możliwości ICT (wskazanie możliwości ich wykorzystania). 5.Tam gdzie jest to możliwe, systemy powinny działać bez pomocy Administratorów Lokalnych. 6.Maksymalna integracja podsystemów systemu PSZ. 7.Wykorzystanie dotychczasowych doświadczeń z prowadzonych serwisów WWW (Portal PSZ, Zielona Linia, wyróżniające się pozytywnie serwisy WUP, PUP, …) w projektowaniu i tworzeniu wortalu PSZ.

Ś CIEŻKA PRZEJŚCIA I MOŻLIWOŚCI REALIZACJI NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Zdefiniowanie ścieżki przejścia i możliwości realizacji Ścieżka przejścia Przygotowanie Legenda: główny wykonawca wykonawca pomocniczy BudowaPoprawkiStabilizacjaUtrzymaniePromocjaWdro- żenie Pilot Wsparcie projektu Realizacja NNK Zamawiający ETAP nETAP n-1 ETAP n+1

Ś CIEŻKA PRZEJŚCIA I MOŻLIWOŚCI REALIZACJI NNK Plan rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji w PSZ Zdefiniowanie ścieżki przejścia i możliwości realizacji KIERUNKI DZIAŁAŃ STRATEGICZNYCH Integracja narzędzi komunikacyjnych Rozwój centrum kompetencyjnego Intensyfikacja działań o charakterze organizacyjnym Działania promocyjne, edukacyjne i popularyzacyjne Przykładem działań w tym obszarze będzie integracja Portalu PSZ, portalu Zielona Linia, wybranych elementów portali PUP i WUP do poziomu WORTALU PSZ oraz opracowanie systemu dla infokiosków Rozwój centrum kompetencyjnego obejmować powinno zarówno rozwój kompetencji związanych z funkcjonowaniem centrum kontaktów, jak i budową zespołu redakcyjnego Wortala PSZ oraz budowaniem społeczności kompetencyjnej PSZ (WEB 2.0) Działania organizacyjne skierowane głównie na identyfikację kluczowych dla prawidłowego funkcjonowanie NNK ról, takich jak: właściciele merytoryczni, administratorzy merytoryczni, zarządzający usługami (SLM manager), Architekci NNK Promocja usług NNK, edukacja PSZ i BRP oraz popularyzacja NNK, stanowić będzie podstawę sukcesu realizacji projektu.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ. Robert Szlęzak