Normalnie jest by ć innym pEs (Problematic educational Situation) – Problem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co przyczyni się do mojego sukcesu w FM GROUP?
Advertisements

KLUB MIŁOŚNIKÓW HARREGO POTTERA
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
TRANSFER W WIEDNIU Bad Goisern, Kwiecień Sonda – przeprowadzona przez PI WIEN Przegl ą d ponad 56 szk ół Jakie dzia ł ania s ą zwykle podejmowane.
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Niektórzy chcieliby Niektórzy nigdy nie chcieliby dorosn ąć … …pozostaj ą c na zawsze dzieckiem, obracaj ą c si ę w ś wiecie beztroski, rado ś ci i zabawy…
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Edukacja w Burkina Faso
Rozporz ą dzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s ł uchaczy oraz przeprowadzania.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
1 Projekt pn. „Kurs języka migowego” GMINA JEDLICZE.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, sięgającemu czasów Starożytnego Egiptu i różnorodności klientów (Od Helu aż po Władywostok) nasza firma wyspecjalizowała.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Prezentacja dobrych praktyk w zakresie programowania w ramach zajęć komputerowych i informatyki Gimnazjum.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016

Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
”Nowoczesna rehabilitacja kluczem do zwiększenia samodzielności osób z dysfunkcjami wzroku” Projekt współfinansowany ze środków PFRON Czas trwania projektu:
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Zapis prezentacji:

Normalnie jest by ć innym pEs (Problematic educational Situation) – Problem

Wymiary Niepe ł nosprawno ś ci i Zdrowia. WHO: ICIDH2 1. Niepe ł nosprawno ść (funkcja i struktura) oznacza organiczn ą dysfunkcje oraz funkcyjn ą niepe ł nosprawno ść. 2. Dzia ł anie (ograniczenie dzia ł alno ś ci) jest miar ą osobistej realizacji. 3. Uczestnictwo (ograniczenie uczestnictwa) jest miar ą osobistego uczestnictwa w spo ł ecze ń stwie. Dosłownie tworzymy świat,w którym żyjemy,przez życie w nim.

1. Rodzaje niepe ł nosprawno ś ci:

Przedporodowe : deformacje centralnego systemu nerwowego, zmiany w systemie chromosom ó w (zesp ół Downa), b łę dne formacje(systemu nerwowego), makro-mikrocefalicznego, powody egzogeniczne (infekcje,...) Porodowe : ś pi ą czka, syndrom nowonarodzonego dziecka(neonatal Meningitis, …) Poporodowe: zapalenie centralnego systemu nerwowego (Meningitis, Encephalitis, …), uszkodzenie m ó zgu(wypadek, …)

Uszkodzenie centralnego systemu nerwowego Infantile cerebral-pareses: Spastic, Athetosis, Athaxie and Hypotonie, w ró ż nych formach: Tetraplegia, Diplegia, Paraplegia, Hemiplegia Paralysation Spina bifida, Hypozephalus parali ż funkcji cia ł a upo ś ledzenie systemu motorycznego,czuciowego, …. Polio-myelitis Epilepsia Uszkodzenia mi ęś ni i systemu kostnego Chroniczne choroby, nieprawid ł owe dzia ł anie organów.

Zwykle ludzie niewidz ą cy / z uszkodzeniem wzroku potrzebuj ą w por ó wnaniu do tych dobrze widz ą cych du żą ilo ść energii do odbioru informacji. Tylko w ten spos ó b mog ą sprosta ć wymaganiom stawianym przez ż ycie. Lecz na usprawiedliwienie przekonania,i ż osoby z uszkodzeniem wzroku maj ą problemy z socjo-emocjonalnym przystosowaniem, Mersi nie znalaz ł ż adnego potwierdzenia (meta- analiza) Je ś li tylko istnieje mo ż liwo ść ko rz ystania z wszelkich dost ę pnych urz ą dze ń (komputer z alfabetem Brail´a, drukarka Brail´a) nie ma ż adnego problemu z nauczaniem dzieci niewidomych / z uszkodzeniami wzroku w szko ł ach podstawowych oraz ponadpodstawowych.

W sprawie os ó b nies ł ysz ą cych/ z uszkodzeniem s ł uchu toczy si ę ostatnio kontrowersyjna dyskusja. Niekt ó rzy naukowcy twierdza, ż e os ó b nies ł ysz ą cych ju ż nie ma dzi ę ki nowej technologii (implant Cochlea). Inni natomiast krytykuj ą koncept medyczno technicznej rehabilitacji twierdz ą c, ż e j ę zyk migowy jest podstaw ą komunikacji. Fakt: dzieci z CI s ą w stanie uczestniczy ć w zwyk ł ych zaj ę ciach szkolnych bez pomocy nauczyciela wspomagaj ą cego..

To zesp ół wi ę cej ni ż jednego upo ś ledzenia. W niekt ó rych definicjach mo ż na znale źć granic ę sze ś ciu miesi ę cy, kt ó ra m ó wi,i ż dziecko nigdy nie b ę dzie w stanie osi ą gn ąć stanu rozwoju takiego,jak normalne sze ś cioletnie dziecko. Tym dzieciom nale ż y zapewni ć specjalny trening. Zda ż a si ę mo ż liwo ść kr ó tkich faz kooperacji ze specjalnie prowadzonymi klasami szk ół podstawowych.

Posiadamy: selektywny i separujący system szkolny Ogromn ą ilo ść ponadpodstawowych (= specjalnych) szk ół jako szkoły z bardzo zróżnicowanymi ludźmi od gimnazjum do specjalnych szkół dla osób z wysokim stopniem upośledzenia. Ta selektywna struktura krzywdzi dzieci z powodu wysoce wyspecjalizowanej dydaktyki. szko ł a ze zwyczajowym my ś leniem pedagogicznym w kt ó rym są wszystkie dzieci razem w kooperacji na indywidualnym poziomie edukacji z uznaniem aktualnej kompetencji w postrzeganiu,my ś leniu i mo ż liwo ś ci nauki z ukierunkowaniem na kolejn ą stref ę r ozwoju rozszerzaj ą cymi tematami i projektami ucz ą si ę, pracuj ą i bawi ą razem

o Stosunek do problemów praktycznych: Edukacja odzwierciedla osobiste ż ycie dziecka, ich do ś wiadczenia w odkrywaniu ś wiata, postrzeganie i mo ż liwo ść nauki. Mowa ucznia: Problemy edukacyjne, fakty i rozwi ą zania s ą najpierw wyra ż ane w j ę zyku uczniów, potem w j ę zyku ekspertów specjalistów, by w ko ń cu zosta ć przedyskutowanymi od pocz ą tku. Sekwencja celów edukacyjnych:przedmiotowy rozwój uczniów. Potrzebujemy przedmiotowo zindywidualizowanych planów nauczania. Ka ż de dziecko potrzebuje innego terminu osi ą gni ę cia za ł o ż e ń planu nauczania. To tak ż e oznacza, ż e ka ż de dziecko jest na innym poziomie edukacyjnym podczas opuszczania szko ł y podstawowej – nie isnieje jednakowy poziom rozpocz ę cia nauki w szkole ponadpodstawowej! Gl ó wne elementy planu nauczania:

G łó wne elementy metodyczne: O Nauka przez praktyk ę. Aktywna i kognitywna nauka w celu rozwi ą zywania praktycznych problem ó w.To uczy zorientowania na celu. Wejd ź w to – krok po kroku(Spranger): Dziecko uczy si ę przez realne rozwiazywanie problem ó w, formu ł owanie rozwi ą zania. Kooperacja socjalna: Dziecko uczy si ę znajdowa ć rozwi ą zanie problemu przez eksperymentowanie,dyskusje,...w parach i grupach.

TRANSFER

Krytyczne punkty transferu: Szko ł a ponadpodstawowa jest nowym obszarem ż ycia ze specjalnymi regu ł ami, kt ó rych nie wprowadzano w szkole podstawowej. Wi ę c dzieci musza nauczyc si ę tych regu ł. Powinny mie ć faz ę treningu, nabywania do ś wiadcze ń przed transferem! Szko ł a ponadpodstawowa musi by ć obowi ą zkiem – nie ma mo ż liwo ś ci na unikni ę cie tego warunku. Sukces lub pomiar decyduje o przysz ł o ś ci ucznia. Szko ł a – specjalny system edukacji ponadpodstawowej- jest systemem, kt ó ry daje autoryzacj ę. Uko ń czenie szko ł y ponadpodstawowej nie daje gwarancji na osiagni ę cie wysokiej stopy ż yciowej, podczas gdy nieuko ń czenie szko ł y ponadpodstawowej oznacza mniej szans i ż ycie w n ę dzy.

Umiejetno ś ci potrzebne nauczycielowi do pracy w grupie integracyjnej. 1. Wysoka wra ż liwo ść na r óż nice mi ę dzy uczniami. Nauczyciel powinien zna ć indywidualny poziom ka ż dego dziecka i okaza ć indywidualn ą uwag ę. Wysoka wra ż liwo ść nauczania daje przynosi wi ę cej motywacji do postrzegania i podnosi samoocen ę ucznia. 2. Tolerancja i odpowiednie oczekiwania. Pozytywne oczekiwania s ą niezbedne w przypadku samospe ł niaj ą cych si ę przepowiedni. 3. Nauczyciel o niezmiennym zachowaniu. Uczniowie potrzebuj ą zasad, bezpiecze ń stwa oraz przewidywalno ś ci. To zapobiega problemom w nauce i ustala zachowanie ucznia. 4. Konstruktywne wspomaganie. Szansa na osi ą gni ę cie pozytywnej oceny wynosi dla uczni ó w tylko 10%. B łę dem jest my ś le ć ż e prawid ł owe zachowanie w szkole jest normalne! 5. Medytacja nauczania – odpowiednia zawarto ść tematyczna. 6. U ż ycie po żą danego zachowania modelowego. Dzieci bior ą przyk ł ad z nauczyciela. Je ż eli nauczyciel stara si ę osi ą gn ąć pozytywny klimat akceptacji, musi sam da ć przyk ł ad uczniom.

Szko ł a jest mo ż liwa dla ka ż dego dziecka. Musimy to zrealizowa ć poprzez u ż ycie pozytywnego dialogu z dzie ć mi. Szczeg ó lnie za ś z dzie ć mi specjalnych potrzeb poniewa ż maj ą one prawo ż y ć w ś wiecie bez oznak separacji. Koniec