Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sześciolatek idzie do szkoły
Advertisements

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Informacja dla rodziców.
„Sześciolatek w szkole”
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Szkoła dla 6-latka 6.
Sześciolatek idzie do szkoły
Reforma edukacji Zmiana programowa
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Wczesna edukacja dzieci w okresie od 1 września 2009 r. do 1 września 2012 r. marzec 2010 r.
„ Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej… ,,
„Sześciolatek w szkole”
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Reforma edukacji Zmiana programowa
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o.
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/ Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
W TROSCE O EDUKACJĘ MAŁYCH DZIECI- KIERUNKI ZMIAN
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
Organizacja pracy przedszkola
Obniżenie wieku obowiązku szkolnego Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna.
Dojrzałość szkolna dziecka
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
Sześciolatek idzie do szkoły
Sześciolatek idzie do szkoły. Przepisy prawne dotyczące obniżenia wieku obowiązku szkolnego Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (tj.
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Podstawy prawne obniżenia wieku edukacji dzieci w przedszkolu i szkole
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Sześciolatek idzie do szkoły. Dzieci 6-letnie obowiązkowo pójdą do szkoły 1 września 2012 roku.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
PRZYGOTWANIE PRZEDSZKOLA I NAUCZYCIELI DO REFORMY PROGRAMOWEJ
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
1 KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH ORAZ ORGANÓW PROWADZĄCYCH WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO sierpień 2008 Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
System edukacji w Polsce
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
„Sześciolatek w szkole”
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
„Sześciolatek w szkole”
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Sześciolatek idzie do szkoły
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców

Dlaczego zmiany programowe są potrzebne? Pierwsze lata życia dziecka to najlepszy okres w jego rozwoju, kształtują się bowiem podstawowe umiejętności i postawy. Dlatego tak ważne jest, aby podjęte na etapie przedszkola działania edukacyjne gwarantowały właściwy rozwój intelektualny, a przede wszystkim społeczny. Okres przedszkolny to również czas wyrównywania ewentualnych zaniedbań środowiskowych.

Dlaczego warto realizować wczesną edukację przedszkolną wg MEN Znacząca część możliwości intelektualnych człowieka kształtuje się w pierwszych latach jego życia, Wczesna edukacja najefektywniej pomaga wyrównać szanse edukacyjne dzieci zagrożonych wykluczeniem społecznym. Umiejętności, które dzieci wyniosą z przedszkola zaowocują w szkole. Uczestnictwo w grupie przedszkolnej stwarza szczególna okazję do rozwijania dojrzałości emocjonalnej oraz rozwoju umiejętności językowych

Wychowanie przedszkolne jest niezwykle cenną okazją do nabywania doświadczeń w trakcie zabawy, która jest dla dzieci intensywnym procesem uczenia się. W przedszkolu można skutecznie kształtować gotowość dziecka do nauki szkolnej. Wychowanie przedszkolne pozwala wzbogacić wartości i doświadczenia wyniesione z domu. Inwestycja w edukację przedszkolną to inwestycja w przyszłość społeczeństwa.

Istota nowej podstawy programowej Podstawa programowa wychowania przedszkolnego to opis tego, czego państwo zobowiązuje się nauczyć przeciętnie uzdolnione dziecko. Nowa podstawa programowa zakłada łagodne przejście między edukacja przedszkolną a wczesnoszkolną. Nowa podstawa zobowiązuje nauczycieli do przeprowadzania diagnozy gotowości szkolnej dziecka.

Nowa podstawa programowa PRECYZJA SPÓJNOŚĆ CIĄGŁOŚĆ INDYWIDUALNE PODEJŚCIE DO DZIECKA

Zagospodarowanie czasu przebywania dziecka w przedszkolu Zabawa Zajęcia na świeżym powietrzu Zajęcia dydaktyczne Czynności opiekuńcze, samoobsłu- gowe, organiza- cyjne i inne.

Co z wychowaniem? Edukacja przez wiele lat szła w kierunku oczekiwań, żeby dzieci dużo umiały, dużo wiedziały. Po raz pierwszy do podstawy zostały wpisane treści wychowawcze. Dziecko ma rozróżniać dobro od zła, nie kłamać, wierzyć, że prawda zawsze zwycięży. Ma nie kraść, dbać o przyrodę, opiekować się zwierzętami. Ma być dobrym dzieckiem. Dzieci maja dawać sobie rade w szkole i w życiu.

W nowej podstawie odchodzimy od dydaktyki na rzecz wychowania. Według prof. Gruszczyk- Kolczyńskiej dziecko w przedszkolu powinno uczyć się przez działanie, zabawę, czytanie książeczek. 1/5 czasu powinna być przeznaczona na zabawę. Za tym czasem stoją badania naukowe. Wynika z nich, że najbardziej impulsywny proces uczenia dzieci organizują sobie właśnie w zabawie. W zabawie ujawnia się aktualny poziom rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i ruchowego dziecka.

Jeżeli dziecko nie podejmuje zabaw określonego rodzaju albo wręcz ich unika, możemy przypuszczać, ze ma problem ze sprawnościami, które są potrzebne w tych zabawach

Obniżenie wieku obowiązku szkolnego Warunki przyjęcia do szkoły dziecka sześcioletniego w okresie przejściowym (2009 – 2012): wniosek rodziców, wcześniejsze objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym, dla dzieci nieobjętych wychowaniem przedszkolnym pozytywna opinia poradni psychologiczno- pedagogicznej, warunki organizacyjne szkoły, decyzja dyrektora szkoły.

Dziękujemy za uwagę