Hans-Hermann Enders, KLOK GmbH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

Związku Miast Polskich
innowacyjna wielkopolska
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
dr Krzysztof B. Matusiak
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Szósty Program Ramowy Priorytet 6.1. Zrównoważone Systemy Energetyczne Udział polskich zespołów w pierwszych konkursach Priorytetu 6.1 Szóstego Programu.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan obecny Plany rozwojowe IV Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Metropolia Wiedzy jako „motor” konkurencyjności Pomorza
1.
Europejska Sieć Centrów Kompetencji w Logistyce
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Adam Lewandowski. Coraz bardziej potrzebujemy całościowych strategii i skoordynowanych działań ze strony wszystkich instytucji i osób zaangażowanych w.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU
Centrum Edukacyjno - Wdrożeniowe Koncepcja funkcjonowania Mirosław Kwapiszewski.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
GOSPODARKA PRZESTRZENNA
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Program ramowy na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (ang. Competitiveness and Innovation Framework Programme - CIP) ma na celu promowanie konkurencyjności.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Współpraca Rad Osiedli i organizacji pozarządowych szansą na realizację projektów unijnych.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce - potencjał i rezultaty działania Opracowanie: Marzena Mażewska.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Komitet Gospodarki Miejskiej Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Gospodarka miejska wobec.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Gdańsk, r. Przedsiębiorcze odkrywanie – wprowadzenie do dyskusji, doświadczenia pomorskie Maciej Dzierżanowski, Stanisław Szultka, Instytut.
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Zapis prezentacji:

Hans-Hermann Enders, KLOK GmbH Model KLOK Partnerstwo Publiczno - Prywatne dla regionalnego rozwoju gospodarczego w obszarze logistyki Hans-Hermann Enders, KLOK GmbH

… sprostać temu wyzwaniu … Kluczowa kwestia dla dobrobytu Rozwój transportu towarów - Kluczowa kwestia dla dobrobytu ekonomicznego

Problemy transportowe – wyzwania dla administracji publicznej w regionie Infrastruktura transportowa niewystarczająca infrastruktura dla transportu towarów Zatłoczenie dróg Środowisko zanieczyszczenia i konsumpcja przestrzeni Niezrównoważony transport drogowy, kolejowy i śródlądowy Uregulowania prawne

Region Stuttgartu – w sercu Europy Miasto Stuttgart (stolica landu Baden-Württemberg) 5 okręgów administracyjnych 179 miejscowości i gmin miejskich 2,6 mln mieszkańców 3 654 kilometrów kwadratowych

Logistyka w regionie Stuttgartu Region Stuttgartu jest znany z korków i z braku obszarów przemysłowych Rozwiązania KLOK dla kwadratury koła Atrakcyjne miejsca pracy Wysoka jakość życia Dobra lokalizacja dla firm Dobry stan środowiska naturalnego Mieszkańcy są zainteresowani ograniczeniem ruchu ciężarówek i konsumpcji przestrzeni Bez efektywnej logistyki transportu nie ma przyszłości dla rozwoju przemysłu i miejsc pracy

Region Stuttgartu – konurbacja z silnym zapotrzebowaniem na transport dóbr 2,7 mln mieszkańców 37% produkcja przemysłowa

publiczny prywatny KLOK: PPP dla rozwoju gospodarczego Innowacyjne podejście do współpracy i koordynacji pomiędzy podmiotami publicznymi i prywatnymi Centrum Kompetencji w Logistyce Kornwestheim Sieciowo zorientowany promotor rozwoju logistycznego, firma należąca do miasta Kornwestheim Wspierany przez władze regionu Stuttgartu (WRS GmbH) Oficjalne centrum kompetencji dla regionu Stuttgartu publiczny Centrum dla wszystkich pytań dotyczących logistyki w regionie Stuttgartu Sieć dla projektów w obszarze logistyki n.p. logistyka aglomeracji, transport intermodalny prywatny

KLOK sieć regionalnych kluczowych graczy ABX Logistics Brockhaus Kommi BTS Container Service Dachser DaimlerChrysler Diehl Int. Spedition ERA Götz Reederei / Stgt. Container Terminal IBM Interfunk Innovative Navigation Melvo Steinle Techmoteum Gründerzentrum Kwsthm Teweratio Firmy prod. (wybrane) Bremische Hafenvertretung DB Cargo DB Netz Eisenbahnbetriebe Mittlerer Neckar Hafen Stuttgart Neckar Schiffahrt Württembergische Eisenbahngesellschaft Firmy transport. Dekra Akademie Dornier Consulting Fahrion gedas PA Consulting Planco Consulting Spiekermann T-Sytems Doradztwo, Szkolenia IHK LVI (BW) Verband Sped. und Logistik BW VRS / WRS Stowarzy- szenia FWO, BW-Uni, M IVT, ETH Zürich BWI, Uni Stgt ISV, Uni Stgt IIEV, Uni Stgt FH Pforzheim Uczelnie Instytuty IAO, Fraunhofer IML, Fraunhofer IVK, Fraunhofer Steinbeis - TZ Marketing, Logistik Logistik, Fabrikplng Instytucje transferu know-how KLOK GmbH Centrum Kompetencji

Zintegrowane rozwiązania w następujących obszarach Wezły logistyczne Terminale, centra logistyczne … Transport na krótkim i długim dystansie Miejska, regionalna i miedzynarodowa logistyka Outsourcing w łańcuchu logistycznym Rozwiązania techniczne Środki transportu, Załadunek / rozładunek, Telematyka Miejsca pracy Edukacja Szkolenia Badania i rozwój Rozwiązania prawne

Główne zadania KLOK Wspieranie współpracy administracji i kluczowych graczy w logistyce regionu Wspieranie rozwoju gospodarki regionu poprzez rozwiązywanie logistycznych problemów infrastrukturalnych, organizacyjnych i technologicznych Koordynowanie projektów logistycznych Realizacja celów logistycznych regionu

Obecne projekty KLOK Podstawy Logistyka transportu ENLoCC: Europejska Sieć Centrów Komp. w Logistyce + REGINSlog GVZ Kornwestheim Region Stuttgart REDETRAL: Europejskie Centra Transferu Know-How KLOK- Nagroda Logistyczna Transport intermodalny Szkolenia Miejsca pracy Doradztwo Współpraca z Uniwersytetem w Stuttgarcie KomLog REGINSrfid Slidename.ppt / 775x - Autor, 01.06.00

GVZ Kornwestheim Region Stuttgart Obecne projekty KLOK Centrum Logistyczne (GVZ) Kornwestheim Region Stuttgart Basics Transport Logistics GVZ Kornwestheim Region Stuttgart Training Working Places Consulting Slidename.ppt / 775x - Autor, 01.06.00

KLOK działa jako sekretariat i koordynator tego PPP Obecne projekty KLOK Centrum Logistyczne (GVZ) Kornwestheim Region Stuttgart Partnerstwo Publiczno – Prywatne zawiązane dla stworzenia nowego centrum logistycznego KLOK działa jako sekretariat i koordynator tego PPP Slidename.ppt / 775x - Autor, 01.06.00

Całkowity obszar 100 ha (1 mln m kw.) 1.800 dodatkowych miejsc pracy Obecne projekty KLOK Centrum Logistyczne (GVZ) Kornwestheim Region Stuttgart Całkowity obszar 100 ha (1 mln m kw.) 1.800 dodatkowych miejsc pracy Transport dóbr wpływa na co najmniej 100 000 miejsc pracy w regionie Istniejący terminal intermodalny (wydajność może zostać podwojona) Stacja rozrządowa DB Slidename.ppt / 775x - Autor, 01.06.00

Magistrala – ważna, ale niewystarczająca Żadnego korytarza TEN-T Stuttgart Region Railway Corridors Berlin London Stuttgart 21 Le Havre Stuttgart HBF Magistrala – ważna, ale niewystarczająca Magistrale Stuttgart Flughafen Żadnego korytarza TEN-T Paris Zürich Wien Budapest Mailand

Training Working Places Obecne projekty KLOK Basics Transport Logistics KLOK- Logistics Award Training Working Places Consulting Slidename.ppt / 775x - Autor, 01.06.00

2 osoby zatrudnione na cały etat KLOK – model biznesowy KLOK jest rozwiązaniem mającym na celu ułatwienie realizacji przedsięwzięć publiczno-prywatnych w logistyce. Reprezentuje graczy zorientowanych na logistykę regionalną. Jako Centrum Kompetencji w Logistyce jest zlokalizowany na poziomie regionalnym pomiędzy władzami publicznymi i prywatnymi podmiotami. KLOK odgrywa rolę: Integratora pomiędzy różnymi rodzajami instytucji Podmiotu wspierającego rozwój poprzez wspólne projekty prywatne dotyczące optymalizowania strategii pojedynczych firm; Organizacji wspierającej kreowanie regionalnej polityki rozwoju transportu i systemów logistycznych, planowania przestrzennego, innowacji zorientowanych na podnoszenie konkurencyjności regionów KLOK: 2 osoby zatrudnione na cały etat Konsultanci i personel zatrudniani na potrzeby realizowanych projektów Obrót 500.000 € Slidename.ppt / 775x - Autor, 01.06.00

Uproszczony budżet KLOK Wpływy 229 Z realizowanych projektów 160 Inne wpływy 69 Wsparcie władz miejskich 50 Wsparcie regionu 19 Koszty 228 Wynagrodzenia i opłaty socjalne 121 Amortyzacja 5 Inne wydatki 102 Usługi obce, konsultanci, audytirzy 64 Podróże Wynajem powierzchni biurowej 4 Inne 29 Zysk 1 Slidename.ppt / 775x - Autor, 01.06.00

Korzyści dla regionu wynikające z funkcjonowania Centrum Kompetencji w Logistyce Działania mają wymiar regionalny. Koncentrowanie się na regionalnym rozwoju gospodarczym Jeden głos i jeden adres dla problematyki transportu dóbr Współpraca z lokalnymi / reg.władzami + różne poziomy administracji Uznany punkt kontaktowy dla innych niemieckich i europejskich regionów Uznany punkt kontaktowy dla projektów współpracy międzynarodowej Grupa kompetentnych partnerów Uznany punkt kontaktowy dla problemów i nowych wyzwań logistycznych Organizacja wdrażająca rozwiązania Inicjator i koordynator wspólnych projektów realizowanych przez kilku partnerów Slidename.ppt / 775x - Autor, 01.06.00

Jak założyć Centrum Kompetencji w Logistyce? Europejska Sieć Centrów Kompetencji w Logistyce Wytyczne dotyczące tworzenia i sieciowania Centrów Kompetencji w Logistyce Czerwiec 2005 by the ENLoCC Project Partners Slidename.ppt / 775x - Autor, 01.06.00