Wyrównywanie szans edukacyjnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Systemy zarządzania treścią CMS
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Pracownia komputerowa wykorzystana została do elektronicznego logowania się uczniów do szkół ponadgimnazjalnych, po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertą
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Co to jest TIK?.
Gimnazjum w Okonku 2008 Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Założenia PROJEKTU
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Opis udziału szkoły w innowacji pedagogicznej polegającej na wdrażaniu kształcenia otwartego (e-learning).
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Projekt Kim będziesz?.
Sopocka Akademia Tenisowa
Zapis prezentacji:

Wyrównywanie szans edukacyjnych WDRAŻANIE E-LEARNINGU Sposoby wykorzystania TI w nauczaniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych KRYTERIUM 9

Darmowa platforma e-learning moodle  (Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment) W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła wdraża wykorzystanie platformy edukacyjnej Moodle jako darmowego oprogramowania open source zgodnie z licencją GNU GPL . www.sp9.gliwice.pl

Darmowa platforma e-learning moodle Platforma umożliwia uczniom korzystanie ze środowiska zdalnego za pomocą sieci teleinformatycznych oraz przeglądarek internetowych. Sama platforma e-learningowa Moodle została stworzona w oparciu o Apache, PHP i MySQL. Można ją uruchomić w systemach operacyjnych Linux, MS Windows, Mac OS X, NetWare 6. www.sp9.gliwice.pl

Darmowa platforma e-learning moodle Szkolna platforma edukacyjna znajduje się na stronie www.sp9.gliwice.pl. Uczniowie mogą również wejść na platformę bezpośrednio ze szkoły strony www.gliwicesp9.edupage.org . Obecnie na platformie zarejestrowanych jest ok. 100 użytkowników (choć liczba w dalszym ciągu się powiększa). www.sp9.gliwice.pl

Darmowa platforma e-learning moodle www.sp9.gliwice.pl

Darmowa platforma e-learning moodle Zapewnia uczniom dostęp do różnych kursów ze wszystkich przedmiotów, możliwość powrotu do partii materiału w dowolnej, dogodnej dla ucznia chwili. Dostęp do platformy jest całodobowy ze względu na wykupioną przez szkołę domenę. www.sp9.gliwice.pl

Darmowa platforma e-learning Edmodo Aplikacja bardzo mocno wspomaga proces dydaktyczny, umożliwia komunikację pomiędzy uczniami (studentami) a nauczycielami, wymianę plików, tworzenie testów i publikację wyników. Portal dostępny jest w sześciu językach, niestety nie ma wśród nich języka polskiego, ale dzięki temu uczniowie poszerzają zakres słów z języka angielskiego. www.edmodo.com

Darmowa platforma e-learning Edmodo www.edmodo.com

Darmowa platforma e-learning Edmodo Nauczyciel może do każdego kursu utworzyć osobną grupę, zapraszając uczestników poprzez pocztę e-mail. Aplikację edmodo można pobrać bezpośrednio na telefon lub tablet nie wykluczając korzystanie z wszystkich funkcjonalności serwisu. Aplikacje dostępne są na platformy Apple iOS oraz Android. www.edmodo.com

Darmowa platforma e-learning Edmodo Głównym nauczycielem wprowadzającym materiały z różnych przedmiotów jest nauczyciel informatyki/zajęć komputerowych pani mgr inż. Edyta Stanisławska, natomiast w najbliższym czasie nasza szkoła zamierza zarejestrować każdego nauczyciela uczącego w klasach 4-6 w celach prowadzenia własnego przedmiotu w wersji e-learning. www.edmodo.com

Darmowa platforma e-learning Edmodo Możliwość przez nauczyciela o ostatnim logowaniu uczniów i korzystania przez nich z określonych zasobów. Materiały dydaktyczne w postaci prezentacji multimedialnych, dokumentów tekstowych, dokumentów o rozszerzeniu pdf. www.edmodo.com

Darmowa platforma e-learning Edmodo W najbliższym czasie planujemy również kreowanie testów edukacyjnych dla uczniów. www.edmodo.com

Darmowa platforma e-learning Edmodo Uczniowie mogą dostać się na platformę bezpośrednio ze strony internetowej naszej szkoły www.gliwicesp9.edupage.org lub wpisując adres www.edmodo.com . Obecnie na platformie zarejestrowanych jest około 100 uczniów, których rodzice wyrazili zgodę na korzystanie z platformy typu social. www.edmodo.com

dziecko W SIECI Od roku 2011 nasza szkoła cykliczne organizuje Dzień Bezpiecznego Internetu. W tym dniu uczniowie dodatkowo korzystają z platformy edukacyjnej Dziecko w sieci. www.fdn.pl/kursy

dziecko W SIECI Platforma e-learning kampanii „Dziecko w Sieci” oferuje bezpłatne kursy z zakresu bezpieczeństwa dzieci online. Narzędzie daje zaawansowane możliwości w zakresie wykorzystania go do edukacji szkolnej. Kursy mogą być również pomocą edukacyjną dla rodziców lub ofertą dla młodych internautów, którzy z własnej inicjatywy poszukują wiedzy o bezpiecznym korzystaniu z mediów elektronicznych. www.fdn.pl/kursy

dziecko W SIECI Projekt realizowany jest przez Fundację Dzieci Niczyje we współpracy z Fundacją Orange i stanowi element programu Safer Internet w Polsce. www.fdn.pl/kursy

dziecko W SIECI Dodatkowo uczniowie klas 4-6 we wrześniu oraz w październiku 2012r. odbyli szkolenia: „Lekcja bezpieczeństwa”, „Co się stało z Mimi?”, „Bezpieczna przygoda w Internecie”, „3.. 2.. 1.. Internet! (kurs dla uczniów z klas IV-VI, SP)”. www.fdn.pl/kursy

dziecko W SIECI www.fdn.pl/kursy

dziecko W SIECI KURS DLA UCZNIÓW Z KLAS IV-VI Kurs składa się z 7 modułów, podejmujących następujące zagadnienia: wstęp do kursu i Internet, udostępnianie danych osobowych, znajomości w Sieci, niebezpieczne treści, przemoc w Internecie, uzależnienie od Internetu, zakupy. Kurs w technologii flash wykonała Agencja Koncept Studio. Został on przewidziany na trzy jednostki lekcyjne. Czas trwania kursu ok. 70 minut Moduł I - Wstęp, Historia Internetu; czas trwania ok.:10 min Moduł II - Podawanie danych osobowych; czas trwania ok.: 12 min Moduł III - Znajomi w Sieci; czas trwania ok.: 12 min Moduł IV - Niebezpieczne treści; czas trwania ok.: 10 min Moduł V - Przemoc w Sieci; czas trwania ok.: 10 min Moduł VI - Uzależnienie; czas trwania ok.: 6 min Moduł VII - Zakupy; czas trwania ok.: 10 min www.fdn.pl/kursy

dziecko W SIECI www.fdn.pl/kursy

dziecko W SIECI www.fdn.pl/kursy

Każdy uczeń, który ukończył kurs na platformie e-learning otrzymał pamiątkowy Dyplom. dziecko W SIECI www.fdn.pl/kursy

Wydawnictwo szkolne i pedagogiczne platforma wsipnet.pl Uczniowie klas czwartych korzystają z platformy edukacyjnej wsipnet.pl, która posiada w swojej bazie scenariusze lekcji, testy i sprawdziany oraz pełną dokumentację wymaganą przez szkołę. Uczniowie zostali przypisani w formie poszczególnych klas do grupy nauczycieli uczących matematykę. www.wsipnet.pl

WSIPnet.pl Nauczyciel posiada możliwość zadawać w wersji elektronicznej prace swoim wszystkim klasom. Dodatkowo posiada zestaw narzędzi diagnostycznych, monitorujących osiągnięcia uczniów w odniesieniu do wymagań podstawy programowej. www.wsipnet.pl

WSIPnet.pl Możliwość porównywania wyników uczniów z wynikami innych klas, także w całej Polsce. Plus przygotowane programy naprawcze i rozwijające umiejętności. Platforma wsipnet.pl umożliwia indywidualizację zajęć w formie e-learning. www.wsipnet.pl

WSIPnet.pl www.wsipnet.pl

WSIPnet.pl www.wsipnet.pl

Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez zajęcia dodatkowe Uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych jest udzielana pomoc pedagogiczno-psychologiczna. Nasza szkoła prowadzi dodatkowe zajęcia: zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze zajęcia korekcyjno-kompensacyjne zajęcia logopedyczne zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społeczne zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji

Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez zajęcia dodatkowe gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych artystycznie zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów/uczennic szczególnie uzdolnionych –   język angielski. HARMONOGRAM PROWADZONYCH ZAJĘĆ: LINK PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ MAJĄCY NA CELU WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH STAWIAM NA NAUKĘ.

Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez zajęcia dodatkowe Podczas prowadzenia zajęć mających na celu wyrównywanie szans edukacyjnych stosowane są przez nauczycieli prowadzących nowoczesne technologie komputerowe i informacyjne, które w znaczny sposób wspierają edukację uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w naszej szkole. Metody nauczania z wykorzystaniem TI są bardziej efektywne, ponieważ angażują nie tylko umysł dziecka, ale i emocje, pozwalają mu częściej być twórczym niż odtwórczym, pobudzają go do większej aktywności, wyzwalają motywację.

Chętni uczniowie naszej szkoły w roku szkolnym 2012/2013 korzystali z serwisu MamyPrawa.pl Uczniowie oraz nauczyciele dzięki bezpłatnemu e-bookowi mogli wziąć udział w e-szkoleniu, w celu poszerzenia wiedzy dotyczącej praw ucznia. Uczniowie dowiedzieli się jakie prawa im przysługują, jakie są ich obowiązki, co grozi im za ich nieprzestrzeganie oraz jakie uprawnienia posiadają wobec uczniów nauczyciele. Ogólnopolski Program Upowszechniania Praw Uczniów i Nauczycieli

Program Upowszechniania Praw Uczniów i Nauczycieli Po przejściu e-szkolenia każdy uczeń oraz nauczyciel mógł rozwiązać test sprawdzający zdobytą wiedzę i otrzymać pamiątkowy Dyplom. Ogólnopolski Program Upowszechniania Praw Uczniów i Nauczycieli

Program Upowszechniania Praw Uczniów i Nauczycieli Dzięki zebranym przez uczniów oraz nauczycieli punktów nasza szkoła utrzymuje się w rankingu szkół na 45 miejscu. Ogólnopolski Program Upowszechniania Praw Uczniów i Nauczycieli