Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych” Projekt realizowany w ramach projektów systemowych MEN i beneficjentów.
W roku szkolnym 2012/2013 szkoła przygotowała: koła przedmiotowe i zainteresowań z poszczególnych przedmiotów, pomoc psychologiczno-pedagogiczną, indywidualizację
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie zachodniopomorskim Stan na dzień r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Wyniki konkursów ogłaszanych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w ramach Priorytetu: VI; VII; VIII i IX (po 1 kwietnia 2009r)
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Dobry start w edukację – indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Międzyrzecz.
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
„Dajmy dzieciom skrzydła
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA cel projektu cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wydatek współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego człowiek - najlepsza inwestycja Warszawa, wrzesień 2012r. ZAŁOŻENIA.
Nasze przedszkole edukacja przedszkolna dla wszystkich dzieci gminy koziegłowy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
I NDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I - III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
SŁOWNICZEK Wnioskodawcy – organy prowadzące szkoły podstawowe publiczne i niepubliczne Realizatorzy – szkoły podstawowe Grupa docelowa – uczniowie i uczennice.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
ZESPÓŁ SZKÓL SPECJALNYCH nr 8 w TYCHACH
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
Projekt pn. „Uczymy się i rozwijamy z indywidualizacją” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
„Lepszy start w nowe jutro” Gorzów Wlkp  Działanie 9.1  Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
„Lepszy start w nowe jutro”
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie Postomino Projekt systemowy zrealizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o projekcie Realizator projektu Okres realizacji projektu Odbiorcy programu Gmina Postomino lata 2011 – 2013 uczniowie klas I, II i III 4 szkół podstawowych w Jarosławcu, Pieszczu, Postominie i Staniewicach

W Gminie Postomino projektem objęto wszystkie publiczne szkoły podstawowe, tj.: w Jarosławcu, Pieszczu, Postominie i Staniewicach. Projekt realizowany był od 01 sierpnia 2011 r. do 30 września 2013 r. Łącznie w projekcie wzięło udział 221 dzieci z klas I, II i III. Uczniowie uczestniczyli w dodatkowych zajęciach, podczas których nauczyciele udzielali im zindywidualizowanego wsparcia, w obszarach objętych dysfunkcjami lub szczególnymi uzdolnieniami, stosownie do zdiagnozowanych potrzeb uczniów.

Cele dla których powstał projekt Cel I. Zapewnienie każdemu uczniowi objętemu wsparciem oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi Cel II. Stworzenie w szkołach objętych wsparciem warunków umożliwiających i wspomagających indywidualną pracę nauczyciela z uczniem, poprzez wyposażenie szkół w niezbędne materiały dydaktyczne

Zajęcia zrealizowane w ramach projektu Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu -Szkoła Podstawowa w Jarosławcu- zrealizowano 120 godzin zajęć, -Szkoła Podstawowa w Pieszczu- zrealizowano 60 godzin zajęć, -Szkoła Podstawowa w Postominie- zrealizowano 150 godzin zajęć, -Szkoła Podstawowa w Staniewicach- zrealizowano 60 godzin zajęć; Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych -Szkoła Podstawowa w Pieszczu- zrealizowano 48 godzin zajęć, -Szkoła Podstawowa w Postominie- zrealizowano 90 godzin zajęć, -Szkoła Podstawowa w Staniewicach- zrealizowano 60 godzin zajęć; Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy -Szkoła Podstawowa w Jarosławcu- zrealizowano 120 godzin zajęć, -Szkoła Podstawowa w Pieszczu- zrealizowano 120 godzin zajęć, -Szkoła Podstawowa w Postominie- zrealizowano 240 godzin zajęć, -Szkoła Podstawowa w Staniewicach- zrealizowano 60 godzin zajęć;

Zajęcia zrealizowane w ramach projektu Zajęcia gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy -Szkoła Podstawowa w Jarosławcu- zrealizowano 60 godzin zajęć, -Szkoła Podstawowa w Pieszczu- zrealizowano 96 godzin zajęć, -Szkoła Podstawowa w Postominie- zrealizowano 120 godzin zajęć Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej -Szkoła Podstawowa w Staniewicach- zrealizowano 60 godzin zajęć; Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych - Szkoła Podstawowa w Staniewicach- zrealizowano 60 godzin zajęć;

Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu

Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych

Zajęcia gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy

Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy

Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych

Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej

Wyposażenie bazy szkół objętych projektem W ramach projektu zakupiono szereg pomocy dydaktycznych do realizacji zajęć, na łączną kwotę ,46 zł Zakupiono m.in.: -książki -gry edukacyjne -zabawki -pomoce ogólnorozwojowe -3 radioodtwarzacze -specjalistyczne oprogramowanie do diagnozy i terapii logopedycznej oraz dysleksji - 2 laptopy,

W ramach projektu zakupiono m.in.

Zasada równości szans kobiet i mężczyzn w projekcie Projekt uwzględniał w swych założeniach zasadę równości szans kobiet i mężczyzn. Celem projektu w kontekście tej zasady było przygotowanie dziewczynek i chłopców do pełnienia ról społecznych czy zawodowych wolnych od stereotypów płci (np.: podczas zajęć socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych). Zajęcia wspierały partnerskie relacje między płciami, opierały się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach, wolności od przemocy.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie Postomino