Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Lepszy start w nowe jutro”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Lepszy start w nowe jutro”"— Zapis prezentacji:

1 „Lepszy start w nowe jutro”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”. Poddziałanie „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”. Gorzów Wlkp

2 „Lepszy start w nowe jutro” MIEJSCE REALIZACJI
Gmina Bogdaniec, graniczy z Gorzowem Wlkp. od wschodu, leży na szlaku drogowym Berlin - Kaliningrad. W jej skład wchodzi 21 sołectw, w których mieszka ponad 6 tys. mieszkańców. Gmina zajmuje obszar 112 km2, ma charakter rolniczy.

3 „Lepszy start w nowe jutro” MIEJSCE REALIZACJI
W wyniku przeprowadzonego przez Gminę Bogdaniec postępowania ofertowego, do realizacji projektu pod nazwą „Lepszy Start w Nowe Jutro”, wyłoniono stowarzyszenie „Klub Edukacja”. Głównym celem stowarzyszenia jest: promocja nauki przez całe życie, zachęcanie do rozwoju osobistego, podnoszenie kwalifikacji mieszkańców gminy Bogdaniec.

4 „Lepszy start w nowe jutro” ZAŁOŻENIA
Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację  procesu kształcenia dzieci z klas I-III, dostosowaną do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych i ich możliwości psychofizycznych. Podjęte działania umożliwiają lepszy start w dorosłe życie dzieci i młodzieży z terenów wiejskich oraz rozwój zainteresowań i uzdolnień.

5 Lepszy Start w nowe jutro PUNKT WYJŚCIA
W projekcie uczestniczy 115 uczniów i uczennic uczęszczających do 4 szkół podstawowych z terenu gminy Bogdaniec. Szkoła Podstawowa w Jeninie –20 uczniów, Szkoła Podstawowa w Bogdańcu – 53 uczniów, Szkoła Podstawowa w Lubczynie – 22 uczniów, Szkoła Podstawowa w Jenińcu – 20 uczniów.

6 Lepszy start w nowe jutro PUNKT WYJŚCIA
Dobór dzieci do uczestnictwa w projekcie został dokonany w oparciu o przeprowadzoną w marcu 2012r. diagnozę potrzeb i problemów uczniów/uczennic. Wyłoniono dzieci, u których zdiagnozowano określone potrzeby edukacyjne w zakresie: wad wymowy, wad postawy oraz dzieci z problemami w komunikacji społecznej.

7 Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów
W projekcie są realizowane również zajęcia rozwijające zainteresowania z zakresu nauk matematyczno -przyrodniczych oraz zajęcia informacyjno-komunikacyjne. Podczas wszystkich zajęć wykorzystywane są pomoce dydaktyczne zakupione w ramach projektu.

8 „Lepszy start w nowe jutro” PUNKT WYJŚCIA
Z opinii osób wchodzących w skład zespołów nauczycielskich przeprowadzających diagnozę wynika, że trudności w czytaniu i pisaniu oraz w zakresie nauk matematycznych powinny być rozwiązywane od samego początku ich zdiagnozowania.

9 „Lepszy start w nowe jutro” PUNKT WYJŚCIA
Niepodjęcie działań zaradczych, jak pokazuje praktyka, prowadzi do pogłębiania się wskazanych problemów edukacyjnych. W znacznym stopniu ogranicza to dalszy rozwój intelektualny i społeczny dziecka. Trudności w nauce negatywnie wpływają na równowagę psychiczną uczniów, wywołując u nich problemy natury emocjonalnej oraz niskie poczucie własnej wartości.

10 Lepszy start w nowe jutro REALIZACJA
W ramach projektu szkoły podstawowe zakupiły nowoczesne pomoce dydaktyczne, które uatrakcyjniają i ułatwiają pracę z dziećmi w zakresie nauki czytania i pisania oraz przyswajania treści matematyczno-przyrodniczych i komputerowych.

11 „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia logopedyczne
Wśród uczniów i uczennic, którzy zostali objęci wsparciem projektowym, aż u 44 stwierdzono wady wymowy. Zatrudniono logopedów, którzy pracują nad korygowaniem i usprawnianiem narządów mowy.

12 „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia logopedyczne

13 „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia logopedyczne
Zajęcia logopedyczne złagodzą wady stwierdzone u dzieci. Grupa beneficjentów wzmocni swoją samoocenę i usprawni komunikację interpersonalną.

14 „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia korygujące wady postawy
Wady postawy stwierdzono u 46 uczniów. W ramach projektu zorganizowano zajęcia korygujące wady postawy na basenie. Ćwiczenia w wodzie mają bardzo dużą wartość korektywną.

15 „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia korygujące wady postawy
Specyfika środowiska wodnego umożliwia odciążenie kręgosłupa, wpływa hartująco na dziecko oraz pozwala stosować różnorodne ćwiczenia oddechowe.

16 „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia korygujące wady postawy
Woda powoduje rozluźnienie mięśni, elongację kręgosłupa, a przez to ułatwia przyjęcie poprawnej postawy ciała. Prowadzone zajęcia korekcyjne zagwarantują w przyszłości dobrą sylwetkę i oraz stworzą warunki do prawidłowego rozwoju psychoruchowego.

17 „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia psychoedukacyjne i socjoterapeutyczne
U dzieci uczęszczających do szkół na terenie gminy Bogdaniec stwierdzono zaburzenia w komunikacji społecznej. Zdiagnozowano 10 uczniów.

18 „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia psychoedukacyjne i socjoterapeutyczne

19 „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia psychoedukacyjne i socjoterapeutyczne
Zaburzenia w obszarze komunikacji społecznej u dzieci, to przede wszystkim jakościowe zaburzenia zdolności do uczestnictwa w interakcjach społecznych. Dzieci z tego typu zaburzeniami mają przede wszystkim problem z „odnalezieniem się” w szerszych strukturach społecznych, jak i mniejszej grupie rówieśniczej jaką jest np. klasa.

20 „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów
Uczeń wykazujący szczególne uzdolnienia ogólne, kierunkowe lub twórcze to prawdziwe wyzwanie dla świadomego pedagoga. Praca z dzieckiem wybitnym, obdarzonym szczególnymi możliwościami, wymaga bowiem daleko posuniętej indywidualizacji nauczania oraz aktywnego wychodzenia naprzeciw jego specjalnym potrzebom edukacyjnym. Właściwe rozpoznanie jego potencjału i możliwości warunkuje planowe ukierunkowanie, rozwijanie i wspomaganie.

21 „Lepszy start w nowe jutro” Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów
W wyniku diagnozy ustalono, że 29 uczniów wykazuje zdolności i zainteresowania informacyjno-komunikacyjne oraz w zakresie nauk matematyczno – przyrodniczych.

22 „Lepszy start w nowe jutro” ODDZIAŁYWANIE PROJEKTU
Zalety: wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów klas I-III , indywidualizacja procesu kształcenia, wyrównanie dysproporcji edukacyjnych we wczesnym etapie kształcenia, możliwość dalszego rozwoju dzieci, doposażenie bazy dydaktycznej szkół, odziaływanie profilaktyczne mające na celu wyrobienie nawyku prawidłowej postawy,

23 „Lepszy start w nowe jutro” ODDZIAŁYWANIE PROJEKTU
Zalety: nawiązanie bliższej współpracy z rodzicami uczniów/uczennic biorących udział w projekcie, łatwiejsza komunikacja z rodzicami, mierzenie efektów realizacji działań projektowych przez prowadzących zajęcia i rodziców, efektywniejsza praca z dziećmi w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych.

24 „Lepszy start w nowe jutro” WNIOSKI
Po 4 miesiącach realizacji projektu: zdiagnozowani uczniowie/uczennice chętnie uczestniczą w zajęciach, zajęcia są atrakcyjniejsze dzięki nowo zakupionym pomocom urozmaicającym proces kształcenia, wzrost samooceny beneficjentów, dzieci wykazują aktywną postawę, są bardziej otwarte, odważniejsze, dokładniejsze, dzięki czemu szybciej opanowują nowe umiejętności.

25 „Lepszy start w nowe jutro”

26 „Lepszy start w nowe jutro”
Monika Wilk Prezes Stowarzyszenia „KLUB EDUKACJA”

27 Opracowanie: M. Reks, D. Sitasz, D. Fabianowicz
Dziękujemy za uwagę Opracowanie: M. Reks, D. Sitasz, D. Fabianowicz


Pobierz ppt "„Lepszy start w nowe jutro”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google