Jeżowe, 25 czerwca 2009r. Monitoring i ewaluacja projektu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU „ RÓWNE SZANSE DLA KAŻDEGO”
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Ustrobnej
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Mamo, tato mówię po angielsku”
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
ROZWIŃ SKRZYDŁA Nr projektu: POKL /10.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Izabela Kołodziejczyk
„Szkolne Centrum Nauki”
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Realizacja programu rozwojowego
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Jeżowe, 25 czerwca 2009r. Monitoring i ewaluacja projektu pn.: „Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania szans edukacyjnych w Gminie Jeżowe ” realizowanego na podstawie Umowy o dofinansowanie projektu nr UDA-POKL.09.01.02-18-261/08-00 z dnia: 21.11.2008 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

W Zespole Szkół w Groblach: W ramach realizowanego projektu przeprowadzono następujące zajęcia pozalekcyjne w poszczególnych szkołach Gminy Jeżowe: W Zespole Szkół w Groblach: Nazwa zajęć Osoba prowadząca zajęcia Liczba grup Liczba godzin zajęć Język angielski Cezary Kardas 2 120 Informatyczne Tomasz Nizioł 1 30 Humanistyczne (języka polski z elementami dziennikarstwa) Aneta Pelc –Kardas 90 Humanistyczne (języka polski z elementami teatrologii) Anna Piędel, Aneta Pelc –Kardas 60 Przyrodnicze Grażyna Łyko Dydaktyczno – wyrównawcze Elżbieta Zaręba, Teresa Szewc, Anna Bałut, Danuta Bielecka, Kazimiera Siuzdak 440 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Osoba prowadząca zajęcia Liczba godzin zajęć łącznie W Publicznej Szkole Podstawowej w Jeżowem Podgórzu: Nazwa zajęć Osoba prowadząca zajęcia Liczba grup Liczba godzin zajęć łącznie Język niemiecki Anna Baran 2 120 Humanistyczne (języka polski z elementami teatrologii) Bożena Wojtak, Helena Trela, Stanisława Głuszak 3 180 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

W Publicznej Szkole Podstawowej w Jeżowem Centrum: Nazwa zajęć Osoba prowadząca zajęcia Liczba grup Liczba godzin zajęć Język angielski Agnieszka Wieczerzak, Małgorzata Siembida 4 240 Język niemiecki Jacek Rej 2 120 Informatyczne Grzegorz Sekulski Matematyczne Teresa Partyka, Halina Kozak Przyrodnicze Anna Tekla, Maria Chudzik 30 Dydaktyczno - wyrównawcze Urszula Błądek, Anna Głuszak 1 60 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Osoba prowadząca zajęcia W Publicznej Szkole Podstawowej w Jeżowem Kameralnem: Nazwa zajęć Osoba prowadząca zajęcia Liczba grup Liczba godzin zajęć Język angielski Katarzyna Bujak 2 120 Informatyczne Grzegorz Kołodziej 1 60 Matematyczne Grażyna Drzymała Przyrodnicze Anna Teklak 30 Szachowe Tadeusz Matyka Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

W Publicznym Gimnazjum w Jeżowem: Nazwa zajęć Osoba prowadząca zajęcia Liczba grup Liczba godzin zajęć Język angielski Edyta Sokolińska 1 30 Język niemiecki Anna Baran Informatyczne Ryszard Roman Matematyczne Marianna Roman Humanistyczne (języka polski z elementami dziennikarstwa) Halina Kobylarz Humanistyczne (języka polski z elementami teatrologii) Teresa Komsa Fizyczno - chemiczne Marianna Roman, Ryszard Roman Przyrodnicze Henryk Podedworny Humanistyczne Aneta Zakrzewska - Drelich Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Osoba prowadząca zajęcia W Zespole Szkół w Cholewianej Górze: Nazwa zajęć Osoba prowadząca zajęcia Liczba grup Liczba godzin zajęć Język angielski Edyta Walczuk 3 180 Informatyczne Grzegorz Kołodziej 2 120 Matematyczno - fizyczne 1 30 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Osoba prowadząca zajęcia Grażyna Pikor, Beata Lada W Zespole Szkół w Starym Narcie: Nazwa zajęć Osoba prowadząca zajęcia Liczba grup Liczba godzin zajęć Język angielski Aldona Klecha 2 120 Język niemiecki Maria Skiba 60 Język włoski Calogero Scilanga 1 Informatyczne Krzysztof Ziober Matematyczne Zygmunt Kowalski Humanistyczne (języka polski z elementami teatrologii) Beata Romanek 40 Przyrodnicze Halina Kosturek 30 Humanistyczne (historia naszego regionu) Bogumiła Lesiczka 20 Biologiczno - chemiczne Magdalena Delekta Geograficzne Szachowe Tadeusz Matyka Dydaktyczno - wyrównawcze Grażyna Pikor, Beata Lada Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Osoba prowadząca zajęcia Katarzyna Bujak, Stanisław Czerwonka W Zespole Szkół w Jacie: Nazwa zajęć Osoba prowadząca zajęcia Liczba grup Liczba godzin zajęć Język angielski Katarzyna Bujak, Stanisław Czerwonka 4 240 Język niemiecki Halina Rogala 1 60 Informatyczne Wiesław Szewczyk 2 120 Matematyczne Danuta Kowalska Matematyczno - fizyczne Beata Tutka Humanistyczne (języka polski z elementami dziennikarstwa) Anna Partyka Przyrodnicze Sabina Gądek 30 Biologiczno - chemiczne Geograficzne Stanisława Ligas Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Liczba osób, które: K M Ogółem 366 259 625 1 4 5 365 255 620 rozpoczęły udział w projekcie przerwały udział w projekcie Zakończyły udział w projekcie K M Ogółem 366 259 625 1 4 5 365 255 620 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Przez cały okres trwania projektu prowadzony był monitoring oraz proces ewaluacji projektu. Głównymi działaniami w ramach monitoringu i ewaluacji w tym okresie były wyjazdy monitorujące (spotkania z dyrektorami szkół) oraz analiza ankiet początkowych, w trakcie trwania zajęć oraz ankiet końcowych wypełnianych przez osoby uczestniczące w zająciach pozalekcyjnych. Uczestnicy na bieżąco byli oceniani, dzięki czemu możliwe było sprawdzenie ich postępów i motywację. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Prowadzone były wywiady z uczestnikami zajęć. Jednym z głównych narzędzi monitorowania potrzeb i osiągnięć BO była karta uczestnictwa w zajęciach zawierająca min. opinie prowadzącego i inne informacje o uczestniku, założona każdemu uczestnikowi zakwalifikowanemu do udziału w projekcie. Prowadzone były wywiady z uczestnikami zajęć. Na każdych zajęciach prowadzony był dziennik zajęć. Osoby prowadzące zajęcia zobowiązane były przedstawiać raz na kwartał sprawozdania z prowadzonych zająć zawierające opinie na temat postępu uczestników zajęć. Na zakończenie zajęć zorganizowane zostały testy sprawdzające będące sprawdzeniem stopnia pozyskanej przez BO wiedzy. Poziom, jakość i efektywność zajęć została oceniona przez BO po zakończeniu zajęć za pomocą ankiet ewaluacyjnych w starszych grupach, natomiast w młodszych grupach przeprowadzone zostały rozmowy grupowe z uczestnikami. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dzięki realizacji projektu nastąpiła znacząca poprawa sytuacji grupy docelowej poprzez wyrównanie szans edukacyjnych uczniów uczących się w szkołach podstawowych oraz gimnazjalnych. W wyniku realizacji projektu zostały osiągnięte następujące rezultaty twarde: faktycznie w realizowanym projekcie uczestniczyło 365 dziewczynek i 255 chłopców, łącznie: 620 osób, jednak ze w względu na możliwość uczestnictwa 1- go ucznia w większej liczbie zajęć łącznie uczestniczyło 967 osób, w tym 600 dziewczynek i 367 chłopców i tyle samo osób uzyskało dyplom ukończenia zajęć. zrealizowano 4010 h zajęć pozalekcyjnych, w tym 3450 godzin zajęć pozalekcyjnych oraz 560 godzin zajęć dydaktyczno wyrównawczych zakupiono 1 zestaw niezbędnego sprzętu w ramach cross-financingu oraz 2 aparatów na potrzeby zajęć. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

poprawę umiejętności komunikacyjnych - 34%, Wśród rezultatów miękkich osiągniętych w wyniku realizacji projektu wymienić należy: wzrost świadomości uczestników projektu w zakresie korzyści płynących z uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych - 90%, poprawę umiejętności komunikacyjnych - 34%, wzrost pewności siebie - 80%, zwiększenie samooceny i wiary we własne siły - 60%, zwiększenie aspiracji poznawczej - 80%, pozytywne podejście do sposobu rozwiązywania problemów - 60%. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Forma prowadzenia zajęć, ich atrakcyjna tematyka sprawiła, że zajęcia różniły się od typowych lekcji szkolnych, dzięki temu zainteresowani uczniowie z ochotą uczestniczyli w zajęciach. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Poprzez proces monitoringu i ewaluacji można wskazać osiągnięte cele cząstkowe. Uczestnicy zajęć językowych zrealizowali swoje zainteresowania w tej dziedzinie, nauczyli się swobodnej komunikacji w różnych sytuacjach, poszerzyli wiedzę i umiejętności. Uczestnicy zajęć matematyczno-przyrodniczych nabyli umiejętność i zdolność obserwacji i komentowania zjawisk rzeczywistych, byli pomysłodawcami użytkowania wiedzy i łączenia teorii z praktyką. Uczestnicy zajęć humanistycznych nabyli nabyli umiejętności swobodnego posługiwania się językiem polskim, stosowania różnorodnych gatunków dziennikarskich, nauczyli się odpowiedzialności, posługiwania się różnymi źródłami informacji, przyczyniali się do współtworzenia tradycji szkolnej i promowania szkoły w środowisku. Uczestnicy zajęcia informatycznych poszerzyli swoją wiedzę i umiejętności na temat pozyskiwania informacji, nauczyli się obsługiwać program do tworzenia stron internetowych, poznali zagadnienia techniczne z dziedziny informatyki. Poprzez uczestnictwo w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych słabsi uczniowie podnieśli swoje szanse edukacyjne w stosunku do pozostałych uczniów.

Problemy na jakie napotykano podczas realizacji projektu: „Głównym problemem był brak podręczników w pierwszym kwartale nauczania. Powodowało to trudności w prowadzeniu zajęć oraz brak usystematyzowania nowych wiadomości”. „Brakowało nam dyktafonu, aparatu fotograficznego. Uczniowie w pracy dziennikarskiej wykorzystywali swoje urządzenia”. „Głównym problemem był brak sprzętu szachowego w miejscu prowadzenia zajęć, wiązało się to z cotygodniowym transportowaniem sprzętu na poszczególne zajęcia. Poza tym zajęcia przebiegały bezproblemowo, dzieci imponowały wręcz 100% frekwencją” . „Brak atlasów uniemożliwiał sprawną pracę z mapami”.

Sugestie odnośnie prowadzonych zajęć: 1) „Mam nadzieję że w następnym roku też będą mogły dzieci uczestniczyć w podobnych formach dodatkowej edukacji pozalekcyjnej”. 2) „Materiały, które mają wypełniać nauczyciele prowadzący, są zbyt późno dostarczane, a czas przeznaczony na ich wypełnienie jest zbyt krótki”. 3) „Niezbędne materiały dydaktyczne i sprzęt potrzebny do prowadzenia zajęć, powinny być udostępnione prowadzącym wraz z rozpoczęciem zajęć, w innym przypadku zajęcia nie powinny się rozpoczynać”. 4) „Odpowiednio wcześnie informować o konieczności wypełniania dokumentów i przesłać wcześniej wzory formularzy”. 5 ) „Zaplanowano zbyt małą liczbę godzin, 12 to trochę za duża liczba uczestników zajęć o charakterze wyrównawczym”. 6) „Mam nadzieję że w następnym roku szkolnym dzieci też będą mogły uczestniczyć w podobnych formach dodatkowej edukacji pozalekcyjnej, gdyż bez dodatkowego stresu mogą rozwijać swoje zainteresowania językowe, które będą im przydatne w kolejnych etapach ich życia”. 7) „W przyszłości powinny być w dalszym ciągu realizowane podobne zajęcia”. 8) „ Bardzo lubię swoje zajęcia, praca z uczniem zdolnym zawsze dawała mi dużo satysfakcji. Wydaje mi się jednak, że forma tych zajęć obłożona jest zbyt dużą biurokracją”. 9) „Przydałaby się niewielka choćby kwota na zakup materiałów do dekoracji”.

Dlaczego uczniowie uczestniczą w zajęciach: - zdobyta wiedza przyda się w przyszłości - chcę osiągnąć lepsze wyniki w nauce - chcę wyrównać braki w nauce / mam trudności w nauce - chcę przygotować się do testu szóstoklasisty - ponieważ są popularne - bo mama mi kazała - ponieważ lubię wybrany przedmiot

Czego uczniowie oczekiwali od prowadzących zajęcia: - pomocy w różnych zadaniach - przekazywania wiedzy w ciekawy sposób - pomocy w zrozumieniu trudnego materiału - żeby nauczyć się więcej niż na lekcjach - żeby przygotowali nas do konkursów

Czego uczniowie oczekiwali od prowadzących zajęcia: Cytaty: - „niczego nie oczekuję bo pani jest świetna” - „dużo telewizji, gier komputerowych i żeby nie pytał” - ”cierpliwości” - „że będzie miły dla nas i się z nami będzie bawił” - „aby tłumaczył wszystko tak jak tłumaczy teraz, żeby odpowiadał na większość zadanych przeze mnie pytań, aby nie trzeba było dużo pisać” - „sympatii” - „żeby pomógł przezwyciężyć tremę”

Czego uczniowie oczekiwali od prowadzących zajęcia: Cytaty cd: „Aby dzięki tym zajęciom nauczyciel zwiększył we mnie wiedzę. Aby pomógł mi rozwiązywać problemy ze sprzętem w domu”. „Oczekuję od nauczyciela pomocy w trudnych zadaniach i oczekuję trochę rozrywki”. „Nie ma nic takiego czego oczekuję, wszystko jest w porządku”. „Chciałabym grać w gry po angielsku na komputerze”.

W ankiecie końcowej większość dzieci zaznaczała iż nauka przedmiotu, w którym uczestniczyli sprawiała im przyjemność, robili ciekawe rzeczy na zajęciach, w czasie zajęć zdobywali duży zasób nowej wiedzy i umiejętności.. Ponadto uczniowie wiedzieli za co są oceniani – byli oceniani w sposób sprawiedliwy, nauczyciel słuchał tego co mieli do powiedzenia i mówił zrozumiałym językiem.

Dziękuję za uwagę Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego