Innowacyjny program nauczania języka polskiego z elementami filmoznawstwa w klasie I gimnazjum.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Poznawanie metody projektu
Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Program wychowawczy szkoły
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Język angielski na lekcjach historii
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Co to jest TIK?.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Wdrożony przez STOWARZYSZENIE RODZICÓW NA RZECZ POMOCY SZKOŁOM PRZYJAZNA SZKOŁA.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
KOŁO PLASTYCZNE.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Opracowała Agnieszka Balcerak
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” BĘDZIN, 19 lutego 2014 r. Spotkanie sieci „Edukacja.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Filmoteka szkolna akcja – się działo
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Sopocka Akademia Tenisowa
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
III EDYCJA OLIMPIADY Hasło przewodnie – Literatura na ekranie: adaptacje i przyliterackość filmu Terminy: 3 września–29 października 2018 r. – rejestracja.
Zapis prezentacji:

Innowacyjny program nauczania języka polskiego z elementami filmoznawstwa w klasie I gimnazjum

piękno filmu, sens jego istnienia Kino to słowa i obrazy, piękno filmu, sens jego istnienia tkwi w jego złożoności, wielowymiarowości. Alan Parker

Dlaczego film? Film to komunikacja przez obraz, a młodzież zdobywa dziś wiedzę w dużej mierze dzięki rozumieniu obrazów. Umiejętność ta  będzie podstawową sprawnością w XXI w. Coraz częściej mówimy o analfabetyzmie cyfrowym, czyli niezdolności do posługiwania się i rozumienia przekazu zapisanego w obraz i inne formy elektroniczne. Film to doskonałe i atrakcyjne narzędzie do rozwijania kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży.

Założenia programu innowacyjnego zmierzają przede wszystkim do wychowanie wrażliwego i świadomego odbiorcy sztuki filmowej, wyposażonego w umiejętność pogłębionego odbioru filmu, który kontakt z filmem traktuje jako sztukę, a nie tylko jako źródło rozrywki.

Założenia programu innowacyjnego obejmują następujące bloki tematyczne: Rozwój sztuki filmowej i tworzywo filmu: wiedza o języku filmu, posługiwanie się środkami komunikacji pozawerbalnej: znakami, symbolami, dźwiękami jako "drugim językiem" współczesnej epoki, historia kinematografii, gatunki filmowe, prestiżowe nagrody filmowe (Oscary, Złote Globy, Złote Palmy, Złote Niedźwiedzie) oraz polskie nagrody filmowe ( Złote Lwy ), wielkie kreacje filmowe i filmy.

Rozwijanie pasji i zainteresowań poprzez własną twórczość: tworzenie scenariusza filmowego, tworzenie filmów krótkometrażowych o dowolnej tematyce, projektowanie plakatu filmowego, dyskutowanie na temat obejrzanych filmów pod kątem tworzywa filmowego, poetyki filmu, jego przesłaniu i wartościach, odbiór dzieła filmowego, zarówno jako adaptacji literatury, ale również jako samodzielnego dzieła sztuki, redagowanie recenzji obejrzanego filmu, opracowanie regulaminu konkursu wiedzy o filmie.

Międzygimnazjalny konkurs wiedzy o filmie połączony z „Włodawskim Dniem Filmowym – czerwiec 2011” : prezentacja własnych dokonań na forum lokalnym, organizacja i przeprowadzenie konkursu dla uczniów gimnazjum powiatu włodawskiego.  

Założenia realizowane są jako cele szczegółowe w trzech aspektach: nabywania wiedzy ogólnoteoretycznej jako wprowadzenie do tworzenia własnych projektów filmowych i działań z tym związanych kształtowania umiejętności posługiwania się sprzętem audiowizualnym jak kamera, rzutnik itp., tworzenia własnego tekstu, projektowania plakatu filmowego, dyskutowania na temat filmu, opracowania regulaminu konkursu itp.. rozwoju postaw i zachowań dotyczących świadomego odbioru sztuki filmowej, jej walorów estetycznych i etycznych

i nauczycielem. Zaproponowane metody są różnorodne Cele kształcenia osiągane są dzięki atrakcyjnym działaniom, metodom i formom pracy. Uczniowie zdobywają wiedzę poprzez swoją aktywność, współpracę z rówieśnikami i nauczycielem. Zaproponowane metody są różnorodne i dopasowane do realizowanych treści programowych oraz potrzeb uczniów. To głównie metody aktywizujące, zachęcające do pracy w grupie i skłaniające do twórczego myślenia, wymagające jednak od ucznia ogromnego zaangażowania.

Sposoby osiągania celów: wprowadzanie na zajęciach metod aktywizującego uczenia się, jak projekt, sesja popularnonaukowa, konkurs, dyskusja, debata, prowadzenie zajęć poza szkołą, m.in. w kinie, w studiu telewizyjnym, w plenerze przy pracy z kamerą organizowanie spotkań z ludźmi z kręgu świata filmu, jak np. operator kamery, plastyk, montażysta, studenci filmoznawstwa zajęcia praktyczne z kamerą cyfrową nad realizacją sekwencji filmowych (obróbka komputerowa, tworzenie ścieżki dźwiękowej filmu prezentowanie efektów własnej pracy w szkole, środowisku motywowanie uczniów do działania na rzecz środowiska lokalnego umożliwianie uczniom samodzielnego podejmowania decyzji dotyczących wykonywanych zadań wycieczki edukacyjne w celu spotkania się ze sztuką filmową „twarzą w twarz”

W kinie we Włodawie na filmie „Jak zostać królem”

Z wizytą w Telewizji Lublin

Ocenianie pracy uczniów a) ocenianie tradycyjne poprzez sprawdzian, pracę klasową, test kompetencji, kartkówkę, zadanie domowe, odpowiedź ustną, aktywność na lekcji, recytację, dyktando itp. b) ocenianie aktywności ucznia, jego samodzielnej pracy zaangażowanie w realizację działań, pomysłowość i oryginalność prezentowaną poprzez własną twórczość c) pochwała wychowawcy klasy, dyplom, nagroda itp. d) zaistnienie w środowisku lokalnym jako osoby twórczej jest też źródłem satysfakcji dla ucznia

Ewaluacji programu podlega: Ewaluacja programu Celem ewaluacji jest ocena podejmowanych działań, ich jakości i przydatności w odniesieniu do celów, które zostały zaplanowane. Ewaluacji programu podlega:   atrakcyjność programu nauczania; praktyczność i użyteczność – czy wyposaża ucznia w wiadomości i umiejętności, które można zastosować w życiu; strategia – czy stosowane metody są skuteczne; integracja – czy jak interdyscyplinarne ujęcie zagadnień z zakresu filmoznawstwa wpływa na osiąganie założonych celów.

Narzędziami do gromadzenia informacji do ewaluacji są: ankiety, m.in. startu i mety, wywiady z uczestnikami konkursu i sesji popularnonaukowej, opinie uczniów, nauczycieli i rodziców, wyniki zadań skierowanych do uczniów wymagające praktycznych umiejętności, testy wiedzy.

w czerwcu 2010 roku warsztaty teoretyczne Bardzo pomocne przy realizacji programu były organizowane przez „Filmotekę Szkolną” w czerwcu 2010 roku warsztaty teoretyczne oraz warsztaty praktyczne w Warszawskiej Szkole Filmowej Macieja Ślesickiego i Bogusława Lindy. Niezwykle przydatne są też zasoby filmowe „Filmoteki Szkolnej”.

Być widzem i reżyserem, czyli nasze zmagania z X Muzą. Klasa realizuje projekt w ramach programu „Równać Szanse 2010” Polsko - Amerykańskiej Fundacji Wolności – dotacja w kwocie 7000 zł.

Do zobaczenia we Włodawie!