Centrum Nauki Kopernik

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
2010 Przygotowania Polski do Wystawy Światowej EXPO 2010 w Szanghaju Bożena Lublińska-Kasprzak, Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Poznaję, Wypoczywam, Uczę się – motto Centrum Hewelianum jako idea przewodnika nowoczesnego obiektu kulturalnego. Gdańsk, 17 marca 2011 Lucyna Rokitiańska.
BIZNES PO WIELKOPOLSKU 5 LAT KONKURSU „POMYSŁ NA BIZNES”
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości Polanica marca 2007
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
Park Naukowo – Technologiczny Uniwersytetu Zielonogórskiego Elżbieta Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno–komunikacyjnych Cyfrowa szkoła Stan realizacji.
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan obecny Plany rozwojowe IV Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu Konferencja otwarcia projektu współfinansowanego ze środków EFS w.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
ITAO INTEL TEACH ADVANCED ONLINE © 2013 Fundacja Zaawansowanych Technologii 1.
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Centrum Nauki Kopernik a edukacja nieformalna
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami.
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan wdrażania Kierunki rozwoju II Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
Tu mieści się Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku oraz firma symulacyjna NaTURa Podlasia sp. z o. o.
Zespół Szkół Łączności
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Platforma Programowa OHP dla Szkoły w województwie świętokrzyskim – 2005 rok.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Historia integracji Polski z Unią Europejską:
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
01 \ Cel i adresaci programu 02 \ Warunki udziału w konkursie 03 \ Wnioskodawcy 04\ Przedmiot programu 05 \ Kryteria i tryb oceny wniosków 06 \ Najczęściej.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
REMONT BIBLIOTEKI MIEJSKIEJ W MRĄGOWIE FUNKCJONUJĄCEJ W CKIT.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Technologie w zasięgu ręki. Cele regionalne Umożliwienie transferu technologii pomiędzy przedsiębiorstwami oraz ośrodkami badawczymi i przedsiębiorstwami.
Poznański Budżet Obywatelski założenia i zasady -
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Zapis prezentacji:

Centrum Nauki Kopernik w Warszawie www.kopernik.org.pl

Centrum Nauki Kopernik służy wyjaśnianiu otaczających nas zjawisk przy pomocy naukowych narzędzi można tu samodzielnie przeprowadzić doświadczenia z fizyki, matematyki, biologii, nauk o człowieku, korzystając z interaktywnych stanowisk ekspozycyjnych uzupełnia edukacyjną rolę szkoły poprzez rozbudzanie ciekawości uczniów popularyzuje naukę i kulturę, służy kształceniu oraz rozrywce www.kopernik.org.pl

Centra nauki na świecie: pierwowzorem centrów nauki jest Exploratorium w San Francisco, utworzone w 1969 roku przez prof. Franka Oppenheimera centra nauki działają w niemal wszystkich krajach Europy Zachodniej i Ameryki Północnej, dynamicznie powstają w Europie Środkowo-Wschodniej i w Azji w Polsce tworzone są centra nauki i interaktywne wystawy m.in. w Gdańsku, Gdyni, Katowicach, Szczecinie, Krakowie i Łodzi. Glasgow Science Centre www.kopernik.org.pl

Geneza Centrum Nauki Kopernik autentyczna potrzeba społeczna, ujawniona podczas Pikników Naukowych Polskiego Radia BIS i Festiwali Nauki (twórcy obu imprez są w zespole Centrum Nauki i w jego Radzie Programowej) ponadpartyjna inicjatywa prezydenta Lecha Kaczyńskiego i min. Michała Kleibera, podjęta przez min. Krystynę Łybacką i kontynuowana przez ich następców Piknik Naukowy, czerwiec 2005 www.kopernik.org.pl

Centrum Nauki Kopernik - wizja utworzenie jednego z najnowocześniejszych i najciekawszych centrów nauki w Europie utworzenie ośrodka, wspierającego działania z zakresu popularyzacji nauki i edukacji nieformalnej w Polsce promocja Polski zagranicą przez naukę ukazanie nauki jako części kultury stworzenie atrakcyjnej wizytówki nowoczesnej Warszawy i rewitalizacja bulwarów nadwiślańskich www.kopernik.org.pl

Centrum Nauki Kopernik ma służyć: uczniom szkół podstawowych, gimnazjów i ponadgimnazjalnych rodzinom studentom różnych typów uczelni ludziom zainteresowanym nauką oraz rozwojem najnowszych technologii www.kopernik.org.pl

Centrum Nauki Kopernik - organizatorzy Miasto st. Warszawa – finansowanie inwestycji budowlanej (151.000.000 zł) oraz bieżącej działalności Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego – finansowanie ekspozycji stałej i planetarium (66.920.000 zł) oraz bieżącej działalności Ministerstwo Edukacji Narodowej – finansowanie bieżącej działalności www.kopernik.org.pl

Podstawy prawne Centrum Nauki Kopernik: Umowa z dnia 1.06.2005 r. o utworzeniu wspólnej instytucji kultury pn. Centrum Nauki Kopernik, podpisana przez prezydenta Lecha Kaczyńskiego, ministra nauki i informatyzacji prof. Michała Kleibera i ministra edukacji narodowej Mirosława Sawickiego wraz z aneksem z dnia 21.06.2006. Statut instytucji kultury pn. Centrum Nauki Kopernik z dnia 1.06.2005 wraz ze zmianami z dnia 21.06.2006 Regulamin Rady Programowej Centrum Nauki Kopernik z dnia 1.06.2005 wraz ze zmianami z dnia 21.06.2006 r. Uchwała nr LVI/1526/2005 Rady m.st. Warszawy z dnia 8.07.2005 w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie instytucji kultury pn Centrum Nauki Kopernik Ustawa z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej wraz z późniejszymi zmianami www.kopernik.org.pl

Program Wieloletni pn. Ekspozycja Centrum Nauki Kopernik Przyjęty Uchwałą Rady Ministrów Nr 75/2006 z dnia 23 maja 2006 r. Określa harmonogram realizacji ekspozycji oraz harmonogram wydatków finansowych na lata 2006 – 2008 Zadania: Budowa interaktywnych eksponatów ekspozycji stałej Zakup i instalacja Planetarium Budowa laboratoriów i pracowni Budowa ekspozycji w Parku Odkrywców Budżet: 66 920 000,00 zł. www.kopernik.org.pl

Realizacja Programu Wieloletniego W roku 2006 r. zrealizowano 99,5% budżetu – Umowa na realizacje galerii Człowiek i Środowisko oraz Świat w Ruchu z holenderską firmą Bruns Realizacja inwestycji budowlanej Wystąpiły opóźnienia w procesie inwestycyjnym prowadzonym przez SZRM: - Planowane zakończenie realizacji I etapu 17.02.2009 (opóźnienie 20 miesięcy) - Planowane zakończenie realizacji II etapu 17.09.2009 (opóźnienie 16 miesięcy) Nakłady inwestycyjne zwiększono do kwoty 151 000 000,00 zł. na mocy uchwały w sprawie budżetu nr VI/41/2007 Rady Miasta st. Warszawy z dnia 22 lutego 2007 r. www.kopernik.org.pl 10

Centrum Nauki Kopernik jako instytucja kultury Instytucja kultury - forma organizacyjna , umożliwiająca realizację zadań określonych Ustawą o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej Instytucjami kultury są prawie wszystkie muzea w Polsce Instytucje kultury posiadają podmiotowość prawną, ich działalność musi realizować cele statutowe. Instytucje kultury są finansowane przez Organizatorów. Mogą również generować przychody własne. Ta forma organizacyjna umożliwia prowadzenie bardzo szerokiego zakresu działań, łączących naukę, edukację i sztukę. CNK jest samorządowo-rządową instytucją kultury; zostało wpisane do rejestru instytucji kultury, prowadzonego przez Miasto Stołeczne Warszawa www.kopernik.org.pl

Zasady działania Centrum Nauki Kopernik Dyrekcja realizuje Program działalności Centrum Nauki Kopernik w latach 2007-2012, zaakceptowany przez Organizatorów Coroczne plany działalności, zawierające plan finansowy, opiniowane przez Radę Programową, przedkładane są Organizatorom Coroczne sprawozdania merytoryczne i finansowe, opiniowane przez Radę Programową, przedkładane są Organizatorom Rada Programowa jako organ doradczo-nadzorczy, powołany przez trzech Organizatorów www.kopernik.org.pl

Rada Programowa - zadania statutowe Opiniowanie programu działalności merytorycznej oraz projektów ekspozycji Centrum Dokonywanie oceny, co najmniej raz w roku, działalności Centrum oraz opiniowanie sprawozdań Dyrektora z wykonania programu działalności oraz planu finansowego Inicjowanie strategicznych działań centrum Utrzymywanie stałych więzi pomiędzy Centrum a jego otoczeniem kulturalnym, naukowym i technologicznym www.kopernik.org.pl

Rada Programowa pracuje w składzie: prof. Łukasz Turski (przewodniczący) Prof. Aleksander Bursche Prof. Magdalena Fikus Prof. Maciej Geller Prof. Witold Karczewski Adam Kilian Prof. Krzysztof Konarzewski Prof. Krzysztof Pomian Prof. Jarosław Marek Rymkiewicz Prof. Tadeusz Skośkiewicz Prof. Piotr Słonimski Prof. Aleksander Wolszczan www.kopernik.org.pl

Harmonogram 2004 – początek prac nad projektem, powołanie przez prezydenta Lecha Kaczyńskiego Zespołu ds. Centrum Nauki Kopernik 2005 – rozstrzygnięcie międzynarodowego konkursu architektonicznego maj 2006 – przyjęcie przez Radę Ministrów Programu Wieloletniego pn. Ekspozycja Centrum Nauki Kopernik lipiec 2006 – rejestracja instytucji kultury pn. Centrum Nauki Kopernik listopad 2006 - rozstrzygnięcie przetargu na dwa działy wystawy stałej Świat w ruchu oraz Człowiek i środowisko październik 2007 – początek prac budowlanych I kwartał 2009 – oddanie dla publiczności modułu A budynku z pierwszą częścią ekspozycji IV kwartał 2009 – oddanie do użytku modułu B, biur i Parku Odkrywców; zakończenie inwestycji www.kopernik.org.pl

Lokalizacja działka 4,2 ha nad tunelem Wisłostrady między ulicami: Zajęczą, Wybrzeże Kościuszkowskie i Lipową w sąsiedztwie Mostu Świętokrzyskiego i Biblioteki Uniwersyteckiej www.kopernik.org.pl

Projekt architektoniczny Autorzy : RAr-2 Laboratorium Architektury Autorzy : RAr-2 Laboratorium Architektury www.kopernik.org.pl

Projekt architektoniczny Autorzy : RAr-2 Laboratorium Architektury Autorzy : RAr-2 Laboratorium Architektury www.kopernik.org.pl

Projekt architektoniczny www.kopernik.org.pl

Co znajdzie się w Centrum Nauki Kopernik: 7 działów ekspozycji stałej – 5500 m2 (ok. 500 interaktywnych stanowisk ekspozycyjnych) Ekspozycje zmienne – 700 m2 Planetarium multimedialne Laboratoria, pracownie dla szkolnych i studenckich kół zainteresowań Centrum konferencyjne z salą amfiteatralną na pokazy, wykłady, debaty, szkolenia dla nauczycieli Kawiarnie, bistro, sklepik Warsztat i magazyn www.kopernik.org.pl

Działy ekspozycji stałej: Świat w ruchu Człowiek i środowisko Korzenie cywilizacji Strefa światła Globalna wioska? Nowe technologie Najmłodsi www.kopernik.org.pl

Prace nad pierwszymi działami wystawy stałej sierpień - listopad 2006 – przetarg na dwa największe działy: Świat w ruchu oraz Człowiek i środowisko wystartowały dwie największe firmy europejskie, autorzy wystaw w najlepszych światowych centrach nauki: Hüttinger Exhibition Engineering z Niemiec i zespół firm holenderskich Bruns i NorthernLight zwyciężył Bruns i NorthernLight www.kopernik.org.pl

„Opowiedz mi, a wkrótce zapomnę. Pokaż mi, może zapamiętam. Pozwól mi dotknąć, a zrozumiem”. chińskie przysłowie, motto prac nad wystawami ponad 170 eksponatów na powierzchni ponad 2 tys. m. kw Świat w ruchu - układy dynamiczne od mikroświata, ruchu elektronów skutkującego przepływem prądu, poprzez rozchodzenie się światła, dźwięku aż do kosmicznych wędrówek planet, gwiazd i galaktyk, Człowiek i Środowisko - wędrówka do wnętrza ludzkiego ciała, pokazanie jego funkcjonowania w kontekście przyrodniczym i społecznym www.kopernik.org.pl

Projekt wystaw: Świat w ruchu oraz Człowiek i środowisko Autorzy: Bruns i NorthernLight www.kopernik.org.pl

Projekt wystaw: Świat w ruchu oraz Człowiek i środowisko www.kopernik.org.pl

System personalizacji użytkowników pierścień-chip, który otrzyma każdy ze zwiedzających pozwoli dostosować opis doświadczeń do poziomu wiedzy i wymagań zwiedzającego wyniki przeprowadzonych doświadczeń zostaną zapisane na utworzonej automatycznie stronie internetowej zwiedzającego. pozwoli zbudować cyfrową platformę kontaktu z gośćmi Centrum, która może być wykorzystywana do realizacji celów statutowych przy następnej wizycie zwiedzający zostanie rozpoznany i przywitany po imieniu www.kopernik.org.pl

Planetarium jedno z najnowocześniejszych planetariów w Europie multimedialne pokazy wyświetlane na 16-metrowej kopule filmy i spektakle naukowe, pokazy artystyczne i astronomiczne planetarium pomieści ok. 170 osób własne studio produkcyjne www.kopernik.org.pl

Park Odkrywców nadwiślańskie bulwary wokół Centrum Nauki oraz niezwykłe ogrody na dachu budynku urządzenia do przeprowadzania eksperymentów pod gołym niebem zewnętrzna galeria sztuki, amfiteatr koncertowy kontakt z naturą, ścianka dla alpinistów, otwarcie na Wisłę Heureka Science Centre, Helsinki www.kopernik.org.pl

Wystawa objazdowa Eksperymentuj! 25 interaktywnych urządzeń oraz pokazy z zakresu fizyki, chemii, biologii, matematyki podróżuje do szkół i ośrodków w całej Polsce ponad 50.000 zwiedzających w ciągu ostatniego roku 200 szkół oczekujących na wizytę wystawy www.kopernik.org.pl

Działania programowe Centrum Nauki Kopernik: tworzenie wystaw czasowych instytucjonalne wspieranie inicjatyw popularnonaukowych (w tym innych centrów nauki) organizacja debat publicznych i wykładów otwartych konferencje naukowe szkolenia dla nauczycieli pokazy naukowe animacja młodzieżowych kół zainteresowań promocja polskiej nauki zagranicą działalność wydawnicza współpraca z polskimi oraz europejskimi centrami nauki koncerty wystawy artystyczne, korespondujące z problematyką naukową www.kopernik.org.pl

Dni pokazów wyjazdy animatorów Centrum Nauki Kopernik do szkół, szpitali, domów dziecka pokazy dotyczące różnych dziedzin wiedzy przepisy na wykonanie prostych eksperymentów z wykorzystaniem sprzętu i artykułów codziennego użytku pokazy na Festiwalu Nauki, wrzesień 2006 www.kopernik.org.pl

Rodzinne odkrywanie świata z Centrum Nauki Kopernik projekt: luty - grudzień 2007 połączenie popularyzacji nauki z pielęgnowaniem więzi rodzinnych rodzice i dziadkowie uczą się, jak stać się przewodnikiem dziecka czy wnuka po świecie wiedzy pokazujemy, jak ciekawe może być wyjaśnienie codziennych zjawisk wystawa Eksperymentuj! w Barcelonie, listopad 2006 www.kopernik.org.pl

Warsztaty dla nauczycieli szkolenia dla nauczycieli, pokazujące wykorzystanie sali komputerowej i Internetu do przeprowadzenia doświadczeń w ramach ciekawej lekcji materiały dla nauczycieli, zawierające potrzebne adresy i scenariusze lekcji do przeprowadzenie program pilotażowy rozpocznie się we wrześniu 2007 roku Pokazy w Pałacu Kultury i Nauki, sierpień 2006 www.kopernik.org.pl

Projekty promocji Polski: listopad 2006 – Centrum Nauki Kopernik, przy współpracy MNiSW i MSZ, z sukcesem koordynowało udział Polski w prestiżowym Katalońskim Tygodniu Nauki w Barcelonie pod hasłem „Polska, naukowe odkrycie” luty 2007 – Centrum Nauki Kopernik gościem specjalnym na Festiwalu Nauki w Brnie, Republika Czeska 2007-2008 – rozpoczęcie współpracy przy realizacji Expo 2008 i sezonu polskiego w Izraelu 2008 (na zaproszenie MSZ) www.kopernik.org.pl

Międzynarodowy konkurs dla młodzieży Polski i Katalonii: sierpień-wrzesień 2006 - konkurs na opis naukowej podróży wehikułem czasu dla uczniów szkół średnich obu krajów listopad 2006 - po 15 laureatów z Polski i Katalonii popłynęło w dwutygodniowy rejs edukacyjny po Morzu Śródziemnym na żaglowcu Pogoria rejs polsko kataloński, listopad 2006 www.kopernik.org.pl

Warszawa gospodarzem konferencji ECSITE 2011? ECSITE jest największą w Europie organizacją, zrzeszającą wszystkie znaczące muzea przyrodnicze, muzea nauki i centra nauki W wyniku złożonej przez Centrum Nauki Kopernik oferty, Warszawa znalazła się na 1. miejscu krótkiej listy Ostateczna decyzja – w listopadzie 2007 www.kopernik.org.pl

Co Centrum Nauki Kopernik może zaoferować twórcom podobnych inicjatyw? Dzielenie się własnym doświadczeniem, związanym z tworzeniem centrum nauki Nieodpłatne udostępnienie wzorów dokumentów, w tym SIWZ –ów postępowań przetargowych w trybie dialogu konkurencyjnego i konkursu Współpraca programowa Współpraca w tworzeniu ekspozycji stałych i czasowych www.kopernik.org.pl

Co Centrum Nauki Kopernik może zaoferować twórcom podobnych inicjatyw? Tworzenie płaszczyzny do współpracy popularyzatorów nauki (planowana konferencja dla popularyzatorów we wrześniu 2007) Tworzenie forum współpracy polskich centrów nauki z udziałem władz ECSITE (planowana konferencja w grudniu 2007) Współpraca regionalna - ze względu na swą wielkość i skalę Kopernik ma szansę stać się liderem wśród centrów nauki w skali regionu - Europy Środkowo-Wschodniej (planowana międzynarodowa konferencja w grudniu 2008) www.kopernik.org.pl

www.kopernik.org.pl

Fotomontaż? www.kopernik.org.pl

Obserwacja świata wokół nas bywa bardziej zaskakująca niż najlepszy fotomontaż :) www.kopernik.org.pl