Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia."— Zapis prezentacji:

1 Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia bezpłatnych e-podręczników i zasobów edukacyjnych do kształcenia ogólnego Damian Muszyński Posiedzenie Gdańskiej Rady Oświatowej 14 listopada 2013 roku

2 Cyfrowa szkoła Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno- komunikacyjnych – „Cyfrowa szkoła" był realizowany w okresie od 4 kwietnia 2012 roku do dnia 31 sierpnia 2013 roku. Program był przedsięwzięciem pilotażowym dla planowanego wieloletniego programu rządowego w sprawie rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji. Damian Muszyński CC-BY 3.0 PL

3 Cyfrowa szkoła Około 50 tys. lekcji z wykorzystaniem TIK Około 70 tys. nauczycieli uczestniczących w zajęciach z wykorzystaniem TIK Ponad 2 tys. scenariuszy lekcyjnych Około 1,5 tys. otwartych lekcji Ponad 1,5 projektów edukacyjnych Około 3,5 tys. nauczycieli uczy się 73 sieciach współpracy Damian Muszyński CC-BY 3.0 PL

4 E-podręcznik E-podręcznik nie jest: prostym przeniesieniem papieru na tablet czy komputer, PDF-em materiałem „do wydruku”, oprogramowaniem komputerowym, czytnikiem, tabletem, „skończonym” projektem. Damian Muszyński CC-BY 3.0 PL

5 E-podręcznik E-podręcznik to środowisko uczenia się i nauczania, w którym różnego typu treści generowane są w sposób dynamiczny w stosunku do potrzeb osoby uczącej się i/lub nauczającej z wykorzystaniem e-podręcznika. Poziom merytoryczny, metodyczny, multimedialny oraz poziom dostępności e-podręcznika skorelowane są z grupą wiekową, potrzebami edukacyjnymi odbiorcy, stylami uczenia się oraz podstawą programową. Damian Muszyński CC-BY 3.0 PL

6 E-podręcznik Podstawowym celem projektu „E-podręczniki do kształcenia ogólnego„ jest opracowanie kompletu podręczników szkolnych w wersjach elektronicznych, obejmującego 62 e-podręczniki. Damian Muszyński CC-BY 3.0 PL

7 E-podręcznik + 2,5 tys. zasobów edukacyjnych (filmy, mapy interaktywne, audiobooki, lektury) Będą one bezpłatnie udostępniane uczniom, ich rodzicom i nauczycielom na specjalnej platformie internetowej. platformie internetowej Damian Muszyński CC-BY 3.0 PL

8 E-podręcznik Od września 2015 roku szkoły będą mogły korzystać z gotowych, bezpłatnych e-podręczników do 14 przedmiotów, dla szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej. Damian Muszyński CC-BY 3.0 PL

9 E-podręcznik - harmonogram Wrzesień, 2013 rok Czerwiec, 2015 rok Szczegóły Damian Muszyński CC-BY 3.0 PL

10 E-podręcznik – kto to robi? Ośrodek Rozwoju Edukacji Poznańskie Centrum Superkomputerowo- Sieciowe Politechnika Łódzka Uniwersytet Wrocławski Grupa Edukacyjna S.A. Damian Muszyński CC-BY 3.0 PL

11 E-podręcznik - finansowanie Programy Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 POPC 2014-2020 Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 PO WER 2014-2020 Damian Muszyński CC-BY 3.0 PL

12 Cyfrowa szkoła – E-podręcznik Dziękuję za uwagę! E-mail: muszynski.damian@gmail.com Damian Muszyński CC-BY 3.0 PL


Pobierz ppt "Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia."

Podobne prezentacje


Reklamy Google