Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE"— Zapis prezentacji:

1 KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
W POLSKO – SAKSOŃSKIM REGIONIE PRZYGRANICZNYM

2 Czas trwania projektu: 36 miesięcy (3 lata)
(rozpoczęcie projektu nastąpiło we wrześniu 2016 r.) Projekt realizują nauczyciele i uczniowie Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. B. Prusa w Żarach Wartość projektu € Wkład własny Powiatu Żarskiego €

3 w Polsce jako opiekunowie Uczniowskich Agencji Turystycznych
Nauczyciele liceów w Polsce jako opiekunowie Uczniowskich Agencji Turystycznych Uczniowie liceów w Polsce w Wieku 15–18 lat Uczniowie gimnazjów w Saksonii w wieku 15–18 lat Grupy docelowe Artyści i menedżerowie kultury w regionie jako mentorzy Firm Uczniowskich, a także współtworzący i uczestnicy fachowej wymiany w dziedzinie zarządzania kulturą Nauczyciele gimnazjów w Saksonii jako opiekunowie Uczniowskich Agencji Turystycznych

4

5 SAKSOŃSKA AGENCJA OŚWIATOWA
PARTNER WIODĄCY SAKSOŃSKA AGENCJA OŚWIATOWA

6

7 Cele projektu Utworzenie Uczniowskich Agencji Turystycznych w szkołach polsko-saksońskiego pogranicza. Wzmocnienie i pogłębianie współpracy w dziedzinie zarządzania kulturą i projektami turystycznymi między Firmami Uczniowskimi i Uczniowskimi Agencjami Turystycznymi w Polsce i w Saksonii. Inicjowanie i dalsze rozwijanie transgranicznych sieci kooperacyjnych w zakresie turystyki w szkołach.

8 Rozwój współpracy międzyszkolnej w obszarze wsparcia.
Rozwój kompetencji językowych i międzykulturowych wśród uczniów i nauczycieli Wzmocnienie identyfikacji z regionem poprzez edukację regionalną (wiedza o historii oraz aktualnej kulturalnej, ekonomicznej i politycznej sytuacji regionu przygranicznego). Kształcenie przedsiębiorczości uczniów poprzez stworzenie odpowiednich ram dla samodzielnego działania i inicjatywy własnej w Firmach Uczniowskich i działających w ich obrębie Uczniowskich Agencjach Turystycznych w zakresie edukacji i kultury Wspieranie regionalnych talentów i wymiany pomiędzy młodymi twórcami kultury z regionu przygranicznego

9 Główne działania Opracowanie przez menedżerów turystyki regionalnej oferty turystycznej dla uczniów i nauczycieli innych szkół obszaru wsparcia Polsko- Niemiecki Festiwal Kultury Młodzieżowej. Polsko-Niemiecka Konferencja Młodych Menedżerów Kultury. Organizacja i przeprowadzenie warsztatów, spotkań roboczych dla uczniów i nauczycieli z obu krajów. Spotkania Menedżerów Turystyki Regionalnej. Organizacja i przeprowadzenie wizyt studyjnych dla uczniów I nauczycieli z obu krajów mających na celu prezentację regionu przez uczniów. Uczniowskie Regionalne Targi Turystyczne organizowane we wszystkich szkołach, w których powstaną Uczniowskie Agencje Turystyczne. Wspólne warsztaty, wystawy, koncerty.

10 Wyposażenie agencji o wartości 3000 € Laptop Projektor multimedialny
Mobilne stoisko wystawiennicze Wyposażenie agencji o wartości 3000 € Oprogramowanie Pilot do prezentacji multimedialnych Drukarka laserowa Projektor Cyfrowy aparat fotograficzny Dysk zewnętrzny Pendrive

11 Oczekiwane rezultaty po zakończeniu projektu
Wzmocnienie transgranicznej współpracy edukacyjnej między szkołami i regionalnymi instytucjami (np. domy kultury, centra młodzieżowe, fundacje i stowarzyszenia). Wspieranie edukacji językowej oraz nabywanie kompetencji międzykulturowych. Pobudzenie wśród młodzieży zainteresowania regionem i związanymi z nim perspektywami zawodowymi, wynikającymi m.in. z jego potencjału kulturalnego i turystycznego Promocja polsko-saksońskiego regionu pogranicza. Upowszechnienie wiedzy na temat kulturalnego i turystycznego potencjału regionu.

12 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Opracował: Bartłomiej Kubiak
Naczelnik Wydziału Edukacji i Zdrowia


Pobierz ppt "KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE"

Podobne prezentacje


Reklamy Google