Co nowego w diagnostyce psychologiczno-pedagogicznej?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
12 grudnia 2011r. POWIATOWE FORUM EDUKACYJNE. ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY Zespół wydaje orzeczenie lub opinię na wniosek rodziców, prawnych opiekunów. Zespół wydaje.
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
WARSZTATY PRACA Z UCZNIEM
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W SANOKU
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
FORMY POMOCY DZIECIOM Z DYSFUNKCJĄ NARZĄDU SŁUCHU NA TERENIE PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM OPRACOWANIE: mgr.
Joanna Dembowa 17 września 2012 , ODN Kalisz
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Specyficzne trudności w uczeniu się
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Wprowadzenie teoretyczne Podstawowe informacje
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
PLATFORMA BADAŃ ZMYSŁÓW Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7
Poradnictwo zawodowe Oferta. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom.
DIAGNOZA UCZNIA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNA W STOPNIU UMIARKOWANYM, ZNACZNYM I GŁĘBOKIM Opracowanie: Wanda Michalak Magdalena Szczupak Anna Ardel.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Dydaktyka ogólna.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Dysleksja i trudności szkolne
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
DYSLEKSJA.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
SUBWENCJA OŚWIATOWA oferta wyposażenia gabinetu psychologiczno-pedagogicznego termin składania wniosków:
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Doradztwa Zawodowego i dla Dzieci z Wadami Rozwojowymi w Łodzi al. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
DZIECKO W KRYZYSIE = RODZINA KRYZYSIE WSPARCIE RODZINY I DZIECKA NA BAZIE ZASOBÓW FUNDACJI FOSA 1. Punkt Wsparcia Środowiskowego (Wrzeszcz) 2. Poradnia.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Doskonalenie nauczycieli granty
pomoc psychologiczno pedagogiczna w szkole
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
OBRAZKOWY SŁOWNIK ORTOGRAFICZNY
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Co nowego w diagnostyce psychologiczno-pedagogicznej? Przegląd najnowszych narzędzi diagnostycznych 2013/2014

Diagnoza psychologiczna

DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA Kwestionariusz Agresywności Młodzieży – Reaktywność emocjonalna Normy dla młodzieży ponadgimnazjalnej Narzędzie do pomiaru poziomu agresywności u młodzieży (agresja bezpośrednia, agresja pośrednia, drażliwość, opozycyjność, agresja werbalna) Wydanie zawiera normy dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych – normalizacja 2012 r. Narzędzie dostępne również w normalizacji dla uczniów gimnazjów.

Diagnoza psychologiczna Diagnoza logopedyczna

Test Uczenia się Słuchowego TUS D. PSYCHOLOGICZNA, LOGOPEDYCZNA Test Uczenia się Słuchowego TUS Funkcjonalna diagnoza sprawności zapamiętywania informacji prezentowanych kanałem słuchowym. Narzędzie zgodne z najnowszymi trendami diagnozy trudności dziecka nie tylko w kontekście sprawności funkcji ale przede wszystkim poziomu poszczególnych umiejętności. Test rekomendowany w psychologicznej diagnozie przyczyn trudności szkolnych oraz diagnozie zaburzeń mowy. normalizacja ogólnopolska - 2011 r. wiek: 10;0-13;0 użytk:.: psycholodzy, neurologopedzi

Obrazkowy Test Słownikowy – Rozumienie OTS-R D. PSYCHOLOGICZNA, LOGOPEDYCZNA Obrazkowy Test Słownikowy – Rozumienie OTS-R Diagnoza poziomu sprawności werbalnej dziecka (2;0-6;0) w zakresie rozumienia mowy (słownik bierny). Test rekomendowany w psychologicznej diagnozie rozwoju poznawczego małego dziecka, w połączeniu ze Skalą Leitera lub Skalą Columbia. normalizacja ogólnopolska 2011- 2012 wiek: 2;0-6;0 użytk.: psycholodzy, logopedzi

Diagnoza pedagogiczna

DIAGNOZA PEDAGOGICZNA WYSTANDARYZOWANE SPRAWDZIANY UMIEJĘTNOŚCI SZKOLNYCH DLA PORADNICTWA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEGO Matematyka – Szkoła podstawowa Zestaw dziewięciu wystandaryzowanych sprawdzianów z zakresu matematyki dla uczniów szkoły podstawowej opracowanych w oparciu o aktualne podstawy programowe. Możliwość doboru odpowiedniego sprawdzianu w zależności od okresu roku szkolnego. Klasy III-VI SP Publikacja rozpoczyna serię sprawdzianów umiejętności dla poradnictwa p-p.

Skala Gotowości Matematycznej SGM DIAGNOZA PEDAGOGICZNA Skala Gotowości Matematycznej SGM Diagnoza gotowości dziecka kończącego przedszkole do podjęcia nauki matematyki. Skala rekomendowana jako uzupełnienie diagnozy gotowości szkolnej u dzieci zdradzających pierwsze objawy ryzyka dyskalkulii. Normalizacja ogólnopolska 2013 wiek: 5-7 r.ż. użytk.: pedagodzy

Znormalizowane sprawdziany znajomości zasad ortograficznych DIAGNOZA PEDAGOGICZNA Znormalizowane sprawdziany znajomości zasad ortograficznych Diagnoza stopnia znajomości zasad polskiej ortografii u uczniów szkół podstawowych. Narzędzie rekomendowane w diagnozie dysortografii (obiektywna weryfikacja stopnia znajomości zasad pisowni). Normalizacja ogólnopolska klasy: III-VI SP użytk.: pedagodzy

Diagnoza psychologiczno- -pedagogiczna

Atlas oceny testu „Trudna Figura” Atlas zawiera ponad 100 przykładów ocen poszczególnych elementów rysunków wykonanych podczas badania testem „Trudnej Figury” wraz z komentarzami i uzasadnieniami. Korzystanie z Atlasu ułatwia i przyspiesza proces oceny testu „Trudna Figura” stosowanego w Baterii-8, Baterii-10/12 oraz Baterii-GIM do pomiaru strukturalizacji percepcji, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz krótkotrwałej pamięci wzrokowej.

Premiery październik/listopad 2013

Zestaw metod diagnozy trudności w czytaniu - Test Dekodowania D. PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA Zestaw metod diagnozy trudności w czytaniu - Test Dekodowania Diagnoza poziomu czytania u uczniów klas pierwszych szkół podstawowych. Diagnoza poziomu rozwoju funkcji słuchowo-językowych oraz tempa szybkiego nazywania bodźców wzrokowych. Normalizacja ogólnopolska 2012-2013 klasa: I SP użytk.: pedagodzy, psycholodzy

Diagnoza Więzi Rodzinnych Dzieci i Młodzieży DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA Diagnoza Więzi Rodzinnych Dzieci i Młodzieży

Test Relacji w Systemie Rodzinnym DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA Test Relacji w Systemie Rodzinnym

Projekty ogólopolskie 2013/2014

DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA W lutym 2014 Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych we współpracy z zespołem Katedry Systemów Multimedialnych Politechniki Gdańskiej rozpoczyna realizację projektu: Screeningowy Audiometr Tonalny SAT w diagnostyce przyczyn trudności szkolnych oraz zaburzeń rozwojowych w systemie poradnictwa psychologiczno- pedagogicznego

DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA Celem projektu jest wprowadzenie do każdej poradni p-p Screeningowego Audiometru Tonalnego umożliwiającego audiometryczny pomiar słuchu dzieci i młodzieży kluczowy w początkowej fazie terapii logopedycznej oraz wymagany w procedurze diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się.

DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA Celem projektu jest również realizacja szkoleń specjalitycznych z zakresu stosowana systemu SAT adresowanych dla logopedów zatrudnionych w poradniach psychologiczno- pedagogicznych. Efektem ukończonego szkolenia jest pozyskanie uprawnień do wykonywania screeningowego badania słuchu (audiogram) z wykorzystaniem SAT.

TERAPIA LOGOPEDYCZNA TERAPIA PEDAGOGICZNA W marcu 2014 Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych we współpracy z zespołem Katedry Systemów Multimedialnych Politechniki Gdańskiej rozpoczyna realizację projektu: Terapia zaburzeń mowy oraz trudności w czytaniu z wykorzystaniem systemu elektronicznego spowolniania mowy w czasie rzeczywistym oraz stymulatora wzrokowo-słuchowego u dzieci w wieku szkolnym – eTerapeuta.

TERAPIA LOGOPEDYCZNA TERAPIA PEDAGOGICZNA Celem projektu jest wprowadzenie do każdej poradni p-p komputerowego systemu eTerapeuta, który wykorzystując najnowszą technologię z zakresu IT, umożliwia prowadzenie oddziaływań terapeutycznych dla dzieci przejawiających zaburzenia mowy i/lub trudności w czytaniu. Autorami technologii wykorzystanej w systemie eTerapeuta jest zespół naukowy Prof. Andrzeja Czyżewskiego z Politechniki Gdańskiej. Autorami zastosowanych zadań terapeutycznych oraz metodologii pracy terapeutycznej z wykorzystaniem systemu są członkowie zespołu naukowców i praktyków Prof. Marty Bogdanowicz i Prof. Ewy Czaplewskiej z Uniwerystetu Gdańskiego. Faza badań pilożowych przewidziana jest na okres marzec- czerwiec 2014, wdrożenie programu do poradnictwa – wrzesień 2014.

Szkolenia 2013/2014

SZKOLENIA 2013/2014 Szkolenia kwalifikacyjne: Bateria-5/6 Bateria-8 i 10/12 Bateria-GIM Doskonalenie zawodowe: Nowoczesne opiniowanie psychologiczno-pedagogiczne Diagnoza dysleksji rozwojowej. Fakty, mity, kontrowersje. Screeningowy Audiometr Tonalny w diagnostyce przyczyn trudności szkolnych oraz zaburzeń rozwojowych. Dla rozpoczynających pracę w PPP: Trzydniowy blok szkoleniowy: Diagnosta w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym. Warszawa i Gdańsk (uprawnienia na wszystkie Baterie: 5/6, 8, 10-12, GIM; nowoczesne opiniowanie; prawne aspekty pomocy p-p; współpraca szkoła-poradnia)

W razie pytań serdecznie zapraszamy do kontaktu www.pracowniatestow.pl facebook.com/ptpip tel. 58 340-38-29