Narada z Dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
form kształcenia ustawicznego
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
WEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
1 KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO Uwagi Gdańsk, sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
Kuratorium Oświaty Stopień realizacji priorytetów obowiązujących w roku szkolnym 2005/2006.
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zmiany w prawie oświatowym
Przykładowy model podziału środków
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

Narada z Dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych 3 września 2004

REFORMA-podniesienie poziomu edukacji społecznej Wyrównanie szans edukacyjnych Upowszechnienie wykształcenia średniego i wyższego R Poprawa jakości edukacji

Kierunek Kurator Dyrektor PODNOSZENIE JAKOŚCI

POPRZEZ……. Wdrożenie nowego rozporządzenia (P 2) Egzaminy zewnętrzne potwierdzające kwalifikacje zawodowe, nadzór PKO nad praktyczną nauką zawodu (P 3) Egzamin maturalny (P 1) Akredytację Doskonalenie koncepcji wychowania i profilaktyki (P 4) Szersze wykorzystanie w pracy nauczyciela i ucznia wyników egzaminów gimnazjalnych, egzaminów zawodowych i wyników badań o posiadanych przez młodzież kompetencjach.

Rozporządzenie MENIS z 23. 04. w spr. szczegół. zasad spraw Rozporządzenie MENIS z 23.04. w spr. szczegół. zasad spraw. nadzoru pedagog. Dyrektor planuje, organizuje i przeprowadza wewnętrzne mierzenie jakości (w tym badanie osiągnięć uczniów) Decyduje o doborze technik i narzędzi diagnostycznych Raz w roku szkolnym opracowuje raport z wewnętrznego mierzenia jakości , który przekazuje kuratorowi oświaty, radzie pedagogicznej, radzie rodziców i organowi prowadzącemu Opracowuje pięcioletni i roczny plan rozwoju szkoły Analizuje wyniki egzaminów i podejmuje działania naprawcze Wspomaga rozwój zawodowy nauczycieli, inspiruje i wspiera innowacyjność Dokonuje oceny pracy nauczycieli, udziela pomocy w rozwiązywaniu problemów Opracowuje i wdraża wewnątrzszkolny system zapewniania jakości

Jakość pracy szkoły - obszary I II III I V Koncepcja pracy szkoły Zarządzanie i organizacja Kształcenie Wychowanie i opieka zarządzanie strategiczne - wewnątrzszkolny system zapewniania jakości - promocja szkoły - nauczyciele - programy nauczania - org. procesu kształcenia - przebieg proc. - efekty kształcenia równość szans praca wychowawcza i profilaktyka praca opiekuńcza efekty pracy wychowawczej, profilaktycznej i opiekuńczej - rozwój zawodowy nauczycieli - warunki działalności szkoły - zdrowie, higiena, bhp - kierowanie szkołą

Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości Program Rozwoju Szkoły - 5 Wewnętrzne mierzenie jakości PRS-1 rok Misja WSO WDN System Pracy z U zdolnym Program wychowawczy Wizja Realizacja ścieżek eduk. System pracy z uczniem mającym trudności w nauce Profilaktyki Organizacja Naucz. Języków obcych priorytety Ewaluacja Kształcenie praktyczne

WSZJ – opracowany do 30 września Dyrektor Rada Pedagogiczna OPRACOWANIE ZNAJOMOŚĆ PRZEJRZYSTOŚĆ PROCEDUR MODYFIKOWANIE W WYNIKU EWALUACJI

Filozofia rozporządzenia….. 1. Obligatoryjność standardów Jednolity, porównywalny obraz jakości pracy szkół w województwie i kraju Czytelność zadań nadzoru pedagogicznego 2.WSZJ – struktura org. , procedury, dokumentacja 3.Roczny program rozwoju szkoły Przełożenie mierzenia na konkretne działania w najbliższym roku 4.Spójność działań

Zewnętrzne egzaminy zawodowe terminy Rok szkolny 2003/04: - 2 - letnie zasadnicze szkoły zawodowe Rok szkolny 2004/05: - 2 - letnie zasadnicze szkoły zawodowe - 3 - letnie szkoły zawodowe Rok szkolny 2005/06: - 2 - letnie szkoły zasadnicze - 3 - letnie szkoły zasadnicze - 4 - letnie technika OKE Szkoła

Polecenia nadzoru w zakresie kształcenia praktycznego - priorytet Do 10 września – Sprawozdanie z realizacji praktycznej nauki zawodu (szkoły i centra kształcenia praktycznego) Do końca grudnia -Przegląd i ocena bazy do kształcenia praktycznego w określonych zawodach wg arkusza oceny jakości praktycznej nauki zawodu opr. przez MENIS Sprawdzenie kwalifikacji merytorycznych i pedagogicznych osób prowadzących kształcenie praktyczne Uwzględnienie problematyki kształcenia praktycznego w organizacji mierzenia jakości pracy szkoły w bieżącym roku szkolnym Monitorowanie przebiegu zajęć praktycznych w miejscu ich prowadzenia zgodnie z opracowanym harmonogramem Monitorowanie stanu przygotowania szkoły w zakresie merytorycznym i techniczno - organizacyjnym Wykorzystanie wyników zewnętrznych egzaminów zawodowych do dalszego kształcenia

Egzamin maturalny - priorytet 1 Ministra Edukacji Narodowej i Sportu OKE DYREKTOR

Kontrole stanu przygotowań szkół do egzaminu maturalnego Do 10 września – przekazanie ankiet monitorujących przygotowanie szkół do egzaminu maturalnego 15 września -15 października kontrola MENIS - obejmuje od 30-100% szkół wg 2 arkuszy kontrolnych na stronie www.ko.rzeszow.pl Ankieta sprawdzająca stan wiedzy wybranej grupy uczniów lub wszystkich uczniów w małej szkole 11-23 października – kontrola stopnia zaawansowania działań przygotowujących do egzaminu maturalnego – dla wszystkich szkół 6-10 grudzień – kontrola średniookresowa 30% - losowo 10 -28 luty -30% losowo

Wnioski z pilotażowego egzaminu maturalnego Narada szkoleniowa OKE w Krakowie w siedzibie WSIiZ w Rzeszowie w terminie: 6 września godzina 9:30 - 12:00 i 13:00 - 15:30

Akredytacja - zewnętrzne potwierdzenie jakości kształcenia i jego efektów Poprawa jakości usług Wzrost zaufania do jednostki kształcącej - Zwiększenie konkurencyjności - Korzystanie z wysokiego poziomu usług - Możliwość zaliczenia wyników kursów w szkołach dla dorosłych WARUNKI Opracowane i udostępnione materiały metod. - dydaktyczne Wyposażona baza Wykwalifikowana kadra Programy

Procedura……. KURATOR Specjalista określonej branży AKREDYTACJA

Przebudowa koncepcji wychowania-wyzwania UCZEŃ Ochrona przeciw zagrożeniom i patologiom Wpojenie motywacji do uczenia się przez całe życie WSPARCIE RODZINY

WYCHOWANIE Ochrona przeciw zagrożeniom i patologiom Motywacja do uczenia się przez całe życie Dostęp do informacji o możliwościach pomocy (Udział w programach) Wychowanie przez sport, Szkolny program wspierania turystyki Promocja zdrowego stylu życia Opieka pedagoga szkolnego Kultura życia codziennego, przeciwdziałanie barbaryzacji, Rozwój wolontariatu Programy wymiany Kompetencje potrzebne na rynku pracy (badania WSiZ): - znajomość języków - kreatywne wykorzystanie komputera, - komunikatywność, dyspozycyjność Kompetencje potrzebne do satysfakcjonującego egzaminu maturalnego, zawodowego i studiów

Przyszłość najbliższa… Rok prawdy dla szkół ponadgimnazjalnych Konfrontacja wyników egzaminu maturalnego i egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe z wyobrażeniami o jakości Przełożenie wyników z egzaminów zewnętrznych na rekrutację i opinię o pracy szkół.

Szkolnictwo niepubliczne Istotne zmiany w ustawie o systemie oświaty : w art. 7, ustęp 3; art. 82, ustęp 2 i 2a art.84, ustęp 4, art.86 Przekształcenia szkół zgodnie z ustawą o wprowadzeniu reformy - brak informacji (organ prowadzący ewidencję) Kontrola dostosowania statutów i organizacji szkół do zmienionych przepisów oświatowych w terminie: 15-30 listopad wg arkusza opracowanego przez KO Kształcenie w zawodach zgodnie z klasyfikacją MENIS (o uprawnieniach szkół publicznych) lub Ministra Polityki Społecznej i Ministra Gospodarki i Pracy Narada szkoleniowa – marzec

Egzaminy eksternistyczne (11 PKE do przeprowadzania eg Egzaminy eksternistyczne (11 PKE do przeprowadzania eg. eksternistycznych) - Wszystkie komisje z wyjątkiem (odwołanej) wdrożyły nową procedurę organizacji i przeprowadzania egzaminów - Zalecenie: nadzór dyrektora i przewodniczącego nad jakością pracy PKE - Wierność procedurom - Jakość dokumentacji (indywidualne oświadczenia członków komisji o bezstronności)

Wrzesień - podsumowanie Zapoznanie nauczycieli z treścią i filozofią rozporządzenia o nadzorze. Opracowanie WSZJ w terminie do końca września Prezentacja priorytetów Podkarpackiego Kuratora Oświaty w zakresie pracy szkół w roku szkolnym 2004/05 Kontrola MENIS w terminie od 15 września - 15 października br. na temat przygotowania szkół do przeprowadzenia wiosennej sesji egzaminu maturalnego wg zagadnień ujętych w arkuszach kontrolnych Przeprowadzenie przez wizytatorów MENIS ankiety sprawdzającej stan wiedzy uczniów na temat egzaminu maturalnego (od 30%- 100%) Kontrola przygotowania szkół - Kuratorium Oświaty (stan przygotowań merytorycznych i stan przygotowań organizacyjnych) - szkoły wybrane losowo. Opracowanie szkolnego planu wspomagania nauczycieli w organizacji i przygotowaniu do przeprowadzenia egzaminu maturalnego Przygotowanie harmonogramu działań Kontrola MENIS w terminie od 12 -19 września dotycząca realizacji przez szkoły przedmiotu podstawy przedsiębiorczości Do 10 września obligatoryjne przesłanie sprawozdania z praktycznej nauki zawodu

Opracowała: Jolanta Tudrój-Darska Dziękuję za uwagę Opracowała: Jolanta Tudrój-Darska