Podsumowanie z realizacji projektu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
ZABURZENIA UWAGI A dyskalkulia
Środki dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
Wyrównywanie szans edukacyjnych
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Specyficzne trudności w uczeniu się
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
Gry, zabawy oraz ćwiczenia rozwijające i doskonalące czytanie
System pomocy dziecku z trud-nościami w czytaniu i pisaniu
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Wprowadzenie teoretyczne Podstawowe informacje
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Posiedzenie Rady Pedagogicznej Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
DOBRE PRAKTYKI PRACY Z UCZNIEM NA ZAJĘCIACH WYRÓWNAWCZYCH
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Szkoła Podstawowa w Brzykowie
Sprawozdanie z realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z gminy Charsznica” w szkole podstawowej im. Mikołaja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
KLOCKOMANIA.
Grupa „Muchomorki”.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Metody przygotowujące do nauki matematyki
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
Projekt pn. „Uczymy się i rozwijamy z indywidualizacją” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zajęcia logopedyczne w Szkole Podstawowej im. W. Witosa w Górkach
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
„Otwarta droga ku przyszłości
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Zabawy edukacyjne o zwierzętach
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 W HUMNISKACH
Nauka czytania metodą fonetyczno –literowa - barwną B. Rocławskiego
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Logopedia w szkole.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
 Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania; jej symptomy występują na każdym etapie rozwojowym, a trudności nie pojawiają się nagle tylko.
Wady wymowy.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Podsumowanie z realizacji projektu Projekt „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej” realizowany w Szkole Podstawowej w Pogwizdowie Podsumowanie z realizacji projektu

Po przeprowadzeniu diagnozy wstępnej potrzeb edukacyjnych zaplanowano realizację zajęć wspomagających uczniów mających trudności w nauce oraz zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia dzieci. W ramach projektu prowadzone były: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu wiedzy matematycznej. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych. Zajęcia logopedyczne.

Prowadząca: mgr Ewa Konieczna Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu wiedzy matematycznej gr. I Prowadząca: mgr Ewa Konieczna

Grupa liczyła 5 uczniów klasy I w tym 4 dziewczynki i 1 chłopiec  Głównym celem pracy z dziećmi był: Rozwój oraz korekta zaburzonych procesów poznawczych; Rekonstrukcja wiadomości i umiejętności; Kształtowanie i utrwalanie podstawowych pojęć arytmetycznych. Metody pracy na zajęciach zostały dostosowane do konkretnych potrzeb uczniów. W trakcie zajęć skupiano się na utrwalaniu i doskonaleniu wiadomości z edukacji matematycznej. Praca z dziećmi polegała na: treningu rozumowania, zabawach i grach logicznych, ćwiczeniu orientacji przestrzennej, rozwijaniu spostrzegawczości wzrokowej, dodawaniu, odejmowaniu w zakresie 10, rozwiązywaniu zadań tekstowych różnymi metodami, zapisywaniu ich rozwiązań różnymi sposobami (graf, drzewko, oś liczbowa), rozwiązywaniu zadań nietypowych układaniu zadań tekstowych do rysunku i formuły matematycznej, nazywanie dni tygodni oraz określanie ich kolejności. praktyczne ćwiczenia w liczeniu pieniędzy, odczytywaniu pełnych godzin na zegarze, dokonywanie prostych obliczeń zegarowych, pieniężnych i kalendarzowych.  

Rozwijanie wyobraźni wzrokowej i spostrzegawczości - wykorzystanie tangramów, mozaiki i logico

Klasyfikacja i porównywanie liczebności zbiorów

Zabawa w sklep - proste obliczenia pieniężne

Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu liczb – wykorzystanie gry

Prowadząca: mgr inż. Jolanta Orzechowska Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu wiedzy matematycznej gr. II Prowadząca: mgr inż. Jolanta Orzechowska

Głównym celem pracy z dziećmi było: Grupa liczyła 7 uczniów : 4 z klasy II i 3 z klasy III. Głównym celem pracy z dziećmi było: Rozwijanie podstawowych umiejętności służących świadomemu uczeniu się, głównie umiejętności liczenia poprzez: wyszukiwanie, porządkowanie, rozpoznawanie, łączenie, segregowanie, rysowanie, odmierzanie, liczenie dobieranie. Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczbami naturalnymi i działaniami matematycznymi, ze szczególnym uwzględnieniem dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia w zakresie 100. Praca z dziećmi polegała na: rozwiązywaniu zadań powiązanych z rzeczywistością, stwarzaniu sytuacji problemowych, dzięki którym manipulowano konkretami co w konsekwencji prowadziło do operacji matematycznych i zapisywania działań za pomocą znaków matematycznych. Osiągnięcie zamierzonych celów: Uczestnicząc w tych zajęciach nabrali sprawności rachunkowej w zakresie czterech podstawowych działań, utrwalili umiejętności praktyczne oraz podstawowe wiadomości z zakresu geometrii. Samodzielnie lub z pomocą nauczyciela rozwiązywali proste zadania tekstowe.

Rozwijanie wyobraźni wzrokowej i spostrzegawczości - wykorzystanie tangramów.

Doskonalenie techniki dodawania i odejmowania w zakresie100: Wykorzystaniem gier dydaktycznych – „Piramida matematyczna” Działania na konkretach

Ulubione zabawy z wykorzystaniem pomocy z Projektu

Wyszukiwanie, zapisywanie dat - praca z kalendarzem.

W czasie zabawy w sklep utrwalono działania związane z liczeniem i przeliczaniem pieniędzy.

Zajęcia dla dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania Prowadząca: mgr Krystyna Mazur

Zajęcia prowadzono w 4 grupach: Grupa I – 4 uczniów z kl. I Grupa II – 4 uczniów z kl. I Grupa III – 4 uczniów z kl. II Grupa IV – 4 uczniów z kl. III Cele zajęć: pomoc i ułatwienie dziecku opanowania umiejętności czytania i pisania zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami rozwojowymi; stymulowanie i usprawnianie funkcji psychomotorycznych niezbędnych w nauce czytania i pisania;  pomoc i ułatwienie dziecku opanowania umiejętności czytania i pisania zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami rozwojowymi; Praca z dziećmi polegała na ćwiczeniu techniki czytania i pisania poprzez różnego rodzaju ćwiczenia: trening czytania wyrazów o różnej strukturze graficznej, układanie wyrazów, zdań z wykorzystaniem alfabetu ruchomego, układanek i rozsypanek sylabowo - wyrazowych, czytanie „suwaków” i „łańcuchów” wyrazowych, rozwiązywanie rebusów obrazkowo – wyrazowych, układanie zdań z wykorzystaniem rozsypanek wyrazowych, uzupełnianie luk wyrazowych w tekście, ćwiczenia grafomotoryczne i kaligraficzne, pisanie z pamięci i ze słuchu wyrazów i zdań, opracowanie zasad wyrazów z trudnościami ortograficznymi. Zajęcia prowadzono w 4 grupach:

Ćwiczenia w czytaniu Ćwiczenia słuchu fonematycznego różnicowanie głosek

Ćwiczenia utrwalające pojęcie sylaby.

Ćwiczenia w czytaniu z wykorzystaniem domina obrazkowo -wyrazowego

Ćwiczenia w czytaniu z wykorzystaniem układanek obrazkowo – wyrazowo –zdaniowych.

Ćwiczenia techniki czytania z wykorzystaniem zestawów PUS

Ćwiczenia w indywidualnym czytaniu „Metodą 18 struktur wyrazowych”

Doskonalenie techniki czytania i pisania z wykorzystaniem programów edukacyjnych.

Ćwiczenia manualne – przewlekanie sznurków Ćwiczenia w pisaniu Ćwiczenia manualne – przewlekanie sznurków

Kreślenie wzorów po śladzie piktogramy

Utrwalanie obrazu graficznego liter Metodą Dobrego Startu Nauka pisania liter Utrwalanie obrazu graficznego liter Metodą Dobrego Startu

Ćwiczenia kaligraficzne usprawniające rękę piszącą.

Ćwiczenia ortograficzne utrwalające zasady pisowni wyrazów

Ćwiczenia utrwalające zasady pisowni zmiękczeń z wykorzystaniem loteryjek

Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno- przyrodniczych Prowadząca: mgr Ewa Konieczna

Grupa liczyła 8 uczniów z klas I –III, 6 chłopców i 2 dziewczynki. Cele zajęć : rozwijanie zainteresowań matematycznych, pogłębianie wiedzy matematycznej, rozwijanie wyobraźni ucznia, umiejętności twórczego i logicznego myślenia, stymulowanie rozwoju uczniów, rozbudzanie ciekawości matematycznej, pogłębianie wiadomości, umiejętności oraz postaw uczniów w zakresie wiedzy przyrodniczej.

Rozwijanie wyobraźni wzrokowej i przestrzennej

Doświadczenie – „Badamy czy deszcz jest kwaśny”

Doświadczenia z powietrzem

„Rozmieszczenie Parków Narodowych w Polsce” - plakat

„Chora planeta”- plakat

Zajęcia logopedyczne Prowadząca: Edyta Szmigiel- Skóra

W zajęciach logopedycznych w ramach Projektu uczestniczyła jedna grupa licząca troje uczniów. Cel główny zajęć: korygowanie nieprawidłowej artykulacji głosek sz, ż, cz, dż. 2. Tematyka zajęć dotyczyła następujących obszarów: usprawniania narządów artykulacyjnych; usprawnianie słuchu fizycznego i fonematycznego; usprawniania funkcji oddechowo- fonacyjnych; usprawniania pamięci słuchowej i wzrokowej; utrwalania prawidłowej realizacji głosek. Do prowadzenia zajęć wykorzystano nowoczesne, profesjonalne programy multimedialne, różnorodne gry i zabawy logopedyczne, zakupione w ramach Projektu.

Ćwiczenia oddechowe i fonacyjne

Ćwiczenia usprawniające słuch fonematyczny

Ćwiczenia praksji oralnej i artykulacyjne

25 VI. 2013 r. w Urzędzie Gminy Charsznica odbyło się podsumowanie Projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z Gminy Charsznica” podczas, którego uczniowie naszej szkoły zaprezentowali umiejętności zdobyte w takcie prowadzonych zajęć.

Realizacja Programu Indywidualizacja nauczania i wychowania przyniosła oczekiwane rezultaty, a dzieci biorące udział w Projekcie osiągnęły sukces na miarę swoich możliwości. Wszystkie dzieci pokonały trudności w zdobywaniu wiedzy matematycznej, w czytaniu i pisaniu oraz poszerzyły wiadomości i umiejętności matematyczno- przyrodnicze. Dzieci bardzo chętnie brały udział w zajęciach, a dodatkową motywacją do systematycznego i aktywnego uczestnictwa były pomoce dydaktyczne Projektu, które uatrakcyjniły zajęcia.