NARADA DLA DYREKTORÓW SZKÓŁ/PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO 27 sierpnia 2010 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Rządowy program wspierania w latach organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
przeprowadzonych w szkołach/placówkach województwa wielkopolskiego
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Ministerstwo Edukacji Narodowej. Podstawy prawne Uchwała Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 r. w sprawie Rządowego programu wspierania w latach
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Ministerstwo Edukacji Narodowej. Podstawy prawne Uchwała Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 r. w sprawie Rządowego programu wspierania w latach
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
w roku szkolnym 2010/2011 Narada dla dyrektorów sierpnia 2010 r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Niepubliczne przedszkola I inne formy wychowania przedszkolnego
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
Indywidualne nauczanie
Kuratorium Oświaty w Kielcach
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Książki naszych marzeń
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zmiany w prawie oświatowym
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Przykładowy model podziału środków
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Książki naszych marzeń
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

NARADA DLA DYREKTORÓW SZKÓŁ/PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO 27 sierpnia 2010 r.

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2010/2011 ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej : w szkołach wszystkich typów: Monitorowanie sposobu wykorzystania godzin, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późn. zm.) w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach: Monitorowanie wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego

Kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011 przeprowadzenie ewaluacji w szkołach i placówkach w zakresie: Procesy zachodzące w szkole lub placówce (80% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym); Ewaluacja całościowa (20% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym).

przeprowadzenie kontroli w szkołach i placówkach zgodnie z kierunkami realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego w zakresie : we wszystkich typach szkół i placówek: Prawidłowość wykonywania przez dyrektorów publicznych szkół i placówek zadań w zakresie planowania nadzoru pedagogicznego; w przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach podstawowych: Prawidłowość dopuszczania do użytku programów wychowania przedszkolnego w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych z oddziałami przedszkolnymi i innych formach wychowania przedszkolnego; w szkołach podstawowych, gimnazjach: Prawidłowość dopuszczania do użytku w szkole programów nauczania w publicznych szkołach podstawowych i gimnazjach; w liceach ogólnokształcących i liceach profilowanych: Zgodność organizacji indywidualnego nauczania na podstawie wydanych orzeczeń z obowiązującymi przepisami prawa;

w technikach dla młodzieży i zasadniczych szkołach zawodowych dla młodzieży: Prawidłowość dopuszczania do użytku w publicznym technikum dla młodzieży i publicznej zasadniczej szkole zawodowej dla młodzieży programu nauczania dla zawodu; w poradniach psychologiczno – pedagogicznych: Zgodność wydawania orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych z obowiązującymi przepisami prawa; w placówkach doskonalenia nauczycieli: Przestrzeganie przez niepubliczną placówkę doskonalenia nauczycieli przepisów prawa w zakresie planowania pracy i sprawozdawczości oraz zgodności danych zawartych we wpisie do ewidencji ze stanem faktycznym; w bursach: Zgodność organizacji pracy bursy z obowiązującymi przepisami prawa; w domach wczasów dziecięcych: Zgodność dokumentacji przebiegu działalności dydaktyczno-wychowawczej prowadzonej w domu wczasów dziecięcych z przepisami prawa.

WNIOSKI Z NADZORU PEDAGOGICZNEGO PEŁNIONEGO PRZEZ ZACHODNIOPOMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY Należy systematycznie śledzić zmiany w przepisach prawa, zapoznawać z nimi radę pedagogiczną i aktualizować dokumentację szkolną. Wzmocnić nadzór pedagogiczny nad działalnością edukacyjną nauczycieli, w tym szczególnie nad prowadzeniem dokumentacji nauczania. Uwzględniać opinie i reagować na skargi rodziców, wyjaśniać je wnikliwie, zgodnie z kompetencjami i przepisami prawa, zachowując terminowość. Przy planowaniu ewaluacji wewnętrznej należy skoncentrować się na bieżących potrzebach szkoły/ placówki. Informacje zwrotne pozyskane od dyrektorów i nauczycieli pozwalają sądzić, iż podjęte przez nich działania na podstawie wyników i wniosków z ewaluacji zewnętrznych wpłyną na podniesienie jakości pracy badanych szkół i placówek.

PLAN NADZORU PEDAGOGICZNEGO Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty na rok szkolny 2010/2011

1. Kontekst prawny: – Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz z późn. zm.), – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 grudnia 1998r. w sprawie organizacji kuratoriów oświaty oraz zasad tworzenia ich delegatur (Dz. U. z 1998r. Nr 164, poz z późn. zm.) – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324) 2. Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2010/2011 ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej. 3. Kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego. 4. Plan Pracy Kuratorium Oświaty w Szczecinie na rok szkolny 2010/ Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2009/2010.

KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 USTALONE PRZEZ MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ: w szkołach wszystkich typów: Monitorowanie sposobu wykorzystania godzin, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późn. zm.) w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach: Monitorowanie wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego

Zadanie I. Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego II. Kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2009/2010 (działania planowe): 1) przeprowadzenie ewaluacji w szkołach i placówkach w zakresie: Procesy zachodzące w szkole lub placówce (80% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym); Ewaluacja całościowa (20% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym). 2) przeprowadzenie kontroli w szkołach i placówkach zgodnie z kierunkami realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego:

Zadanie a)we wszystkich typach szkół i placówek: Prawidłowość wykonywania przez dyrektorów publicznych szkół i placówek zadań w zakresie planowania nadzoru pedagogicznego; b) w przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach podstawowych: Prawidłowość dopuszczania do użytku programów wychowania przedszkolnego w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych z oddziałami przedszkolnymi i innych formach wychowania przedszkolnego; c) w szkołach podstawowych, gimnazjach: Prawidłowość dopuszczania do użytku w szkole programów nauczania w publicznych szkołach podstawowych i gimnazjach;

Zadanie d) w liceach ogólnokształcących i liceach profilowanych: Zgodność organizacji indywidualnego nauczania na podstawie wydanych orzeczeń z obowiązującymi przepisami prawa; e) w technikach dla młodzieży i zasadniczych szkołach zawodowych dla młodzieży: Prawidłowość dopuszczania do użytku w publicznym technikum dla młodzieży i publicznej zasadniczej szkole zawodowej dla młodzieży programu nauczania dla zawodu; f) w poradniach psychologiczno – pedagogicznych: Zgodność wydawania orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych z obowiązującymi przepisami prawa;

Zadanie g) w placówkach doskonalenia nauczycieli: Przestrzeganie przez niepubliczną placówkę doskonalenia nauczycieli przepisów prawa w zakresie planowania pracy i sprawozdawczości oraz zgodności danych zawartych we wpisie do ewidencji ze stanem faktycznym; h) w bursach: Zgodność organizacji pracy bursy z obowiązującymi przepisami prawa; i) w domach wczasów dziecięcych: Zgodność dokumentacji przebiegu działalności dydaktyczno-wychowawczej prowadzonej w domu wczasów dziecięcych z przepisami prawa.

Zadanie III. Przeprowadzanie działań doraźnych IV. Wspomaganie szkół i placówek: 1. przygotowywanie i podawanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej analiz, wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego, w tym wniosków z ewaluacji zewnętrznych i kontroli 2. upowszechnianie przykładów dobrych praktyk 3. promowanie wykorzystania ewaluacji w procesie doskonalenia jakości działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki 4. organizowanie konferencji i narad dla dyrektorów szkół i placówek: a) konferencje powiatowe dla nauczycieli i liderów w szkole na temat ewaluacji; b) podniesienie jakości nauczania umiejętności matematyczno-przyrodniczych w gimnazjum; c) Szkoły dla zdrowia Europy; d) narady w zakresie stosowania prawa i modyfikacji dokumentacji szkolnej; e) inne zgodne z potrzebami i polityką oświatową.

Zadanie V. Rozpatrywanie skarg, wniosków, interwencji i odwołań składanych przez obywateli, instytucje i organy administracji publicznej VI. Inne zadania wynikające z przepisów prawa VII. Analiza i ocena stopnia realizacji nadzoru pedagogicznego ZKO – przekazanie sprawozdania do Ministerstwa Edukacji Narodowej lipiec/sierpień października 2011

ZadanieOdpowiedzialnośćTermin planowany Wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2009/2010 Kierownictwo Kuratorium27 sierpnia 2010 Realizacja innych zadań ZKO w roku szkolnym 2009/2010 Kierownictwo Kuratorium27 sierpnia 2010 Zmiany w prawie oświatowymKierownictwo Kuratorium27 sierpnia 2010 Plan nadzoru pedagogicznego Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty na rok szkolny 2010/2011 Kierownictwo Kuratorium 27 sierpnia 2010

PRZEPISY PRAWA

USTAWA z dnia 5 sierpnia 2010r. o zmianie ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z dnia 13 sierpnia 2010r.) Art. 6 ust. 1. Przedszkolem publicznym jest przedszkole, które: 1)realizuje programy wychowania przedszkolnego uwzględniające podstawę programową wychowania przedszkolnego; 2)zapewnia bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w czasie ustalonym przez organ prowadzący, nie krótszym niż 5 godzin dziennie; 3)przeprowadza rekrutację dzieci w oparciu o zasadę powszechnej dostępności; 4)zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach.

Bezpłatne nauczanie, wychowanie i opieka (nie krótsze niż 5 godzin dziennie) w: -publicznych przedszkolach, -publicznych innych formach wychowania przedszkolnego. Organ prowadzący (rada gminy) ustala (w formie uchwały) wysokość opłat za: -świadczenia udzielane przez przedszkola publiczne w czasie przekraczającym wymiar co najmniej pięciu godzin; -korzystanie z wyżywienia w przedszkolach publicznych. Art. 14a ust. 7. Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia, rodzaje innych form wychowania przedszkolnego, warunki tworzenia i organizowania tych form wychowania przedszkolnego, sposób ich działania oraz minimalny dzienny wymiar godzin świadczonego przez te formy nauczania, wychowania i opieki, uwzględniając w szczególności konieczność dostosowania form wychowania przedszkolnego do sytuacji i potrzeb lokalnych, a także możliwość prowadzenia zajęć tylko w niektóre dni tygodnia. Nowelizacja wchodzi w życie z dniem 1 września 2010r.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (wersja podpisana i skierowana do publikacji w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej) Zmiana rozporządzenia jest konsekwencją przede wszystkim wprowadzenia nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego. Stopniowe wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego powoduje zmiany w zasadach przeprowadzania sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego. Celem nowelizacji rozporządzenia jest w szczególności: doprecyzowanie przepisów dotyczących oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach dla dzieci i młodzieży oraz dostosowanie tych przepisów do zmian wynikających z wejścia w życie nowej podstawy programowej, wprowadzenie przepisów obligujących uczniów gimnazjum do realizacji zespołowego projektu edukacyjnego (dotyczy uczniów klas, w których obowiązuje nowa podstawa programowa), zmiana przepisów dotyczących oceniania, klasyfikowania i promowania słuchaczy w szkołach dla dorosłych.

Projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (wersja podpisana i skierowana do publikacji w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej) -Dziennik zajęć przedszkola prowadzony również przez oddział przedszkolny w szkole podstawowej -Zmiana nazwy zajęć w przedszkolu z zajęć dydaktyczno-wychowawczych na wychowawczo- dydaktyczne (nowa podstawa programowa wychowania przedszkolnego) -Obowiązek wpisywania numeru PESEL w dokumentacji szkolnej (księgi ewidencji, księga uczniów, księga wychowanków), arkuszach ocen, indeksach, na świadectwach -Dokumentowanie zajęć z uczniami w świetlicy w dzienniku zajęć -Dokumentowanie przez nauczyciela zajęć i czynności realizowanych w ramach godzin zajęć i czynności, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy – Karta Nauczyciela w dzienniku -W przypadku e-dziennika wpis tematu zajęć będzie potwierdzeniem przeprowadzenia zajęć przez nauczyciela (brak możliwości złożenia podpisu elektronicznego przez nauczyciela)

DOFINANSOWANIE PRACODAWCOM KOSZTÓW KSZTAŁCENIA MŁODOCIANYCH PRACOWNIKÓW Podstawa prawna Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy /Dz.U j.t. wraz z późn. zmianami/ Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty /Dz.U j.t. wraz z późn. zmianami/ Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania /Dz.U wraz z późn. zmianami/

Informacje ogólne Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników, przysługuje pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego, zgodnie z zasadami o których mowa w art. 70b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty /Dz.U j.t. wraz z późn. zmianami/. Przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. /Dz.U wraz z późn. zmianami/, może odbywać się poprzez: naukę zawodu przyuczenie do wykonywania określonej pracy

Zgodnie z art. 108 ust 1 pkt 55 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy /Dz.U j.t. wraz z późn. zmianami/, środki na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników pochodzą ze środków Funduszu Pracy i w roku 2010 wynoszą odpowiednio: 8 080,77 złza okres kształcenia wynoszący 36 miesięcy (nauka zawodu) 4 848,46 złza okres kształcenia wynoszący 24 miesiące (nauka zawodu) 253,68 złw przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy, za każdy pełny miesiąc kształcenia Powyższe kwoty dofinansowania uwzględniają wskaźnik waloryzacji, o którym mowa w art. 70b ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty /Dz.U j.t. wraz z późn. zmianami/.

ROK 2009ROK 2010 (wg stanu na r.) FORMA KSZTAŁCENIA WIELKOŚĆ ŚRODKÓW WYPŁACONYCH Z FUNDUSZU PRACY FORMA KSZTAŁCENIA WIELKOŚĆ ŚRODKÓW WYPŁACONYCH Z FUNDUSZU PRACY nauka zawodu (cykl 36 m- cy) ,45nauka zawodu (cykl 36 m-cy) ,48 nauka zawodu (cykl 24 m-ce) ,98nauka zawodu (cykl 24 m-ce) ,06 przyuczenie do wykonywania określonej pracy ,44przyuczenie do wykonywania określonej pracy ,96 RAZEM ,87RAZEM ,50 Informacje o wielkości dofinansowania przekazanego w roku 2009 i 2010

Tryb i zasady przekazywania dofinansowania w roku 2010 Środki Funduszu Pracy na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników, zgodnie z art. 70b ust. 10 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty /Dz.U j.t. wraz z późn. zmianami/. przekazywane są na wyodrębnione rachunki bankowe gmin. Przedmiotowe dofinansowanie, Kuratorium Oświaty w Szczecinie przekazuje na podstawie pisemnego wniosku jednostki samorządu terytorialnego, w terminie 7 dni od dnia przekazania przez Fundusz Pracy środków na wyodrębniony rachunek bankowy Kuratorium. Wzór wniosku, stanowi załącznik nr 1 do porozumienia w sprawie trybu przekazywania w 2010 r. środków Funduszu Pracy (…) zawartego w dniu 26 marca 2010 r. Do wniosku, należy dołączyć potwierdzone (każdostronnie) za zgodność z oryginałem kserokopie wydanych decyzji.

Wnioski, należy składać do Kuratorium Oświaty ul. Matejki 6b, Szczecin w następujących w terminach : od 1 do 30 września 2010 r. - wnioski na dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników, uwzględniające decyzje wydane w okresie od 1 czerwca do 31 sierpnia 2010 r. od 1 do 31 października 2010 r. - wnioski na dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników, uwzględniające decyzje wydane we wrześniu 2010 r. od 1 do 30 listopada 2010 r. - wnioski na dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników, uwzględniające decyzje wydane w październiku 2010 r. do dnia 15 grudnia 2010 r. - wnioski na dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników, uwzględniające decyzje wydane w listopadzie i grudniu 2010 r.

Ponadto, w terminie do dnia 5 stycznia 2011 r. jednostka samorządu terytorialnego ma obowiązek dokonania rozliczenia otrzymanych środków Funduszu Pracy wg wzoru, stanowiącego załącznik nr 2 do porozumienia w sprawie trybu przekazywania w 2010 r. środków Funduszu Pracy (…) zawartego w dniu 26 marca 2010 r. Ze względu na roczny okres rozliczenia środków Funduszu Pracy, zgodnie z umową zawartą pomiędzy Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej (dysponentem środków FP) a Kuratorium Oświaty środki na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników, przyznane na rok 2010 mogą być przekazywane tylko w roku 2010 i jedynie na podstawie decyzji wydanych przez j.s.t. w roku Obowiązek złożenia wniosku w w/w terminach, występuje r ó wnież w przypadku gdy jednostka samorządu terytorialnego nie wyda żadnych decyzji ( wniosek zerowy ).

RADOSNA SZKOŁA

Podstawa prawna: Uchwała nr 112/2009 Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 roku w sprawie Rządowego programu wspierania w latach organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia – Radosna szkoła; Uchwała nr 216/2009 Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2009 roku zmieniająca uchwałę w sprawie Rządowego programu wspierania w latach organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia – Radosna szkoła; Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 roku w sprawie form i zakresu finansowego wspierania organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia (Dz. U. Nr 110, poz. 915).

Założenia programu: Wyposażenie szkół w pomoce dydaktyczne do miejsc zabaw w szkole albo zwrot kosztów poniesionych od 1 stycznia 2009 r. Utworzenie lub modernizacja szkolnych placów zabaw albo zwrot kosztów poniesionych od 1 stycznia 2009 r.

Podział szkół: Szkoły małe - liczba uczniów w klasach I-III* wynosi od 1 do 69 Szkoły duże - liczba uczniów w klasach I-III* wynosi 70 i więcej *wg stanu na dzień r., a w przypadku szkół, które powstały po r. – według danych na dzień 30 września w pierwszym roku funkcjonowania szkoły Szkolny mały plac zabaw - powierzchnia całkowita placu zabaw ~ 240 m² Szkolny duży plac zabaw - powierzchnia całkowita placu zabaw ~ 500 m²

Koszty realizacji programu: Organy prowadzące są zobowiązane zapewnić wkład własny przeznaczony na realizację programu. Wkład własny to: wkład finansowy lub wkład rzeczowy obejmujący przygotowanie sali w szkole z przeznaczeniem na miejsce zabaw wkład finansowy w wysokości co najmniej 50% kosztów utworzenia lub modernizacji szkolnych placów zabaw

Maksymalna wysokość wsparcia finansowego wynosi: dla małych szkół: zł - zakup albo zwrot kosztów zakupu pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkole zł - utworzenie lub modernizacja albo zwrot kosztów utworzenia lub modernizacji małego placu zabaw

dla dużych szkół: zł - zakup albo zwrot kosztów zakupu pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkole zł - utworzenie lub modernizacja albo zwrot kosztów utworzenia lub modernizacji dużego placu zabaw dla dużych szkół, które nie mają terenu na duży plac zabaw: zł - zakup albo zwrot kosztów zakupu pomocy dydaktycznych do kilku miejsc zabaw zł - utworzenie lub modernizacja albo zwrot kosztów utworzenia lub modernizacji małego placu zabaw Wsparcie przyznawane = kwoty wnioskowane, nie wyższe niż ww.

Wypłata wsparcia finansowego: Na miejsca zabaw - jednorazowo 100% wnioskowanej kwoty Na place zabaw I transza – 50% wnioskowanej kwoty II transza – po rozliczeniu dotacji i dokonaniu odbioru – różnica między kwotą stanowiącą 50% poniesionych kosztów a kwotą I transzy Niewykorzystane lub wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem wsparcie finansowe podlega zwrotowi na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych

Otrzymanie dotacji: Zgodnie z przepisem § 2 ust. 4 ww. rozporządzenia organ prowadzący może otrzymać w odniesieniu do danej szkoły jeden raz wsparcie finansowe na zakup albo zwrot kosztów zakupu pomocy dydaktycznych i jeden raz wsparcie finansowe na utworzenie lub modernizację albo zwrot kosztów utworzenia lub modernizacji szkolnych placów zabaw. W opinii Ministerstwa Edukacji Narodowej otrzymanie wsparcia finansowego następuje z chwilą wpłynięcia na rachunek organu prowadzącego szkołę kwoty wsparcia w odniesieniu do danej szkoły.

Termin składania wniosków: Termin składania wniosków o wsparcie finansowe w roku 2011 upływa 2 listopada 2010 r. Organy prowadzące składają wnioski w Kuratorium Oświaty w Szczecinie ul. Matejki 6 B. Wzory wniosków znajdują się na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

W roku 2009 r. na utworzenie miejsc zabaw przyznano w naszym województwie zł. Wsparcie otrzymały 182 szkoły. W roku 2010 r. na utworzenie miejsc zabaw i placów zabaw przyznano w naszym województwie zł. na utworzenie miejsc zabaw przeznaczono kwotę ,70 zł - wsparcie otrzymało 160 szkół, na utworzenie placów zabaw przeznaczono kwotę ,00 zł – wsparcie otrzymało 50 szkół