Warszawa, 12 września 2011. Cele Wykrycie zaburzeń słuchu typu odbiorczego i przewodzeniowego Wykrycie zaburzeń słuchu o podłożu genetycznym Ocena częstości.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

„Sześciolatek w szkole”
Człowiek- najlepsza inwestycja
P odsumowanie II edycji Projektu: Kształcenie rolników w zakresie nowych technologii Łomża, 30 marca 2008 r. Projekt finansowany ze środków Europejskiego.
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
„Instrumenty finansowania inicjatyw sołeckich – fundusze UE oraz inne formy dotacji” Rafał Kończyk Kolegium Ekonomiczno Społeczne Szkoła Główna Handlowa.
Województwo Podkarpackie
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Szkoła dla 6-latka 6.
Sześciolatek idzie do szkoły
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Wczesna interwencja i wsparcie edukacji małego dziecka.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Droga do samodzielności
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
WOLONTARIAT, UMOCOWANIA PRAWNE. Wolontariat - bezpłatne, dobrowolne, świadome i bez wynagrodzenia wykonywanie świadczeń na rzecz uprawnionych organizacji.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem
DZIAŁALNOŚĆ ORZECZNICZA PORADNI PSYCHOLGICZNO – P EDAGOGICZN EJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM w latach 2007/2008 i 2008/2009 na rzecz dzieci i młodzieży z.
Konferencja Naukowo-Szkoleniowa „Wybierz Życie – Pierwszy Krok”
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o.
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/ Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
[odpowiedzi spontaniczne]
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Finansowanie edukacji przedszkolnej Warszawa r. Mikołaj Herbst.
Ramowe założenia realizacji programu pt.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
KOMITET NAUK ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Program profilaktyki i promocji zdrowia dla miasta Krosna na 2010 r.
Konferencja dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych sierpień 2011 r.
Konferencja „Perspektywy zawodowe nauczycieli wobec zmian na rynku pracy” 25 września 2012 r.
ZESPÓŁ DOWNA, czyli edukacja 20 lat później
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego dr inż. Henryk Smolarz Firlej,
Mammografia Konkurs Dzień Babci 2011.
Instytut Spraw Publicznych
Organizacja badań przesiewowych słuchu w Polsce
PLATFORMA BADAŃ ZMYSŁÓW Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7
Konferencja Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Marka Sawickiego oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Henryka Smolarza Warszawa, 7 lipca.
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Chcę pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces w szkole
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Propozycje tematów prac magisterskich
z wolontariuszem porozumienia o wolontariacie?
Szczepić dlaczego warto!
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Spraw Publicznych (Instytut Spraw Publicznych UJ został.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Realizacja programów zdrowotnych za 2014 rok finansowanych z budżetu miasta Bolesławiec.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Dr Anna Augustynowicz, Dr Aleksandra Czerw
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zadania pedagoga szkolnego
Kształcenie specjalne
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Zapis prezentacji:

Warszawa, 12 września 2011

Cele Wykrycie zaburzeń słuchu typu odbiorczego i przewodzeniowego Wykrycie zaburzeń słuchu o podłożu genetycznym Ocena częstości występowania szumów usznych Objęcie opieką diagnostyczną, terapeutyczną i rehabilitacyjną dzieci z wykrytymi zaburzeniami słuchu Edukacja społeczna i profilaktyka zdrowotna

Organizatorzy Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Fundusz Składkowy Ubezpieczenia Społecznego Rolników Stowarzyszenie Przyjaciół Osób Niesłyszących i Niedosłyszących Partnerzy Komitet Patofizjologii Klinicznej PAN Polskie Towarzystwo Naukowe Zaburzeń Słuchu, Głosu i Komunikacji Językowej Wojewódzkie Kuratoria Oświaty Władze samorządowe i Dyrekcje szkół Narodowy Fundusz Zdrowia Poradnie psychologiczno-pedagogiczne

Informacje podstawowe Program realizowany jest od 2008 r. na terenie gmin wiejskich w całej Polsce Skierowany jest do uczniów szkół z terenów wiejskich w wieku 7-12 lat Uczestnictwo w badaniach słuchu jest bezpłatne i dobrowolne Badania słuchu są bezpieczne i nieuciążliwe dla dziecka

Finansowanie bez udziału budżetu Państwa Środki statutowe: Funduszu Składkowego IFiPS SPONIN Koszt jednego badania: zł

Zainteresowanie Programem szkół w wybranych województwach Województwo podlaskie99,9% podkarpackie97,4% lubelskie96,9% mazowieckie96,5% warmińsko-mazurskie92,7% małopolskie89,9% świętokrzyskie86,3%

Wyniki 2008/ Udział dzieci w wieku 7 lat Udział dzieci w wieku od 8 do 12 lat Liczba dzieci objętych Programem łącznie Liczba szkół uczestniczących w Programie Odsetek szkół88,4%88,6% Odsetek rodziców, którzy wyrazili zgodę na badania dziecka 84,1%89,2% Odsetek rodziców nieświadomych zaburzeń słuchu u ich dziecka 59,5%58,8%

Wyniki 2008/ ,7 % Odsetek dzieci w wieku 7 lat z zaburzeniami słuchu 14,0% Odsetek dzieci w wieku 8-12 lat z zaburzeniami słuchu 13,9% Odsetek dzieci w wieku 7 lat z zaburzeniami słuch u 14,4% Odsetek dzieci w wieku 8-12 lat z zaburzeniami słuchu

Program w 2011 r. W 2011 roku Program obejmie około 130 tys. dzieci z szkół z gmin w Polsce W okresie od 14 marca do 21 czerwca zbadano ponad 59 tys. dzieci z szkół podstawowych

Wnioski Program potwierdził zasadność prowadzenia badań przesiewowych w całej populacji dzieci w wieku wczesnoszkolnym Badania unaoczniły, że co 5-6 dziecko ma problemy ze słuchem, ok. 60% rodziców nie miało świadomości istnienia zaburzeń słuchu u swoich dzieci 14% dzieci wymaga specjalnej uwagi w procesie edukacji, ze względu na podejrzenia zaburzeń słuchu Dzieci, u których wykryto zaburzenia słuchu, powinny być objęte zintegrowaną opieką audiologiczną Konieczna jest powszechna edukacja i profilaktyka zaburzeń słuchu

Dlaczego warto? Prof. Henryk Skarżyński: KRUS przyczynił się do nienotowanego wcześniej w skali międzynarodowej sukcesu (…) Te nadzwyczajne efekty chcemy propagować w Europie i na świecie Atest,