Warszawa, dnia 16 października 2001

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Advertisements

Polityka spójności Unii Europejskiej - Cel Europejska Współpraca Terytorialna maja 2008 roku.
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Polityka spójności Unii Europejskiej - Cel Europejska Współpraca Terytorialna maja 2008 roku.
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
MAPA WSPARCIA REGIONALNEGO
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Sposób prac nad Programem Operacyjnym dotyczącym Polski Wschodniej na lata Warszawa 9 stycznia 2013 r.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata (PROW )
1 Warszawa, wrzesień 2007 r. Możliwości pozyskiwania środków przez Fundusze Pożyczkowe i Gwarancyjne Regionalne Programy Operacyjne Departament.
1 Warszawa, 17 grudnia 2007 r. Ewaluacje horyzontalne realizowane na zlecenie KJO Dr Piotr Żuber Dyrektor Departamentu Koordynacji Polityki Strukturalnej.
System ewaluacji NPR i NSRO
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
PROGRAM BUDOWY SIECI „ROSzEFS”
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
EWALUACJA Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie warmińsko-mazurskim.
System ewaluacji polityki spójności w Polsce Doświadczenia i perspektywy Stanisław Bienias Krajowa Jednostka Oceny Rzeszów, 26 listopada 2008 r.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Przepływy finansowe w regionalnych programach operacyjnych - Kontrakt Wojewódzki i dotacja rozwojowa Stała Konferencja Współpracy Olsztyn, 29 listopada.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Narodowa Strategia Spójności
dr inż. Witold Kuszewski
PROJEKTY SIECIUJĄCE Założenia ogólne. PROJEKTY SIECIUJĄCE Rola projektów sieciujących zacieśnianie współpracy pomiędzy sekretariatami regionalnymi i partnerami.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego PROGRAMY INICJATYWY WSPÓLNOTOWEJ INTERREG III A w Polsce w latach.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Rola i doświadczenia Wojewody Małopolskiego w obecnym i przyszłym okresie programowania Stanisław.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Program Interreg IIIA Polska – Republika Słowacka – dobre praktyki w kontekście zadań Wspólnego Sekretariatu Technicznego Nowy Targ, 16 czerwca.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
PROGRAM ROZWOJU FIRM INTERNETOWYCH Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza 2001 PL Warszawa, 22 stycznia 2003 r.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia – koncepcja.
Konferencja współfinansowana ze środków UE
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Regionalny Program Operacyjny
Zasada Partnerstwa w ramach funduszy unijnych – perspektywa NGO.
Zagadnienie prawno-organizacyjne funkcjonowania Obszarów Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.
Krajowe i regionalne programy operacyjnego na lata wsparcie rozwoju infrastruktury na obszarach wiejskich. Pani Agnieszka Dawydzik, Dyrektor.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Zmiany w Planie działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Radziejowice, 17 czerwca 2015 r. Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za kreowanie.
KONFERENCJA DLA PRZEWODNICZĄCYCH GMINNYCH KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH Danuta Janusz Ekspert Wojewódzki ds. Informacji o Narkotykach i.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Struktura organizacyjna i zatrudnienie w jednostkach.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Dr Anna Augustynowicz, Dr Aleksandra Czerw
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Materiał opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego.
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za.
Środki UE z perspektywy w województwie kujawsko-pomorskim
(z wyłączeniem Działania 8 Plan komunikacyjny)
Zapis prezentacji:

Warszawa, dnia 16 października 2001 Od Phare CBC (1994-2003) do INTERREG (2004- .....) Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej Phare Ul. Krucza 36, Warszawa tel. 695-99-10, fax 695-99-12 http://www.wwpwp.it.pl

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Jednym z najważniejszych warunków członkostwa Polski w Unii Europejskiej jest stworzenie struktur i przygotowanie kadr do wdrażania polityk europejskich, w tym polityki spójności społeczno-gospodarczej. Dwa lata, które pozostały do końca roku 2003, to minimalny okres konieczny do spełnienia tego warunku.

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Strategicznym celem Władzy Wdrażającej jest uczestnictwo w zarządzaniu Funduszami Strukturalnymi Unii Europejskiej, w szczególności Inicjatywą Komisji Europejskiej - INTERREG. Umiejętności niezbędne dla realizacji tego zadania pracownicy Władzy Wdrażającej zdobywają od 1994, przy realizacji programów współpracy przygranicznej Phare - w latach 1994-1999 największego programu w dziedzinie rozwoju regionalnego .

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej Phare (WWPWP) została powołana w Urzędzie Rady Ministrów pod koniec 1994 roku. Po zmianach związanych z reformą centrum administracyjnego w roku 1997, WWPWP stała się jednostką podległą MSWiA. W latach 1994-1999 Władza Wdrażająca zarządzała ponad 25% środków pomocy Unii Europejskiej dla Polski. WWPWP jako jedyna jednostka w Polsce realizowała, w tak dużym zakresie, projekty inwestycyjne, głównie w dziedzinie infrastruktury transportowej i ochrony środowiska, w mniejszym stopniu w dziedzinach zasobów ludzkich, rozwoju gospodarczego, infrastruktury komunalnej oraz rolnictwa.

Zasięg geograficzny programów realizowanych przez Władzę Wdrażającą: I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Zasięg geograficzny programów realizowanych przez Władzę Wdrażającą: CBC Polska-Niemcy (Zachodniopomorskie, Lubuskie, Dolnośląskie) CBC Polska-Czechy (Dolnośląskie, Opolskie, Śląskie) CBC Polska-Słowacja (Śląskie, Małopolskie, Podkarpackie) CBC Polska-Region Morza Bałtyckiego (Zachodniopomorskie, Pomorskie, Warmińsko-Mazurskie, Podlaskie) Zintegrowany Program dla Granicy Wschodniej (Warmińsko-Mazurskie, Podlaskie, Lubelskie, Podkarpackie)

Nasze doświadczenia i dokonania: I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Nasze doświadczenia i dokonania: Przygotowujemy dokumenty programowe spełniające warunki odnośnych dokumentów w Funduszach Strukturalnych Stworzyliśmy funkcjonujące struktury programowania na poziomie regionalnym, które mogą służyć wdrażaniu Funduszy Strukturalnych Posiadamy doświadczenie w kontaktach z odpowiednimi służbami Komisji Europejskiej, krajów członkowskich, jak również z międzynarodowymi organizacjami grupującymi regiony Prowadzimy pełną obsługę merytoryczną i finansowo-księgową wszystkich realizowanych projektów zarówno dla potrzeb Rządu Polskiego jak i Komisji Europejskiej Przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy największą liczbę przetargów zgodnie z zasadami określonymi przez Komisję Europejską Środki przekazane przez Komisję Europejską wykorzystujemy praktycznie w 100%.

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Przygotowujemy dokumenty programowe spełniające warunki odnośnych dokumentów w Funduszach Strukturalnych

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Stworzyliśmy funkcjonujące struktury programowania na poziomie regionalnym, które mogą służyć wdrażaniu Funduszy Strukturalnych. Istniejące kontakty robocze z instytucjami na szczeblu regionalnym zarówno w Polsce jaki i w krajach sąsiadujących pozwolą na płynne przejście do programowania INTERREG-u.

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Gmina/Powiat Gmina/Powiat Gmina/Powiat Sekretariat RKS Sekretariat RKS Sekretariat RKS Panel Ekspertów Ocena ankiet projektów przez WWPWP, przedstawicieli instytucji regionalnych oraz niezależnych konsultantów Regionalne Komitety Sterujące Stworzenie wojewódzkich rankingów projektów spośród propozycji pozytywnie ocenionych przez Panel Ekspertów Krajowy Komitet Sterujący (marszałkowie, wojewodowie, przedstawiciele Euroregionów oraz odpowiednich ministerstw) zatwierdzenie listy projektów dla całego programu Wspólny Komitet Współpracy przedstawiciele Polski i kraju sąsiadującego - posiedzenia - 2 razy w roku ostateczne zatwierdzenie listy projektów, ocena postępów realizacji programu Komitet Zarządzający Phare (Bruksela) Ostateczne zatwierdzenie programu Memorandum Finansowe (umowa pomiędzy polskim Rządem a Komisją Europejską) dopiero po jej podpisaniu mogą być podejmowane jakiekolwiek działania finansowe związane z realizacją programu

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Posiadamy doświadczenie w kontaktach z odpowiednimi służbami Komisji Europejskiej, instytucjami krajów członkowskich, jak również z międzynarodowymi organizacjami grupującymi regiony. W trakcie wdrażania programów Phare, w szerokim zakresie współpracowaliśmy nie tylko z DG Enlargment, ale również z DG Regio odpowiedzialnym za koordynację Funduszy Strukturalnych

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Prowadzimy pełną obsługę merytoryczną i finansowo-księgową wszystkich realizowanych projektów zarówno dla potrzeb Rządu Polskiego jak i Komisji Europejskiej. Wielkość środków zarządzanych przez naszą jednostkę, wymagała stworzenia i wdrożenie efektywnego informatycznego systemu monitorowania realizacji projektów.

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Wielkość środków finansowych zarządzanych przez Władzę Wdrażającą w kolejnych latach (w mln EUR):

Ilość operacji księgowych I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Ilość operacji księgowych (do X.2001)

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Przygotowaliśmy i rozstrzygnęliśmy największą w Polsce liczbę przetargów przeprowadzonych zgodnie z zasadami określonymi przez Komisję Europejską. Znaczącą większość tych przetargów dotyczyła dużych projektów infrastrukturalnych. Z ponad 600 dotychczas przeprowadzonych przetargów większość z nich zorganizowano zgodnie z procedurą Międzynarodowego Przetargu Otwartego.

Ilość projektów i kontraktów I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Ilość projektów i kontraktów

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Władza Wdrażająca zatrudnia 28 osób. Realizowanie tak wielu programów, przy tak niewielkim zespole, możliwe jest jedynie dzięki dużej wiedzy, zaangażowaniu i doświadczeniu pracowników. Przeważająca część zatrudnionych, szczególnie kadra kierownicza, pracuje od początku powstania jednostki. Zespoły wdrążające składają się przede wszystkim z inżynierów specjalizujących się w drogownictwie lub ochronie środowiska, co jest istotnym warunkiem właściwego zarządzania projektami.

Schemat Organizacyjny I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Schemat Organizacyjny

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Środki przekazane przez Komisję Europejską wykorzystujemy praktycznie w 100%. Biorąc pod uwagę liczebność naszej jednostki oraz sumę faktycznie zakontraktowanych i wydatkowanych środków finansowych jesteśmy jednostką najbardziej efektywnie i ekonomicznie zarządzającą środkami pomocy zagranicznej.

Procentowe wykorzystanie środków I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Procentowe wykorzystanie środków *Programy 1998-2000 są w trakcie realizacji

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i W 1995 stworzyliśmy Fundusz Małych Projektów instrument finansowy, który wspiera tworzenie “transgranicznych kontaktów i więzi międzyludzkich”. Fundusz ten wdrażany przy wykorzystaniu struktur 14 polskich Euroregionów jest istotnym elementem promowania idei euroregionalnych, a szerzej idei integracji europejskiej. Olbrzymia ilość zrealizowanych projektów (ponad 2200) będzie procentować w wykorzystywaniu podobnych instrumentów w ramach Funduszy Strukturalnych po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej.

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i

I N T E R R E G - M y w i e m y j a k s i ę t o r o b i Jesteśmy gotowi do podzielenia się naszymi doświadczeniami. Wszystkie województwa w Polsce będą objęte programami rozwoju regionalnego finansowanymi przez Unię Europejską. Możemy im zaoferować wszechstronną pomoc zarówno w przygotowaniu programu, stworzeniu właściwych struktur, jak i sprawnej implementacji projektów.