Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uczelni ekonomicznej
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
PARK MIEJSKI W SZCZECINKU
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Efekty kształcenia a zadania uczelnianego systemu doskonalenia jakości na przykładzie Uniwersytetu Warszawskiego Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 29.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
System KRK w Polsce – rekomendacje dla uczelni Spotkanie zespołów ds. kształcenia Uniwersytetu Gdańskiego Leźno, 14 czerwca 2011 r Na podstawie materiałów.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO 12 stycznia 2014 r. Zespół ds. Programowania i Ewaluacji Departament Programu.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
Ekonomika procesów logistycznych
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Założenia nowego programu studiów II stopnia przygotowanego przez Komisję ds. Planów Studiów i Programów Kształcenia w Instytucie Socjologii Uniwersytetu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Instytut Spraw Publicznych
Prof.dr hab. Michał Jasiulewicz Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych GOSPODARKA PRZESTRZENNA Studia I-go stopnia.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
GOSPODARKA PRZESTRZENNA
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Krajowe Ramy Kwalifikacji Kształcenie na potrzeby pracodawcy
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Architekt - zawód moich marzeń
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Przygotowywanie programu kształcenia zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego na przykładzie kierunku Gospodarka.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Początek XIX wieku Wielkoprzestrzenne koncepcje- Zagłębie Staropolskie Plany regulacyjne miast Plany zabudowy 1932 r.-powstanie Biura Planów Regionalnych.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Pedagogika, studia II stopnia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Zapis prezentacji:

Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej Rozwój Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej poprzez zbudowanie nowej oferty kształcenia w zakresie gospodarki przestrzennej Prof. dr hab. inż. arch. Piotr Lorens, dr inż. arch Justyna Martyniuk-Pęczek oraz dr inż. arch. Sławomir Ledwoń Wydział Architektury Politechniki Gdańskiej Katedra Urbanistyki i Planowania Regionalnego

Układ prezentacji Wprowadzenie Opis programu studiów kierunku Gospodarka Przestrzenna Założenia Innowacje Program studiów – schemat Kadra podstawowa – procentowy udział specjalizacji Pierwsze doświadczenia rocznik 2012 Podsumowanie

1. WPROWADZANIE Od 2009 - 2014 – Projekt POKL Rozwój Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej poprzez zbudowanie nowej oferty kształcenia w zakresie gospodarki przestrzennej PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV – działanie 4.1 – poddziałanie 4.1.1 Numer konkursu 2/POKL/4.1.1/2008

1. 1. WPROWADZANIE Zarządzanie projektem Główny Koordynator Piotr Lorens, prof. Koordynator pomocniczy Justyna Martyniuk-Pęczek Zespół: Wojtek Nowik Michał Ajdacki Marzena Stosik

1. 1. 1. WPROWADZANIE Najważniejsze działania Przygotowanie i uruchomienie studium podyplomowego "Rewitalizacja architektoniczno - urbanistyczna obszarów miejskich„ i „Zarządzanie rozwojem przestrzennym miast”

1. 1. 1. WPROWADZANIE Najważniejsze działania Doposażenie biblioteki w fachowa literaturę – zakup ponad 500 pozycji książkowych

1. 1. 1. WPROWADZANIE Najważniejsze działania Wydanie 6 skryptów na temat współczesnej urbanistyki

1. 1. 1. WPROWADZANIE Najważniejsze działania Przygotowanie uruchomienia nowego kierunku studiów - „GODPODARKA PRZESTZRENNA” - przygotowanie indywidualnych programów studiów w postaci kompletnych opisów wykładów i ćwiczeń - otworzenie nowego kierunku 2012/2013

1. 1. 1. 1. 2. Opis programu studiów kierunku Gospodarka Przestrzenna Przygotowanie programu od 2010 & KRK - PRZEPROJEKTOWYWANIE PROGRAMU 6 miesięcy

1. 1. 2. Opis programu studiów kierunku Gospodarka Przestrzenna Podstawy - założenia Standardy kształcenia na kierunku Gospodarka Przestrzenna Reforma Szkolnictwa Wyższego - 01/10/2011 KRK – Krajowe Ramy Kwalifikacji

TREŚCI OGÓLNE TREŚCI PODSTAWOWE PROJEKT DYPLOMOWY PRAKTYKI „Stary program” Standardy Kształcenia dal kierunku Gospodarka Przestrzenna Law: Dz.U.2007.164.1166 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO 1) z dnia 12 lipca 2007 r. w sprawie standardów kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, a także trybu tworzenia i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowadzić studia miedzykierunkowe oraz makrokierunki (Dz. U. z dnia 13 września 2007 r.)

1. 1. 2. Opis programu studiów kierunku Gospodarka Przestrzenna TREŚCI OGÓLNE TREŚCI PODSTAWOWE PRAKTYKI PROJEKT DYPLOMOWY

1. 1. 2. Opis programu studiów kierunku Gospodarka Przestrzenna Innowacja Modyfikacja Udoskonalenie Wyróżnienie specyfiki kształcenia na kierunku GP WA PG URBANISTYKA JAKO KLUCZOWE ELEMENT PROGRAMU

SCHEMAT – PROGRAM KSZATŁCENIA NA KIERUNKU GP

1. 1. 2. Opis programu studiów kierunku Gospodarka Przestrzenna Założenia Elementy kształcenia w tym PRZEDMIOTY ogólnego rozwoju - w dziedzinie nauk podstawowych MODUŁY KSZTA ŁCENIA elementy kształcenia z zakresu kierunku studiów

1. 1. 2. Opis programu studiów kierunku Gospodarka Przestrzenna Założenia W tym zawarte: TREŚCI OGÓLNE – poszczególne przedmioty TREŚCI PODSTAWOWE – 6 modułów Cel - podstawowa wiedza, nabycie elementarnych umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie kształtowania przestrzeni.

1. 1. 2. Opis programu studiów kierunku Gospodarka Przestrzenna Struktura

1. 1. 2. Opis programu studiów kierunku Gospodarka Przestrzenna TREŚCI KIERUNKOWE - MODUŁY podporządkowane określonym grupom tematycznym Grupy tematyczne podzielone składają się z dwóch modułów: Obowiązkowego Fakultatywnego student wybiera rodzaj prowadzonych zajęć (zajęcia tradycyjne lub zajęcia warsztatowe) lub też wybiera pomiędzy różnymi zakresami treści projektowych prowadzonymi na różnych obszarach opracowania. .

1. 1. 2. Opis programu studiów kierunku Gospodarka Przestrzenna Struktura

1. 1. 2. Opis programu studiów kierunku Gospodarka Przestrzenna Moduł – Urbanistyka i Środowisko Przyrodnicze Moduł – Urbanistyka i Społeczeństwo, Kultura i Dziedzictwo Moduł – Urbanistyka i Infrastruktura Moduł – Urbanistyka i Polityka Rozwoju Moduł – Regionalistyka i Samorządność Terytorialna

1. 1. 2. Opis programu studiów kierunku Gospodarka Przestrzenna MODUŁ - Projekt Dyplomowy składający się również z elementów obowiązkowych i fakultatywnych. Jest to element kształcenia, podczas którego przygotowywany jest projekt dyplomowy.

1. 1. 2. Opis programu studiów kierunku Gospodarka Przestrzenna Dla wszystkich modułów, które obejmują różne przedmioty - są odpowiednio przypisane do liczby punktów ECTS. I tylko zaliczenie wszystkich elementów upoważnia do naliczenia punktów ECTS. Moduły są przygotowywane i prowadzone jako spójne elementy. Grupy nauczycieli współpracują i koordynują poszczególne przedmioty w module. Każdy moduł posiada koordynatora odpowiedzialnego za realizację i weryfikację planowanych efektów kształcenia.

1. 1. 2. Opis programu studiów kierunku Gospodarka Przestrzenna

1. 1. 2. Opis programu studiów kierunku Gospodarka Przestrzenna

3. Kadra Podstawowa 1. 1.

Prof. dr hab. inż. arch. Piotr Lorens, prof. PG dr hab. inż. arch. Aleksandra Sas-Bojarska Prof. dr hab. inż. Tomasz Parteka prof. Krystyna Gawlikowska - Hueckel Dr Magdalena Szmytkowska

dr inż. arch. Justyna Martyniuk-Pęczek dr inż. arch. Magdalena Rembeza I wielu innych…

1. 1. dr hab inż. arch. Daniel Załuski dr hab inż. arch. Jacek Sołtys dr Małgorzata Dymnicka dr inż. arch. Bogna Lipińska dr inż.. Arch. Katarzyna Rozmarynowska dr inż. arch. Gabriela Rembarz dr inż. arch. Sławomir Ledwoń dr inż. arch. Małgorzata Postawka dr inż. arch. Dorota Kamrowska - Załuska

Kadra podstawowa – procentowy udział specjalizacji EKONOMIŚCI GEOGRAFOWIE SOCJOLOGOWIE i inni ARCHITEKCI / URBANIŚCI

= ponad 10 kandydatów na miejsce 4. Rocznik 2012/2013 1. 1. Ponad 480 kandydatów = ponad 10 kandydatów na miejsce = Najpopularniejszym kierunek studiów na Politechnice Gdańskiej

4. Podsumowanie 1. 1. Fundusze unijne pozwoliły na przygotowanie i otworzenie nowego kierunku 2. Nowa reforma edukacji „zdecydowanie wzburzyła system kształcenia", ale również otworzyła również nowe możliwości – stworzenia indywidualnego program dopasowującego się do potrzeb rynku. 3. Dzięki wyspecjalizowanej Kadrze oraz dobrym kandydatom jest szansa, aby stać się wyjątkową i elitarną szkołą wyższą kształcącą fachowców z dziedziny urbanistyki.