Realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój Wykształcenia i kompetencji w regionach Nr umowy: UDA-POKL.09.01.02-32-014/10-00.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Człowiek – Najlepsza inwestycja
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój Wykształcenia i kompetencji w regionach Nr umowy: UDA-POKL /10-00.
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Termin realizacji – 20 miesięcy
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
ROZWIŃ SKRZYDŁA Nr projektu: POKL /10.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Seminarium II 28 września 2010 r. Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Co zrealizowano? Michał Baran.
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Zapis prezentacji:

Realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój Wykształcenia i kompetencji w regionach Nr umowy: UDA-POKL /10-00

OSIĄGNIĘTE CELE, REZULTATY I PRODUKTY PROJEKTU Cel ogólny: Stworzenie warunków dla lepszego rozwoju i wyrównania szans edukacyjnych dla 600 uczniów szkół Gminy Barlinek (Szkoła Podstawowa Nr 1, Szkoła Podstawowa w Mostkowie, Publiczne Gimnazjum Nr 1) poprzez objęcie ich kompleksowymi działaniami w ramach niniejszego projektu ( ). Cele szczegółowe: Cel 1: poprawa wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych: a więc głównie z zakresu języków obcych oraz przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i IT. Cel 2: podniesienie i wyrównanie poziomu wiedzy uczniów z zaległościami i opóźnieniami. Cel 3: zwiększenie motywacji do nauki i aspiracji edukacyjnych uczniów, zarówno tych najlepszych, jak i tych, którzy m.in. z opisanych powyżej powodów mają problemy w nauce. Cel 4: poprawa średnich wyników egzaminów zewnętrznych w szkołach objętych projektem. Cel 5: poprawa atrakcyjności i efektywności nauczania w szkołach poprzez wykorzystanie multimediów na zajęciach

Informacja ogólna o projekcie: Wnioskodawca: GMINA BARLINEK Czas realizacji: r. – r. wartość projektu: ,83 złotych Projekt w ramach: Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Tytuł projektu: WIEM, UMIEM, POTRAFIĘ Beneficjenci: uczniowie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Mostkowie, Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Barlinku i Publicznego Gimnazjum Nr 1 im. Bohaterów Westerplatte w Barlinku. Cały projekt obejmuje 600 uczniów (49 % dziewcząt, 51 % chłopców) Nr umowy: UDA-POKL /10-00

ZRZ z geografii ZRZ z technik komputerowych wyrównujące braki z biologii

Rezultaty i Produkty Produkty: 1. objęto wsparciem grupę ponad 600 uczniów z 3 szkół w tym z 1 położonej na terenie wiejskim. 2. praktycznie wdrożono 5120 uczestników zajęć 120, 80 i 60-cio godz. do pracy z learningiem: realizując min h indywidualnej e-pracy. 3. zrealizowano 5030 h (w tym ponad 50% h z przedmiotów matemematyczno-przyrodniczych) zajęć dla 97 grup uczniów i 3 grup nauczycieli. 4. przekazano 600 uczniom BO podręczniki i dodatkowe materiały dydaktyczne. 5.wdrożono platformę elearningową do pracy z uczniami.

Rezultaty twarde: 1. projekt ukończyło (zdało wewnętrzny egz. końcowy) ponad 90% BO (w tym po 90% uczestniczących w zajęciach chł. i dz.) 2. zewnętrzny egz. (TELC) zaliczony został przez min. 80% BO (w tym 75%ch./dz.) 3. IPD przygotowane zostało przez 100% BO zajęciach doradztwa zawodowego. Pomiar dokonano poprzez - listy obecności, dzienniki zajęć, protokoły: egz. końcowych, przekazywania materiałów, posiłków, wycieczek oraz e-pracy uczestników zajęć. Rezultaty miękkie: a) uzyskano wzrost kompetencji, wiedzy i umiejętności BO w zakresie przedmiotów z zakresu kompetencji kluczowych: mat -przyrodniczych, IT oraz j. obcych - u 85% BO (w tym min 85% chł./dz.) – tak zrealizowano cele szczegółowe nr 1 i 4,

Porównanie wyników sprawdzianu z 2011 – 2010 szkoły podstawowe

W 2011 r. w szkołach objętych projektem uzyskano wyższy wynik od wyniku z 2010 r. w SP 1 o 2,08 pkt, w SP Mostkowo o 4,48 pkt. b) wyrównano braki w wiedzy z wybranych przedmiotów przez BO zajęć wyrównujących u min. 75% BO (w tym 75% chł./dz.)- tak zrealizowano cele szczegółowe nr 2 i 4, c) uzyskano poprawę aspiracji edukacyjnych, samooceny motywacji do nauki u min. 75% BO (w tym 75% chł./dz.)- realizacja celu szczegółowego nr 3 i 4 Pomiar uzyskiwanych rezultatów miękkich dokonano za pomocą: a) ankietowego badania postaw i samooceny BO na początku i na końcu projektu. W ankietach BO w punktowej skali ocenili własne postawy oraz poziom wiedzy w wybranej dziedzinie. Porównano oceny w ankietach co pozwoliło ocenić o ile wzrosły oceny wybranych parametrów i na ile udało się osiągnąć wzrost parametrów miękkich (rezultat c). b) testowy pomiarów przyrostu wiedzy wykonanych 2-krotnie. Test wstępny (gr 30, 60, 80 i 120h) miał postać testu kompetencji, a BO zdawali go na początku i końcu zajęć. Wyniki posłużyły pomiarowi przyrostu wiedzy. W przypadku zajęć wyrównujących były one porównane z wymaganiami programowymi (rezultat a i b).

B. Zajęcia rozwijające z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych: 60h/gr (+5h learningu/os) dla - 27 grup x śr.10os. Głównym celem zajęć było rozwinięcie zainteresowań BO, nauka poszukiwania informacji i wyciągania z nich wniosków, a zatem m.in. umiejętności samodzielnej pracy – czego brakuje uczniom i często jest przyczyną niepowodzeń egzaminacyjnych. Zrealizowano zajęcia dla grup matematycznych, biologiczno-przyrodniczych, geograficznych, fizycznych i chemicznych. C. Zajęcia wyrównujące w wymiarze 30h/grupę – 32 grupy x śr. 5os. (bez elearningu)- dla uczniów nie radzących sobie z nauką i odstających od reszty. Zrealizowano zajęcia z przedmiotów matematyczno- przyrodniczych. Zajęcia w tym bloku pozwoliły BO na zmniejszenie a nawet zniwelowanie różnic w wiedzy w stosunku do pozostałych uczniów i dadzą im szansę na drugi start – uzupełniwszy braki BO będą mogli w pełni korzystać z zajęć szkolnych, przez co otrzymali szansę na poprawę wyników w nauce.

D. Zajęcia z zakresu technik komputerowych: 60h/gr (+ 5h elearningu/os) dla - 5 gr x śr.10os. Zajęcia miały na celu w zależności od wieku BO opanowanie obsługi podstawowych programów biurowych, obsługa Internetu i poczty, wyszukiwanie informacji i edycja stron www. Metodyka: wykład, warsztat, elearning. E. Zajęcia wsparcia psychologicznego: 15h/gr dla - 10 gr x śr.10 osób. Zajęcia poświęcone były nauce kontroli i opanowania agresji (w tym elementy metody ART), koncentracji na wykonywanym zadaniu oraz technikom opanowania stresu szkolnego i radzeniu sobie ze szkolnymi niepowodzeniami. Udział w warsztatach pozwolił uczniom na pełniejsze wykorzystanie możliwości, jakie niesie im uczestnictwo w projekcie, a także zachęcał ich do bardziej aktywnej postawy w szkole. F. Szkolne ośrodki kariery: 15h/grupę dla - 4gr x śr. 10 osób. Podczas spotkań uczniowie pod okiem prowadzących zajęcia doradców uczyli się rozpoznawać swoje mocne i słabe strony, a także podejmą próbę stworzenia swoich IPD – Indywidualnych Planów Działań dla osiągnięcia zakładanych celów edukacyjnych, a w przyszłości także zawodowych. Aby dodatkowo wspomagać proces nauczania: podnieść jego efektywność i atrakcyjność zakupiono tablice interaktywne, zestawy laptop+projektor+ekran, platformy do szkoleń elearningowych wraz z gotowymi e-treściami edukacyjnymi z języków obcych i informatyki. Wprowadzenie elementu indywidualnej nauki przed komputerem było nieocenionym bodźcem dla uczniów do zaangażowania się w pracę. Ponadto wykorzystanie elearningu stanowi precyzyjne narzędzie służące indywidualizacji nauczania: daje możliwość indywidualnego pomiaru wiedzy i - w zależności od wyników pomiaru – przygotowanie odpowiednich treści indywidualnie.

ZRZ z chemii

Wartością dodaną projektu było: a. trwała poprawa kontaktu rodziców ze szkołami, a także zwiększenie zainteresowania rodziców wynikami w nauce, dzięki akcji rekrutacyjnej (początek) i informacyjnej (w trakcie projektu), co powinno przełożyć się na poprawę wyników nauczania dzięki skumulowanym efektom pracy ucznia w szkole i w domu. b. poprawa efektywności (jakości) i atrakcyjności nauczania dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii i przeszkoleniu nauczycieli w zakresie ich wykorzystywania. Realizacja części merytorycznej: A. Szkolenia językowe: A1.intensywne szkolenia dla młodzieży starszej w wymiarze 120h/gr (+ 20h elearningu/os) dla - 7 gr x 10 os, zakończone zewn. certyfikatem językowym TELC. A2.zajęcia rozwijające z zakresu j. obcych: 80h/gr (+15h elearningu/os) dla - 12gr x śr. 10os. Ze względu na specyfikę szkolenia językowe realizował zewnętrzny specjalistyczny podmiot szkoleniowy wyłoniony w trybie PZP w oparciu o główne kryterium doświadczenia w realizacji tożsamych szkoleń, który zapewni także pełną obsługę komponentu elearningowego oraz przeprowadził co najmniej 2-krotny testowy pomiar przyrostu wiedzy uczniów online. Cel – praktyczna komunikacja w j. obcym. Poprawa wiedzy, która powinna przełożyć się na wyniki egzaminacyjne

G. Aby poprawić jakość nauczania poprzez wykorzystanie multimedialnych środków dydaktycznych zorganizowano szkolenie z zakresu posługiwania się elearningiem i multimediami (zakupione śr. dydaktyczne): 40h/gr dla - 3 grup nauczycieli po śr. 10 os/gr. Rodzaj zajęć Liczba grup Szkoła Podstawowa Nr 1 w Barlinku Liczba grup Szkoła Podstawowa w Mostkowie Liczba grup Publiczne Gimnazjum Nr 1 w Barlinku Języki obce: Szkolenie zakończone TELC – 120 h/grupa 1 grupa-6 grup Języki obce: Szkolenie zakończone egzaminem wewnętrznym – 80h/ grupa 3 grupy4 grupy5 grup Wykaz zajęć i grup w poszczególnych szkołach.

ZRZ z biologii

Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczno – przyrodnicze – 60 h/ grupa 10 grup6 grup11 grup Zajęcia wyrównujące zakończone egzaminem wewnętrznym – 30 h/grupa 12 grup8 grup12 grup Techniki komputerowe zakończone egzaminem wewnętrznym – 60 h/grupa 1 grupa 3 grupy Warsztaty wsparcia psychologicznego – 15 h/grupa 4 grupy2 grupy4 grupy Szkolny Ośrodek Kariery – 15 h/grupa --4 grupy RAZEM GRUP w szkołach RAZEM GRUP w projekcie97

Łącznie w zajęciach wzięło udział 600 uczniów, którzy jednak mieli możliwość łączyć poszczególne formy wsparcia (np. zajęcia rozwijające różnych typów). Dlatego w Harmonogramie suma osób biorących udział w poszczególnych formach zajęć jest wyższa niż ogólna liczba Beneficjentów. W trakcie projektu odbywały się comiesięczne spotkania informacyjne z rodzicami, podczas których informowano ich o indywidualnych postępach uczniów. Zachęcano do uczestnictwa w spotkaniach także ojców. W trakcie spotkań przekazywano rodzicom wiedzę na temat równości szans płci, w tym m.in. kształtowania partnerskich relacji między płciami, opierających się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych praw i obowiązków, wolności od przemocy. Zakupione podręczniki i wykorzystywane mat. dydaktyczne zostały dobrane w taki sposób, aby nie propagowały tradycyjnych ról społecznych i zawodowych poszczególnych płci. Jako uzupełnienie zajęć dydaktycznych, ale także jako nagrodę za pracę dla naszych uczniów zorganizowano wycieczki dla większości BO do Wolińskiego Parku Narodowego, lokalne przyrodniczo- krajoznawcze po powiecie Myśliborskim oraz do kina w Gorzowie Wlkp. W związku z przedłużeniem pobytu uczniów w szkołach objęto ich dodatkowym transportem i posiłkami.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Publiczne Gimnazjum Nr 1 im. Bohaterów Westerplatte