Poznać – Zrozumieć - Doświadczyć Praktyczne przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela wczesnej edukacji Jest realizowany w ramach POKL współfinansowanego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ Człowiek – najlepsza inwestycja” Projekt pn
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Rekrutacja.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
"Nowoczesny Nauczyciel
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Rekrutacja elektroniczna do szkół ponadgimnazjalnych 2010/2011
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
Decyzja Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów do publicznych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
Zasady rekrutacji do Projektu „Poznać-Zrozumieć-Doświadczyć…”
Konstruowanie i opracowanie nowatorskiego programu praktyk pedagogicznych Zadanie będzie realizowane w okresie od do roku.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Proces rekrutacyjny Rekrutacja placówek oraz uczestników/czek będzie prowadzona w Biurze Projektu, które mieści się we Wrocławskim Centrum Doskonalenia.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Cel studenckich praktyk pedagogicznych
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Ewaluacja dotycząca uczestnictwa nauczycieli w projekcie.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
do szkół ponadgimnazjalnych
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
SIEĆ DYREKTORSKA maj-grudzień 2017 r.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Poznać – Zrozumieć - Doświadczyć Praktyczne przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela wczesnej edukacji Jest realizowany w ramach POKL współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, na podstawie umowy zawartej w Ministerstwie Edukacji Narodowej

Zaangażowani w realizację projektu Lider - Uniwersytet Łódzki – Wydział Nauk o Wychowaniu Partner - UMŁ - Wydział Edukacji

Zarządzanie projektem Kierownik projektu - dr Anna Buła Grupa Sterująca - prof.nadzw.dr.hab.Grzegorz Michalski – Dziekan WNoW - prof.nadzw.dr hab.Wiesława Leżańska – Kierownik KPPiW - mgr Małgorzata Świecka – Kierownik Oddziału Szkół Podstawowych i Gimnazjów w WE UMŁ - mgr Elżbieta Piekarska - Kierownik Oddziału Wychowania Przedszkolnego w WE UMŁ

Czas realizacji projektu 1 września 2010 – 31 lipca 2014

Zadania w projekcie, w które zaangażowani są nauczyciele

Rekrutacja uczestników projektu mgr Marzena Bort-Szczepkowska

Konstruowanie i opracowanie nowatorskiego programu praktyk dr Jolanta Bonar

Realizacja praktyk pedagogicznych mgr Aleksandra Maj

Centrum Wsparcia Metodycznego Nauczycieli i Studentów dr Joanna Sosnowska

Konferencje ogólnopolskie dr Dorota Radzikowska

Ewaluacja i monitoring dr Elżbieta Płócienik

Poza tym Administracja strony internetowej mgr Jarosław Pawlicki Strona finansowa projektu mgr Anna Ciechańska Biuro projektu Mgra Ewa Kos

Konstruowanie i opracowanie nowatorskiego programu praktyk pedagogicznych. Zadanie będzie realizowane w okresie od do roku

Planowanie i realizacja pierwszego modułu warsztatów dla nauczycieli – wypracowanie teoretycznych założeń programu. Tematyka warsztatów: - planowanie procesu edukacyjnego z uwzględnieniem kompetencji kluczowych ucznia, - obserwacja i dokumentowanie procesu edukacyjnego z użyciem nowoczesnych technologii, - rozwiązywanie problemów wychowawczych z uwzględnieniem stereotypów związanych z płcią wychowanków, - współpraca nauczyciela z rodzicami i instytucjami wspierającymi pracę nauczyciela, - tworzenie regulaminu praktyk studenckich.

Organizacja 4 wywiadów fokusowych, które odbywać się będą po każdym semestrze praktyk drugiej fazy praktyk ( , , , ).. Wywiady służyć będą weryfikowaniu wypracowanych dotychczas założeń i narzędzi oraz wprowadzaniu zmian merytorycznych do opracowywanego programu

Organizacja drugiego modułu warsztatów dla nauczycieli poświęconego przygotowaniu do pełnienia roli opiekuna praktyk. Tematyka warsztatów: - współpraca ze studentami na etapie planowania, realizacji i ewaluacji praktyk, - monitorowanie i ewaluacja pracy studenta.

Opracowanie ostatecznej wersji nowatorskiego programu praktyk studenckich.

Realizacja praktyk pedagogicznych

Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w klasach I – III w każdym roku akademickim Spotkania zespołu studentów z nauczycielem - opiekunem praktyk. Przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji procesu edukacyjnego. Warsztaty dla studentów z zakresu obserwacji i dokumentacji procesu edukacyjnego z użyciem narzędzi rejestrujących takich jak: aparat fotograficzny, dyktafon czy kamera cyfrowa.

Praktyki odbywają się w 3 transzach I transza praktykII transza praktykIII transza praktyk 2010/ / / przedszkoleszkołaprzedszkoleszkołaprzedszkoleszkoła

Charakterystyka poszczególnych transz praktyk I transza praktykII transza praktykIII transza praktyk 1 nauczyciel – opiekun praktyk nadzoruje pracę 2-3 studentów). Nowy sposób dokumentowania praktyk - wykorzystanie sprzętu multimedialnego. Obecnie obowiązujący program śródrocznych praktyk pedagogicznych. Refleksje nauczyciela - tworzenia nowatorskiego programu praktyk. Nowatorski program śródrocznych praktyk pedagogicznych. Weryfikacja i udoskonalanie programu. Udoskonalony nowatorski program śródrocznych praktyk pedagogicznych.

Spotkania zespołu studentów z nauczycielem Są podstawą dialogu, wspólnego interpretowania przedszkolnej i szkolnej codzienności. W ramach spotkań studenci wraz z nauczycielem - opiekunem praktyk: podsumowują zajęcia obserwowane lub prowadzone przez studentów wspólnie przygotowują dokumentację z praktyk analizują, poddają refleksji swoje spostrzeżenia i obserwacje dyskutują i poznają różne punkty widzenia

Dokumentacja zajęć edukacyjnych ilustruje przebieg realizowanych w przedszkolu i szkole zajęć, ukazuje doświadczenia dzieci i pomaga zrozumieć na czym polega dziecięcy proces uczenia się; pozwala na analizę, przewidywanie oraz formułowanie celów, będących podstawą planowania pracy; jest inspiracją do komunikacji oraz interakcji pomiędzy dziećmi, nauczycielami i studentami jest podstawą refleksji, nauczycielskich i studenckich dyskusji oraz wspólnego konstruowania teorii pedagogicznych wprowadzona przez studenta do Internetowej Teczki Studenta stwarza okazję do wymiany doświadczeń pomiędzy nauczycielami i studentami z całego kraju (forum internetowe)

Zadania nauczyciela – opiekuna praktyk przygotowanie i poprowadzenie modelowych zajęć edukacyjnych, konsultowanie projektów zajęć ed przygotowanych przez studentów, hospitowanie zajęć prowadzonych przez studentów, organizowanie dyskusji metodycznych dla studentów, dokonywanie ewaluacji pracy studenta, wspieranie studentów w przygotowaniu dokumentacji z praktyk, przygotowywanie materiałów metodycznych dla studentów (np. nagrania video, zdjęcia, zestawy ćwiczeń).

Centrum Wsparcia Metodycznego Nauczycieli i Studentów CWMNiS

miejsce pomocy merytorycznej dla nauczycieli przedszkoli i szkół oraz dla studentów, w którym można skorzystać z tworzonych na potrzeby projektu - księgozbioru - bazy pomocy dydaktycznych

ośrodek wymiany myśli i doświadczeń, w którym odbywać się będą - konsultacje ze specjalistami - porady eksperckie - spotkania warsztatowe

Konferencje dwudniowa – rozpoczynająca współpracę z placówkami i nauczycielami (pierwszy kwartał 2011roku) jednodniowa – podsumowująca osiągnięcia założone w projekcie (drugi kwartał 2014 roku)

W programie pierwszej konferencji przewidziano trzy bloki tematyczne: teoretyczne podstawy nowatorskiego programu praktyk, warsztaty z zakresu budowania zespołu, efektywnego komunikowania się, określania swojej roli w grupie, doświadczenia w zakresie praktycznego kształcenia nauczycieli.

Ewaluacja dotycząca uczestnictwa nauczycieli w projekcie

1/ Autoewaluacja Samoocena dotycząca: kompetencji dydaktycznych nabywanych w trakcie projektu kompetencji w zakresie opieki nad praktykami studenckimi na terenie szkoły/przedszkola

2/ Ewaluacja przydatności i efektywności: Warsztatów, w których uczestniczyć będą nauczyciele Strony internetowej projektu Działalności Centrum Wsparcia Metodycznego Nauczycieli i Studentów

3 Wsparcie ewaluacji i doskonalenia programu studenckich praktyk pedagogicznych poprzez uczestnictwo w wywiadach fokusowych

Strona Internetowa

Zasady rekrutacji do Projektu Poznać-Zrozumieć-Doświadczyć… Priorytetu III – Wysoka jakość systemu oświaty, Działania 3.3. Poprawa jakości kształcenia, Poddziałania Efektywny system kształcenia Opracowanie: Mgr Marzena Bort-Szczepkowska Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego

Kto odpowiada za proces rekrutacji? 4 osobowa Komisja ds. Rekrutacji w składzie: 1 Przedstawiciel Urzędu Miasta Łódź Wydziału Edukacji (organu prowadzącego) 3 Przedstawicieli Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Całością prac kieruje specjalista ds. rekrutacji.

Do udziału w rekrutacji zapraszamy łódzkie szkoły podstawowe i przedszkola oraz ich nauczycieli

Jakie placówki mogą ubiegać się o przyjęcie do Projektu? Łódzkie przedszkola i szkoły podstawowe. Pierwszeństwo mają placówki: stosujące model edukacji dostosowany do indywidualnych potrzeb i stylu uczenia się dziecka, wypracowany w ramach projektów realizowanych przy wsparciu z EFS lub EFRR oraz placówki korzystające z bazy dydaktycznej stworzonej dzięki wsparciu z EFS lub EFRR w których możliwe będzie wyłonienie w toku rozmów kwalifikacyjnych nauczycieli spełniających poniżej wymienione kryteria.

Kto może ubiegać się o przyjęcie do Projektu? Nauczyciele/-ki przedszkoli oraz szkół podstawowych: osoby pracujące w zgłoszonych do Projektu szkołach, przedszkolach; osoby legitymujące się wykształceniem wyższym magisterskim pedagogicznym; osoby ze stopniem awansu zawodowego na poziomie mianowanym lub dyplomowanym osoby posiadające doświadczenie w pracy i potencjał metodyczny (kryterium dodatkowe)

Kto może ubiegać się o przyjęcie do Projektu? Wszyscy Studenci/ Studentki kierunku pedagogika, spec. edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, studiów stacjonarnych I stopnia – z naboru na rok akad. 2009/2010; 2010/2011, 2011/2012)

Jak wyglądać będzie proces rekrutacji? nabór (przyjmowanie aplikacji) placówek i nauczycieli placówek – opiekunów praktyk – trwa od (ostatni dzień naboru to r.). Wykaz terminów przyjmowania aplikacji podany zostanie poniżej wybór placówek (15 szkół podstawowych, 15 przedszkoli) i nauczycieli (30 nauczycieli/ nauczycielek przedszkoli i 30 nauczycieli/nauczycielek szkół podstawowych) na podstawie rozmów kwalifikacyjnych z wybranymi nauczycielami - trwa od

Jakie dokumenty zawiera aplikacja składana przez placówkę? List intencyjny wraz z informacją o potencjale dydaktycznym placówki Kwestionariusz danych placówki Oświadczenie zobowiązujące do informowania Uczelni o zmianie danych placówki Deklaracja udziału w Projekcie Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych UWAGA! Brak aplikacji placówki uniemożliwia przyjęcie aplikacji od nauczyciela. Zaleca się złożenie aplikacji placówki i nauczycieli w tym samym terminie

Jakie dokumenty zawiera aplikacja składana przez nauczyciela? – List motywacyjny – CV – Kwestionariusz osobowy. – Oświadczenie zobowiązujące do informowania Uczelni o zmianie danych osobowych – Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych. – Deklaracja udziału w Projekcie. – Zaświadczenie o zatrudnieniu. – Dokument potwierdzający stopień awansu zawodowego na poziomie mianowanym lub dyplomowanym, kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez organ do tego uprawniony. – Kserokopia dowodu osobistego.

Jakie są kryteria wyboru Uczestników Projektu? spełnienie kryteriów formalnych (o których mowa powyżej); spełnienie kryteriów dodatkowych – dotyczy rekrutacji nauczycieli/ek: doświadczenie w pracy i potencjał metodyczny nauczyciela/ki (o których mowa powyżej) kolejność zgłoszeń (przekazania dokumentów).

Terminy przyjmowania aplikacji 05. XI (pt.), godz XI (pn.), godz XI (wt.), godz XI (śr.), godz XI (pn.), godz XI (wt.), godz XI (śr.), godz XI (cz.), godz XI (pt.), godz XI.2010 (pn.), godz

REKRUTACJA DO UDZIAŁU W PROJEKCIE POZNAĆ-ZROZUMIEĆ- DOŚWIADCZYĆ… OD 5 LISTOPADA 2010 ROKU

Miejsce przyjmowania aplikacji Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, ul. Pomorska 46/48, budynek A, pokój 110 Dokumenty można składać osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej – liczy się data wpłynięcia przesyłki do Biura Projektu. Dokumenty dostarczane muszą zawierać dopisek REKRUTACJA - POZNAĆ-ZROZUMIEĆ-DOŚWIADCZYĆ.

Gdzie opublikowane zostaną wyniki rekrutacji? Wyniki rekrutacji zostaną zamieszczone na stronie internetowej Projektu a wszystkie osoby zakwalifikowane do udziału w Projekcie zostaną poinformowane o wyniku rekrutacji za pośrednictwem poczty elektronicznej. Kandydatki/Kandydaci spełniający kryteria rekrutacji, a nie zakwalifikowani do udziału w Projekcie z powodu wyczerpania limitu miejsc zostaną wpisani na listę rezerwową

Zawarcie porozumień z placówką Z wybranymi instytucjami zawarte zostanie porozumienie precyzujące udział w Projekcie. Szczegóły na stronie:

Zawarcie porozumień z Nauczycielem/ Nauczycielką Z wybranymi osobami zawarte zostanie porozumienie precyzujące udział w Projekcie. Szczegóły na stronie:

Szczegółowe zasady uczestnictwa w Projekcie określa Regulamin uczestnictwa w Projekcie – dostępny na stronie Podstawą kwalifikacji osób do udziału w Projekcie jest zapoznanie się z Regulaminem udziału w Projekcie.

REKRUTACJA DO UDZIAŁU W PROJEKCIE POZNAĆ-ZROZUMIEĆ- DOŚWIADCZYĆ… OD 5 LISTOPADA 2010 ROKU. SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Kontakt specjalista ds. rekrutacji mgr Marzena Bort-Szczepkowska tel. (42) Dziękuję za uwagę