9 stycznia 20141 System udostępniania publikacji dydaktycznych Zadania organu prowadzącego Etapy wdrażania Wady i zalety Nad czym pracujemy? e-Tornister.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

e-Tornister _____________________________________
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
7 punktów Kodeksu 2.0.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wady postawy Wieloletnie doświadczenia nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Sportowymi w Dobrzeniu.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
16 stycznia System udostępniania publikacji dydaktycznych eTornister _____________________________________.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Założenia PROJEKTU
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Kurs - OK zeszyt.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

9 stycznia System udostępniania publikacji dydaktycznych Zadania organu prowadzącego Etapy wdrażania Wady i zalety Nad czym pracujemy? e-Tornister _____________________________________

9 stycznia 2014eTornister2 Zadania organu prowadzącego ______________________________________________ Wyznaczenie koordynatora projektu z ramienia urzędu. Sprawdzenie wszystkich czytników, pod względem sprawności oraz zawartości materiałów dydaktycznych. Rozprowadzenie urządzeń po szkołach. Zorganizowanie oraz udział w szkoleniach dla uczniów oraz nauczycieli. Sprawdzanie stopnia uszkodzenia urządzeń przed wysłaniem do serwisu oraz w miarę możliwości naprawa na miejscu.

9 stycznia 2014eTornister3 Zadania organu prowadzącego ______________________________________________ Prowadzenie rejestru czytników – wydanych, w naprawie oraz zastępczych. Przygotowanie oraz przeprowadzenie ankiety dla wszystkich uczniów oraz nauczycieli. Tworzenie comiesięcznych raportów funkcjonowania projektu z określeniem spostrzeżeń własnych. Organizowanie cyklicznych spotkań partnerów projektu. Zbieranie informacji dotyczących wad i zalet urządzeń oraz platformy.

9 stycznia 2014eTornister4 Zadania organu prowadzącego ______________________________________________ Ścisła współpraca z partnerami w temacie ulepszania platformy e-Tornister. Prowadzenie rozmów oraz organizowanie spotkań z wydawnictwami w celu pozyskania od nich materiałów edukacyjnych w wersji elektronicznej, a także pozyskanie licencji od wydawnictw na elektroniczne wersje podręczników. Zebranie wszystkich czytników przez feriami zimowymi oraz wakacjami letnimi celem dokonania serwisu. Organizacja spraw ubezpieczeniowych. Organizacja spotkań oraz wymiana doświadczeń z koordynatorami podobnych przedsięwzięć z innych miast.

9 stycznia 2014eTornister5 Etapy wdrażania _________________________

9 stycznia 2014eTornister6 Etapy wdrażania _________________________ Spotkania informacyjne dotyczące projektu dla dyrektorów, nauczycieli, rodziców. Podpisanie umów przez rodziców, przedstawienie zasad zgłaszania usterek. Przeszkolenie nauczycieli (sukcesywnie kilka razy w trakcie trwania projektu).

9 stycznia 2014eTornister7 Etapy wdrażania _________________________ Nauczanie zasad korzystania z czytników oraz z e-podręczników na lekcjach przedmiotowych. Praca uczniów w domu z czytnikami, zgłaszanie zaistniałych problemów. Przeprowadzenie lekcji otwartych z wykorzystaniem e-czytników (dzielenie się dobrą praktyką przez nauczycieli). Spotkania dyrektorów, uczniów i nauczycieli z ekspertami w celu monitorowania realizacji projektu.

9 stycznia 2014eTornister8 Etapy wdrażania _________________________ Przeprowadzanie ankiet dla nauczycieli i uczniów na poszczególnych etapach projektu. Panele dyskusyjne z udziałem wszystkich realizujących projekt w celu wymiany poglądów, prezentacja wyników badań. Sukcesywne doskonalenie aplikacji dostępnych na czytniku.

9 stycznia 2014eTornister9 PLUSY i MINUSY użytkowania e-czytników w trakcie procesu nauczania

9 stycznia 2014eTornister10 Plusy ____________ Znaczne odciążenie tornistrów uczniowskich, poprzez wyposażenie czytników w komplet książek i ćwiczeń z czterech przedmiotów oraz w większość lektur - profilaktyka zdrowotna. Możliwość korzystania z czytników zarówno w szkole jak i w domu. Możliwość natychmiastowego pobrania udostępnionych na platformie elektronicznych wersji podręczników, ćwiczeń i kolejnych lektur. Możliwość wgrania audiobooków oraz innych tekstów ikonicznych: obrazów, wykresów, map, gier, artykułów, słowników.

9 stycznia 2014eTornister11 Plusy ____________ Możliwość edycji tekstu i obrazu. Automatyczne otwieranie ostatniej czytanej strony. Możliwość robienia zakładek i własnych przypisów podczas czytania i korzystanie z nich przy omawianiu lektur. Możliwość korzystania ze szkicownika i notatnika oraz kalendarza (co dodatnio wpływa na proces planowania nauki własnej ucznia). Nieświecący - bezpieczny dla oczu ekran (tzw. e-papier).

9 stycznia 2014eTornister12 Plusy ____________ Możliwość wgrywania przygotowanych przez nauczyciela pomocy dydaktycznych ćwiczeń, zadań domowych czy informacji znalezionych w sieci. Mobilność urządzenia oraz długi czas pracy na baterii pozwala na korzystanie z czytników w podróży, na wyjeździe, w autobusie czy pociągu.

9 stycznia 2014eTornister13 Minusy ____________ Brak szerokiej dostępności e-podręczników. Mały i powoli aktualizujący się wyświetlacz. Powolna praca czytnika. Brak ekranu dotykowego.

9 stycznia 2014eTornister14 Nad czym pracujemy? _____________________________________

9 stycznia 2014eTornister15 Nad czym pracujemy? _____________________________________ Uzupełnianiem treści zamieszczonych materiałów zarówno w e-booki jak i audiobooki oraz teksty ikoniczne - mapy historyczne, fizyczne, diagramy itp. Aktualizacją oprogramowania urządzeń, aby od strony technicznej pracowały szybciej, sprawniej, skuteczniej. Ustawieniem optymalnej konfiguracji powiązanych urządzeń tak, aby łączność z internetem była szybka i ciągła. Jest to konieczne do sprawnego pobierania publikacji z sieci.

9 stycznia 2014eTornister16 Przyszłość e–Edukacji Postępująca cyfryzacja szkół. Kontynuacja programu e-Tornister. _____________________________________

9 stycznia 2014eTornister17 Dziękuję Państwu za uwagę.