W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
System nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
EWALUACJA W ZSTiO im. GEN. S. KALISKIEGO w KATOWICACH
Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły
"Na powietrzu lepiej działa wyobraźnia" (Anna Shirley)* .
"Na powietrzu lepiej działa wyobraźnia" (Anna Shirley)* .
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Ewaluacja w nowym nadzorze pedagogicznym
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Wyniki całościowej ewaluacji zewnętrznej w ZS nr1 im
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Konferencja Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji Zakopane, 2015.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zmiany w nadzorze pedagogicznym 1 sierpień 2015 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

w roku szkolnym 2009/2010

Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich finansowaniu, a także zasady nadzoru pedagogicznego nad szkołami i zakładami wychowawczymi, określa ustawa. Ustawa o systemie oświaty Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie organizacji KO oraz zasad tworzenia ich delegatur Nadzór pedagogiczny – akty prawne

1) efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki; 2) procesy zachodzące w szkole lub placówce; 3) funkcjonowanie szkoły lub placówki w środowisku lokalnym, w szczególności w zakresie współpracy z rodzicami uczniów; 4) zarządzanie szkołą lub placówką. 2. Ewaluacja zewnętrzna obejmuje: 1) zbieranie i analizowanie informacji w obszarach wymienionych w ust. 1; 2) ustalanie poziomu spełniania przez szkołę lub placówkę wymagań, o których mowa w ust. 4, w obszarach wymienionych w ust. 1.

Poziom E Szkoła nie spełnia wymagania na poziomie D Poziom D Szkoła spełnia wymagania na poziomie D Poziom C Szkoła wypełnia wymagania na poziomie D, wykracza poza D, lecz nie osiąga B Poziom B Szkoła wypełnia wymaganie na poziomie D i na poziomie B. Poziom A Szkoła wypełnia wymaganie na poziomie D i na poziomie B. Szkoła wykracza poza B Wymagania opisane są a dwóch poziomach – na poziomie B oraz na poziomie D.

1) poziom A – oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę; 2) poziom B – oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę; 3) poziom C – oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę; 4) poziom D – oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę; 5) poziom E – oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.

rozwój

Całościowa Przeprowadzana cyklicznie Przeprowadzana przez zespół zewnętrznych ewaluatorów Problemowa Ewaluacja zewnętrzna

Wyniki ewaluacji zewnętrznej są dyskutowane z Radą Pedagogiczną W raporcie uwzględnia się wyniki ewaluacji wewnętrznej demokratyczność Metodologia, narzędzi i wyniki ewaluacji są dostępne publicznie Dyrektor placówki ma możliwość monitorowania pracy ewaluatorów Praca ewaluatorów też jest poddawana ewaluacji transparentność Wyniki ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej są efektem pracy wszystkich osób zaangażowanych w pracę placówki Ewaluację prowadzi zespół ewaluatorów: unikamy jednostkowych opinii zespołowość Cechy ewaluacji

Etap przygotowawczy Ustalenie z dyrektorem placówki terminu i harmonogramu ewaluacji zewnętrznej Udostępnienie dyrektorowi przygotowanyc h narzędzi badawczych Możliwość przedstawienia przez dyrektora wyników ewaluacji wewnętrznej Badanie placówki Spotkanie informacyjne Zbieranie danych Prezentacja wyników Przesłanie dyrektorowi wyników ewaluacji Prezentacja wyników podczas posiedzenia rady pedagogicznej i dyskusja Przesłanie ostatecznego raportu do dyrektora i organu prowadzącego Refleksja nad wynikami ewaluacji Ewaluacja ewaluacji Ankieta wypełniana przez dyrektora placówki na temat procesu realizacji badania

Z dyrektorem Z nauczycielami Z przedstawicielami lokalnych partnerów Z rodzicami Z uczniami Wywiad Wśród wszystkich nauczycieli Wśród uczniów rok młodszych od najstarszych w szkole (moja szkoła) Wśród uczniów najstarszych klas (mój dzień) Wśród rodziców Badanie ankietowe Lekcji wszystkich klas dwa lata młodszych od najstarszych, Szkoły i boiska podczas przerw, przed i po zajęciach, oraz najbliższego otoczenia Zajęć pozalekcyjnych ( w miarę możliwości) Obserwacja Analizowane są tylko te dokumenty, które dyrektor uzna za właściwe, by pokazać wizytatorom ds. ewaluacji Analiza dokumentów

Przeszkolenie wizytatorów- 10 osób Przeprowadzenie pilotażowych całościowych ewaluacji- 4 Przeprowadzenie ewaluacji problemowych- 10

Poziom spełniania wymagań Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności Dzieci są aktywne Respektowane są normy społeczne A B111 C D E

Poziom spełniania wymagania Analizuje się wyniki egzaminów zewnętrznyc h Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności Uczniowie są aktywni Respektowa ne są normy społeczne A5873 B75510 C11 D E

Konferencje powiatowe dla dyrektorów szkół i placówek -12 Szkolenia centralne dla dyrektorów szkół i placówek : Ewaluacja zewnętrzna i wewnętrzna (4 dni) dla około 300 dyrektorów, w których szkołach odbędzie się ewaluacja zewnętrzna Ewaluacja zewnętrzna i wewnętrzna (3 dni) dla około 3000 dyrektorów

Warsztaty dla łączników regionalnych Seminarium wojewódzkie wizytatorów ds. ewaluacji Wizyta studyjna w Irlandii- funkcjonowanie systemu nadzoru pedagogicznego Konferencja regionalna w Bydgoszczy dla przedstawicieli sektora oświatowego 3 województw: kujawsko – pomorskiego, pomorskiego i zachodniopomorskiego

Wszystkie ewaluacje przebiegały zgodnie z procedurą i harmonogramem Od ustalonego poziomu spełniania wymagań nie było odwołań Wartość w badaniu stanowi różnorodność narzędzi badawczych,w tym nowe – wywiady grupowe ( fokusy) Pracę ułatwia większe wykorzystanie technologii informatycznej Praca w zespole pomaga zbierać i opracowywać dane oraz obiektywizować poziom spełniania wymagań Ewaluacja oparta o platformę porządkuje pracę i rzetelność badawczą

W procesie badawczym dyrektor jest traktowany jako współpracujący partner przy tworzeniu obrazu szkoły Procedura ewaluacji wyzwala aktywny udział pracowników i partnerów szkoły Odbiorcy wyników ewaluacji uznawali je jako podstawę kierunku rozwoju instytucji

Badanie obiektywne Wyzwalające współpracę wszystkich podmiotów szkoły Pozwalające uzyskać ważne i rzetelne dane ilościowe i jakościowe w celu ustalenia poziomu spełniania wymagań Badanie wyznaczające kierunek rozwoju instytucji