Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Generator przyszłości
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Województwo Podkarpackie
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Sześciolatek idzie do szkoły
Organizacja nauczania indywidualnego
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Wczesna interwencja i wsparcie edukacji małego dziecka.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt „POMOC – AKTYWIZACJA – WSPARCIE” Miejski Ośrodek Pomocy.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nasze przedszkole edukacja przedszkolna dla wszystkich dzieci gminy koziegłowy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytetu IX Rozwój wykształcenia.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
EDUKACJA W GMINIE PRZYWIDZ System edukacji w gminie Przywidz oczami rodzica.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
„Szkolne Centrum Nauki”
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI II współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Słoneczne Okienka Przedszkolne - założenia projektu -
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Podniesienie jakości oferty edukacyjnej przedszkoli oraz zwiększenie liczby dzieci uczestniczących w edukacji przedszkolnej poprzez: poszerzenie oferty.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Informacja na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego i krajowych ś rodków finansowych w ramach POKL, Priorytet IX Rozwój wykształcenia.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Unijne przedszkolaki w Gorzowie Projekt realizowany przez Miasto Gorzów Wlkp. Unijne przedszkolaki w Gorzowie współfinansowany z Europejskiego Funduszu.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Kształcenie specjalne
Działania 8.1 Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej,
Zapis prezentacji:

Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach Projekt jest realizowany w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działania 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałania Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej

Beneficjent: Beneficjent: Gmina Miasto Rzeszów Gmina Miasto Rzeszów Jednostka realizująca: Jednostka realizująca: Urząd Miasta Rzeszowa Urząd Miasta Rzeszowa Miejsce realizacji projektu: Miejsce realizacji projektu: 36 przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miasto Rzeszów 36 przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miasto Rzeszów Okres realizacji projektu: Okres realizacji projektu: r r r r. Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cel główny projektu to: wyrównywanie do końca lipca 2012 roku szans edukacyjnych u 1100 dzieci poprzez poszerzenie oferty edukacyjnej w 36 przedszkolach prowadzonych przez Gminę Miasto Rzeszów. wyrównywanie do końca lipca 2012 roku szans edukacyjnych u 1100 dzieci poprzez poszerzenie oferty edukacyjnej w 36 przedszkolach prowadzonych przez Gminę Miasto Rzeszów.

Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Przedmiotem projektu jest: Przedmiotem projektu jest: przeprowadzenie zajęć rehabilitacyjnych i logopedycznych, które będą finansowane ze środków Unii Europejskiej, dla dzieci z wadami wymowy bądź dysfunkcjami ruchowymi; przeprowadzenie zajęć rehabilitacyjnych i logopedycznych, które będą finansowane ze środków Unii Europejskiej, dla dzieci z wadami wymowy bądź dysfunkcjami ruchowymi; zajęcia realizowane są na terenie rzeszowskich przedszkoli, w godzinach pracy placówek; zajęcia realizowane są na terenie rzeszowskich przedszkoli, w godzinach pracy placówek; rodzice nie ponoszą żadnych kosztów. rodzice nie ponoszą żadnych kosztów.

Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planuje się, że w zajęciach rehabilitacyjnych weźmie udział 760 osób; Planuje się, że w zajęciach rehabilitacyjnych weźmie udział 760 osób; a w zajęciach logopedycznych weźmie udział 470 osób. a w zajęciach logopedycznych weźmie udział 470 osób.

Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Założenie przy pisaniu projektu: dzięki uczestnictwu w dodatkowych zajęciach, dzieci napotykające na bariery o charakterze zdrowotnym będą miały zapewniony równy dostęp do usług edukacyjnych; dzięki uczestnictwu w dodatkowych zajęciach, dzieci napotykające na bariery o charakterze zdrowotnym będą miały zapewniony równy dostęp do usług edukacyjnych; realizacja projektu przyczyni się do wzmocnienia atrakcyjności i podniesienia jakości oferty edukacyjnej w rzeszowskich przedszkolach. realizacja projektu przyczyni się do wzmocnienia atrakcyjności i podniesienia jakości oferty edukacyjnej w rzeszowskich przedszkolach.

Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Cel główny będzie możliwy do osiągnięcia poprzez realizację następujących celów szczegółowych: Cel główny będzie możliwy do osiągnięcia poprzez realizację następujących celów szczegółowych: wzrost świadomości u rodziców w zakresie wczesnego wykrycia wzrost świadomości u rodziców w zakresie wczesnego wykrycia i niwelowania deficytów rozwojowych dzięki organizacji dodatkowych zajęć specjalistycznych w przedszkolach; i niwelowania deficytów rozwojowych dzięki organizacji dodatkowych zajęć specjalistycznych w przedszkolach; poprawę stanu zdrowia przedszkolaków poprzez udział w zajęciach korekcyjnych; poprawę stanu zdrowia przedszkolaków poprzez udział w zajęciach korekcyjnych; podniesienie atrakcyjności wychowania przedszkolnego w 36 przedszkolach prowadzonych przez Gminę Miasto Rzeszów; podniesienie atrakcyjności wychowania przedszkolnego w 36 przedszkolach prowadzonych przez Gminę Miasto Rzeszów; konstruktywna współpracę między przedszkolem i rodziną konstruktywna współpracę między przedszkolem i rodziną (jedność celów, zadań); (jedność celów, zadań); podniesienie pewności siebie przedszkolaków poprzez zniwelowanie deficytów rozwojowych. podniesienie pewności siebie przedszkolaków poprzez zniwelowanie deficytów rozwojowych.

Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Budżet projektu to kwota: ,00 PLN ,00 PLN z czego 98,5% stanowi dofinansowanie z czego 98,5% stanowi dofinansowanie Unii Europejskiej i Budżetu Państwa, a 1,5% to wkład własny Budżetu Miasta Rzeszowa. a 1,5% to wkład własny Budżetu Miasta Rzeszowa.

Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt złożony jest z pięciu zadań, wśród których największą cześć budżetu obejmują zadania: Zadanie 3 Zajęcia rehabilitacyjne Zadanie 3 Zajęcia rehabilitacyjne Zadanie 4 Zajęcia logopedyczne Zadanie 4 Zajęcia logopedyczne Realizacja tych dwóch zadań w ciągu 3 lat to kwota ponad ,00 PLN Realizacja tych dwóch zadań w ciągu 3 lat to kwota ponad ,00 PLN

Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego W ramach projektu 36 rzeszowskich przedszkoli doposażono w sprzęty: - logopedyczne, w tym: drukarki i notebooki wraz z oprogramowaniem logopedycznym, lustra logopedyczne i inne materiały pomocnicze do zajęć; - rehabilitacyjne, w tym: zestawy przyrządów do ćwiczeń gimnastycznych, gry rozwijające zmysł dotyku i inne.

Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warunki rekrutacji do projektu: projekcie uczestniczą dzieci objęte wychowaniem przedszkolnym; projekcie uczestniczą dzieci objęte wychowaniem przedszkolnym; zamieszkujące na terenie województwa podkarpackiego zamieszkujące na terenie województwa podkarpackiego uczęszczające do przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miasto Rzeszów; uczęszczające do przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miasto Rzeszów; wymagające zajęć specjalistycznych lub ich kontynuacji z zakresu logopedii lub/i rehabilitacji. wymagające zajęć specjalistycznych lub ich kontynuacji z zakresu logopedii lub/i rehabilitacji.

Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego W projekcie w szczególności uczestniczą dzieci: niepełnosprawne: posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, wymagające zajęć specjalistycznych lub ich kontynuacji; niepełnosprawne: posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, wymagające zajęć specjalistycznych lub ich kontynuacji; z rodzin wielodzietnych; z rodzin wielodzietnych; z rodzin korzystających z pomocy OPS; z rodzin korzystających z pomocy OPS; z rodzin objętych opieką kuratorską. z rodzin objętych opieką kuratorską.

Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warunki rekrutacji do projektu: Rodzic lub opiekun prawny może zgłosić dziecko zarówno do udziału w zajęciach logopedycznych jak i rehabilitacyjnych, tym samym dziecko z wadą wymowy i dysfunkcją ruchową może uczestniczyć w obu formach zajęć jednocześnie.

Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warunki rekrutacji do projektu: każde z kryteriów kwalifikacyjnych jest punktowane; każde z kryteriów kwalifikacyjnych jest punktowane; do projektu kwalifikowane są dzieci, które zdobędą największą ilość punktów wynikającą z tych kryteriów. do projektu kwalifikowane są dzieci, które zdobędą największą ilość punktów wynikającą z tych kryteriów.

Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warunki rekrutacji do projektu: w rekrutacji uwzględnia się, że w każdym przedszkolu zostanie objętych zajęciami logopedycznymi około 11% dzieci uczęszczających do danego przedszkola i zajęciami rehabilitacyjnymi około 17% dzieci uczęszczających do danego przedszkola. w rekrutacji uwzględnia się, że w każdym przedszkolu zostanie objętych zajęciami logopedycznymi około 11% dzieci uczęszczających do danego przedszkola i zajęciami rehabilitacyjnymi około 17% dzieci uczęszczających do danego przedszkola. w przypadku przedszkoli, gdzie funkcjonuje oddział specjalny lub integracyjny, zajęciami logopedycznymi objętych zostanie 13% dzieci, zaś rehabilitacyjnymi 20% dzieci. w przypadku przedszkoli, gdzie funkcjonuje oddział specjalny lub integracyjny, zajęciami logopedycznymi objętych zostanie 13% dzieci, zaś rehabilitacyjnymi 20% dzieci.

Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Rekrutacja została rozplanowana na trzy tury: pierwsza odbyła się w okresie od grudnia 2009 r. do lutego 2010 r. pierwsza odbyła się w okresie od grudnia 2009 r. do lutego 2010 r. druga odbyła się w okresie od 9 do 30 września 2010 r. druga odbyła się w okresie od 9 do 30 września 2010 r. trzecia odbędzie się w okresie od 1 do 30 września 2011 r. trzecia odbędzie się w okresie od 1 do 30 września 2011 r. Dzięki takiemu rozplanowaniu rekrutacji w projekcie będą mogły uczestniczyć dzieci z kilku roczników: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008.

Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zajęcia rehabilitacyjne odbywają się w grupach; odbywają się w grupach; grupy liczą po 5 do 10 osób; grupy liczą po 5 do 10 osób; odbywają się w wyznaczonym do tego celu miejscu w przedszkolu; odbywają się w wyznaczonym do tego celu miejscu w przedszkolu; trwają od 20 do 25 minut; trwają od 20 do 25 minut; odbywają się 2 razy w tygodniu w godzinach pracy przedszkola. odbywają się 2 razy w tygodniu w godzinach pracy przedszkola.

Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zajęcia logopedyczne: odbywają się indywidualnie z każdym dzieckiem; odbywają się indywidualnie z każdym dzieckiem; odbywają się w wyznaczonym do tego celu miejscu w przedszkolu; odbywają się w wyznaczonym do tego celu miejscu w przedszkolu; trwają od 18 do 20 minut; trwają od 18 do 20 minut; odbywają się 2 razy w tygodniu w godzinach pracy przedszkola. odbywają się 2 razy w tygodniu w godzinach pracy przedszkola.

Projekt Szczęśliwe przedszkolaki program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dziękuję za uwagę Opracowała: Opracowała: Magdalena Pytel Kierownik projektu