Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – wykorzystanie powstałych oszczędności.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
KLĘSKI ŻYWIOŁOWE ZASIŁKI CELOWE DLA POSZKODOWANYCH
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – wykorzystanie powstałych oszczędności.
WYPŁATY NALEŻNOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Ochotniczych Straży Pożarnych
INFORMACJA NA TEMAT USUWANIA SKUTKÓW KLĘSK ŻYWIOŁOWYCH W INFRASTRYUKTURZE KOMUNALNEJ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO.
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – odbudowa w 2012 roku i propozycje na 2013 rok.
1. Usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – aktualny stan w 2012 roku i propozycje na 2013.
Usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku.
ZASADY PRZYDZIAŁU DOTACJI PODMIOTOWEJ DLA SPÓŁEK
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w ramach I transzy promes.
Szkody w rolnictwie w 2013 roku powstałe na skutek niekorzystnych zjawisk atmosferycznych oraz możliwe formy pomocy.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Przepływy finansowe w regionalnych programach operacyjnych - Kontrakt Wojewódzki i dotacja rozwojowa Stała Konferencja Współpracy Olsztyn, 29 listopada.
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 nr 14 poz. 114 z późn. zm.)
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
ARTUR WALASIK KATEDRA FINANSÓW - WYDZIAŁ FINANSÓW I UBEZPIECZEŃ AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO . KONTROLA ZARZĄDCZA ORAZ AUDYT W.
Dotacje dla gmin i powiatów województwa małopolskiego.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego w rozdziale na realizację zadań z zakresu administracji rządowej.
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych im.
Rządowy program Pomoc państwa w zakresie dożywiania kryteria podziału środków z budżetu państwa Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Stanisław Pajor Szkolenie dla beneficjentów Kraków, 9 września 2010 r. Małopolski Urząd Wojewódzki Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi Pomoc dla.
1 Warszawa, Październik 2008 r. Środki niewygasające w 2008 r.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku oraz wykaz zadań priorytetowych.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku oraz przygotowanie.
Dodatek energetyczny Ustawą z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r., poz. 984) wprowadzony.
Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008 – 2014 w województwie mazowieckim.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego oraz weryfikacja strat w infrastrukturze.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie
Dotacje dla jednostek samorządu terytorialnego na przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń noszących znamiona klęsk żywiołowych.
Program „Moje Boisko-Orlik 2012” w województwie śląskim Katowice, 13 maja 2008 r.
Zmiana Wytycznych Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie uruchamiania i rozliczania środków przyznawanych jednostkom samorządu terytorialnego.
Informacja dotycząca uzyskanych efektów w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Książki naszych marzeń
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
USUWANIE SKUTKÓW KLĘSK ŻYWIOŁOWYCH - NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Reglamentacja procesu budowy
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Książki naszych marzeń
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – wykorzystanie powstałych oszczędności I transzy promes oraz straty w infrastrukturze komunalnej w 2013 roku

REZERWA CELOWA BUDŻETU PAŃSTWA PROMESYREALIZACJA wysokość środków dotacji [zł] , ,00 (wystąpienie do MF) ilość jednostek ilość zadań332285

Wykorzystanie oszczędności powstałych po udzieleniu zamówień publicznych na zadania, na które zostały przyznane promesy I transzy Transza,,I a oszczędności

Oszczędności wynikające ze złożonych wniosków o dotacje: Kwota przyznanych promes w ramach złożonych wniosków: ,00 zł Kwota wnioskowanych środków dotacji: ,00 zł Kwota oszczędności: ,00 zł

OSZCZĘDNOŚCI [stan na dzień 21 czerwca 2013 r.] Promesy na realizację zadań w ramach transzy,,Ia dla: 67 jednostek samorządu terytorialnego, w tym: 56 gmin, 10 powiatów, Samorząd Województwa Małopolskiego na kwotę ,00 zł, w tym : ,00 zł gminy, ,00 zł powiaty, ,00 zł Samorząd Województwa Małopolskiego

Dokonanie analizy zadań, które nie zostały objęte promesami a zostały zgłoszone do wykazu zadań priorytetowych pod kątem zgłoszonego a faktycznego charakteru robót: odbudowa czy remont ??? lub w zakresie pozostałych składowych nazwy zadania, a przypadku stwierdzenia konieczności dokonania zmian w treści tych zadań niezwłoczne poinformowanie Wydziału Rolnictwa w celu dokonania tychże zmian aby wyeliminować konieczność dokonywania zmian w treści przyznanych później promes.

Dokumenty (wniosek jednostki samorządu terytorialnego wraz z załącznikami) należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie określonym w promesie do Wojewody Małopolskiego. Zgodnie z zapisami promesy nieprzekazanie dokumentów w ww. terminie oznacza rezygnacje jednostki z przyznanego wstępnie dofinansowania. WNIOSKI o dotacje na dofinansowanie zadania

Przez złożenie dokumentów należy rozumieć złożenie KOMPLETNEGO wniosku wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami. W przypadku decyzji PINB – decyzja winna być prawomocna w momencie złożenia dokumentów, a w przypadku zgłoszenia robót budowlanych, jeżeli jednostka składa oświadczenie o nie wniesieniu sprzeciwu przez właściwy organ musi upłynąć zakreślony przepisami termin.

OSŁONA PRZECIWOSUWISKOWA PROMESYREALIZACJA wysokość środków dotacji [zł] , ,00 (wystąpienie do MF) ilość jednostek2112 ilość zadań262616

OSUWISKA ilość opinii WZNRP Osłona Przeciwosuwiskowa – dla 15 zadań, dla 10 jednostek samorządu terytorialnego, w tym 8 gmin, 2 powiatów ilość opinii WZNRP Program priorytetowy NFOŚiGW - dla 3 zadania, dla: m. Kraków, Parafii Rzymsko-Katolickiej w Brzeźnicy (Powiat Bocheński)

Straty w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego

Komisja Wojewódzka do spraw weryfikacji strat określonych przez komisje powołane przez jednostki samorządu terytorialnego w infrastrukturze komunalnej tych jednostek dokonuje wyłącznie weryfikacji strat powstałych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej.

pomiędzy uszkodzeniem obiektu a powodującym je zjawiskiem klęskowym musi zachodzić w pełni jednoznacznie uzasadniony związek przyczynowo skutkowy straty spowodowane innymi czynnikami nie podlegają weryfikacji przez Komisje Wojewódzką szacowana jest wartość strat a nie wartość odbudowy

STRATY W INFRASTRUKTURZE KOMUNALNEJ w 2013 roku [stan na 20 czerwca 2013 r.] ilość jednostek, które zgłosiły straty wysokość strat zgłoszonych przez j.s.t. [zł] ilość jednostek, w których Komisja Wojewódzka dokonała weryfikacji strat wysokość strat zweryfikowana przez Komisje Wojewódzką [zł] Gminy , ,00 Powiaty , ,00 Samorząd Województwa ,0000, , ,00

Wojewoda Małopolski wystąpił o ujęcie w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów zawierającym wykaz gmin, w których stosuje się szczególne zasady odbudowy, remontów i rozbiórek obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu w związku z art.2 ustawy z dnia 11 sierpnia 2001 r. o szczególnych zasadach odbudowy, remontów i rozbiórek obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu (Dz. U. Nr 84, poz. 906 oraz z 2010 r. Nr 149, poz. 996), 104 gmin z terenu województwa małopolskiego

Ujęcie gminy w rozporządzeniu pozwala na zastosowanie w stosunku do uszkodzonych lub zniszczonych obiektów budowlanych uproszczonych procedur postępowania przed właściwymi organami administracji architektoniczno-budowlanej, natomiast nie stanowi podstawy do zmiany procentowego (%) udziału kwoty dotacji w dofinansowywanym zadaniu. Art. 128 ust. 2. ustawy o finansach publicznych Kwota dotacji na dofinansowanie zadań własnych bieżących i inwestycyjnych nie może stanowić więcej niż 80 % kosztów realizacji zadania, chyba że odrębne ustawy stanowią inaczej.

ROZLICZENIE KOŃCOWE ZADANIA Procedura istotnych elementów rozliczenia końcowego zadania jednostka wykonująca ma obowiązek dokonać rozliczenia końcowego zadania i dotacji w zakresie rzeczowym i finansowym w terminie podanym w umowie Nierozliczenie lub nieterminowe rozliczenie dotacji oraz niedokonanie w należnej wysokości lub nieterminowe dokonanie zwrotu dotacji objęte jest reżimem odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Przesłanie rozliczenia kosztów zadania po terminie określonym w umowie dotacji, skutkuje zwrotem otrzymanej przez jednostkę dotacji.

Informacje dla jednostek samorządu terytorialnego z zakresu usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej oraz osuwisk, a także wykazy dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy w 2013 roku wraz z wzorami oświadczeń, znajdują się na stronie internetowej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie w zakładce Dla Samorządów/zasady postępowania po wystąpieniu szkód w infrastrukturze komunalnej

Dziękuję za uwagę Stanisław Siemek Dyrektor Wydziału Rolnictwa